abonnement Unibet Coolblue
pi_197519794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Maar even zonder dollen. Zo’n uitspraak van Gommers kan het best moeilijk maken voor TK fracties. Zeker met verkiezingen in zicht.

Dus of Gommers gaat de komende 18 uur nog door het stof, of dat debat wordt nog heel spannend.
Precies, daarom ben ik er ook zo blij mee. Echt een topmove van GODmers. En wordt leuk om te zien of ze morgen bereid zijn om politieke harikiri te plegen voor een toch al demissionair kabinet of niet, terwijl "de zorg" zegt dat het wat hun betreft niet nodig is. :D

Ze weten dat het toch doen op zeker meerdere zetels aan Wilders/extreem rechts gaat geven, en als er straks een coalitie van zeg 7 partijen nodig het land nog 3,5 jaar NA de crisis en 1,5m etc al lang weer zijn opgeheven totaal vleugellam maakt.

Ben benieuwd, wordt spannend~!
#WeesGeenWhales
pi_197519797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lastig. Ik bedoel de IC verpleegkundige of de brandweerman die na zijn late dienst naar huis wil wil je ook niet al te veel dwars zitten.
Dat snap ik, maar het scheelt OV-bedrijven ook veel geld als ze 's avonds minder personeel in hoeven te zetten.

Maar goed, ik denk niet dat ze echt gaan afschalen. Dat regelen kost waarschijnlijk meer tijd en moeite dan het oplevert voor die paar weken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197519806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De avondklok gaat waarschijnlijk pas na het debat in, dus tijd zat om het eventueel terug te fluiten.
Maar er is wel alvast een persco gepland....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197519813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Opsluiten heeft wel degelijk effect: het virus kan alleen verspreiden via contact.
En we houden helemaal niet van regeltjes en orde. Dat bewijs je zelf al door dat dom te noemen.
Daarom doen wij het in het westen slechter dan in landen waar de bevolking zonder morren de regels volgt.
Ik denk dat wij in het westen er meer last van hebben, als je kijkt naar derde wereld landen valt de impact ook mee, en doen ze echt niet overal aan social distancing :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:37:34 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197519830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het kabinet heeft toch een week om een vergaande maatregel voor de noodwet af te knallen?
Hoe kan je dan iets invoeren binnen een week?
Op grond van wet Publieke Gezondheid mogen ze het op elk moment al doen, waarbij het Kabinet dat sws niet meer is weg te sturen alleen moet zorgen dat de TK het niet afschiet. Kortom in de achterkamertjes worden allerlei dealtjes gemaakt zodat het voorgesneden koek wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197519831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, ben benieuwd of er nog partijen (terug) gaan draaien. Maar volgens mij hebben de meeste partijen hun fiat al gegeven.
Die hebben alleen het OMT advies nog niet of nauwelijks gezien, en gingen er vást niet vanuit daarbij dat de letterlijke baas van de IC's in dit land het nog even daarna voor onnodig gelul zou verklaren...
#WeesGeenWhales
pi_197519834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dan mensen die ineens een uur moeten wachten op het OV op de achterste benen krijgen?
Het OV overigens al flink afgeschaald.
Het OV draait voor 90% gewoon hoor. Er zijn alleen wat spits- en schoollijnen stilgelegd.

Ter illustratie: op dit tijdstip gaan er tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal nog vier treinen per uur. Is dat per se nodig met een avondklok?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 23:37:48 #283
408813 crew  trein2000
pi_197519835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, ben benieuwd of er nog partijen (terug) gaan draaien. Maar volgens mij hebben de meeste partijen hun fiat al gegeven.
NRC zegt er nu dit over: “Begin deze week bleek er voor het eerst bij GroenLinks en de PvdA bereidheid om erover na te denken en de maatregel onder voorwaarden te steunen. Helemaal zeker van die steun was het kabinet op dinsdagavond nog niet.
Onderstreping door mij.

Dan helpen dit soort kreten natuurlijk niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 23:37:49 #284
236264 crew  capricia
pi_197519837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Maar even zonder dollen. Zo’n uitspraak van Gommers kan het best moeilijk maken voor TK fracties. Zeker met verkiezingen in zicht.

Dus of Gommers gaat de komende 18 uur nog door het stof, of dat debat wordt nog heel spannend.
Krijgen we toch nog een echt debat. :D
Definitely not CIA
pi_197519840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De lockdown in Duitsland is minder streng dan die in Nederland, hier is de action zelfs nog gewoon open. :') Bij de Welkoop stond ik afgelopen zaterdag voor een gesloten deur toen ik parkietenvoer wilde kopen, de dierenwinkels hier in NRW zijn nog gewoon open.

