abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197896398
Ik ben ook zo toe aan een huis zonder kinderen, als het goed is aanstaande donderdag. Ik moet dan wel gewoon werken (en vooral veel videobellen).
Voor het eerst in 9 weken geen kind in huis.
pi_197896553
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:02 schreef twist02 het volgende:
Dan ben je zeker geen loedermoeder nee. En anders maar wel, dan sluit ik me graag bij jullie aan hoor, gezellig! ;)

We horen net dat de oudste woensdag weer naar school mag, dus dan gaat Pitbull ook weer naar de psz :)
Heb ik toch mooi 2 uurtjes voor mezelf :7 (met man op zolder aan het werk dan)
Dat is bij ons dus precies hetzelfde :D man zit wel op zolder, maar daar heb ik geen last van :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197897109
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:51 schreef LeSage het volgende:
Lekker poetsen? Wat is dat?

Deze loedermoeder had vandaag 1 kind op school en 1 kind op het kdv. En ik hoefde ook niet te werken. Ik heb gepoetst (niet lekker), gelezen, de bedden verschoond en aan de traktatie van S. gewerkt. Heerlijk!

En daarna S. opgehaald met de slee, die is vervolgens in de tuin met papa aan een iglo gaan werken. En daarna met z’n 3en Mijm opgehaald met de slee.

Zo’n dag had ik echt even nodig na al die weken.

En dan ben je dus geen loedermoeder, rena. Ook als je niet aan het werk bent is het prima om te genieten van tijd zonder je kind hoor :*
Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bed :D

Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik thuis kan zijn met C zonder te hoeven werken, veel respect voor alle thuiswerkende mensen nu.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197898383
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef rena het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bed :D

Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik thuis kan zijn met C zonder te hoeven werken, veel respect voor alle thuiswerkende mensen nu.
Dat dacht ik op zich ook wel, maar soms zeg ik zo’n dingen zelf ook als grapje en dan voelt het toch misschien een heel pietsieklein beetje wel waar ;)
Dat ik niet thuis hoefde te werken de afgelopen tijd heb ik ook als een heel groot voordeel ervaren.
Laten we het verder maar niet over werk hebben, want het is en blijft natuurlijk een klote situatie. Ik heb in het afgelopen jaar echt zó weinig gewerkt en ik word er gewoon verdrietig van ;(
pi_197900478
Druk hier en weinig energie door combinatie nachtvoedingen en werk, maar wilde wel even komen delen dat peuter de eerste dag opvang ontzettend heeft genoten. Ze had veel zin om te gaan en kwam dolgelukkig naar huis, wat voelde dat goed!
Toen ik gisterochtend vroeg wat ze het meest had gemist, noemde ze twee kindjes op, zo aandoenlijk. O+

Verder is de sneeuwpret geweldig!
Die iglo lesage, tof!

Kindloze tijd heb ik niet, als ik niet werk zijn de kindjes thuis. Ik vind dat ze al veel weg moeten daardoor en heb moeite ze extra weg te brengen voor me-time, terwijl ik die soms wel kan gebruiken. (Vooral om even huishouden te doen, wat anders achter blijft of nog iets van het vele verfwerk).
pi_197900688
@rena Poetsen doe ik bij voorkeur juist in het zicht van Günther, zodat -ie niet het idee krijgt dat het huis en de was op miraculeuze wijze vanzelf opgeruimd en schoon schoon raken als -ie weg is of slaapt :7 Bovendien helpt -ie met het meeste *O*

Ik maak me er verder overigens niet druk om of -ie het straks naar z'n zin heeft op de PSZ hoor, voor Günther is het juist hartstikke goed en fijn dat ze per vandaag weer open zijn ^O^ Ik vind het uitsluitend vervelend voor mezelf, want ik vind nog altijd alles leuker mét dan zonder 'm en dan is zo'n ochtend wel lang na twee maanden helemaal niet zonder elkaar :') Ligt aan mij hoor. Volkomen begrijpelijk om juist uit te kijken naar eindelijk weer je handen vrij, dat hoeft niemand te verdedigen!

En inzake kindloze tijd, die had ik de afgelopen tijd vooral door 's ochtends vroeg te hardlopen :9 Ik zit as we speak met vier laagjes en oorwarmers te wachten tot de avondklok afloopt :) Lopen in de sneeuw O+ O+ Niet zo fantastisch ongerept meer als zondagochtend vroeg, maar niettemin tof O+ Ik vind 'me-time' een jeukterm, maar het is wel wat dit is :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_197900696
En een iglo van poedersneeuw is wel erg enthousiast :D _O_ _O_ Sneeuwballen is al lastig...

Sleeën gaat gelukkig wél prima, we hebben zo'n lelijke van plastic waarmee je knoerthard van heuveltjes af kunt :9 Ik denk zomaar dat het straks per slee van en naar de peuterspeelzaal wordt *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197901879
Ik ben inderdaad wel aardig klaar met werk, thuisonderwijs en zorg voor een peuter combineren. Ik werk 4 dagen, maar dat red ik bij lange niet. Mijn vriendin is juf die werkt zich een slag in de rondte.

Onze kinderen doen het erg goed thuis en zijn lief en gezellig, maar wat verlang ik naar mijn werk goed kunnen doen en niet steeds het gevoel te hebben alles net niet goed genoeg te doen.

B is vandaag voor het eerst weer naar school en ik hoor dat vriendin en Juul samen liedjes aan het zingen zijn beneden. Ze gaan zo met de slee boodschappen halen. Die qualitytime met alleen Juul was ook hard nodig.

Maar toch ben ik blij en gelukkig, want ik heb werk, een super flexibele werkgever en met alle economische shit die er nog aan gaat komen, hebben wij toch een aardige baanzekerheid. Dat is aardig uniek momenteel en dat geeft veel rust.
pi_197905470
Wat baal ik soms toch van deze peuterspeelzaal.
De gemeente vergoedt dit jaar nog maar drie uur, dus kinderen die komen met gemeentesubsidie moeten eerder opgehaald worden. Maar dit bericht heb ik niet gehad, dus kreeg ik ineens een telefoontje dat hij gehaald moest worden.

Ik had wel gehoord dat het broodmoment eruit zou gaan en ze zouden dan wat "educatiefs" doen.

Dus terwijl ik me die kant op haastte dacht ik erover na of we dan dat uurtje zelf zouden betalen want ik vond dat toch niet leuk voor hem.
Kom ik daar, zitten de kindjes tv te kijken. Heel educatief Bing, maar daar ga ik niet extra voor betalen. :{w

Komt me eigenlijk verder wel beter uit zo. Lekker met z'n allen eten en hij is minder moe dan anders. :)

En dan ook weer "ouders mogen eigenlijk niet binnenkomen." Ja leuk, maar zorg dan dat er een deurbel hangt bij het briefje waarop staat dat je moet aanbellen. }:|

Maar goed Banaan heeft het volgens mij wel naar zijn zin gehad en ik had heel even rust. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197905668
PKM wat een kromme regeling dat de gemeente niet de normale PSZ tijden vergoed.

Ik kreeg gisterochtend idd ook een "ouders mogen eigenlijk niet binnenkomen" te horen. Tja we hebben tegen het raam getikt maar niemand reageerde. Ik kon kind toch moeilijk met sneeuwlaarzen de klas in sturen dus ik ben even in de hal gaan staan waar verder niemand aanwezig was om de laarzen uit te doen.

Bij het ophalen stonden we blijkbaar op de verkeerde plek maar waar we moesten staan was een andere groep aan het spelen en daar zou ik ook zonder coronamaatregelen al niet tussen gaan staan.
pi_197910180
Hier ook de opstap helemaal onder de sneeuw. Of ik daar even de maxi-cosi neer wilde zetten om de jongste dochter in te doen. Wat denk je zelf? Ik snap echt de maatregelen wel, maar dit weer maakt sommige dingen wel iets lastiger toch..
pi_197935827
Wat een stomme ervaringen met opvang en psz zeg. Hier kunnen we brengen/halen in het halletje (1 ouder), de andere ouders wachten buiten op hun beurt. Baby nemen ze met kinderwagen en al mee naar binnen.

