abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197758918
@senesta Woah, 42 kilo! Puike prestatie :Y Laatste paar kilo's vanzelfsprekend een stuk hardnekkiger natuurlijk..

Lijstjeeeeeeh!

B: Uur hardgelopen met random sprint-intervalletjes. Straks lopend boodschappen doen.
T: Koffie
D: Pitabrood, vegan shoarma, zelfgemaakte toum (Libanese knoflookdip :9 ), tomaten, komkommer, babyspinazie, rode ui. Toe druiven, mandarijntjes en vanillekwark.
Let me see you stripped down to the bone
pi_197759082
O: Reepje Peijnenburg met noten
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: Bakje druiven
D: Spruitjes met pindasauskaassaus, minikrieltjes en groenteballetjes
B: Wandelen en hometrainer

[ Bericht 6% gewijzigd door PoesInDoos op 01-02-2021 13:43:20 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 12:17:33 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197760312
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ah oké want ik dacht misschien als je heel dun was dat je ook een lagere energiebehoefte hebt. Maar je bent niet super dub orzo

Maar om je metabolisme te stimuleren zou ik echt wel één of twee dagen in de week normaal eten (dus wat ongezonds eten, niet meteen 3000 kcal lol). Mij heeft dat namelijk ook geholpen op momenten dat ik stilstond :) En het is echt geen probleem. Want van 1 of 2 dagen normaal eten kom je niet meteen super veel aan. Pas als je dat een langere tijd aanhoudt.

En ik ken iemand anders die veel was afgevallen. Diegene bleef ook stil en zijn dietiste had aangeraden om wat meer complexe koolhydraten op te nemen en meer te trainen. Dat is met resultaat gebleken :)
Sporten zit er voorlopig even niet in helaas, morgen operatie en dan mag ik zeker 3 maanden niet sporten. Maar wellicht goed idee om over te gaan naar koolhydraatbeperkt, schijnt ook voor herstel best goed te zijn en dan is er meer ruimte voor complexe koolhydraten.

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef minilot het volgende:
@:Senesta Woah, 42 kilo! Puike prestatie :Y Laatste paar kilo's vanzelfsprekend een stuk hardnekkiger natuurlijk..

Lijstjeeeeeeh!

B: Uur hardgelopen met random sprint-intervalletjes. Straks lopend boodschappen doen.
D: Pitabrood, vegan shoarma, zelfgemaakte toum (Libanese knoflookdip :9 ), tomaten, komkommer, babyspinazie, rode ui. Toe druiven, mandarijntjes en vanillekwark.
Dank je wel :*

lijstje vandaag is niet zo mooi als van jullie :@

O: slankelijntje met rookkaas,
T: koffie
L: Slankelijntje met ei
D: spinazie met eitje en gehaktbal
T: Ik heb nog veel koolhydraten over vandaag dus wellicht wat kwark met rood fruit en handje nootjes. O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 1 februari 2021 @ 12:28:38 #229
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197760469
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Sporten zit er voorlopig even niet in helaas, morgen operatie en dan mag ik zeker 3 maanden niet sporten. Maar wellicht goed idee om over te gaan naar koolhydraatbeperkt, schijnt ook voor herstel best goed te zijn en dan is er meer ruimte voor complexe koolhydraten.
[..]

Dank je wel :*

lijstje vandaag is niet zo mooi als van jullie :@

O: slankelijntje met rookkaas,
T: koffie
L: Slankelijntje met ei
D: spinazie met eitje en gehaktbal
T: Ik heb nog veel koolhydraten over vandaag dus wellicht wat kwark met rood fruit en handje nootjes. O+
Goed bezig jij trouwens! Wat is slankelijntje?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 1 februari 2021 @ 12:30:00 #230
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197760489
Lijstje:

L: 2 kaiserbroodjes met boter
T: Appel met cottage cheese pindakaas dip
D: aardappeltjes met paprika en een kaasschnitzel
T: bakje Griekse yoghurt met een scheut Callowfit Cookie en Cream
B: stoelfiets

[ Bericht 9% gewijzigd door LPFAN op 01-02-2021 12:36:33 ]
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 12:39:50 #231
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197760667
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Goed bezig jij trouwens! Wat is slankelijntje?
Dat zijn volkoren bolletjes van de bakker op de markt, ‘t Stoepje. Ze zijn laag in koolhydraten en hoger in eiwitten en vezels.