Vanaf nu zijn stoffen mondkapjes verboden en (minimaal) FFP2 maskers verplicht in ov en winkels, van een Sperrstunde is (vooralsnog) geen sprake.
Enig idee of de trinkgut open is, moet nog wat buis halen
pi_197519849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kan niet, dat lukt in Rusland of Turkije. Hier is er gewoon teveel gedoe om iets gedaan te krijgen.
Zodra astrazeneca erdoor is hebben ze geen excuus meer. Dus we gaan het zien. Laten we hopen dat ze ons verrassen.
Het goede daarvan is dat AstraZeneca al aan zorgproffesionals is toegezegd in feb als het is goed gekeurd. Dus dan hebben ze snel een doelgroep om direct mee te beginnen.

https://www.telegraaf.nl/(...)nuari-nog-coronaprik
quote:
De 23.000 overige zorgverlenende medewerkers in huisartsenpraktijken krijgen het vaccin van AstraZeneca, naar verwachting in de eerste helft van februari, aldus LHV.
pi_197519853
De avondklok is ook niet dé oplossing. Zeker niet omdat alles nu al dicht is en er een alcoholverbod is na 20:30. Er zijn nog genoeg andere opties om de cijfers omlaag te krijgen. Waarom men in het hoofd heeft gehaald dat de avondklok zo belangrijk is voor de aanpak, is mij niet duidelijk.
pi_197519857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:35 schreef eragon2890 het volgende:
Ben benieuwd, wordt spannend~!
Omdat Gommers nu wat onhandige uitspraken doet? Ik verwacht helemaal geen spannend debat morgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:38:56 #289
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197519861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Opsluiten heeft wel degelijk effect: het virus kan alleen verspreiden via contact.
En we houden helemaal niet van regeltjes en orde. Dat bewijs je zelf al door dat dom te noemen.
Daarom doen wij het in het westen slechter dan in landen waar de bevolking zonder morren de regels volgt.
Die debiel van een Gommers zegt net zelf dat het niet nodig is dan weet je wel genoeg. Maar goed ga jij lekker als een dom schaap binnen zitten ik ga mijn sociale contacten nooit opgeven voor de griep :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:39:25 #290
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197519871
Engeland heeft 4,7 miljoen gevaccineerden, Duitsland en Italië hebben 1,2 miljoen inentingen, terwijl Nederland amper de 80k geraakt :')
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:39:26 #291
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197519873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Die debiel van een Gommers zegt net zelf dat het niet nodig is dan weet je wel genoeg. Maar goed ga jij lekker als een dom schaap binnen zitten ik ga mijn sociale contacten nooit opgeven voor de griep :)
Het is geen griep.

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 20-01-2021 08:18:27 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197519875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar er is wel alvast een persco gepland....
Om aan te kondigen dat ze maatregelen willen invoeren. Als de Kamer daar niet mee akkoord gaat slaat het kabinet een flater. Maar het is niet zo dat dit geen optie is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197519889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:39 schreef Grishenko_ het volgende:
Engeland heeft 4,7 miljoen gevaccineerden, Duitsland en Italië hebben 1,2 miljoen inentingen, terwijl Nederland amper de 80k geraakt :')
Sowieso moet je die aantallen wel als percentage van de bevolking zien. Maar wij doen het niet heel geweldig nee.... Komt nu wel wat meer schot in.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 23:40:11 #294
408813 crew  trein2000
pi_197519890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Om aan te kondigen dat ze maatregelen willen invoeren. Als de Kamer daar niet mee akkoord gaat slaat het kabinet een flater. Maar het is niet zo dat dit geen optie is.
Eerlijk is eerlijk. Ze spelen het slim. Ook qua mediastrategie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197519897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom nou weer 20.30 - 04.30u? Zo typisch Nederlands om te gaan polderen en met zo’n compromis te komen :')
Misschien omdat de supermarkten graag tot 20:00 uur open willen blijven.
pi_197519899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:
Dan helpen dit soort kreten natuurlijk niet.
We zullen zien.

Vergeet ook niet dat er vlak voor het debat ook nog een briefing komt van Koning Jaap. *)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197519900
twitter
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:40:48 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197519901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een suf kantoorbaantje dat je vanuit huis kunt doen...
I know meer dan. Maar volgens het Kabinet kan ongeveer iedereen thuiswerken, toch :s)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197519908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen is zo egoïstisch dat hij alleen uit eigen belang reageert.

We kennen deels al maatregelen die een specifieke groep treffen, zoals opsluiten van ouderen in verpleeghuizen, sluiten van scholen, etc.
Dat is op zich nog te doen.
Maar het beleid moet er op gericht zijn om door de hele samenleving het virus terug te dringen, en niet in specifieke groepen wel en andere niet.
Bij de eerste lockdown waren er mooie animaties die lieten zien waarom het afzonderen van een specifieke groep minder effectief is dan het beperken van contactmomenten in de hele samenleving.

Verder valt me op dat veel mensen het grote geheel niet willen overzien. Ook jij niet; je denkt dat ik in mijn eigen belang reageer, terwijl ik zowel privé als zakelijk snoeihard wordt geraakt door de maatregelen en ik absoluut niet zit te wachten op een avondklok.
Maar ik ben nog wel in staat om mijn blik niet daardoor te laten vertroebelen.
Erg nobel van je, ik denk daar inderdaad anders over. Het probleem is de overbelasting van de zorg, welke groep belandt daar het meest? Daar is waar nu met de komst van het Britse gebeuren de meeste winst te behalen valt. Waarom ben je dan niet zo fel op een avondklok die bedoeld is voor jongeren?
pi_197519911
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OV draait voor 90% gewoon hoor. Er zijn alleen wat spits- en schoollijnen stilgelegd.

Ter illustratie: op dit tijdstip gaan er tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal nog vier treinen per uur. Is dat per se nodig met een avondklok?
Vergeet niet dat verder afschalen ook weer issues met logistiek kan opleveren.

Ik denk dat OV bedrijven echt even wachten op het echte effect voor ze eventueel verder afschalen, eea hangt ook af van de afspraken met overheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')