Tja, mensen denken altijd ‘daar gaan de bacteriën wel van dood’, maar vergeten dan dat die bacteriën wel kans hebben gehad om zich lekker te vermeerderen en toxines uit te scheiden waar je wel eens last van kunt krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat wel, maar er is geen man overboord met een nachtje buiten de koelkast.
Wel goed verhitten uiteraard voor consumptie.
Dat is echt smerig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:29 schreef Fer het volgende:
Doen we vaak met de restjes. In een dichte pan op het aanrecht, volgende dag opwarmen en eten.
Zeker! Was gewoon prima. Net ook weer gegeten, laatste beetje nu invriezenquote:
Als het écht lekker is heb je geen restjesquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef Fer het volgende:
Je moet ook alleen lekkere restjes bewaren
Vis en schaaldieren gaan snel overstuur. Die koel ik snel af na bereiding en zet in koelkast en/of vriezer.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:41 schreef Welten het volgende:
Ik laat m'n rendang / stoofpotten altijd een nacht buiten de koelkast na bereiden, om af te laten koelen. Kan geen kwaad. Doe ik met andere gerechten ook wel eens (per ongeluk) en dat gaat altijd goed.
Behalve die ene keer, toen ik noodles met garnalen maakte en het vergat in de koelkast te zetten. Volgende dag toch gedaan, dag dáárna opgegeten > voedselvergiftiging. Maar ach, daar leer je van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |