abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197498844


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197515866
Ramses Shaffy zingt Brel op druk station


Simpel en aangrijpend, deze videoclip voor 'Mathilde' in het Nederlands
pi_197521742
Marije
Geschreven en gezonden door: Rames Shaffy
pi_197559177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:44 schreef jekomterwelhinter het volgende:

Geschreven en gezonden door: Rames Shaffy


Kom lieve lieve, kom eens hier
'K Heb duizend kleine sterren van plezier
Duizend kleine sterren in mijn hand
En wauw
Ik maak vuurwerk voor jou
Kom lieve lieve, kom eens luisteren
Duizend kleine woorden die lief fluisteren
Duizend kleine woorden in mijn hart
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:43:02 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197559892
Ik vond het een enge man...
pi_197560101
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vond het een enge man...
Waarom?
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:54:09 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197560148
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarom?
Hij had iets afwezigs, enorm afwezigs.
pi_197560413
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hij had iets afwezigs, enorm afwezigs.
Hij was wel een alcoholist natuurlijk dus net als Herman Brood bijvoorbeeld was ie inderdaad wel eens
''afwezig'' of juist extra ''aanwezig'' maar in dit interview zie je dat het een échte leuke man is/was
hier was hij ook behoorlijk ''nuchter'' .

Hij had ook wel een ''raar'' leven geleefd, veel alcohol, drugs en rock en roll zeg maar..
Geen doorsnee mannetje

Gelukkig NIET! Die zijn er al genoeg :+

quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 03:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ischa Meijer interviewt Ramses Shaffy
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:17:13 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197560655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hij was wel een alcoholist natuurlijk dus net als Herman Brood bijvoorbeeld was ie inderdaad wel eens
''afwezig'' of juist extra ''aanwezig'' maar in dit interview zie je dat het een échte leuke man is/was
hier was hij ook behoorlijk ''nuchter'' .

Hij had ook wel een ''raar'' leven geleefd, veel alcohol, drugs en rock en roll zeg maar..
Geen doorsnee mannetje

Gelukkig NIET! Die zijn er al genoeg :+
[..]

Kwetsbare man, zo komt ie op me over, lieve man ook.
pi_197560982
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kwetsbare man, zo komt ie op me over, lieve man ook.
Ja best wel :Y
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:30:52 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197561011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja best wel :Y
Ben jij een grote fan? En waarom?
pi_197561256
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ben jij een grote fan? En waarom?
Altijd al geweest.. eerst gewoon door zijn liedjes of ''liedjes'' het was meer dan ''dat'' vond ik...
En daarna zijn hele levensverhaal hoe hij zo is geworden en daarnaast ook vaker gezien en praatjes
gemaakt met hem, toen zat hij al in het Sarphatihuis daar ging ik regelmatig op bezoek bij iemand anders
dus dan stond ik wel eens in de lift ofzo met hem, was dus geen enge man hoor, totaal niet....
pi_197561379
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ben jij een grote fan? En waarom?
Misschien heb je de OP gelezen?

quote:
17s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Jeugd
Ramses Shaffy (koosnaam Didi) werd geboren in de Parijse voorstad Neuilly-sur-Seine, als zoon van de Egyptische consul Ramsès Shaffy Bey en de Poolse gravin Alexandra de Wysocka van Russische afkomst ("comtesse Romanov"). De eerste zeven jaar van zijn leven bracht hij door in Cannes bij zijn moeder. Toen deze tuberculose kreeg, kwam Shaffy — via een tante in Utrecht en een kindertehuis in Zeist — terecht in het Leidse pleeggezin van Roos en Herman Snellen, waar hij opgroeide als Didi Snellen. Het afscheid van zijn moeder is een ingrijpend moment in zijn leven geweest, getuige zijn liedje De trein naar het noorden.

De Trein Naar Het Noorden.


DWDD Ramses Shaffy-special - Trein naar het Noorden

DWDD Ramses Shaffy-special - Trein naar het Noorden
Graaf Ramsey 8-)

Hij had ook wel iets 'van adel' ofzo een edelman O+

[ Bericht 6% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 21-01-2021 22:50:58 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:21:31 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197562411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Misschien heb je de OP gelezen?
[..]

