abonnement Unibet Coolblue
pi_197504134
Al vanaf het begin van de pandemie blijkt dat zieke huisgenoten de voornaamste oorzaak van de snel stijgende besmettingscijfers zijn. Daarom is het zo dom dat quarantaine thuis wordt aangeraden. Vroeger of later worden dan andere gezinsleden meestal ziek. Zou het niet een goed idee zijn om de toch al leegstaande hotels in te richten als quarantaine opvang? Elke positief geteste persoon moet dan naar zo'n quarantaine hotel toe en de kosten hiervoor worden geheel door de overheid vergoed. Zo wordt bovendien de hotelsector gesteund. Wat vinden andere Fokkers van dit idee?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:05:02 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197504229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:01 schreef paulgo het volgende:
Al vanaf het begin van de pandemie blijkt dat zieke huisgenoten de voornaamste oorzaak van de snel stijgende besmettingscijfers zijn.
Uit welk onderzoek is dat gebleken dan?

quote:
Daarom is het zo dom dat quarantaine thuis wordt aangeraden. Vroeger of later worden dan andere gezinsleden meestal ziek. Zou het niet een goed idee zijn om de toch al leegstaande hotels in te richten als quarantaine opvang? Elke positief geteste persoon moet dan naar zo'n quarantaine hotel toe en de kosten hiervoor worden geheel door de overheid vergoed. Zo wordt bovendien de hotelsector gesteund. Wat vinden andere Fokkers van dit idee?
Ik vind het nog niet eens zo een gek idee. Maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat het een nog groter sociaal isolement betekent, en dat dat juist hetgene is waar de volledige corona-oppositie zich zorgen over maakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197504451
Prima idee, dat werkte heel goed in vietnam
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197504547
dan moet je gezinnen uit elkaar rukken, dat zal niet worden geaccepteerd
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:25:43 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197504670
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
dan moet je gezinnen uit elkaar rukken, dat zal niet worden geaccepteerd
Voor die paar dagen? Met de huidige situatie van thuisscholing en thuiswerken denk ik dat veel gezinnen het toejuichen. Zeker degene die in quarantaine moet....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:09 #6
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197504724
Zou het de testbereidwilligheid ondermijnen als je het risico loopt op staatsvakantie te moeten?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197504766
Dat komt omdat bij BCO huisgenoten makkelijk te testen zijn en dus te traceren. Probeer maar eens een besmetting naar een Albert Heijn te traceren. Dat gaat een stuk lastiger. De reden is dus een praktische.
pi_197504857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor die paar dagen? Met de huidige situatie van thuisscholing en thuiswerken denk ik dat veel gezinnen het toejuichen. Zeker degene die in quarantaine moet....
ja, verplicht uit huis plaatsen, ik zie de dramas al voor me.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:35:08 #9
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197504870
Maar vanuit me zelf redenerend, ik zou best mijn huishouden willen beschermen tegen corona, maar alleen nadat ik zeker weet dat ik ziek ben. Dat weet ik pas na een test en die nemen we pas wanneer ik symptomen krijg. Dan is er al een aardige kans dat mij vrouw ook besmet is geraakt. Mochten we dan uiteindelijk beide ziek blijken, gaan we weer uit het hotel terug naar huis?

Op zich is het een leuk idee om mensen voor wie dat van grote toegevoegde waarde is de gelegenheid te bieden in quarantaine te gaan en deze op een veilige plek uit te zitten. Het zal niet in alle gevallen kunnen of zinvol zijn, maar alle kleine maatregelen samen kunnen helpen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 13:35:21 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197504871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, verplicht uit huis plaatsen, ik zie de dramas al voor me.
Nogal een probleem om dat wettelijk af te dwingen, zou ik denken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:37:49 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197504915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Prima idee, dat werkte heel goed in vietnam
Taiwan trouwens begon daar mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:19 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197505198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal een probleem om dat wettelijk af te dwingen, zou ik denken.
Net zo lastig als een ziekenhuisopname lijkt mij?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 13:57:13 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197505336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Net zo lastig als een ziekenhuisopname lijkt mij?
Niet als dat onder dwang moet gebeuren, he? En dat is wat de TS voorstelt.

In Nederland iemand onder dwang op laten nemen die wilsbekwaam is vergt nogal wat, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:06:12 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197505553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als dat onder dwang moet gebeuren, he? En dat is wat de TS voorstelt.

In Nederland iemand onder dwang op laten nemen die wilsbekwaam is vergt nogal wat, volgens mij.
Je zou het kunnen vergelijken met een gedwongen ziekenhuisopname toch? Of bedoeld TS de minder heftige gevallen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 14:06:52 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197505573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Je zou het kunnen vergelijken met een gedwongen ziekenhuisopname toch? Of bedoeld TS de minder heftige gevallen?
De TS stelt dat anders, ja. Bij een vastgesteld geval moet je opgesloten worden in een quarantaine lokatie aldus de OP.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:28:57 #16
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197506084
Goed plan, mits de hotelbar open blijft ^O^
pi_197506288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Uit welk onderzoek is dat gebleken dan?
[..]

Ik vind het nog niet eens zo een gek idee. Maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat het een nog groter sociaal isolement betekent, en dat dat juist hetgene is waar de volledige corona-oppositie zich zorgen over maakt.
Ach twee weken met andere besmette mensen gratis in een luxe hotel zitten is voor sommigen juist ontspanning en hoeft absoluut geen sociaal isolement te betekenen....

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal een probleem om dat wettelijk af te dwingen, zou ik denken.
Nee gedwongen quarantaine kan wettelijk al bij besmette mensen, naast covid19 ook bijvoorbeeld bij pokken en polio :
Zie de site van het RIVM:

https://www.rivm.nl/meldingsplicht-infectieziekten/welke-infectieziekten-zijn-meldingsplichtig
Dus de wet hoeft niet veranderd te worden. Want dat zou maanden vertraging opleveren.
Met dit idee vang je twee vliegen in één klap. De hotelsector wordt op een nuttige wijze gesteund i.p.v. alleen maar met overlevingssubsidies voor lege horeca kan deze sector juist nu een nuttige bijdrage leveren.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:12:33 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197507160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:39 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ach twee weken met andere besmette mensen gratis in een luxe hotel zitten is voor sommigen juist ontspanning en hoeft absoluut geen sociaal isolement te betekenen....
[..]

Nee gedwongen quarantaine kan wettelijk al bij besmette mensen, naast covid19 ook bijvoorbeeld bij pokken en polio :
Zie de site van het RIVM:

https://www.rivm.nl/meldingsplicht-infectieziekten/welke-infectieziekten-zijn-meldingsplichtig
Dus de wet hoeft niet veranderd te worden. Want dat zou maanden vertraging opleveren.
Met dit idee vang je twee vliegen in één klap. De hotelsector wordt op een nuttige wijze gesteund i.p.v. alleen maar met overlevingssubsidies voor lege horeca kan deze sector juist nu een nuttige bijdrage leveren.
Doet me denken aan die berichten vanuit Italie dacht ik, waar mensen in quarantaine moesten in een bordeel :') :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197507684
Zou mij wel wat lijken, 14 dagen chillen met medemensen, niet hoeven werken of huishouden doen, ontbijtje/lunch/diner wat klaarstaat, etc.
Mijn man redt zijn eigen wel met de katten en de vissen die 2 weken :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:18 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197508283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als dat onder dwang moet gebeuren, he? En dat is wat de TS voorstelt.

In Nederland iemand onder dwang op laten nemen die wilsbekwaam is vergt nogal wat, volgens mij.
Op zich is dat met bejaarden in de verpleeghuizen dus wel gebeurd?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197508510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:35 schreef GemMagic het volgende:
Maar vanuit me zelf redenerend, ik zou best mijn huishouden willen beschermen tegen corona, maar alleen nadat ik zeker weet dat ik ziek ben. Dat weet ik pas na een test en die nemen we pas wanneer ik symptomen krijg. Dan is er al een aardige kans dat mij vrouw ook besmet is geraakt. Mochten we dan uiteindelijk beide ziek blijken, gaan we weer uit het hotel terug naar huis?

Op zich is het een leuk idee om mensen voor wie dat van grote toegevoegde waarde is de gelegenheid te bieden in quarantaine te gaan en deze op een veilige plek uit te zitten. Het zal niet in alle gevallen kunnen of zinvol zijn, maar alle kleine maatregelen samen kunnen helpen.
Hier dezelfde situatie, ik zie er voor ons huishouden de meerwaarde niet van in. Hoewel ik wel een stel ken dat succesvol van elkaar in quarantaine is gegaan in hetzelfde huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 16:12:48 ]
pi_197508538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Sorella het volgende:
Zou mij wel wat lijken, 14 dagen chillen met medemensen, niet hoeven werken of huishouden doen, ontbijtje/lunch/diner wat klaarstaat, etc.
Mijn man redt zijn eigen wel met de katten en de vissen die 2 weken :)
De VVD kennende mag je het wel zelf betalen.
pi_197508725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:01 schreef paulgo het volgende:
Al vanaf het begin van de pandemie blijkt dat zieke huisgenoten de voornaamste oorzaak van de snel stijgende besmettingscijfers zijn.
l.
De initiële besmetting komt van buitenaf. Zodra iemand in het huishouden positief is getest dient het hele huishouden in quarantaine te gaan. Indien die regel wordt opgevolgd zou er geen verdere besmetting naar buiten plaats moeten vinden.Dus ja, door een positief getest persoon naar een quarantaine hotel te sturen voorkom je mogelijk een aantal besmettingen binnen het huishouden maar dat is alles.De kosten wegen hier niet op tegen de mogelijke voordelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')