abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Knikkerking zondag 10 januari 2021 @ 19:26:26 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197331117
Welkom allemaal ^O^

Deeltje 14 inmiddels! Het vorige topic is ruim 60.000 keer bekeken --> THANKS mensen _O_

Marblelous:

In de TS van het vorige topic kondigde ik aan dat ik met "iets" bezig was:

quote:
Daarnaast ben ik met een nieuw project bezig waar ik al minstens 500 uur (!!) aan heb gewerkt de laatste weken. Het is het grootste project wat ik ooit (in m'n eentje) heb gedaan. Ik krijg er zoveel energie en goede zin van dat er geregeld dagen bij zitten waarop ik ermee bezig ben vanaf 6:00 uur 's morgens tot 22:00 uur 's avonds :P Jep, dat zijn werkdagen* van 16 uur c.q. 2 "normale werkdagen" achter elkaar 8)7

We zijn ondertussen bijna 1 jaar verder (sinds ik met Marblelous ben begonnen) en die 16u per dag werken heb ik tot ongeveer eind 2020 goed volgehouden. Als ik terugkijk op alle werkzaamheden en alles wat er gemaakt en gebeurt is kan ik het haast zelf niet geloven :+ Op het moment zijn we bezig met de spreekwoordelijke laatste loodjes van het proces vˇˇrdat de matrijzen gemaakt zullen gaan worden. Spannende tijden *O*

Ik zou vooral willen vragen/zeggen: stay tuned 8-)

Klussen in het huis:

De laatste paar weken ben ik iets minder (ik schat gemiddeld zo'n 8u p/dag) met Marblelous bezig, dus kan ik wat meer tijd stoppen in de andere klussen :D Daardoor hebben we alweer wat dingen kunnen afstrepen:

De inloopkast is (zo goed als) klaar. De LED-strips en (andere) verlichting aan het plafond en de sensor om automatisch SONOS te laten spelen moeten nog :)

Mijn kant. Best opgeruimd he :P

Afgelopen week zijn de vloeren in de nieuwe makerspace, het halletje in de kelder en de werkplaats gedaan.

Makerspace egaliseren:

En dag erna de vloer erin:

Meteen diezelfde dag de spullen uit de werkplaats daarnaartoe gesleept:

Drukke boel :') maar daardoor wel de werkplaats leeg:

2 machines hebben 2 nachten buiten moeten slapen:

Dag erna meteen egaliseren:

Vloertje in hal is meteen meegenomen.
Voor:

Na:

Wßt een vooruitgang!! :7

Vloer in werkplaats:

(helaas geen foto van een lege vloer... helemaal vergeten te maken omdat ik er zo blij mee was >:))

En vandaag ook meteen begonnen met voorzetwanden te plaatsen:

Ook de gang op de begane vloer is helemaal in orde:

Portaaltje naar kelder:

Trappen:

Portaaltje naar boven:

Er is op de slaapkamer nog 1 wand die heel lelijk (super oneven en ruw) is:

Ik heb me bedacht dat ik daar 4 hele grote goudblokken (die op elkaar liggen) wil hebben.

Even snel een foto van een goudblok gedownload:

en wat gemaakt wat ONGEVEER het idee moet laten zien:

Gelukkig gaat het in real life beter uitzien })
In de echte versie worden straks in plaats van die "stempels" en teksten de logo's van m'n bedrijfjes gefreesd.

Ben heel benieuwd wat jullie van dit idee vinden. Ik heb 't aan een paar mensen verteld/laten zien en de meningen zijn verdeeld (meeste wel positief overigens :Y))

Thuisbioscoop:

Enkele weken geleden heb ik weer een thuisbioscoop mogen opleveren:

Eind van de maand staat er weer een op de planning en niet veel later nog eentje 8-)
Gelukkig begint ook dat weer te lopen dus ^O^

quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:58 schreef Captain_koek het volgende:
9 machines! Wow!
:D

quote:
Ik kwam net iets leuks tegen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_valve
Moest gelijk aan marbelous denken. Zou in principe ook met balletjes moeten werken!
Samen met een randomizer kan het wel leuke effecten geven
Haha geinig ding inderdaad.
Kende het nog niet, maar ziet d'r interessant uit :Y
Ik "parkeer" hem bij de rest v/d ideeŰn voor nieuwe "tricks".

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@:Atmoz: hoe heb jij dat privacyglas in de badkamer geregeld? En wat kostte dat?
Dat is met "smart glass".
Het zit er alleen nog niet in O-)

Je zou hier eens kunnen kijken:

https://switchfoil.com/nl/elektrisch-schakelbaar-glas/
https://smart-folie.nl/de(...)lie-en-privacy-glas/
https://www.slimmefolie.com/

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:27 schreef manny het volgende:

Ziekelijk krachtig die algoritmes hedentendage. En mooi dat je er zo gebruik van kan maken. We kunnen denk ik nog niet helemaal begrijpen wat dit gaat betekenen voor toekomstige productontwikkeling e.d.
Precies! Dat bedacht ik me dus ook. Waar gaat 't heen he... Wel echt heel sjieke materie :Y

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:40 schreef Geckoo het volgende:

ik vind het erg lijken op de bouw van de sagrada familia

een dikke stam (pilaar) waarna er boomtaken uitgroeien die het (bladeren)dak dragen.
Dat, maar ik zie ook meteen die dingen van "Gaudi" voor me:

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 10-01-2021 20:57:01 ]
Ge´nteresseerd in mijn zelfbedachte/gebouwde super gave knikkerbaan? Schrijf je in voor 25% early-bird korting op Kickstarter: https://fok.marblelous.tech
pi_197331235
Lekker bezig!
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:50:01 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197331598
Heb je daar nog wel tijd voor joh, die bioscopen bouwen? ;)

Lekker bezig ^O^
Kranplńtze mŘssen verdichtet sein
pi_197331778
Goed bezig zeg!
Wat is dat voor een vloer in de werkplaats?
  Knikkerking zondag 10 januari 2021 @ 21:04:41 #5
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197333031
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef FranticDJ het volgende:
Lekker bezig!
Thanks 8-)

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Heb je daar nog wel tijd voor joh, die bioscopen bouwen? ;)
Hehe O-)
Uhm, ik krijg gelukkig hulp van een goede vriend (die op dat gebied nu m'n collega is :P)

quote:
Lekker bezig ^O^
Dankjewel :7

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef speedfightrage het volgende:
Goed bezig zeg!
Wat is dat voor een vloer in de werkplaats?
Thanks!!

Dat is PVC vloer van Moduleo.
Erg fijne vloer. We hebben precies dezelfde op de overloop en inloopkast (en beide makerspazen*) :)

*dit woord klopt niet, maar wat is wÚl het juiste woord? :?
Ge´nteresseerd in mijn zelfbedachte/gebouwde super gave knikkerbaan? Schrijf je in voor 25% early-bird korting op Kickstarter: https://fok.marblelous.tech
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 21:12:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197333224
Werkplaatsen :P
  Knikkerking zondag 10 januari 2021 @ 21:29:56 #7
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197333641
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Werkplaatsen :P
Tja, dat vind ik toch iets anders...

Het enkelvoud is meer als:

- fablab ( :'))
- creator space
- makerplaats

etc... je kent ze wel :P
pi_197333724
Makerspaces :p

Ben wel benieuwd naar die knikker spiraal lift haha. Ik zie daar nog andere heel praktische toepassingen voor.
  Knikkerking zondag 10 januari 2021 @ 21:43:11 #9
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197333899
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:33 schreef FranticDJ het volgende:

Ben wel benieuwd naar die knikker spiraal lift haha. Ik zie daar nog andere heel praktische toepassingen voor.
Dit is het (super goed werkende) prototype van het final product:

Ik ben HEEL benieuwd naar de toepassing die je in gedachte hebt ^O^

Gewoon voor de nieuwsgierigheid: lukt het ook met de Marblelous pomp?

:D
pi_197333936
Ik stuur je morgen wel even een DM ;)
pi_197334146
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Atmoz het volgende:

Dat, maar ik zie ook meteen die dingen van "Gaudi" voor me:

[ afbeelding ]
Laat Gaudi nou de architect van de Sagrada Familia zijn ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 22:07:59 #12
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_197334382
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:04 schreef Atmoz het volgende:
Dat is PVC vloer van Moduleo.
Erg fijne vloer. We hebben precies dezelfde op de overloop en inloopkast (en beide makerspazen*) :)

*dit woord klopt niet, maar wat is wÚl het juiste woord?
Heb dezelfde eens gelegd, was het bij jou ook een b*tch? Matig klik systeem.. had hier vrij veel overtuiging nodig..
Aigh aigh Captain!
  Knikkerking maandag 11 januari 2021 @ 07:26:47 #13
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197337277
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
Cool, ik ben zÚÚr benieuwd 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:55 schreef SummerBreeze het volgende:

