Opzich een goed idee en bedankt voor de tip, maar mijn hond loopt alleen bij mij fijn los. Aangelijnd slecht te houden door onervaren personen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon thuis blijft en iemand anders vraagt de hond uit te laten?
Dan heb je al die problemen niet.
Ik denk hetzelfde als ik de grafieken bekijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook, maar denk dat hij hier wel een punt heeft.
[ afbeelding ]
Hoezo begint de blauwe pijl bij wat er nu op de IC ligt, en niet aantal COVID IC?
Ah joh, naar jou luistert ie kennelijk ook niet als ie aangelijnd zit, dus dat zal het verschil dan niet maken he?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:34 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Opzich een goed idee en bedankt voor de tip, maar mijn hond loopt alleen bij mij fijn los. Aangelijnd slecht te houden door onervaren personen.
Een beetje integere agent doet dat gewoon....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:36 schreef Cynicio het volgende:
Wat als de agent een hartaanval krijgt? Vraag me af of hij na zijn herstel nog terugpakt op die boete. Al met al dus het beste scenario.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-lansingerland.htmlquote:GGD ziet geen grootschalige verspreiding van Britse coronavariant in Lansingerland
Er is geen sprake van een grootschalige verspreiding van de Britse variant van het coronavirus in de gemeente Lansingerland. Dat concluderen de GGD en het Erasmus MC na het grootschalige testonderzoek naar het virus in de Zuid-Hollandse gemeente, waar 45.000 inwoners aan mee hebben gewerkt.
Ze hebben gisteren weer een bruiloft afgekapt met 400+ gasten in een school. Dan gaat het idd een stukje sneller.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:38 schreef byah het volgende:
Het lijkt erop dat de Britse mutatie toch een kleine hoax is en er wellicht meer aan de hand was in de UK/Ierland, wellicht net op tijd om de avondklok af te lassen
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:38 schreef D_A het volgende:
GGD ziet geen grootschalige verspreiding van Britse coronavariant in Lansingerland - https://nos.nl/l/2365479
Kijk
Het is helaas wel waar een deel van de paniek om begonnen is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-lansingerland.html
Ik wil niet oproepen tot het plaatsen van bepaalde gifjes maar ze zouden niet misstaan.
Als je nu naar zo'n bruiloft gaat ben je ook wel een totale randdebiel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:39 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren weer een bruiloft afgekapt met 400+ gasten in een school. Dan gaat het idd een stukje sneller.
Eens, maar die avondklok komt er. Niets meer aan te doen. Hebben we twee weken lang deze berichten is 'ie ook zo weer weg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is helaas wel waar een deel van de paniek om begonnen is.
Klopt. Maar goed, Engelsen he..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je nu naar zo'n bruiloft gaat ben je ook wel een totale randdebiel.
Dank voor die correctie, ik had niet verder gelezen inderdaad. Heb gewoon gezegd: 13% = xquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:05 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De berekening klopt niet. Hierin is geen rekening gehouden met de ernst van de blessure. Dat 13% van ALLE blessures door hardlopen worden veroorzaakt zegt niet dat ook 13% van de SEH bezoeken door hardlopen komt. Als je op de link van @:chratnox klikt en je scrolt verder dan zie je een figuur met daarin de sporten die voor de meeste SEH bezoeken zorgen. De top 5 is:
Veldvoetbal 33.000
Bewegingsonderwijs 11.800
Paardrijden 6800
Hockey 5000
Wielrennen 4600
Typisch Nederlanders ook weer.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je nu naar zo'n bruiloft gaat ben je ook wel een totale randdebiel.
Ik ben alleen bang dat het na 2 weken niet klaar is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, maar die avondklok komt er. Niets meer aan te doen. Hebben we twee weken lang deze berichten is 'ie ook zo weer weg.
Die grafieken tekenen ze heus niet in Paint waarna ze uit de losse hand wat getallen erbij plakken he. De groei versnelt naarmate de R oploopt doordat het aandeel van de britse variant stijgt, dan is het logisch dat de verdeling van de y-as niet lineair kan zijn zoals de onderste grafiek dat wel is. Eigenlijk kijk je naar exponentiële groei binnen exponentiële groei.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde als ik de grafieken bekijk.
Maar zijn de voorspellingen van kuipers überhaupt wel eens uitgekomen?
Dat komt, als er de komende twee weken daadwerkelijk niets op wijst dat we de verkeerde kant op gaan, niet door de kamer. Geloof ik niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het na 2 weken niet klaar is.
"We moeten een extra stap nemen, dus we verlengen de avondklok met nog 2 weken"
"We verlengen de avondklok van 19:00 tot 06:00"
"We houden de scholen toch nog 2 weken langer dicht"
Scholen gaan wel open vermoed ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:GGD: Geen grootschalige verspreiding van de Britse coronavariant in Lansingerland
Het massaal testen op corona in de gemeente Lansingerland levert tot dusver geen alarmerend beeld op over het aantal besmettingen. Dat meldt de GGD vrijdag. Tot nu toe zijn 26 duizend inwoners getest, waarvan 1 procent besmet blijkt met het coronavirus. Dat is net zoveel als het landelijk gemiddelde, zegt de GGD. In 12 procent van de besmette gevallen gaat het om de Britse variant.
Eind vorig jaar werd bekend dat de Britse variant van het virus was opgedoken bij de Willibrordschool in Bergschenhoek. Begin deze maand riep de gemeente Lansingerland alle inwoners op om zich te laten testen voor een groot onderzoek naar deze mutant.
Volgens de eerste bevinden van de GGD Rotterdam-Rijnmond en het Erasmus MC is er geen sprake van een grootschalige verspreiding van de Britse variant in de gemeente. Directeur GGD Rotterdam-Rijnmond Saskia Baas: "De resultaten die we tot nu toe hebben, laten zien dat de Britse variant, met name op de Willibrordschool, flink is verspreid onder leerkrachten en leerlingen van deze basisschool en onder de gezinnen/huishoudens van deze mensen. Dit maakt de aanname dat deze variant besmettelijker is dan de ’gewone’ variant waarschijnlijker."
"Door uitgebreid en op een laagdrempelige manier te testen, hebben we ook mensen zonder klachten eruit kunnen halen die het virus toch bleken te hebben. Deze besmettingen waren anders niet aan het licht gekomen. Het onderstreept hoe belangrijk het is voor iedereen om zich aan de maatregelen te houden. Want ook zonder klachten, kun je besmet zijn met het coronavirus en ben je dus besmettelijk voor anderen", vult arts infectieziektebestrijding van de GGD Ewout Fanoy aan.
De komende twee weken wordt het grootschalig onderzoek afgerond in de gemeente en zullen de volledige gegevens geanalyseerd worden. Marion Koopmans (Erasmus MC): "De eindanalyse is ook gericht op de vraag of de Britse variant zich nu onder kinderen anders gedraagt. De informatie wordt gedeeld met het OMT om mee te nemen in de advisering."
Voor het onderzoek zijn 60 duizend inwoners van de gemeente gevraagd om zich te laten testen. De oproep gold voor iedereen vanaf 2 jaar oud. De Britse variant van het virus wordt mogelijk makkelijker overgedragen via kinderen dan het 'normale' virus.
Tot nu hebben bijna 45 duizend mensen uit Lansingerland zich vrijwillig aangemeld voor een test. Bijna 26 duizend tests zijn inmiddels afgenomen.
Als we maar alle ballen maar op het vaccineren zetten. Maar dat schiet ook niet echt op nog.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar zullen Rutte en Hugo zeggen: ''We doen dit samen''quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
niet klaar is.
Bedoel je kroegenopen.gif van @Lenny_Leonard of blitzkroeg.gif van @Zipportal?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-lansingerland.html
Ik wil niet oproepen tot het plaatsen van bepaalde gifjes maar ze zouden niet misstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |