abonnement Unibet Coolblue
pi_197448468
https://nos.nl/artikel/23(...)nuari-weer-open.html

quote:
De basisscholen en de kinderopvangcentra gaan niet op 25 januari weer open. Ingewijden melden dat het kabinet dat zal besluiten naar aanleiding van een advies van het Outbreak Management Team (OMT), dat in handen is van de NOS.

Het OMT verwijst in het advies naar de "zorgelijke ontwikkelingen" rond de Britse variant van het virus. De situatie is volgens het OMT ook weer niet zo slecht dat scholen zouden moeten ophouden met de noodopvang voor bijvoorbeeld kinderen van mensen met cruciale beroepen.

De deskundigen benadrukken dat ze het negatieve advies niet geven omdat kinderen een verhoogd risico zouden lopen door de Britse variant. Daar is uit onderzoek niets van gebleken. Kinderen raken juist minder vaak besmet dan volwassenen, en worden ook meestal minder ziek.

Klachtenvrij
Onderzoek naar de uitbraak van de variant in Bergschenhoek bevestigt het vermoeden dat kinderen vaak helemaal klachtenvrij blijven, terwijl ze wel besmet zijn, schrijft het OMT.

Het kabinet overwoog om de basisscholen en kinderopvangcentra al op 25 januari weer te openen, om leerachterstanden bij kwetsbare leerlingen tegen te gaan. Het voortgezet onderwijs blijft sowieso tot 9 februari gesloten.

Het advies van het OMT wordt morgen door de meest betrokken ministers besproken in het Catshuis.


[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 17:35:14 ]
pi_197449355
BREAKING
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')