abonnement Unibet Coolblue
pi_197422127
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik het wel zat ben. Als ik naar buiten kijk zie ik geen lockdown, als je met kerst en oud en nieuw hoort wat mensen allemaal doen is er geen lockdown.

Het kansloze voetvolk maakt voor zichzelf uitzondering na uitzondering, áls ze er al iets mee doen. Op die manier werken de afgekondigde maatregelen niet en zitten we met zijn allen over een half jaar nog steeds in hetzelfde schuitje.

Tegen die tijd heb ik vast en zeker geen werk meer en zijn zo nog veel meer zaken failliet omdat bedrijven door deze lockdown kapot gemaakt worden terwijl Nederland blijkbaar niet op een lockdown zit te wachten en met hun gedrag de effecten van die lockdown die de economie kapot maakt teniet doet.

Waar doe je het dan voor? Niet voor 90% van de Nederlanders die zichzelf boven de regels acht en al dan niet incidenteel gewoon maar doet waar hij zelf zin in heeft en ook niet voor alle mensen die je daarmee door die regels voor niks slachtoffert.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 11:38:26 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_197422192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er ook geen vertrouwen meer in en dat is omdat deze regering helemaal niet probeert om de crisis zo snel mogelijk te beeindigen.
- De kwetsbare groepen worden niet zo snel mogelijk gevaccineerd zodat de druk op de zorg zo snel mogelijk ten einde is.
- De regering wil de noodbevoegheden die inbreuken zijn op onze grondrechten behouden voor andere doelen dan het beeindigen van de crisis. Dat mag helemaal niet maar het kan wel.
- De regering doet niks om de druk op de zorg (dat is de crisis, de noodsituatie, covid zelf is dat niet) te verlichten door midden van capaciteitsuitbreiding en preventie.
- De regering probeert niet de druk op de zorg te verlichten door ruimte te geven aan kansrijke behandelingen, sterker nog, die worden tegengewerkt.
- De regering blijft het virus en virusvarianten maar binnenvliegen, net als van de zomer. Het lijkt wel alsof ze bang zijn dat er te weinig virus rondwaart.
- De regering neemt en houdt vast aan maatregelen die niet werken.
- De regering gebruikt het virus voor allerlei andere agenda's.
- De regering liegt de bevolking voor middels gegoochel met cijfers.
- De media zijn inmiddels volledig in angstpropaganda modus.

Geen idee waarom, het kan ook een samenkomst van heel platvloerse normale politiek zijn. Feit is dat de regering niet doet wat die moet doen en waarvoor die zich verregaande bevoegdheden heeft toeggeeigend, deels onrechtmatig of toch in ieder geval onrechtsstatelijk. Dat is namelijk met alle middelen proberen de crisis zo snel mogelijk te beeindigen en het is een feitelijke vaststelling dat deze regering dingen doet die de crisis verlengen.
Vooral alleen weer voorspelbaar bleren op de media en de overheid die complotsgewijs alles negatief beïnvloeden. Yawn

Vooral niet benoemen waar dit topic over gaat. Over de schrikbarende hoeveelheid Nederlanders die schijt aan alles en iedereen heeft. Maar je zult er zelf ook wel bij horen waarschijnlijk.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197422342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik begrijp je sentiment.
Of China er helemaal van af is valt te bezien, hele steden gaan alweer in lockdown. En daar kun je geen tegenspraak tegen de overheid hebben. Europa moet wel een enorme hel worden wil het huidige China een aantrekkelijk alternatief worden.
Taiwan doet het beter, maar voor beide landen geldt wel een heel streng quarantaine beleid. Je zit daardoor bijna opgesloten in eigen land.
Ik weet zelf niet of dat wel zo aantrekkelijk is.
Dat de routekaart het einde van de crisis bevat klopt, maar dat hoeft in feite ook niet. Op het moment dat het virus beheersbaar is kunnen we ook besluiten dat de crisis voorbij is. Daar is geen routekaart voor nodig. Die schept alleen maar valse hoop.
2 weken quarantine is niet bijna opgesloten.

Also als dat betekent dat ik het hele jaar verder normaal kan leven vind ik het prima.

Ik wil weer naar zo'n event toe, come what may, en iets lulligs als emigreren is daar niets voor.

