Sporten zit er voorlopig even niet in helaas, morgen operatie en dan mag ik zeker 3 maanden niet sporten. Maar wellicht goed idee om over te gaan naar koolhydraatbeperkt, schijnt ook voor herstel best goed te zijn en dan is er meer ruimte voor complexe koolhydraten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ah oké want ik dacht misschien als je heel dun was dat je ook een lagere energiebehoefte hebt. Maar je bent niet super dub orzo
Maar om je metabolisme te stimuleren zou ik echt wel één of twee dagen in de week normaal eten (dus wat ongezonds eten, niet meteen 3000 kcal lol). Mij heeft dat namelijk ook geholpen op momenten dat ik stilstondEn het is echt geen probleem. Want van 1 of 2 dagen normaal eten kom je niet meteen super veel aan. Pas als je dat een langere tijd aanhoudt.
En ik ken iemand anders die veel was afgevallen. Diegene bleef ook stil en zijn dietiste had aangeraden om wat meer complexe koolhydraten op te nemen en meer te trainen. Dat is met resultaat gebleken
Dank je welquote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef minilot het volgende:
@:Senesta Woah, 42 kilo! Puike prestatieLaatste paar kilo's vanzelfsprekend een stuk hardnekkiger natuurlijk..
Lijstjeeeeeeh!
B: Uur hardgelopen met random sprint-intervalletjes. Straks lopend boodschappen doen.
T: Koffie
D: Pitabrood, vegan shoarma, zelfgemaakte toum (Libanese knoflookdip), tomaten, komkommer, babyspinazie, rode ui. Toe druiven, mandarijntjes en vanillekwark.
Goed bezig jij trouwens! Wat is slankelijntje?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Sporten zit er voorlopig even niet in helaas, morgen operatie en dan mag ik zeker 3 maanden niet sporten. Maar wellicht goed idee om over te gaan naar koolhydraatbeperkt, schijnt ook voor herstel best goed te zijn en dan is er meer ruimte voor complexe koolhydraten.
[..]
Dank je wel![]()
lijstje vandaag is niet zo mooi als van jullie![]()
O: slankelijntje met rookkaas,
T: koffie
L: Slankelijntje met ei
D: spinazie met eitje en gehaktbal
T: Ik heb nog veel koolhydraten over vandaag dus wellicht wat kwark met rood fruit en handje nootjes.
Dat zijn volkoren bolletjes van de bakker op de markt, ‘t Stoepje. Ze zijn laag in koolhydraten en hoger in eiwitten en vezels.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:28 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Goed bezig jij trouwens! Wat is slankelijntje?
Ah oke!quote:Op maandag 1 februari 2021 12:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat zijn volkoren bolletjes van de bakker op de markt, ‘t Stoepje. Ze zijn laag in koolhydraten en hoger in eiwitten en vezels.
https://stoepje.nl/nieuws/NIEUW-Het-Slankelijntje
Burrrrp. Toum is zó lekker, maar tevens zelfsabotage.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef minilot het volgende:
@:Senesta Woah, 42 kilo! Puike prestatieLaatste paar kilo's vanzelfsprekend een stuk hardnekkiger natuurlijk..
Lijstjeeeeeeh!
B: Uur hardgelopen met random sprint-intervalletjes. Straks lopend boodschappen doen.
T: Koffie
D: Pitabrood, vegan shoarma, zelfgemaakte toum (Libanese knoflookdip), tomaten, komkommer, babyspinazie, rode ui. Toe druiven, mandarijntjes en vanillekwark.
Zo'n 800kcal aan oliequote:Op maandag 1 februari 2021 19:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Burrrrp. Toum is zó lekker, maar tevens zelfsabotage.![]()
Voor een flink bakje vol is al.. *tromgeroffel* 180 ml zonnebloemolie nodig, en ik en mijn lief eten dat dus ongemerkt he-le-maal op bij het avondeten. Niet handig.
