abonnement Unibet Coolblue
pi_197504505
Ik vind zojuist een tweede kaart van een KPN glasvezelmonteur die in mijn huurwoning wil kijken naar de meeste geschikte plaats voor glasvezel. Moet ik als tevreden Ziggo klant hier gehoor aan geven?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:41:58 #2
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_197504999
Moeten? Nee, volgens mij niet. Maat of het handig is om te weigeren, ik vraag het mij af.

Ik vermoed dat ze bij jou in de wijk nu of binnenkort glasvezel gaan uitrollen. Het inventariseren van de woningen en de eventuele plaatsing of voorbereiding van het plaatsen van de apparatuur voor glasvezel zal nu gratis zijn, omdat ze dan in één keer de hele wijk/straat doen. Mocht jij of een volgende bewoner gebruik willen gaan maken van glasvezel scheelt het dat dit al gebeurt is. Ook omdat het dan mogelijk geld kost om het alsnog te doen.
pi_197505176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:18 schreef Nia het volgende:
Ik vind zojuist een tweede kaart van een KPN glasvezelmonteur die in mijn huurwoning wil kijken naar de meeste geschikte plaats voor glasvezel. Moet ik als tevreden Ziggo klant hier gehoor aan geven?
Als ze glasvezel aan gaan leggen in je wijk kan je nu gratis de aansluiting in je woning krijgen en mocht je ooit over willen stappen dan heb je geen hoge aansluitkosten.

Daarnaast, het is een huurwoning en de verhuurder heeft er belang bij dat zijn verhuurobject voorzien is van een glasvezelaansluiting, aangezien KPN met koperlijnen stopt en jij vast niet de laatste huurder bent.

Als er ooit ineens storingen ontstaan bij Ziggo, of ze stoppen met het uitzenden van je favoriete zender, of ze worden te duur dan heb je met glasvezel een alternatief en een onderhandelingspositie.

Mocht je het zelf niet willen, overleg het dan even met je verhuurder.

Toevallig was vanochtend de door KPN ingehuurde persoon hier die de glasvezel in mijn woning zou aansluiten maar omdat er 1,5 cm water stond in de kruipruimte is hij weer weggegaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2021 13:58:01 ]
pi_197505279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:41 schreef versterker het volgende:
Moeten? Nee, volgens mij niet. Maat of het handig is om te weigeren, ik vraag het mij af.

Ik vermoed dat ze bij jou in de wijk nu of binnenkort glasvezel gaan uitrollen. Het inventariseren van de woningen en de eventuele plaatsing of voorbereiding van het plaatsen van de apparatuur voor glasvezel zal nu gratis zijn, omdat ze dan in één keer de hele wijk/straat doen. Mocht jij of een volgende bewoner gebruik willen gaan maken van glasvezel scheelt het dat dit al gebeurt is. Ook omdat het dan mogelijk geld kost om het alsnog te doen.
Daarnaast kan je ook nog de situatie krijgen dat Ziggo over 5 of 10 jaar stopt met coax omdat de rek eruit is en (al dan niet na een fusie of overname) overstapt op... glasvezel... en daarbij de infrastructuur gebruikt die er al ligt... of niet, als je het geweigerd hebt...

De kan is klein maar aanwezig.
pi_197505454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:18 schreef Nia het volgende:
Ik vind zojuist een tweede kaart van een KPN glasvezelmonteur die in mijn huurwoning wil kijken naar de meeste geschikte plaats voor glasvezel. Moet ik als tevreden Ziggo klant hier gehoor aan geven?
Zoals gezegd is het verstandig in hier gehoor aan te geven, het enige dat ze komen doen is kijken waar de hoofdaansluiting voor glasvezel geplaatst kan worden. Net zoals je nu de de aansluiting voor de kabel hebt. Je zit verder nergens aan vast, en je kan gewoon Ziggo klant blijven uiteraard. Maar als je in de toekomst over wil stappen op glasvezel omdat je om wat voor reden dan ook bij Ziggo weg zou willen dan kan dat. En op glasvezel zit je ook niet per definitie vast aan KPN, je kan zelf een provider kiezen.
Powered by Janetje®
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:37:04 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197549911
gewoon doen, kost je niks. is gewoon voor als je wilt overstappen later.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197550752
Overleg het ook even met je huisbaas/verhuurder, die heeft hier ook wat over te zeggen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')