https://stoepje.nl/nieuws/NIEUW-Het-Slankelijntje
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 1 februari 2021 @ 13:27:19 #232
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197761360
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat zijn volkoren bolletjes van de bakker op de markt, ‘t Stoepje. Ze zijn laag in koolhydraten en hoger in eiwitten en vezels.

https://stoepje.nl/nieuws/NIEUW-Het-Slankelijntje
Ah oke!
pi_197762015
Nu ik toch niet mijn krachtsport kan beoefenen ga ik eens keto proberen, iemand ervaring? :s)
pi_197766773
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef minilot het volgende:
@:Senesta Woah, 42 kilo! Puike prestatie :Y Laatste paar kilo's vanzelfsprekend een stuk hardnekkiger natuurlijk..

Lijstjeeeeeeh!

Burrrrp. Toum is zó lekker, maar tevens zelfsabotage. :')
Voor een flink bakje vol is al.. *tromgeroffel* 180 ml zonnebloemolie nodig, en ik en mijn lief eten dat dus ongemerkt he-le-maal op bij het avondeten. Niet handig. 8)7
pi_197767010
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Burrrrp. Toum is zó lekker, maar tevens zelfsabotage. :')
Voor een flink bakje vol is al.. *tromgeroffel* 180 ml zonnebloemolie nodig, en ik en mijn lief eten dat dus ongemerkt he-le-maal op bij het avondeten. Niet handig. 8)7
Zo'n 800kcal aan olie :D

Ik zit met die muffins.. schrik er van hoeveel boter (want zichtbaar..) er in gaat, nog niet te spreken over de suiker die al in de mix zit. Maar mèèènnnn tis zo lekker!
pi_197771521
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nu ik toch niet mijn krachtsport kan beoefenen ga ik eens keto proberen, iemand ervaring? :s)
Zorg dat je goed je vezels binnenkrijgt! Dat was mijn valkuil :')
pi_197772992
Planning:

O: sojayoghurt, muesli, banaan
T: fruit
L: brood met houmous, rauwkost
T: fruit, maiswafel
D: pastinaaksoep met een volkoren afbakstokbroodje
pi_197773098
Planning:

B: Uurtje wandelen
D: Indische vegaballetjes in ketjap saus, broccolisalade van Ottolenghi (met gefrituurde roosjes en gepicklede reepjes steel). Druiven, dadels en kwark toe.
pi_197773241
L: Kwark met jam, banaan en aardbeien + 2 wraps kaas/houmous
T: Peer
D: Couscous met courgette, paprika, ui, falafel en fetakaas
B: Wandelen en hometrainer
pi_197773378
Lijstje:

O: Alpro met muesli en een banaan
L: wortelwrap met kipfilet, spinazie en zuivelspread. Mueslibrood met kaas
D: andijviestamppot
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:27:10 #241
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197774754
L: slawraps met eiersalade
T: 2 babybels 25+
D: mihoensalade met pinda´s sesamzaadjes paprika, komkommer en wortel met een beetje sojasaus
T: Bakje kwark met scheut Callowfit Cookies en Cream
pi_197774857
Gisteren wel gewandeld, niet op de Wii gedaan, dus stappendoel niet gehaald. Wel gezellig online bijgekletst met vrienden.
O: brood met hagelslag
T: stuk appel, stuk banaan
L: cup a soul met brood
T: chocolade biscuitje
D: restje vegan lasagne, volkoren macaroni met tomaten groente saus met stukjes worst, magere kwak

Vandaag:
O: brood met pindakaas
L: groentesoep met brood
T:
D: pangasiusfilet met aardappelpuree en boontjes, magere kwark
B: Wii Fit
Ik ben benieuwd of wandelen lukt vandaag met al die regen.
pi_197774900
Gewoon door de regen heen wandelen Hup, het is maar water! *O*
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:46:47 #244
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197775031
Hier is de voorspelling ook ijzel en sneeuw dus nee laat maar ;p ik blijf binnen vandaag. Is vandaag normaal ook mijn vrijwilligerswerk dag maar ik werk thuis. Komt dus van beweging niet zoveel, misschien vanavond nog ff op de stoelfiets.
pi_197775092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Gewoon door de regen heen wandelen Hup, het is maar water! *O*
Da's waar, maar de laarzen van kleuter zijn voor mijn gevoel pas net droog na de regen wandeling van vorige week. Toen kwam hij thuis met twee voetenbaden :D
pi_197779957
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: waarom juist keto?

Denk je dat dit bij je past? Het laten staan van koolhydraten. Is dit iets wat je tijdelijk wil doen, of voor langere termijn? Denk je dan ook dat dit voor langere termijn bij je past?

Houd je van aardappels, rijst, pasta, brood, etc. Kun je het missen? Wil je het missen? Voor altijd?

Waarom wil je keto doen? Voor het afvallen? Waarom dan juist keto, elk dieet kun je mee afvallen. Het gaat erom dat je het dieet pakt wat het beste bij je past en die je het beste vol kunt houden. En dan niet alleen op kortere termijn, maar ook op langere termijn.

En als je het dan hebt over langere termijn zijn diëten die restrictief zijn met bepaalde voedingsstoffen in de verreweg de meeste gevallen niet houdbaar.

Met keto ga je echt wel afvallen hoor. Zeker de eerste weken als je het goed doet zul je het effect wel werken. Maar niet vanwege het gebrek aan koolhydraten. Het gaat allemaal om calorie in vs calorie uit. Doordat je minder koolhydraten eet, ga je meer eiwitrijk en vetrijk voedsel eten waardoor je ws sneller verzadigd bent en minder calorieën eet dan dan at je verbrandt.

En dan val je af, maar dat werkt dus zo bij elk dieet.

Als je het mij vraagt kun je beter je heil zoeken in een levensstijl die je voor altijd kunt volhouden, ook als je 'klaar' bent met afvallen. Want zo blijf je ook op gewicht. Mensen die dat toch al moelijk vinden, hebben al een verstoorde relatie met eten. Gezond vs ongezond. Waarom het nog gecompliceerder maken door bepaalde voedingsstoffen uit te sluiten?

Je kunt nog steeds alles eten als je het maar met mate doet.

Ik heb zelf 'flexible dieting' gedaan en doe dit nog steeds. Ook wel 'if it fits your macros' genoemd. Je mag in principe alles zolang je het maar binnen een calorietekort doet. Dus ja, het is natuurlijk wel calorieën tellen maar je kunt zo wel alles eten zolang je binnen je macros blijft (in de praktijk betekent het vooral dat je erg let op dat je je eiwitten binnenkrijgt, hoe je de rest verdeelt over vetten en koolhydraten is niet zo belangrijk. Wel goed om genoeg vezels/vitamines binnen te krijgen).

Als keto wel bij je past moet je het vooral doen hoor. Maar ik lees eigenlijk vrij weinig successtories over de langere termijn. Vaker dan niet zijn personen die keto doen of hebben gedaan vroeg of laat weer terug bij af omdat ze hun koolhydraten toch weer missen en terug bij hun oude levensstijl zijn.

Om vervolgens weer de volgende trend in dieetland te proberen. Waarbij ze weer met een restrictieve manier in relatie tot voedsel te werk gaan.

Veel succes en wijsheid ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197780875
Eens met Lunatic, en blij dat ik dat allemaal niet hoefde te typen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197781611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: waarom juist keto?

Denk je dat dit bij je past? Het laten staan van koolhydraten. Is dit iets wat je tijdelijk wil doen, of voor langere termijn? Denk je dan ook dat dit voor langere termijn bij je past?

Houd je van aardappels, rijst, pasta, brood, etc. Kun je het missen? Wil je het missen? Voor altijd?

Waarom wil je keto doen? Voor het afvallen? Waarom dan juist keto, elk dieet kun je mee afvallen. Het gaat erom dat je het dieet pakt wat het beste bij je past en die je het beste vol kunt houden. En dan niet alleen op kortere termijn, maar ook op langere termijn.

En als je het dan hebt over langere termijn zijn diëten die restrictief zijn met bepaalde voedingsstoffen in de verreweg de meeste gevallen niet houdbaar.

Met keto ga je echt wel afvallen hoor. Zeker de eerste weken als je het goed doet zul je het effect wel werken. Maar niet vanwege het gebrek aan koolhydraten. Het gaat allemaal om calorie in vs calorie uit. Doordat je minder koolhydraten eet, ga je meer eiwitrijk en vetrijk voedsel eten waardoor je ws sneller verzadigd bent en minder calorieën eet dan dan at je verbrandt.

En dan val je af, maar dat werkt dus zo bij elk dieet.

Als je het mij vraagt kun je beter je heil zoeken in een levensstijl die je voor altijd kunt volhouden, ook als je 'klaar' bent met afvallen. Want zo blijf je ook op gewicht. Mensen die dat toch al moelijk vinden, hebben al een verstoorde relatie met eten. Gezond vs ongezond. Waarom het nog gecompliceerder maken door bepaalde voedingsstoffen uit te sluiten?

Je kunt nog steeds alles eten als je het maar met mate doet.

Ik heb zelf 'flexible dieting' gedaan en doe dit nog steeds. Ook wel 'if it fits your macros' genoemd. Je mag in principe alles zolang je het maar binnen een calorietekort doet. Dus ja, het is natuurlijk wel calorieën tellen maar je kunt zo wel alles eten zolang je binnen je macros blijft (in de praktijk betekent het vooral dat je erg let op dat je je eiwitten binnenkrijgt, hoe je de rest verdeelt over vetten en koolhydraten is niet zo belangrijk. Wel goed om genoeg vezels/vitamines binnen te krijgen).

Als keto wel bij je past moet je het vooral doen hoor. Maar ik lees eigenlijk vrij weinig successtories over de langere termijn. Vaker dan niet zijn personen die keto doen of hebben gedaan vroeg of laat weer terug bij af omdat ze hun koolhydraten toch weer missen en terug bij hun oude levensstijl zijn.

Om vervolgens weer de volgende trend in dieetland te proberen. Waarbij ze weer met een restrictieve manier in relatie tot voedsel te werk gaan.

Veel succes en wijsheid ;)
Eerlijk gezegd wilde ik het gewoon eens proberen, kijken hoe mn lichaam er op reageert. Kan normaal niet want heb de koolhydraten nodig voor mn sport. Zit nu in dag 2 en het bevalt me eerlijk gezegd wel, helpt wel met discipline. Ik ken de basis van CICO en IIFYM hoor, ik begrijp voeding en vetverlies juist heel goed. Ben alleen slecht in streng zijn op mezelf, en hoop hiermee even een soort van te ontladen, en het daarna weer 'normaal' op te pakken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door emmyemmy2 op 02-02-2021 18:03:15 ]
pi_197782027
Oke goed dat je die ninja-edit deed, dan snap ik het iets beter, al ben ik het er zelf niet mee eens of zou ik het niemand aanraden.

Als je probleem 'streng zijn voor jezelf' is, dan zou ik denk naar andere zaken kijken hoe je dat anders kan aanpakken, experimenteren met een dieet is een lapmiddel die je op den duur denk ik niet verder helpt, vrees/denk ik. Maar tijd moet dat uitwijzen natuurlijk.

Ik vind het gewoon jammer dat mensen (soms uit wanhoop, soms omdat het in de mode is, omdat het ze aangeraden is, omdat het aanlokkelijk lijkt, omdat.... <ontelbare redenen> en het zien of uiteindelijk er juist achteraf pas aan komen dat het een tijdelijke fix is, maar om een blijvend effect te houden (namelijk het lichaam/gewicht wat je wil, en wt je wil houden), dat daar toch veel meer voor nodig is, en dat is (een open deur maar toch) verandering van je levensstijl, en accepteren dat je nooit meer terug kan naar zoals je deed.

Dus andere en bewustere keuzes maken. Maar nog steeds op een manier waarop je niets meer mag, zelfs waar je 'iets' niet meer mag. Alleen op zijn, met mate, of dat de ene keuze een andere keuze op dat moment even uitsluit.

Maar goed, je hebt het zelf heel goed door zie ik al als je het over cico hebt en iifym kent, dan kan ik je alleen maar succes met je experiment wensen, hoop dat het het juiste effect heeft en dat je daarna gaat of blijft doen wat je verder helpt :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197782153
Ik denk dat het ook een beetje is dat juist doordat ik wel enigszins ruimte voor koolhydraten had, maar zoveel eiwit moest eten (krachtsport op competitief niveau ivm cutten) ik alleen maar meer drang kreeg naar koolhydraten. Hoop zo tijdelijk die drang gewoon wat onder controle te krijgen. Is sowieso niet voor langetermijn want straks zijn de sportscholen weer open en heb ik de koolhydraatjes nodig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')