Graaf Ramsey 8-)

Hij had ook wel iets 'van adel' ofzo een edelman O+
Ja dat wist ik wel dat hij een hele bijzondere afkomst had. Mooi om te lezen.
Maar jij hebt ‘m nog wel eens ontmoet op zijn oude dag. Dan leer je ‘m toch ook wel kennen denk ik dan.
Het was een flamboyante man! En zijn ‘Zing, Vecht’ etc is prachtig. Zoiets kan alleen hij zingen.
pi_197563772
De violist van Ramses
(Veel viool en piano weinig Ramses)
pi_197565424
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vond het een enge man...
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kwetsbare man, zo komt ie op me over, lieve man ook.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja dat wist ik wel dat hij een hele bijzondere afkomst had. Mooi om te lezen.
Maar jij hebt ‘m nog wel eens ontmoet op zijn oude dag. Dan leer je ‘m toch ook wel kennen denk ik dan.
Het was een flamboyante man! En zijn ‘Zing, Vecht’ etc is prachtig. Zoiets kan alleen hij zingen.
:D

dus toch geen ''enge man'' ... geen gelukkig maar...
pi_197565438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:41 schreef jekomterwelhinter het volgende:
De violist van Ramses
(Veel viool en piano weinig Ramses)
ik kon hem nog net aanklikken voordat Fok weer even de lucht was..

mooi.. en omdat ik toch niet kon reageren heb ik het schilderij even opgezocht, ik dacht
dat het een Picasso zou zijn, maar nee...

het is deze...

https://fritsdeklerk.nl/2(...)-le-violoniste-1912/

pi_197565465
Ik ga morgen een paar van mij schilderijen naar schilderij sturen per pakketpost, want Griekse Neef gaat
voorlopig niet meer heen naar Nederland kunnen komen met die corona :N en je weet nog nooit...
ik had beloofd dat hij ze mocht hebben voor je weet nooit.. maar ik ga het nu sturen, tenminste die Griek
gaat dat regelen en inpakken enzo...

dus daarom dit liedje :+


Ramses Shaffy - Assemaleistos

Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos is een woord dat niet bestaat
En niet nodig dat je er stil bij staat
De zin verstaat of onzin
't Bepaald niet en 't verhaalt niet
En 't ogebiedt niets en 't verbiedt niets
En 't onthult niets en verhuld niets
Het verhuist niets en vergruisd niets
Assememaleistos, assememaleistos
Assememoho, 't is een liedje voor Margo

Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos is een woord dat aardig klinkt
En niet erg hoor als je 't niet leuk vindt
De gein niet ziet en de ongein
't Deert niets en 't beweert niets
't Expliceert niets, 't appelleerd niets
't Bezeert niets en 't begeert niets
't Leert niets en 't bekeert niets
Assememaleistos, assememaleistos
Assememoho, 't is een liedje voor Margo

Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos klinkt wat Grieks of anders Sanskriet
Niet erg hoor als je 't niet in ziet
Maar 't is geen Frans of geen Japans
Ohahohihuhmmm
Assememaleistos,assememaleistos
Assememoho, 't is een liedje voor Margo

Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos is geen woord van alledag
En niet erg hoor als je 't woord niet mag
't Woord je niet bekoort
hmmmmmm, hmmmmm, hmmmmm
Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos 't is een liedje voor Margo

Assememaleistos, assememaleistos
Assememaleistos - maar één die het wat zegt
Daarom heb ik het ook niet uitgelegd
Want, o kleine Margo
't roert je, 't beroert je
't kust je, 't lust je
't aait je, 't paait je
't leidt je, 't verleidt jou
Assememaleistos, assememaleistos
Assememhoho 't is een liedje
Een liedje voor Margo
pi_197565822
Een opwekkend nummer...
Want we leven nog.
pi_197565922
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:17 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Een opwekkend nummer...
Want we leven nog.
Ja nog steeds :+

Truste Hinter :z
  vrijdag 22 januari 2021 @ 07:00:02 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197566001
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 04:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]


[..]


[..]

:D

dus toch geen ''enge man'' ... geen gelukkig maar...
:o Inderdaad.
pi_197576540
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:o Inderdaad.
Weer een Fan erbij! :D

Er is ook een Ramses Shaffy Huis... Natuurlijk in Amsterdam :P

https://kunstenaarshuizen.amsterdam/



http://jeanpierrejans.nl/ramses-shaffy-huis/


Wonen, werken, ontmoeten en exposeren
Het Ramses Shaffy Huis is een burgerinitiatief vanuit de Stichting Kunstenaarshuizen Amsterdam en richt zich op de combinatie van wonen, werken, ontmoeten en exposeren. Het huis is gevestigd in nieuwbouwcomplex Costa Rica, gelegen aan de Piet Heinkade 231. Het bestaat uit een sociëteit op de begane grond en 36 woningen op de eerste twee verdiepingen van het gebouw.
Deze woningen heeft Woningcorporatie Stadgenoot gereserveerd voor jonge en oudere kunstenaars en zijn sinds juni 2016 allemaal bewoond. De jonge kunstenaars zijn recent afgestudeerd aan de Amsterdamse kunstopleidingen, terwijl de oudere kunstenaars al veel ervaring hebben opgebouwd en soms zelfs al een heel werkzaam leven achter de rug hebben. Het idee achter het Ramses Shaffy Huis is dat jong en oud elkaar blijven inspireren, creatief blijven en de eigen vitaliteit stimuleren en behouden.

