abonnement Unibet Coolblue
pi_197438149
Yoehoe nachtuilen,

De laatste jaren slaap ik niet zo lekker meer. Het kan de leeftijd zijn, of de druk en herrie die de volwassenheid met zich meebrengt. Al met al, ik wil hier wat aan doen, namelijk een nieuwe boxspring of een goed matras kopen voor mijn huidige bed, want zeg nou eens eerlijk, in hoeverre is het bed van belang? Zolang die recht op de poten staat.

Ik twijfel tussen deze twee keuzes:

Keuze 1: Boxspring van BeterBed (¤ 450)
https://www.beterbed.nl/v(...)tras?article=1044424

Keuze 2: Matras van Emma (¤ 400):
https://www.emma-matras.nl/shop-3115/

Het matras van Emma lijkt mij echt een kwalitatief ding, maar voor dat geld kan ik ook een compleet tweepersoons boxspring kopen. Heb ik meteen een nieuw bed, maar zal het net zo goed slapen als het matras van Emma op mijn huidige bed (inmiddels 7 jaar oud)?

Wie gaat mij helpen met mijn keuze?

PS: 'Ik zou' reacties worden ook gewaardeerd, je hoeft niet afgestudeerd te zijn in matrassen. Alle input welkom :).

[ Bericht 2% gewijzigd door Gibraltar70 op 16-01-2021 02:34:41 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197438991
Een nieuw matras doet meer dan een nieuw bed.

Draai je de matrassen wel regelmatig?

Een matras gaat geen leven mee, maar op een zeven jaar oud bed al 'jaren' niet zo lekker meer slapen, is niet echt denderende levensduur.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_197439761
Ik geloof nooit dat een boxspring van ¤450 van dermate kwaliteit is dat je er heel erg gelukkig van wordt.

Voor je matras zijn slaaphouding en gewicht belangrijk. Ik zou goed kijken of het daar bij past :Y
pi_197439793
Boxspring kan wel, maar koop er dan wel een fatsoenlijk matras bij... vele boxsprings hebben kut matrassen... wil je besparen dan heb je voor zo'n 300+ een lekker matras bij IKEA! :)

Weet ik uit eigen ervaring! 3:)
Just say hi!
pi_197439976
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:10 schreef Puala het volgende:
Ik geloof nooit dat een boxspring van ¤450 van dermate kwaliteit is dat je er heel erg gelukkig van wordt.
ik klaag niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_197447619
Ik zou toch echt eens op een Auping gaan liggen... Kies dan de matras op je lichaamsgewicht...

Ik slaap als een roosje... En ik heb een harde en een zachte matras om het bed in 2 gewichtsklasse te verdelen... Maar het maakt geen donder uit we slapen gewoon lekker door. Harde matras is comfortabel de zachte lekker knus. :P

Was toen wel al over de ¤1000 p/st maar ik had geluk 2de was voor ½ prijs...

Maar de garantie dat je 15 jaar goed ligt... Ik heb ze nu al zeker 19 jaar en ik voel geen enkele reden om ze te vervangen. Don't change a winning team.... *O*
pi_197448227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:10 schreef Puala het volgende:
Ik geloof nooit dat een boxspring van ¤450 van dermate kwaliteit is dat je er heel erg gelukkig van wordt.

Voor je matras zijn slaaphouding en gewicht belangrijk. Ik zou goed kijken of het daar bij past :Y
Dit en laat je goed adviseren. T is dat winkels dicht zijn, maar buiten corona om zou ik zeggen ga meerdere winkels af en voel en pas.

Investeer ook gelijk in een kussen welke bij je matras, lichaamsbouw en je slaaphouding(en) past. Helpt ook.
Hier team boekweitpittenkussen. Wil nooit anders meer. Terwijl half Nederland er waarschijnlijk geen oog dicht op doet.
pi_197470170
Je kunt toch niet een compleet met bed met ingebouwd matras van 450 euro vergelijken met enkel een matras van 400?

Ik heb zelf laatst ook een nieuw matras gekocht. Zo'n slaaptest gedaan en dergelijke. Ik had wat uitgezocht en enkel het matras was al ruim 2000 euro. Die dan wel even overgeslagen maar is een voorbeeld.

Want er komt dan ook nog een goede lattenbodem bij kijken van 500 euro.

Nu hoeft het niet perse zo duur te zijn en ik heb voor een fractie van de prijs het van marktplaats kunnen halen, ik zelf geloof niet zo heel erg in het boxspring gebeuren, enkel dat het er mooier uitziet.
pi_197474090
Niemand kan voor jou beslissen wat goed en/of beter is. Dat is puur een persoonlijke ervaring.
Je kan b.v. heerlijk slapen op een matras van 200 euro en gebroken en met rugpijn wakker worden op een matras van 2000 euro.
Gewoon een kwestie van uitproberen, dus ga naar een bedden-/matrassenwinkel en vraag proefslapen op enkele matrassen aan als je er een paar hebt geprobeerd in de winkel die je wel aanstaan.
De prijs zegt echt geen ene drol. Goed is wat voor jou persoonlijk goed is en niet wat de ervaring/mening van iemand anders is. Ook niet van de verkoper.
pi_197475765
Vond persoonlijk beterbed echt een budget winkel qua “advies” eerder een verkoperspraatje.

Uiteindelijk lig ik op dit matras ook niet echt geweldig, had ook een matras van rond de 450,-
(Had er zelfs nog wat korting weten af te krijgen, wat achteraf eigenlijk best vreemd is als je als merk 100% achter je product staat)

Mn volgende matras/bed ga ik in iedergeval bij een speciaalzaak halen waar ze echt naar je houding kijken bij het liggen. Nadeel is daarbij dat je dan inderdaad bij matrassen uitkomt in de prijscategorie van +¤1000,-

Emma matras is geloof ik alleen online, dus dat kan daarbij sowieso al niet.
pi_197477027
Na een peperduur kwaliteitsmatras die uiteindelijk aleen maar goed bleek voor slapeloze nachten heb ik de strategie gewijzigd.
Goekope boxspring met elke 5 jaar een nieuwe goedkope pocketveer matras van ikea, jysk of een matrastoko.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')