abonnement Unibet Coolblue
pi_197562899
Als zaterdag de avondklok ingaat, dan zijn er een aantal uitzonderingen waarvoor je wel naar buiten mag, mits je de eigen verklaring Avondklok die op Rijksoverheid staat, ingevuld en wel bij je hebt. Op zich prima, maar stel dat je zelf of een huisgenoot 's avonds een slagaderlijke bloeding, beroerte, hartaanval of een ernstige allergische reactie krijgt of stikt in een pinda o.i.d.? Moet je dan dus eerst naar de site van Rijksoverheid gaan en dat formulier gaan downloaden, uitprinten en invullen voordat je de weg op kunt?? "Sorry, je moet even wachten, ik moet eerst gauw nog de lege inktpatronen verwisselen", of "mijn pc is nog even bezig met een update, kan nog ff duren". Print je, om dit te voorkomen, het formulier al bij voorbaat uit, "want je weet maar nooit?" Of heb je er lak aan en ga je gewoon, dan maar een boete?

[ Bericht 0% gewijzigd door chatlander op 21-01-2021 23:55:43 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:49:29 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197562921
Als iets haast heeft dan ga je.
  roze donderdag 21 januari 2021 @ 23:52:02 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197562968
Ik denk dat ze wel aardig snel door hebben of er echt iets aan de hand is of niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_197563060
Je kan dan toch gewoon 112 bellen?
pi_197563153
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:56 schreef Drxx het volgende:
Je kan dan toch gewoon 112 bellen?
Tuurlijk kan dat, maar het gaat in dit geval om de situaties waarbij iemand besluit om zelf naar de spoedhulp te gaan, bv omdat iemand aan het doodbloeden is of stikt en het anders misschien te lang duurt voordat de ambulance er is
pi_197563165
We gaan allemaalll doodddd!!!!!!!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:04:01 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197563240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:00 schreef Selenophilia het volgende:
We gaan allemaalll doodddd!!!!!!!
*O*
pi_197563287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:00 schreef chatlander het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar het gaat in dit geval om de situaties waarbij iemand besluit om zelf naar de spoedhulp te gaan, bv omdat iemand aan het doodbloeden is of stikt en het anders misschien te lang duurt voordat de ambulance er is
Bel een politiebureau en vraag ze wat ze in zo'n situatie zouden doen
pi_197563293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:00 schreef chatlander het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar het gaat in dit geval om de situaties waarbij iemand besluit om zelf naar de spoedhulp te gaan, bv omdat iemand aan het doodbloeden is of stikt en het anders misschien te lang duurt voordat de ambulance er is
Dat hebben ze snel genoeg door als je aangehouden bent. Is niet echt iets wat je kan verbergen.
  roze vrijdag 22 januari 2021 @ 00:08:39 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197563311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:00 schreef chatlander het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar het gaat in dit geval om de situaties waarbij iemand besluit om zelf naar de spoedhulp te gaan, bv omdat iemand aan het doodbloeden is of stikt en het anders misschien te lang duurt voordat de ambulance er is
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:52 schreef Amarantha het volgende:
Ik denk dat ze wel aardig snel door hebben of er echt iets aan de hand is of niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_197563331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:07 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Dat hebben ze snel genoeg door als je aangehouden bent. Is niet echt iets wat je kan verbergen.
Zweetoksel?
pi_197563338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:07 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Dat hebben ze snel genoeg door als je aangehouden bent. Is niet echt iets wat je kan verbergen.
Nee dat begrijp ik ook wel, maar je moet ook nog terug nadat de noodzakelijke medische hulp is verricht, en ik weet niet hoe de politie reageert als je vanwege haast niet het formulier bij je hebt...
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:10:47 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197563347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:10 schreef chatlander het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik ook wel, maar je moet ook nog terug nadat de noodzakelijke medische hulp is verricht, en ik weet niet hoe de politie reageert als je vanwege haast niet het formulier bij je hebt...
Ze hebben een machtig instrument: mensenkennis!
pi_197563403
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze hebben een machtig instrument: mensenkennis!
Ja en je kan ze gewoon bellen met dergelijke vragen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:14:56 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197563415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:14 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja en je kan ze gewoon bellen met dergelijke vragen.
Ook dat.
pi_197563452
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ook dat.
Je reactie was naar mijn idee helemaal correct hoor. Maar van TS heb ik niet echt het idee dat hij de posts hier zomaar gelooft. De hele vraagstelling is al wat raar naar mijn idee en zijn reacties erop. Hij kan het beste gewoon direct contact opnemen met de politie en misschien dat hij dan het antwoord gelooft.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:19:30 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197563488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:17 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je reactie was naar mijn idee helemaal correct hoor. Maar van TS heb ik niet echt het idee dat hij de posts hier zomaar gelooft. De hele vraagstelling is al wat raar naar mijn idee en zijn reacties erop. Hij kan het beste gewoon direct contact opnemen met de politie en misschien dat hij dan het antwoord gelooft.
Misschien wil hij zelf wel naar de spoedhulp. Het is nogal een aparte vraag.
pi_197563509
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:00 schreef chatlander het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar het gaat in dit geval om de situaties waarbij iemand besluit om zelf naar de spoedhulp te gaan, bv omdat iemand aan het doodbloeden is of stikt en het anders misschien te lang duurt voordat de ambulance er is
Eh ik zou gewoon 112 bellen want die vertellen je in deze nogal kritieke situaties wat je moet doen. :+
  roze vrijdag 22 januari 2021 @ 00:23:36 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197563537
Dit zijn nou echt dingen waar ik mij persoonlijk niet druk om kan maken van te voren en wat vast wel goedkomt als het echt ooit zo is.
Your beauty never ever scared me.
pi_197563559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:10 schreef chatlander het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik ook wel, maar je moet ook nog terug nadat de noodzakelijke medische hulp is verricht, en ik weet niet hoe de politie reageert als je vanwege haast niet het formulier bij je hebt...
Oh dus in dit geval ben je ook zelf nog eens terwijl je stikt of doodbloedt (ik weet niet hoe dicht jij op een ziekenhuis woont hoor) de auto in gestapt en de openbare weg op gegaan. Ja helder.