In de sociëteit komen de kernwaarden creëren, exposeren en ontmoeten bij elkaar en is ook een zorgpunt ingericht door Zorggroep Amsterdam Oost, zodat mensen die meer zorg nodig hebben dit dichtbij huis kunnen regelen wanneer ze daaraan behoefte hebben. Het steunpunt heeft ook een functie naar de buurt.

Broedplaats Costa Rica is gevestigd op de begane grond, naast de sociëteit. Het omvat zes ateliers voor kunstenaars vanuit het Ramses Shaffy Huis en voor kunstenaars van buitenaf. Broedplaats Costa Rica wordt gerund door Stichting Urban Resort. Urban Resort is een non-profitorganisatie die betaalbare werkruimtes, soms gecombineerd met woonruimte, realiseert voor de culturele en sociale sector. Hierbij gaat het om plekken om te werken en vrijuit te experimenteren op artistiek, sociaal en maatschappelijk vlak. Broedplaats Costa Rica is een initiatief van Urban Resort en Bureau Broedplaatsen van de gemeente Amsterdam.

Het Ramses Shaffy Huis is gevestigd in het voormalige oostelijk havengebied aan het IJ dat zich afgelopen jaren heeft ontwikkeld tot een stedelijk woon- en leefgebied met een uitgesproken culturele signatuur. Langs het IJ zijn vele culturele centra gevestigd: Pakhuis de Zwijger, Pakhuis Wilhelmina, Het Lloyd Hotel Culturele Ambassade, De Nieuwe KHL, Eye, A’DAM Toren etc. Dit biedt de bewoners van het RSH de mogelijkheid te participeren in de aanwezige culturele netwerken.

Voor oud en jong...

Rosa Sijben | wonen en werken in het Ramses Shaffy Huis



THE SHAFFY HUIS REALLY ROCKS!’
In deze video vertelt sculptor en performance kunstenaar Rosa Sijben overhet Ramses Shaffy Huis in het Oostelijk Havengebied van Amsterdam.
Ze onderstreept het belang voor kunstenaars, musici, dansers en fotografen om in de stad te kunnen wonen en werken, in plaats ergens in een buitenwijk. Het Ramses Shaffy Huis biedt die mogelijkheid; er zijn appartementen én ateliers voor jonge én oudere kunstenaars.

Tevens is er een sociëteit waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten en samen kunnen performen.
Het Ramses Shaffy Huis biedt de bewoners zekerheid; de kunstenaars kunnen hun creativiteit ontplooien en zich focussen op het uitvoeren van hun vak, zonder voortdurend bezig te zijn met zoeken naar woon- of studioruimte.

https://kunstenaarshuizen(...)-nederland-te-horen/



Radiozenders en kerkklokken speelden op 5 mei om 5 voor 5 het misschien wel bekendste lied van Ramses Shaffy: Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Ook het Ramses Shaffy Huis in Oost zong mee.

Datum: 5 mei 2020

Terwijl fietsers voorbijraasden over de Piet Heinkade zongen de bewoners en vrijwilligers van het woon-zorgcentrum voor kunstenaars op de stoep hún lied. Het refrein staat immers ook op de gevel van het huis waar oudere en jongere kunstenaars samenwonen rond ateliers en theaterruimtes.

Verschillende radiostations en beiaardiers gaven vanmiddag gehoor aan de oproep van Claudia de Breij om dit lied te laten horen. De cabaretier kwam met dit initiatief vanwege Bevrijdingsdag en om de moed erin te houden nu veel festiviteiten in het water zijn gevallen door het coronavirus.

Er kon geen twijfel over bestaan dat ook het kunstenaarshuis zou meedoen, zegt voorzitter Ed Cools. “Ramses stond voor vrijheid, durf en mateloosheid.”

“Samen de schouders eronder zetten,” zegt vice-voorzitter Siep de Haan. “Maar ook het leven vieren, daar was Ramses natuurlijk bij uitstek het voorbeeld van. Ook in een tijd als deze, dan komen we er samen wel weer overheen.”

Overigens werd het lied in het Ramses Shaffy Huis een uurtje eerder gezongen dan in de rest van het land. Dat kwam zo uit, aldus Cools. “Dit zijn kunstenaars, eigenwijs en niet te sturen.”

lees dit artikel verder op parool.nl

https://www.parool.nl/nie(...)anuit-huis~be195485/

Het was een initiatief van Claudia de Breij

https://www.gids.tv/video(...)ach-werk-en-bewonder

Claudia de Breij is een initiatief gestart om het gevoel van saamhorigheid, dat we toch al meer beleven vanwege de coronacrisis, verder te bevorderen. De cabaretière stelt voor om op 5 mei om 16:55 uur de bekende Ramses Shaffy-klassieker Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder door heel Nederland te laten klinken.

