abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:20:37 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197665995
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:46 schreef Leonos het volgende:
fuck jullie, ga van de week nog wel een keer.
Mikpunt op dat verborgen segment is 1.29 ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197671560
Wat een gefuck met die discremmen. De binnenste pivot van de achterrem ging dus niet meer goed naar binnen en kreeg dat niet meer voor elkaar. Dus vandaag dat ding naar de FM en einde van de middag weer opgehaald, hebben het hele systeem ontlucht en nieuwe shit erin gedaan ofzo...60 euro... dit ga ik dus heel snel zelf leren. :')

Kwam net thuis, lopen de blokken nog gewoon een beetje tegen de disc aan. Voor loopt prima vrij (deed het ook al) maar achter hoor je het ook gewoon aanlopen en wiel remt echt af. Vrijdag er weer even naar toe.... :'(

Ik baal er wel van dat straks elke racefiets schijfremmen heeft. Vanuit de fiets industrie snap ik het dan wel weer, want de FM's kunnen zo weer meer werkzaamheden doen :W

Ik heb laatst mijn stuur vervangen en dus alle hendels los gehad (kabels niet). Nieuw stuur gemonteerd en boel weer vast. Kan het zijn dat daardoor lucht in het systeem komt? Ik heb de kabels dus niet los gehad van de remmen en shifters..
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 27 januari 2021 @ 18:48:28 #278
545 dop
:copyright: dop
pi_197672348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:58 schreef Patroon het volgende:

Ik heb laatst mijn stuur vervangen en dus alle hendels los gehad (kabels niet). Nieuw stuur gemonteerd en boel weer vast. Kan het zijn dat daardoor lucht in het systeem komt? Ik heb de kabels dus niet los gehad van de remmen en shifters..
nee
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_197672614
Leer je wel na een tijdje. Kijk ook of je schijf echt goed recht is en centreer je remmen goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:58 schreef Patroon het volgende:
Wat een gefuck met die discremmen. De binnenste pivot van de achterrem ging dus niet meer goed naar binnen en kreeg dat niet meer voor elkaar. Dus vandaag dat ding naar de FM en einde van de middag weer opgehaald, hebben het hele systeem ontlucht en nieuwe shit erin gedaan ofzo...60 euro... dit ga ik dus heel snel zelf leren. :')

Kwam net thuis, lopen de blokken nog gewoon een beetje tegen de disc aan. Voor loopt prima vrij (deed het ook al) maar achter hoor je het ook gewoon aanlopen en wiel remt echt af. Vrijdag er weer even naar toe.... :'(

Ik baal er wel van dat straks elke racefiets schijfremmen heeft. Vanuit de fiets industrie snap ik het dan wel weer, want de FM's kunnen zo weer meer werkzaamheden doen :W

Ik heb laatst mijn stuur vervangen en dus alle hendels los gehad (kabels niet). Nieuw stuur gemonteerd en boel weer vast. Kan het zijn dat daardoor lucht in het systeem komt? Ik heb de kabels dus niet los gehad van de remmen en shifters..
Vakman pur sang
pi_197673037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:58 schreef Patroon het volgende:
Wat een gefuck met die discremmen. De binnenste pivot van de achterrem ging dus niet meer goed naar binnen en kreeg dat niet meer voor elkaar. Dus vandaag dat ding naar de FM en einde van de middag weer opgehaald, hebben het hele systeem ontlucht en nieuwe shit erin gedaan ofzo...60 euro... dit ga ik dus heel snel zelf leren. :')

Kwam net thuis, lopen de blokken nog gewoon een beetje tegen de disc aan. Voor loopt prima vrij (deed het ook al) maar achter hoor je het ook gewoon aanlopen en wiel remt echt af. Vrijdag er weer even naar toe.... :'(

Ik baal er wel van dat straks elke racefiets schijfremmen heeft. Vanuit de fiets industrie snap ik het dan wel weer, want de FM's kunnen zo weer meer werkzaamheden doen :W

Ik heb laatst mijn stuur vervangen en dus alle hendels los gehad (kabels niet). Nieuw stuur gemonteerd en boel weer vast. Kan het zijn dat daardoor lucht in het systeem komt? Ik heb de kabels dus niet los gehad van de remmen en shifters..
:'(

Inderdaad balen als je er zoveel problemen mee hebt. Ik heb mijn Propel pas 1 keer voor onderhoud naar de FM gebracht, en dat was voor nieuw lagers overal en vervangen remvloeistof. Ik heb in die 3 jaar geen enkele problemen met de schijfremmen gehad.

Het enige wat mij wel irriteert is dat die discs van de Propel piepen in de regen, maar die van de Revolt niet. :P
pi_197674666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

:'(

Inderdaad balen als je er zoveel problemen mee hebt. Ik heb mijn Propel pas 1 keer voor onderhoud naar de FM gebracht, en dat was voor nieuw lagers overal en vervangen remvloeistof. Ik heb in die 3 jaar geen enkele problemen met de schijfremmen gehad.

Het enige wat mij wel irriteert is dat die discs van de Propel piepen in de regen, maar die van de Revolt niet. :P
Ja het is wel klote want dat "weinig onderhoud met disc" herken ik dus niet. Ik moet wel zeggen dat deze fiets enkel natte en vieze wegen ziet, dus er komt veel vuil bij de blokken.

De blokken waren aardig op geremd. Kan het ook zijn dat ik te lang met de blokken ben doorgereden waardoor de pivots te ver naar buiten moesten om te remmen en er zo lucht in is gekomen? Er zat nog wel remspul op de blokken, dus het was niet totaal ijzer op ijzer. Ik probeer uit te zoeken hoe dit kan om het beter te begrijpen. De voorrem werkt trouwens perfect.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197674744
Heb ik 1000ml nodig? https://www.mantel.com/shimano-schijfremolie-mineraal

Is in verhouding iig een stuk goedkoper dan zo'n 100ml flesje. Je hebt ook van die soort lepels om die pivots terug te duwen. Waar vind ik die?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197675725
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja het is wel klote want dat "weinig onderhoud met disc" herken ik dus niet. Ik moet wel zeggen dat deze fiets enkel natte en vieze wegen ziet, dus er komt veel vuil bij de blokken.

De blokken waren aardig op geremd. Kan het ook zijn dat ik te lang met de blokken ben doorgereden waardoor de pivots te ver naar buiten moesten om te remmen en er zo lucht in is gekomen? Er zat nog wel remspul op de blokken, dus het was niet totaal ijzer op ijzer. Ik probeer uit te zoeken hoe dit kan om het beter te begrijpen. De voorrem werkt trouwens perfect.
Nee. Als er lucht via de pistons (heb even de officiële naam opgezocht) in zou komen, dan zou deze vloeistof moeten lekken. Het is of een versleten afsluitring van de piston dan, of toch nog steeds viezigheid op de rand van de piston. :)
pi_197675839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:47 schreef Patroon het volgende:
Heb ik 1000ml nodig? https://www.mantel.com/shimano-schijfremolie-mineraal

Is in verhouding iig een stuk goedkoper dan zo'n 100ml flesje. Je hebt ook van die soort lepels om die pivots terug te duwen. Waar vind ik die?
Als er iets is met de afdichting van je remcilinder (piston) kun je beter een nieuwe remklauw erop zetten en direct een bleedingkit kopen, ben je van het gezeik af.

https://www.futurumshop.n(...)emklauw-achter.phtml
Vakman pur sang
pi_197676137
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als er iets is met de afdichting van je remcilinder (piston) kun je beter een nieuwe remklauw erop zetten en direct een bleedingkit kopen, ben je van het gezeik af.

https://www.futurumshop.n(...)emklauw-achter.phtml
Bleedingkit heb ik al. Zal vrijdag wel even horen.

Die link van futurum is uitverkocht. Nog ergens anders te krijgen?

Als dat ding stuk is, is het wel matig dat de FM dat niet opmerkt en mij onnodig 60 euro in rekening brengt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197676393
quote:
Ultegra was een gokje van mij, klopt dus?
Nja ze gaan nauwelijks kapot. Waarom denk je dat ie kapot is?
Vakman pur sang
pi_197677222
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ultegra was een gokje van mij, klopt dus?
Nja ze gaan nauwelijks kapot. Waarom denk je dat ie kapot is?
Ja klopt.

Ik zag gister toen ik probeerde om de pivot terug te duwen en dan met de rem weer iets naar buiten een beetje olie eruit komen. Als dat een gesloten systeem is, moet dat niet kunnen toch?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197677234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:47 schreef Patroon het volgende:
Heb ik 1000ml nodig? https://www.mantel.com/shimano-schijfremolie-mineraal

Is in verhouding iig een stuk goedkoper dan zo'n 100ml flesje. Je hebt ook van die soort lepels om die pivots terug te duwen. Waar vind ik die?
Gewoon lekker een liter halen, bederft niet ofzo.
En zo'n 100ml flesje ben je zo doorheen.

En mijn ervaring is ook dat schijfremmen bestwat onderhoud nodig hebben, aantal keer al moeten bleeden bijvoorbeeld.
Denk je dat het goed is, kan je na 2 weken ofzo toch opnieuw bleeden.
pi_197677342
quote:
Heb ook nog even gekeken voor je maar ook dit is onderdeel die overal uitverkocht is.
Je zou heuvelbikeparts via marktplaats nog kunnen proberen ?
pi_197677410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:36 schreef ddx het volgende:

[..]

Heb ook nog even gekeken voor je maar ook dit is onderdeel die overal uitverkocht is.
Je zou heuvelbikeparts via marktplaats nog kunnen proberen ?
Deze is er toch nog?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197677430
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deze is er toch nog?
Maar best prijzig is mijn idee.
Via normale shops (bike24) zou je voor klauw rond de 50-55 euro uitkomen.
pi_197677489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:39 schreef ddx het volgende:

[..]

Maar best prijzig is mijn idee.
Via normale shops (bike24) zou je voor klauw rond de 50-55 euro uitkomen.
Ja klopt. Dat is de huidige markt situatie. Ik ga morgen verder kijken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197677504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt. Dat is de huidige markt situatie. Ik ga morgen verder kijken.
Ja remvloeistof is ook al issue las ik laatst op fiets.nl, mensen die alternatief zochten voor shimano wat 18 weken levertijd had.
pi_197677948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:36 schreef ddx het volgende:

[..]

Heb ook nog even gekeken voor je maar ook dit is onderdeel die overal uitverkocht is.
Je zou heuvelbikeparts via marktplaats nog kunnen proberen ?
https://www.amazon.nl/Shi(...)a-440943035949&psc=1
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197678018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deze is er toch nog?
https://www.bike-componen(...)t-Mineraloel-p79972/
Die hebben ook nog 1 liter voor ¤ 20,33 (excl verzenden).
pi_197678059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

https://www.bike-componen(...)t-Mineraloel-p79972/
Die hebben ook nog 1 liter voor ¤ 20,33 (excl verzenden).
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt.

Ik zag gister toen ik probeerde om de pivot terug te duwen en dan met de rem weer iets naar buiten een beetje olie eruit komen. Als dat een gesloten systeem is, moet dat niet kunnen toch?
Dit klopt toch niet?

Volgens mij heeft Mantel volgende week ook weer olie. Ik zal bike discount morgen eens mailen of zij toevallig nog zo'n remklauw hebben liggen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197678080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

[..]

Dit klopt toch niet?
Ah sorry. Nee, er mag inderdaad geen olie langs de piston komen, dan is er inderdaad iets stuk. :)
pi_197678115
https://r2-bike.com/SHIMA(...)el-einzeln-Hinterrad
Remklauw is pas in Maart weer leverbaar... :'(
pi_197678269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
https://r2-bike.com/SHIMA(...)el-einzeln-Hinterrad
Remklauw is pas in Maart weer leverbaar... :'(
Ach betaal ik wat meer...
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')