Zorg dat je goed je vezels binnenkrijgt! Dat was mijn valkuilquote:Op maandag 1 februari 2021 14:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nu ik toch niet mijn krachtsport kan beoefenen ga ik eens keto proberen, iemand ervaring?
Da's waar, maar de laarzen van kleuter zijn voor mijn gevoel pas net droog na de regen wandeling van vorige week. Toen kwam hij thuis met twee voetenbadenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Gewoon door de regen heen wandelen Hup, het is maar water!
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: waarom juist keto?quote:Op maandag 1 februari 2021 14:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nu ik toch niet mijn krachtsport kan beoefenen ga ik eens keto proberen, iemand ervaring?
Eerlijk gezegd wilde ik het gewoon eens proberen, kijken hoe mn lichaam er op reageert. Kan normaal niet want heb de koolhydraten nodig voor mn sport. Zit nu in dag 2 en het bevalt me eerlijk gezegd wel, helpt wel met discipline. Ik ken de basis van CICO en IIFYM hoor, ik begrijp voeding en vetverlies juist heel goed. Ben alleen slecht in streng zijn op mezelf, en hoop hiermee even een soort van te ontladen, en het daarna weer 'normaal' op te pakkenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: waarom juist keto?
Denk je dat dit bij je past? Het laten staan van koolhydraten. Is dit iets wat je tijdelijk wil doen, of voor langere termijn? Denk je dan ook dat dit voor langere termijn bij je past?
Houd je van aardappels, rijst, pasta, brood, etc. Kun je het missen? Wil je het missen? Voor altijd?
Waarom wil je keto doen? Voor het afvallen? Waarom dan juist keto, elk dieet kun je mee afvallen. Het gaat erom dat je het dieet pakt wat het beste bij je past en die je het beste vol kunt houden. En dan niet alleen op kortere termijn, maar ook op langere termijn.
En als je het dan hebt over langere termijn zijn diëten die restrictief zijn met bepaalde voedingsstoffen in de verreweg de meeste gevallen niet houdbaar.
Met keto ga je echt wel afvallen hoor. Zeker de eerste weken als je het goed doet zul je het effect wel werken. Maar niet vanwege het gebrek aan koolhydraten. Het gaat allemaal om calorie in vs calorie uit. Doordat je minder koolhydraten eet, ga je meer eiwitrijk en vetrijk voedsel eten waardoor je ws sneller verzadigd bent en minder calorieën eet dan dan at je verbrandt.
En dan val je af, maar dat werkt dus zo bij elk dieet.
Als je het mij vraagt kun je beter je heil zoeken in een levensstijl die je voor altijd kunt volhouden, ook als je 'klaar' bent met afvallen. Want zo blijf je ook op gewicht. Mensen die dat toch al moelijk vinden, hebben al een verstoorde relatie met eten. Gezond vs ongezond. Waarom het nog gecompliceerder maken door bepaalde voedingsstoffen uit te sluiten?
Je kunt nog steeds alles eten als je het maar met mate doet.
Ik heb zelf 'flexible dieting' gedaan en doe dit nog steeds. Ook wel 'if it fits your macros' genoemd. Je mag in principe alles zolang je het maar binnen een calorietekort doet. Dus ja, het is natuurlijk wel calorieën tellen maar je kunt zo wel alles eten zolang je binnen je macros blijft (in de praktijk betekent het vooral dat je erg let op dat je je eiwitten binnenkrijgt, hoe je de rest verdeelt over vetten en koolhydraten is niet zo belangrijk. Wel goed om genoeg vezels/vitamines binnen te krijgen).
Als keto wel bij je past moet je het vooral doen hoor. Maar ik lees eigenlijk vrij weinig successtories over de langere termijn. Vaker dan niet zijn personen die keto doen of hebben gedaan vroeg of laat weer terug bij af omdat ze hun koolhydraten toch weer missen en terug bij hun oude levensstijl zijn.
Om vervolgens weer de volgende trend in dieetland te proberen. Waarbij ze weer met een restrictieve manier in relatie tot voedsel te werk gaan.
Veel succes en wijsheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |