abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_197398629
Georgios Giakoumakis (Grieks: Γιώργος Γιακουμάκης; Iraklion, 9 december 1994) is een Griekse voetballer die doorgaans als centrumspits speelt. Hij verruilde AEK Athene in de zomer van 2020 voor VVV-Venlo.



Carrière
Giakoumakis speelde in de jeugd van amateurclub Atsalenios in zijn geboorteplaats Iraklion en debuteerde daar in 2011 op 16-jarige leeftijd in het eerste elftal. Een jaar later maakte hij de overstap naar de profs van Platanias FC en maakte er zijn competitiedebuut in de Super League tijdens een thuiswedstrijd op 30 september 2012 tegen Skoda Xanthi (3-2), als invaller voor ´eljko Kalajd¸ić In januari 2014 werd hij voor een half jaar uitgeleend aan het een niveau lager acterende Episkopi FC waar hij in 11 wedstrijden twee goals scoorde. Na zijn terugkeer naar Platanias kreeg hij meer speelminuten en op 26 april 2015 scoorde hij zijn eerste doelpunt op het hoogste niveau, tijdens een thuiswedstrijd tegen Panetolikos (2-0). In het seizoen 2016-17 was hij met elf doelpunten de meest productieve Griekse spits van de Super League achter vier buitenlanders, onder wie topscorer Marcus Berg.

Op 26 juni 2017 tekende de getalenteerde jeugdinternational een vierjarig contract bij AEK Athene met ingang van het seizoen 2017-18. Op 20 december 2017 scoorde hij zijn eerste officiële doelpunt namens die club tijdens een uitwedstrijd voor de Griekse voetbalbeker bij Panetolikos (0-4). Zijn eerste competitiedoelpunt namens AEK was meteen ook cruciaal: op 4 februari 2018 scoorde Giakoumakis tijdens een uitwedstrijd bij regerend landskampioen Olympiakos Piraeus in blessuretijd de winnende treffer (1-2). Bij AEK speelde hij in drie seizoenen in totaal negen Europese duels, waarvan vijf voor de UEFA Europa League en vier voor de UEFA Champions League. In het seizoen 2018/19 kwam de Griekse spits in actie tijdens zowel de heen- als de terugwedstrijd tegen Ajax.

Na anderhalf jaar in Athene keerde Giakoumakis in januari 2019 terug naar zijn geboorte-eiland Kreta, waar hij voor een half jaar op huurbasis met een optie tot koop aansloot bij het tegen degradatie strijdende OFI Kreta In de play-off tegen zijn oude club Platanias leverde de aanvaller een belangrijke bijdrage aan lijfsbehoud. Na een 0-0 gelijkspel in de heenwedstrijd, won OFI de terugwedstrijd voor eigen publiek met 3-2. Giakoumakis scoorde het tweede doelpunt. In maart 2020 werd hij samen met ploeggenoot Stavros Vasilantonopoulos opnieuw uitgeleend, ditmaal aan Górnik Zabrze. In 12 wedstrijden scoorde hij drie goals voor de club uit de Ekstraklasa. Op 11 augustus 2020 tekende de Griekse aanvaller een contract bij VVV-Venlo voor twee seizoenen met de optie voor nog een jaar. Naar verluidt ontving AEK voor deze deal een transfersom van 200.000 euro. Bij zijn debuut namens de Venlose eredivisionist in een uitwedstrijd bij FC Emmen (3-5) was Giakoumakis direct trefzeker met drie doelpunten. Hij werd daarmee de zevende speler in de Eredivisie-historie met een hattrick tijdens zijn debuut. Vier maanden later scoorde de Griekse spits alle vier de Venlose doelpunten in een uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-4). Daarmee werd Giakoumakis na Hans Sleven in 1959 pas de tweede VVV-speler ooit met vier goals in één Eredivisie-duel en de tweede na Herman Teeuwen in 1960 die er in de competitie twee wedstrijden op rij in slaagde minimaal twee goals te maken.



VENLO - VVV-Venlo is geweldig aan 2021 begonnen. Ook de tweede rechtstreekse confrontatie met een directe concurrent in de strijd tegen degradatie leverde een zege op. Na Willem II moest ook ADO Den Haag eraan geloven: 1-4. En opnieuw was de Griekse goalgetter Georgios Giakoumakis het mannetje bij de Limburgers. Net als tegen Willem II tekende de Eredivisie-topscorer voor de volledige Venlose productie.

Bij ADO Den Haag werd door de komst van Daryl Janmaat en Marko Vejinovic en de 1-0 zege op RKC Waalwijk gesproken over nieuw elan, maar daar was weinig van terug te zien tegen VVV. Zo legde de tegen RKC bewierookte Janmaat een teleurstellende wedstrijd op de mat en was ADO aanvallend opvallend machteloos.

Routiniers
ADO Den Haag besloot afgelopen zomer drastisch te verjongen en wilde een jeugdige, talentvolle selectie neerzetten. De routiniers Tom Beugelsdijk, Lex Immers, Aaron Meijers, Erik Falkenburg en Danny Bakker werden richting uitgang gewerkt en als het aan de technisch verantwoordelijkheden had gelegen, waren Michiel Kramer en John Goossens hen gevolgd.

Maar als er iets schaars is in het voetbal, dan is het consistentie in beleid. Na een reeks tegenvallende resultaten voor de winterstop en een trainerswissel is het eerst zo jeugdige ADO ineens weer een ploeg met volop routine met tegen VVV behalve de doorzetters Kramer (32) en Goossens (32) ook de recente aanwinsten Janmaat (31) en Marko Vejinovic (30) in de basis.

Dertig nieuwe spelers
Veel van de jonge talenten, die ADO afgelopen zomer had binnengehaald om een frisse start te maken en waarde op de transfermarkt te genereren, zaten tegen VVV de bank warm te houden. Wel was er direct een basisplaats voor de deze week van Chelsea gehuurde Juan Familia-Castilo. „Een fijne en technische speler, waar we veel plezier aan hopen te beleven”, aldus trainer Ruud Brood. Familia-Castilo is alweer de 30e nieuwe speler die de Hagenaars sinds 1 januari vorig jaar hebben binnen gehengeld, een bizar aantal. Jay-Roy Grot, die momenteel op proef meetraint, kan nummer 31 worden.

Knullige fouten
Dat ook geroutineerde spelers knullige fouten kunnen maken bleek na vijf minuten, toen Janmaat en Goossens elkaar in de weg liepen, waardoor Zinédine Machah vrije doortocht kreeg richting het ADO-doel. Shaquille Pinas, een van de weinige jonge spelers die zich heeft weten te handhaven bij ADO, liep de snelle Fransman op de hakken, zodat Giakoumakis vanaf de penaltystip voor de 0-1 kon zorgen.

De vroege voorsprong stelde VVV in de gelegenheid om het favoriete defensieve spelletje te spelen. ADO had het meeste balbezit maar in veel doelgevaar resulteerde het niet. VVV kwam er af en toe gevaarlijk uit en vroeg in de tweede helft stond Giakoumakis op de goede plek om de 0-2 binnen te koppen. Invaller Samy Bourard maakte de aansluitingstreffer voor ADO, maar al snel besliste Giakoumakis het duel definitief na goed voorbereidend werk van invaller Yahcuroo Roemer. Vanaf de penaltystip maakte de Griek ook nog de vierde van de avond.

En daarmee voerde topscorer Giakoumakis zijn totaal op tot zestien Eredivisiegoals. Samen met de twee goals in de KNVB-beker heeft hij nu in zeventien duels voor VVV exact achttien goals gemaakt. Een prachtig gemiddelde, dat niet matcht met de statistieken van Giakoumakis bij zijn voorgaande avonturen in Polen en Griekenland, waar hij 150 wedstrijden nodig had om 26 goals te scoren. Niet voor het eerst blijkt Nederland een luilekkerland voor een in het buitenland marginaal presterende spits. Het zal nog een uitdaging worden voor VVV om de goalgetter binnenboord te houden deze transferwindow, want een speler met dergelijke statistieken is altijd gewild.

Blijven
Giakoumakis wil tot het einde van het seizoen bij VVV-Venlo blijven. „Na de wedstrijd sprak ik met mijn ploeggenoten en ze vroegen me te blijven. Dat voelde erg goed en speciaal. We zijn een familie en daarom wil ik minimaal tot het einde van het seizoen blijven”, zei de Griekse topscorer van de Eredivisie voor de camera van ESPN. Om er vervolgens aan toe te voegen: „Maar ik kan het niet garanderen. Er kan iets heel groots voorbijkomen.”

Giakoumakis scoorde tegen ADO met een schot, een kopbal en twee keer uit een strafschop. „Ik heb nog nooit vier keer gescoord”, zei de Griek die meteen na afloop naar scheidsrechter Jannick van der Laan ging om de wedstrijdbal op te halen. „Ik ben vooral blij dat ik voor het eerst dit seizoen met een kopbal wist te scoren. Daar heb ik veel over nagedacht.”

Hans Sleven
Nooit eerder stond een speler van VVV-Venlo na zestien speelrondes bovenaan de topscorerslijst. Hans Sleven maakte in het seizoen 1958-1959 de meeste goals voor VVV: 24. De enige spelers die deze eeuw minimaal zestien keer scoorden in de eerste zestien speelrondes waren Luis Suárez (17 namens Ajax in 2009-2010) en Mateja Kezman (18 namens PSV in 2002-2003).

:7

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197400575
Giakoumakisgod, hier moet ik gepost hebben.

Ik moet denken aan afgelopen zomer toen ik in Athene was en mij in een taxi bevond. Zoals wel vaker gaat het gesprek al snel over voetbal en als ze weten dat je uit Nederland komt over Ajax.

Ik vertelde hem dat ik oorspronkelijk uit Venlo kom en we bij de plaatselijke fc een Griekse spits hebben die uitstekend is begonnen met 3 doelpunten bij zijn debuut. Ah yes Giakoumakis he is my nephew. Nou is in Griekenland oom al een rekbaar begrip als je overgrootouders broers waren dan noemen ze je 5 generaties verder nog oom.

Deze oom vertelde mij dat hij er weleens 20+ kon inschieten. In Griekenland zat het niet altijd mee maar hij kon wel degelijk scoren.
Na een beetje gelachen te hebben, heb ik hem geprobeerd uit te leggen dat VVV niet het beste team is en dat hij al een fenomeen is als hij er 10+ inschopt.

No no no my friend you will see...
No bitch to me
pi_197400747
twitter



Mondjes gesnoerd.
pi_197400752
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:43 schreef TornadoDK het volgende:
Giakoumakisgod, hier moet ik gepost hebben.

Ik moet denken aan afgelopen zomer toen ik in Athene was en mij in een taxi bevond. Zoals wel vaker gaat het gesprek al snel over voetbal en als ze weten dat je uit Nederland komt over Ajax.
De Griekste mutatie.

Je wordt bedankt.
pi_197400857
quote:
18s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:53 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

De Griekste mutatie.

Je wordt bedankt.
Ik heb geen corona gehad :') pas nog getest.
No bitch to me
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:05:14 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197400958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:43 schreef TornadoDK het volgende:
Giakoumakisgod, hier moet ik gepost hebben.

Ik moet denken aan afgelopen zomer toen ik in Athene was en mij in een taxi bevond. Zoals wel vaker gaat het gesprek al snel over voetbal en als ze weten dat je uit Nederland komt over Ajax.

Ik vertelde hem dat ik oorspronkelijk uit Venlo kom en we bij de plaatselijke fc een Griekse spits hebben die uitstekend is begonnen met 3 doelpunten bij zijn debuut. Ah yes Giakoumakis he is my nephew. Nou is in Griekenland oom al een rekbaar begrip als je overgrootouders broers waren dan noemen ze je 5 generaties verder nog oom.

Deze oom vertelde mij dat hij er weleens 20+ kon inschieten. In Griekenland zat het niet altijd mee maar hij kon wel degelijk scoren.
Na een beetje gelachen te hebben, heb ik hem geprobeerd uit te leggen dat VVV niet het beste team is en dat hij al een fenomeen is als hij er 10+ inschopt.

No no no my friend you will see...
Goed verhaal dit!

Deze spits gaat weer voor veel te veel geld gekocht worden door een buitenlandse club en gaat daar floppen.
pi_197401369
gaat voor 8 miljoen naar de Championship.
pi_197402011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Goed verhaal dit!

Deze spits gaat weer voor veel te veel geld gekocht worden door een buitenlandse club en gaat daar floppen.
Als die slim is gaat die naar Azië. Lekker verdienen en daar kan die er alsnog wel 20 inschieten
No bitch to me
pi_197402611


Oh.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 12:40:14 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_197402707
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:05 schreef maxi-mus het volgende:

Deze spits gaat weer voor veel te veel geld gekocht worden door een buitenlandse club en gaat daar floppen.
Zo Nederlands dit. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 12:44:39 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197402789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]

Mondjes gesnoerd.
:D

_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197402872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:D

_O_
twitter


Behoorlijk mad
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:02:20 #13
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_197403138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Goed verhaal dit!

Deze spits gaat weer voor veel te veel geld gekocht worden door een buitenlandse club en gaat daar floppen.
Vleminckx 2.0
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:28:38 #14
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197403653
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zo Nederlands dit. :{

:T
Ik kan zo 10 voorbeelden opnoemen, met als meest recente Dessers.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 13:31:26 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_197403725
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:28 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik kan zo 10 voorbeelden opnoemen, met als meest recente Dessers.
Doe eens. Dan doe ik topscorers die het in het buitenland wel hebben gemaakt

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:34:32 #16
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197403785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Doe eens. Dan doe ik topscorers die het in het buitenland wel hebben gemaakt

:T
Vlemminx,Malki, Dessers, Jahanbaks, Janssen, Finnbogason, Bony, Dost, Alves, Machlas.


Mag jij er 10 opnoemen van matige clubs die het wel gemaakt hebben.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:35:39 #17
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197403808
Mag je over Dost nog twijfelen.
pi_197404325
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:34 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Vlemminx,Malki, Dessers, Jahanbaks, Janssen, Finnbogason, Bony, Dost, Alves, Machlas.


Mag jij er 10 opnoemen van matige clubs die het wel gemaakt hebben.
Erg teleurstellend dat je SolGod vergeet.
pi_197675921
Nu weer 4 tegen Vitesse.
Echt een ongekend fenomeen.
In 1 seizoen in 2 wedstrijden 4x scoren bij VVV
20 doelpunten in 19 wedstrijden, ongekend!
No bitch to me
pi_197676163
Bizarre cijfers. Benieuwd voor hoeveel hij weg gaat en of dit jaar een incident was. Persoonlijk VVV erin houden, dan kun je wat.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin woensdag 27 januari 2021 @ 21:49:50 #21
35723 crew  GGMM
pi_197676172
twitter


twitter


POLL

[ Bericht 30% gewijzigd door GGMM op 27-01-2021 21:55:49 ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197676198
Bjorn Vleminckx
Sanharib Malki
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_197676210
Na Samaras is Giakoumakis mijn grootste Griekse held.

Wat een topper!
  woensdag 27 januari 2021 @ 21:51:19 #24
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_197676211
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:34 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Vlemminx,Malki, Dessers, Jahanbaks, Janssen, Finnbogason, Bony, Dost, Alves, Machlas.


Mag jij er 10 opnoemen van matige clubs die het wel gemaakt hebben.
Honda
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197676245
Wat een legende!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')