abonnement Unibet Coolblue
pi_197567051
https://www.destentor.nl/(...)s-handelen~a562bcf9/
https://www.destentor.nl/(...)n-rolstoel~a9f7a9cc/
https://www.rtvoost.nl/ni(...)phorst-blijft-achter

Hoe is de vaccinatiebereidheid in de bijbel-belt?

Bovenstaande artikelen laten zien dat in het pre-Corona-tijdperk de vaccinatiebereidheid in gemeentes als Staphorst en Rijssen een stuk lager ligt dan in andere gemeenten.
Hoe denkt men in die gemeenten over de vaccinatie mbt Corona.
Krijgen we daar weer hetzelfde als met andere inentingen?
Het lijkt me typisch iets dat we er nu echt niet bij kunnen hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197567333
Denk dat de argumenten niet echt gewijzigd zijn en de religie ook niet. Dus dat zal ongetwijfeld even bedroevend zijn als voor corona.
pi_197567541
Daartegen gebruiken ze dezelfde argumenten zoals ze die niet gebruiken voor de autogordel of motorhelm....
pi_197567684
uiteindelijk geld groepsimmuniteit ook vor gelovigen en zij zullen beschermd zijn als maar genoeg anderen zich wel laten vaccineren en zo de verbrijding van de ziekte sowieso al ingeperkt wordt.

voorlopig is er sowieso niet voldoende vaccin beschikbaar dus is de vraag van mensen die wé gevaccineerd willen worden veel hoger dan wat men nu kan aanbieden aan vaccinatie-capaciteit... iets dat vermoedelijk zeker nog drie maanden zo zal blijven.

Het lijkt me wel dat er bv mogelijkheid kan komen voor werkgevers bij contactberoepen en zeker in de zorg dat hun werknemers zich moeten laten inenten en bv ze nieuw personeel mogen vragen naar een avccinatiebewijs als dat relevant is voor een eventueel beroepsrisico.

daarvoor zal dan de wet wel aangepast moeten worden:
Momenteel mag een werkgever niet eens naar een vaccinatie-bewijs vragen (en als hij het te horen krijgt, mag hij het niet vastleggen/registreren), terwijl dat natuurlijk wel degelijk informatie is die voor de werkgever een verhoogd risico kan opleveren.

Personeel ontslaan wegens een weigering zich te laten accineren zal niet moeten kunnen, maar imho moet het wel een afweging zijn die werkgevers moeten kunnen nemen voor aanname van personeel in contact of zorg-beroepen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197567923
Het zou niet zo'n probleem zijn als de Urker en Staphorster gemeenschap in hun eigen quarantaine-bubbel zou blijven en dat van elders niemand er naar toe hoeft.
Maar soms moeten de baldadige jongelui aldaar met hun bommen en granaten even in toom worden gehouden. En dan moeten allerlei huisvaders van elders die van beroep ME'er zijn opdraven. Met als gevolg dat door intensief contact het virus mee naar huis wordt genomen en zich verder in de seculiere (goddeloze) contreien kan verspreiden.
Dus je hebt toch te maken met deze streng-religieuze enclave inclusief de ramzalige verspreiding van het virale evangelie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:37:10 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197568307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:48 schreef babylon het volgende:
Daartegen gebruiken ze dezelfde argumenten zoals ze die niet gebruiken voor de autogordel of motorhelm....
Vertrouw op god, maar zet je fiets op slot.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197569004
quote:
81s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vertrouw op god, maar zet je fiets op slot.
Vertrouw op den Here, maar laat je wel vaccineren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197569094
42%
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197570424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:
42%
bron?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197572343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vertrouw op den Here, maar laat je wel vaccineren.
^O^ :D
pi_197581826
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197595978
Ik woon zelf in een gelovig dorp (en ben zelf ook gelovig) en ik hoor toch erg veel mensen die bereid zijn om een vaccinatie te nemen (ook onder de behoudendere/orthodoxere stromingen). Persoonlijk neem ik het niet, omdat ik zelf jong ben. Ik sta al langer kritisch tegenover vaccins. Overigens niet vanuit mijn geloof, maar doordat ik net zoals steeds meer mensen voeding en leefsstijl belangrijk vindt.

Ik heb dus het idee dat de acceptatie bij christenen hoger is dan bij andere vaccinaties.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 21:39:57 #13
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_197598098
Ik ben wat je noemt een refo en heb maar van heel weinig mensen gehoord dat ze zich niet laten vaccineren. Ook mijn kinderen krijgen gewoon hun vaccinaties en ik ken werkelijk geen enkel jong gezin dat hun kinderen niet laat vaccineren, al zullen er altijd een paar zijn.
pi_197608628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben wat je noemt een refo en heb maar van heel weinig mensen gehoord dat ze zich niet laten vaccineren. Ook mijn kinderen krijgen gewoon hun vaccinaties en ik ken werkelijk geen enkel jong gezin dat hun kinderen niet laat vaccineren, al zullen er altijd een paar zijn.
Ik zie evenwel grote verschillen tussen de gemeentes. Bij één der artikelen (kaartje van Overijssel) zag ik de gemeentes Staphorst en Rijssen een vaccinatiegraad van ca 80% en in katholieke gemeentes rond de 96%.
Opmerkelijke verschillen dus. Ik vind het altijd verbazend dat je de (on)wenselijkheid van medische uitvindingen/ontdekkingen gaat toetsen met een boek van 2000 jaar oud.
Ooit was ook de anti-conceptiepil een "no-go" voor Christenen. Terwijl het gewoon een ingredient is dat je uit "Gods natuur" haalt en op rechtmatige (orale) wijze toedient. Maw: Je had dit ingredient ook "toevallig" kunnen samenstellen zonder te weten dat het een anti-conceptie-werking heeft.
Aan de andere kant vinden Christenen het bv weer "verplicht" om een coma-patient in leven te houden via een voedingssonde. Terwijl zo'n voedingssonde in de tijd van Jezus en de bijbel nog helemaal niet was uitgevonden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')