En ik denk dat dat voor heel veel jongeren geld. Sterker nog, een kwart van mn opleiding zit nu in shenzhen. Viert naast studie feestjes en alles en maakt ons jaloers.

En ja, zo'n Chinese lockdown duurt een week of twee, in één stad, en daarna omdat iedereen getest wordt is alles weer normaal open. Daar is mee te leven. Europa IS inmiddels een hel.

Ik wil best wachten op die vaccins, ik vertrouw onze experts dat we tegen einde van het jaar weer normaal leven zonder beperkingen, maar anders verlaat ik het zinkende ship en ga lekker daar cosplay fun hebben. Met m'n hele opleiding, dus.

Punt.
#WeesGeenWhales
pi_197422623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er ook geen vertrouwen meer in en dat is omdat deze regering helemaal niet probeert om de crisis zo snel mogelijk te beeindigen.
Waar blijkt dat uit?


quote:
- De kwetsbare groepen worden niet zo snel mogelijk gevaccineerd zodat de druk op de zorg zo snel mogelijk ten einde is.
Volgens mij zijn we daar wel mee bezig. Logistiek blijkt dat een uitdaging, maar het is niet zo dat de kwetsbaren als laatste worden gevaccineerd of zo.

quote:
- De regering wil de noodbevoegheden die inbreuken zijn op onze grondrechten behouden voor andere doelen dan het beeindigen van de crisis. Dat mag helemaal niet maar het kan wel.
Noem een voorbeeld.
Daarnaast treedt deze regering binnen afzienbare tijd af.


quote:
- De regering doet niks om de druk op de zorg (dat is de crisis, de noodsituatie, covid zelf is dat niet) te verlichten door midden van capaciteitsuitbreiding en preventie.
Preventie wordt wel gedaan, dmv maatregelen om de verspreiding te vertragen.
Meer zorgcapaciteit is met een exponentieel groeiend virus zinloos.
Meer besmettingen toelaten betekent dat het nog sneller mis gaat als de R-waarde boven de 1 uitkomt.

quote:
- De regering probeert niet de druk op de zorg te verlichten door ruimte te geven aan kansrijke behandelingen, sterker nog, die worden tegengewerkt.
Nonsens.
Er worden juist behandelingen toegelaten die normaal niet worden toegelaten.

quote:
- De regering blijft het virus en virusvarianten maar binnenvliegen, net als van de zomer. Het lijkt wel alsof ze bang zijn dat er te weinig virus rondwaart.
Ja, grenzen beter afsluiten en strengere quarantaine zou kunnen helpen.
Invliegen alleen verbieden heeft geen zin.

quote:
- De regering neemt en houdt vast aan maatregelen die niet werken.
Zoals?

quote:
- De regering gebruikt het virus voor allerlei andere agenda's.
Noem eens een agenda.

quote:
- De regering liegt de bevolking voor middels gegoochel met cijfers.
Geef eens een voorbeeld.
quote:
- De media zijn inmiddels volledig in angstpropaganda modus.
Nee, die zijn zoals altijd in sensatie modus.


quote:
Geen idee waarom, het kan ook een samenkomst van heel platvloerse normale politiek zijn. Feit is dat de regering niet doet wat die moet doen en waarvoor die zich verregaande bevoegdheden heeft toeggeeigend, deels onrechtmatig of toch in ieder geval onrechtsstatelijk. Dat is namelijk met alle middelen proberen de crisis zo snel mogelijk te beeindigen en het is een feitelijke vaststelling dat deze regering dingen doet die de crisis verlengen.
Maar je hebt ook kritiek op het feit dat de overheid verregaande bevoegdheden heeft toegeëigend..
Dat spreekt een beetje tegen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197429639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
[..]

Volgens mij zijn we daar wel mee bezig. Logistiek blijkt dat een uitdaging, maar het is niet zo dat de kwetsbaren als laatste worden gevaccineerd of zo.
[..]

Noem een voorbeeld.
Daarnaast treedt deze regering binnen afzienbare tijd af.
[..]

Preventie wordt wel gedaan, dmv maatregelen om de verspreiding te vertragen.
Meer zorgcapaciteit is met een exponentieel groeiend virus zinloos.
Meer besmettingen toelaten betekent dat het nog sneller mis gaat als de R-waarde boven de 1 uitkomt.
[..]