Anders zou je natuurlijk gewoon worden thuis gebracht (wat na slagaderlijke bloeding nou niet 123 het geval is) door degene die je gereden heeft wat logischer is dan zelf achter het stuur kruipen in dergelijke situaties. :D Weet niet hoe jij het precies voor je ziet om zelf te rijden wanneer je aan het doodgaan bent.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 00:28:02 #21
236264 crew  capricia
pi_197563595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:47 schreef chatlander het volgende:
Als zaterdag de avondklok ingaat, dan zijn er een aantal uitzonderingen waarvoor je wel naar buiten mag, mits je de eigen verklaring Avondklok die op Rijksoverheid staat, ingevuld en wel bij je hebt. Op zich prima, maar stel dat je zelf of een huisgenoot 's avonds een slagaderlijke bloeding, beroerte, hartaanval of een ernstige allergische reactie krijgt of stikt in een pinda o.i.d.? Moet je dan dus eerst naar de site van Rijksoverheid gaan en dat formulier gaan downloaden, uitprinten en invullen voordat je de weg op kunt?? "Sorry, je moet even wachten, ik moet eerst gauw nog de lege inktpatronen verwisselen", of "mijn pc is nog even bezig met een update, kan nog ff duren". Print je, om dit te voorkomen, het formulier al bij voorbaat uit, "want je weet maar nooit?" Of heb je er lak aan en ga je gewoon, dan maar een boete?
Rijksoverheid:
quote:
Bij een calamiteit, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.
https://www.rijksoverheid(...)lok/regels-avondklok
Definitely not CIA
pi_197563672
quote:
Oh dus in dit geval ben je ook zelf nog eens terwijl je stikt of doodbloedt (ik weet niet hoe dicht jij op een ziekenhuis woont hoor) de auto in gestapt en de openbare weg op gegaan. Ja helder.
Uiteraard niet wanneer je zoiets zelf overkomt maar als een huisgenoot medische hulp nodig heeft. En wat betreft de reden dat ik dit topic heb aangemaakt: ik wou jullie er slechts over na laten denken, ik snap dat het misschien een beetje rare vraag is, maar als er ergens de komende 2 weken onverhoopt 's avonds toch een dringende situatie ontstaat, dan is het misschien goed om er vooraf al over te hebben nagedacht...
quote:
Bij een calamiteit, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.
Als je het formulier zelf download, dan staat daar toch echt als een van de opties aangegeven: "Ïk heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig."

[ Bericht 10% gewijzigd door chatlander op 22-01-2021 00:46:33 ]
pi_197563966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:33 schreef chatlander het volgende:

[..]

Uiteraard niet wanneer je zoiets zelf overkomt maar als een huisgenoot medische hulp nodig heeft. En wat betreft de reden dat ik dit topic heb aangemaakt: ik wou jullie er slechts over na laten denken, ik snap dat het misschien een beetje rare vraag is, maar als er ergens de komende 2 weken onverhoopt 's avonds toch een dringende situatie ontstaat, dan is het misschien goed om er vooraf al over te hebben nagedacht...
[..]

Als je het formulier zelf download, dan staat daar toch echt als een van de opties aangegeven: "Ïk heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig."
Eh, nou nee hier hoef je niet anders over na te denken wegens het ineens hebben van een avondklok. :')

Calamiteit is calamiteit er bestaat niemand die dan gaat denken over het uitprinten van een papiertje.

Eerst raken we in paniek als normale mensen die zoiets nooit is overkomen (heeft bij mij drie keer geduurd om niet meer in paniek te raken bij een zorgwekkende calamiteit). Daarna kickt het Oh ja 112 bellen. Heel die avondklok komt niet aan de orde in zo’n situatie en als je onderweg politie tegenkomt is dat alleen maar beter want die kunnen dan eerste hulp verlenen.
pi_197578909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:33 schreef chatlander het volgende:

[..]
Als je het formulier zelf download, dan staat daar toch echt als een van de opties aangegeven: "Ïk heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig."
Dat is voor mij, als ik als Rode Kruiser wordt opgeroepen voor een inzet bijvoorbeeld.
En het formulier mag je digitaal op je telefoon hebben.
dag
pi_197579127
quote:
Dat is voor mij, als ik als Rode Kruiser wordt opgeroepen voor een inzet bijvoorbeeld.
En het formulier mag je digitaal op je telefoon hebben.
Dat is inderdaad zo, ik kwam er vandaag achter dat je geen printer nodig hebt, je mag het ook op je mobiel laten zien. Dat doe je door op je mobiel naar deze site te gaan: https://www.rijksoverheid(...)verklaring-avondklok, Eventueel kun je deze pagina nog toevoegen aan je startscherm, zodat deze direct toegankelijk is en je niet hoeft te zoeken op het moment dat je hem nodig hebt. Vervolgens kun je het formulier downloaden en bewerken door te klikken op het pennetje rechtsonder (via Adobe of Onedrive bv), en daarna te klikken op invullen en ondertekenen, Nadat je het dan hebt ingevuld (handtekening niet nodig als je het niet uitprint), klik je vervolgens op delen (icoontje rechtsboven), en daarna op "een kopie delen". Vervolgens klik je bv op opslaan in drive, en daarna op opslaan om het ingevulde formulier op te slaan. Je kunt het formulier dan vinden in je app "Drive" door te klikken op "eigen verklaring avondklok". Als je dat makkelijker vind, kun je dan ook nog uitzoomen totdat je beide pagina's in beeld hebt. Als je dan een screenshot maakt, staat het geheel ingevulde formulier snel toegankelijk in je galerij op je mobiel.

[ Bericht 6% gewijzigd door chatlander op 22-01-2021 21:18:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')