Ik vind mijn 3-jarige een stuk pittiger dan een jaar geleden. Ze ligt regelmatig krijsend op de grond als ze haar zin niet krijgt en ze zegt ook veel ‘maar ik wil dit en ik wil het nu’.
En ze krijgt streken, vorige week heeft ze mijn werktelefoon geblokkeerd (die ging dus in reset) en vanochtend was ik beneden en hoorde ik dat ze opstond, maar ze kwam niet beneden. Vriend was boven (in bed) en ik dacht dat ze moest plassen en weer naar bed ging. Kwam ik een tijd later boven zat ze op mijn bureaustoel de laptop van het werk vakkundig zwart (uitwisbare stift gelukkig, maar toch) te kleuren. }:| Een aantal (witte) letters niet meer zichtbaar en touchpad zwart. We moeten dus echt beter opletten en ik mijn spullen opruimen, want de deur kan niet op slot.
En soms is ze ook heel simpel om te buigen. Ze was aan het krijsen dat ze in bad wilde ipv douchen. Opeens werkte ze toch goed mee met douchen, maar toen ze vervolgens het bad niet vol mocht laten lopen begon het krijsen weer. Toen ik voorstelde om dan samen in het net alsof bad te gaan liggen, haar bed, was het goed. :D

Oh en haar zusje lacht gelukkig nog als ze zo krijst, ik hoop dan maar dat ze dit niet gaat nadoen straks. :X

Het grootste deel van de tijd is ze wel heel lief hoor, maar bovenstaande vraagt wel wat energie en geduld. :+
pi_197936115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een stomme ervaringen met opvang en psz zeg. Hier kunnen we brengen/halen in het halletje (1 ouder), de andere ouders wachten buiten op hun beurt. Baby nemen ze met kinderwagen en al mee naar binnen.

Ik vind mijn 3-jarige een stuk pittiger dan een jaar geleden. Ze ligt regelmatig krijsend op de grond als ze haar zin niet krijgt en ze zegt ook veel ‘maar ik wil dit en ik wil het nu’.
En ze krijgt streken, vorige week heeft ze mijn werktelefoon geblokkeerd (die ging dus in reset) en vanochtend was ik beneden en hoorde ik dat ze opstond, maar ze kwam niet beneden. Vriend was boven (in bed) en ik dacht dat ze moest plassen en weer naar bed ging. Kwam ik een tijd later boven zat ze op mijn bureaustoel de laptop van het werk vakkundig zwart (uitwisbare stift gelukkig, maar toch) te kleuren. }:| Een aantal (witte) letters niet meer zichtbaar en touchpad zwart. We moeten dus echt beter opletten en ik mijn spullen opruimen, want de deur kan niet op slot.
En soms is ze ook heel simpel om te buigen. Ze was aan het krijsen dat ze in bad wilde ipv douchen. Opeens werkte ze toch goed mee met douchen, maar toen ze vervolgens het bad niet vol mocht laten lopen begon het krijsen weer. Toen ik voorstelde om dan samen in het net alsof bad te gaan liggen, haar bed, was het goed. :D

Oh en haar zusje lacht gelukkig nog als ze zo krijst, ik hoop dan maar dat ze dit niet gaat nadoen straks. :X

Het grootste deel van de tijd is ze wel heel lief hoor, maar bovenstaande vraagt wel wat energie en geduld. :+
Wij vinden de driejarige ook n stuk pittiger dan toen ie twee was :Y weinig gemerkt van de "terrible two's" maar we hebben wel duidelijk een "threenager" ( zijn daar Nederlandse termen voor :P ?)

Mijn god wat een onwijze opstandige draak kan het zijn soms :X en intens woedend af en toe.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197936186
Ik sluit daar helemaal bij aan. Superleuk, zo'n driejarige, maar ook superpittig. Ik ben ook erg benieuwd welke streken hij straks gaat uithalen als ik druk ben met de baby en man weer aan het werk is. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197936969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
want de deur kan niet op slot.
De klink uit de deur halen werkt hier als slot voor de werkkamer.
  donderdag 11 februari 2021 @ 06:33:58 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197938071
3 vinden wij ook veel pittiger dan 2 :Y !
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197938137
:Y onze driejarige huilt voor mijn idee elke dag meer dan de baby. En die huilt niet eens weinig.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197938200
@Nanuke gefeliciteerd nog! Hoe gaat het met jullie?

Ik vind op het moment mijn driejarige best prima te doen *O* gisteren een hele dag zonder gemopper!
Hij heeft een tijd geleden zo’n moeilijke fase gehad, dat ik echt dacht dat ik niet geschikt was om moeder te zijn. Maar op dit moment is hij zo lief en meegaand.
Ik ga er vanuit dat het bij jullie ook fases zijn, hopelijk korte :*
pi_197938209
Ik zit net tegen iedereen te vertellen dat ik twee zo leuk vind en dacht dus dat dat alleen nog maar beter zou worden. En toen kwam ik hier.

....

:')
pi_197938265
@Nanuke: inmiddels bevallen lees ik :o *O* gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197938366
Hierbij vlagen pittige buien, maar meestal is hij heel leuk en gezellig gelukkig. De buien hangen vooral samen met vermoeidheid, dan is ie soms niet te genieten. Geen streken zoals bij Nikita, maar gewoon op de grond gaan liggen krijsen als ie zijn zin niet krijgt. Soms krijg ik zin om ernaast te gaan liggen en mee te gaan doen.
pi_197938379
@LeSage als mijn kind ineens meegaand wordt, heb ik denk ik een ander probleem. Dan is hij vast verwisseld met een ander. :P Maar ik hoop wel dat het dagelijkse zeuren, huilen, op de grond neerstorten wel een keertje weer minder wordt.

Verder gaat het aardig met ons. Het is wennen, het leven met vier. Behoorlijk pittig ook. Maar het komt goed. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197938450
Gefeliciteerd Nanuke!

Ik heb ook wel vaak gedacht bij Kevin om hem af te geven bij het klooster “hier doen jullie het maar, ik kan het niet”. Nog steeds af en toe.

Maar hij tussen die Terror-peuter buien door eigenlijk zo lief O+ O+
pi_197938481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:50 schreef Nanuke het volgende:
@:LeSage als mijn kind ineens meegaand wordt, heb ik denk ik een ander probleem. Dan is hij vast verwisseld met een ander. :P Maar ik hoop wel dat het dagelijkse zeuren, huilen, op de grond neerstorten wel een keertje weer minder wordt.

Verder gaat het aardig met ons. Het is wennen, het leven met vier. Behoorlijk pittig ook. Maar het komt goed. O+
Leven met 4 is ook behoorlijk pittig :P maar je went eraan, en sommige dagen is het beter dan andere.

Mijm was ook het type waarvan ik dacht er nog een leven lang strijd mee te hebben. Maar op dit moment heb ik meer strijd met kleuter dan met Mijm. Niets zo onverwacht als een peuter :')
pi_197938649
Is drie erger dan twee???? Well, damn. ;(

Hier huilt m’n bijna driejarige ook meer dan de baby, @pkm. :')

@Nanuke ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd :@ , maar bij deze: GEFELICITEERD O+

U. is zindelijk. *O* In een week. Vanavond krijgt hij z’n diploma en stoppen we met stickers plakken. We kunnen ook al 1-1,5 uur buiten spelen/zijn. Erg fijn.’s Nachts draagt hij wel nog een luier voor de zekerheid. Hij was nachtdroog, maar nu hij weer zoveel melk drinkt voor het slapen gaan weet ik het niet meer zeker.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')