Ramen open en muziek keihard
Het Nationaal Comité 5 mei en de Bevrijdingsfestivals hebben laten weten haar oproep van harte te steunen. Ook alle radiostations zijn gevraagd om dinsdag om vijf voor vijf het nummer te spelen en velen reageren enthousiast op dat verzoek. De Breij hoopt dat heel Nederland het lied gaat meezingen: "Als we allemaal met open ramen de muziek keihard aanzetten, kunnen we toch een klein feestje vieren", zo liet ze weten aan Radio2. Roxeanne Hazes is overigens gevraagd om een eigen versie van het nummer te maken. Bekijk haar versie van Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder.

Oefen hieronder alvast en bekijk de videoclip van het iconische nummer van Ramses Shaffy

pi_197576643
Je moet wel Geld hebben.. of ouders met geld :')



pi_197577020
https://translate.google.(...)&prev=search&pto=aue

Nederlandstalige zang en songwriting - Deel 1: Ramses Shaffy en Drs. P.



Tot mijn vijftiende was ik instinctief tegen het luisteren naar en het leuk vinden van veel Nederlandse muziek. Gelukkig realiseerde ik me al snel dat dit een raar elitaire houding is, en ik kan met plezier zeggen dat ik er ontgroeid was.

Nederlands kan een mooie en rijke taal zijn met een breed scala aan karaktertypes en met een uniek gevoel voor beelden, en er zijn veel Nederlandstalige kunstenaars die dit illustreren.

Vandaag vraag ik je om heel binnenkort met me mee te doen in het eerste uitje van deze kleine serie, terwijl we naar twee ervan luisteren.

Ramses Shaffy - 't is nog steeds in Amsterdam / Mama Mokum / Laat me



Een van de eerste Nederlandse chansonniers , Ramses Shaffy was naar Nederland wat Jacques Brel was om de Franse - en bijgevolg Shaffy heeft vaak te dekken Brel's songs. Het gevarieerde oeuvre van Shaffy werd grotendeels ingegeven door zijn al even gevarieerde verleden.

Shaffy werd in 1933 in Parijs geboren als zoon van een Egyptische consul en een Poolse hertogin, werd later wees op zevenjarige leeftijd en groeide vervolgens op in Utrecht door een pleeggezin.

In zijn puberteit verhuisde Shaffy naar Amsterdam, waar hij theater zou gaan studeren, en waar hij later zijn eigen soort cabaret, Shaffy Cantate , zou beginnen . Ondanks zijn internationale artistieke succes bleef Shaffy gekweld door het verlies van zijn ouders en door zijn blijvende gevoel dat geen enkel land echt zijn thuis was.

Na verloop van tijd begon Shaffy Amsterdam als zijn nieuwe thuis te zien en omarmde het net zo volledig als hij voelde dat het hem omhelsde. “Mama Mokum”, zoals hij in zijn lied de stad noemt, staat altijd voor hem klaar.

In interviews en documentaires vertellen oudere Amsterdammers vaak verhalen dat als je bij hem thuis zong,
hij uit het raam leunde en meezong.

Toevallig zong ik op een saaie dag ooit “ Laat me”Tegen mezelf op een iets luider dan privé-volume om mezelf iets te doen te geven - en drie mensen in de buurt van mij op straat deden prompt mee, wat resulteerde in een kort geïmproviseerd concert van een halve minuut in de Rijnstraat.

Dat soort dingen kan gebeuren in Amsterdam, en de liedjes die je hierboven kunt horen, laten zien dat Shaffy's speelse houding ten opzichte van taal en leven tot op de dag van vandaag een groot, warm onderdeel van het collectieve Nederlandse bewustzijn blijft.

O+

Drs. P. heeft eigenlijk een ''eigen'' topic'' maar álla...

MLN / Hits van vroeger.....Drs. P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197578618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hij was wel een alcoholist natuurlijk dus net als Herman Brood bijvoorbeeld was ie inderdaad wel eens
''afwezig'' of juist extra ''aanwezig'' maar in dit interview zie je dat het een échte leuke man is/was
hier was hij ook behoorlijk ''nuchter'' .

Hij had ook wel een ''raar'' leven geleefd, veel alcohol, drugs en rock en roll zeg maar..
Geen doorsnee mannetje

Gelukkig NIET! Die zijn er al genoeg :+
[..]

Ik heb die rare man wel ontmoet. In Egmond. Daar zat hij op de trap en ik ook. Het was een aardige vent en we hebben wat zitten keuvelen. Drankje op uiteraard. Hij was toen nog wel oranje maar niet vies van het uitgaans leven. Het was een prettig gesprek
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')