Nonsens.
Er worden juist behandelingen toegelaten die normaal niet worden toegelaten.
[..]

Ja, grenzen beter afsluiten en strengere quarantaine zou kunnen helpen.
Invliegen alleen verbieden heeft geen zin.
[..]

Zoals?
[..]

Noem eens een agenda.
[..]

Geef eens een voorbeeld.
[..]

Nee, die zijn zoals altijd in sensatie modus.
[..]

Maar je hebt ook kritiek op het feit dat de overheid verregaande bevoegdheden heeft toegeëigend..
Dat spreekt een beetje tegen.
De overheid heeft zichzelf ook verregaande bevoegdheden toegeëigend valt moeilijk te ontkennen....
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 18:42:47 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197430313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:08 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

De overheid heeft zichzelf ook verregaande bevoegdheden toegeëigend valt moeilijk te ontkennen....
Uh...nee. Die bevoegdheden hadden ze al of de 2e Kamer heeft ze recentelijk die bevoegdheden gegeven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197430489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:08 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

De overheid heeft zichzelf ook verregaande bevoegdheden toegeëigend valt moeilijk te ontkennen....
Oh, dat bestrijd ik niet, maar waaruit blijkt dat ze daar nu al geen afstand van willen doen na de crisis?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197430509
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...nee. Die bevoegdheden hadden ze al of de 2e Kamer heeft ze recentelijk die bevoegdheden gegeven.
Vandaar de noodwet.

En wat is het nou, hadden ze die 'bevoegdheden al of 'recentelijk?' We hebben op het moment geen kabinet maar die achterlijke regels blijven! OM ziet geen grond voor vervolging van de belastingdienst. Ik schaam me als Nederlander.
pi_197430528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
Uh nee
[quote]0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Oh, dat bestrijd ik niet
Iemand liegt hier.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 18:57:55 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197430588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:53 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Vandaar de noodwet.

En wat is het nou, hadden ze die 'bevoegdheden al of 'recentelijk?' We hebben op het moment geen kabinet maar die achterlijke regels blijven! OM ziet geen grond voor vervolging van de belastingdienst. Ik schaam me als Nederlander.
Noodwet door het Parlement goedgekeurd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197430727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noodwet door het Parlement goedgekeurd.
Is dat alles wat je erover te zeggen hebt? Ik ga geen rare vergelijkingen maken, maar 'goedgekeurd' is niet bepaald een argument.
pi_197430842
simpele mensen uitleg.
faal op faal op faal op faal op faal.
niet luisteren niet luisteren niet luisteren niet luisteren
resultaat is een puinhoop in het land
Arrr!
pi_197432318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:54 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Iemand liegt hier.
Toon maar aan ;)

Maar verder niet relevant voor de discussie, ik ben benieuwd waaruit blijkt dat de overheid nu al geen afstand wil doen van bepaalde privileges die ze dankzij de crisis hebben verworven
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197432467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toon maar aan ;)

Maar verder niet relevant voor de discussie, ik ben benieuwd waaruit blijkt dat de overheid nu al geen afstand wil doen van bepaalde privileges die ze dankzij de crisis hebben verworven
Wat 'toon' maar aan, dat heb ik zojuist gedaan :D :D
pi_197432520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:13 schreef longasleep het volgende:
simpele mensen uitleg.
faal op faal op faal op faal op faal.
niet luisteren niet luisteren niet luisteren niet luisteren
resultaat is een puinhoop in het land
Ik noem dat niet falen. Mensen zijn mensen. Het gedrag zie je op zoveel plekken op de wereld. Verder vergeten mensen dat het winter is. We zitten vooral binnen. Dat zal ook wel helpen bij de verspreiding van het virus.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 20:35:46 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197432729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:05 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Is dat alles wat je erover te zeggen hebt? Ik ga geen rare vergelijkingen maken, maar 'goedgekeurd' is niet bepaald een argument.
Jij deed een bewering, die bewering heb ik weerlegd. Goedgekeurd is het enige argument wat telt in deze, jij stelde dat de regering op eigen houtje handelde, dat is dus niet het geval, het Parlement maakt de wetten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197432799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:23 schreef AlphaReturns het volgende:

[..]

Wat 'toon' maar aan, dat heb ik zojuist gedaan :D :D
Ben vast blond, maar hoe dan :P
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')