Laat Gaudi nou de architect van de Sagrada Familia zijn ;)
Ah, tˇch! 8)7
Ik dßcht al zoiets... en ik dacht bij het opzoeken gisteren van zijn naam (om te kijken hoe ik 't moest schrijven) al "zou ik effe kijken of dat zo is" maar om de een of andere reden toch niet gedaan... Leuk om het nu voor altijd te weten ^O^

quote:
15s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:07 schreef Captain_koek het volgende:

Heb dezelfde eens gelegd, was het bij jou ook een b*tch? Matig klik systeem.. had hier vrij veel overtuiging nodig..
Nee, dit is zonder klik. Gewoon tegels die goed te leggen zijn. Althans dat zeiden de mannen die hem gelegd hebben :P >:) Het fijne hieraan is ook: als er eentje kapot of permanent vies is geworden, dan kan deze ene makkelijk vervangen worden :7
  maandag 11 januari 2021 @ 10:25:51 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_197338907
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Atmoz het volgende:
Gelukkig gaat het in real life beter uitzien
In de echte versie worden straks in plaats van die "stempels" en teksten de logo's van m'n bedrijfjes gefreesd.

Ben heel benieuwd wat jullie van dit idee vinden. Ik heb 't aan een paar mensen verteld/laten zien en de meningen zijn verdeeld (meeste wel positief overigens )
Mijn mening: tja, je moet ervan houden :P

Hoewel ik veel dingen die je maakt echt top vind, lijkt het me echt lelijk worden. Maar goed, jouw huis, jouw ding. ;)
Don't let my username fool you...
pi_197341721
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoewel ik veel dingen die je maakt echt top vind, lijkt het me echt lelijk worden. Maar goed, jouw huis, jouw ding. ;)
Eens. @Atmoz, je gaat dingen van het formaat chocolade reep opblazen tot formaat piratenkist. Op de een of andere manier voegt dat niet.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:46:26 #16
447051 crew  Peejtur
Airsoft Holland
pi_197342063
Ik vind het ook niet mooi. Maar ik houd dan ook niet van goudkleur :)
Wat vind je van Airsoft? Kijk dan eens op AIRSOFT HOLLAND!!
  Knikkerking maandag 11 januari 2021 @ 13:50:37 #17
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197342143
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:25 schreef Metalfreak het volgende:

Thanks ^O^
Kun je aangeven wat je denkt dat lelijk wordt?
Want als ik het straks lelijk vind haal ik 't uiteraard weer eraf :P

Maar ik probeer me voor te stellen wat dan precies lelijk is.
Is het de kleur goud in de setting/omgeving?
Of juist de teksten/logo's in reliŰf die het te druk maken?

Ik ben oprecht heel benieuwd :Y

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:24 schreef qajariaq het volgende:

Eens. @:atmoz, je gaat dingen van het formaat chocolade reep opblazen tot formaat piratenkist. Op de een of andere manier voegt dat niet.
Ok, dus het gaat dan vooral om de "verkeerde" dimensie?
Zoiets van: iets wat klein gemaakt/bedoeld is (goudblokken) moet je niet "upscalen" naar iets VEEL groters?

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:46 schreef Peejtur het volgende:
Ik vind het ook niet mooi. Maar ik houd dan ook niet van goudkleur :)
Haha, das duidelijk. Thanks!

Ik zelf vind het nog altijd extreem vet. Tenminste, als het zo wordt zoals ik in m'n hoofd heb :7
Zo niet, dan komt er uiteraard wat anders >:) Maar het moet sowieso iets speciaals worden O-)
pi_197342428
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:50 schreef Atmoz het volgende:
Ik zelf vind het nog altijd extreem vet.
Dan moet je het natuurlijk gewoon doen ^O^
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:39:21 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197346623
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:33 schreef FranticDJ het volgende:

Een klant van m'n oud werkgever heeft nog wel een paar tweede handjes staan :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:46:58 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_197357269
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks ^O^
Kun je aangeven wat je denkt dat lelijk wordt?
Want als ik het straks lelijk vind haal ik 't uiteraard weer eraf :P

Maar ik probeer me voor te stellen wat dan precies lelijk is.
Is het de kleur goud in de setting/omgeving?
Of juist de teksten/logo's in reliŰf die het te druk maken?

Ik ben oprecht heel benieuwd :Y

Persoonlijk vind ik goud ook altijd heel erg lelijk, heb er helemaal niets mee, maar ook wat iemand anders al zegt: de grootte ervan zal daar dan niet aan bijdragen. Ik moet een beetje denken aan die huizen van rappers in MTV Cribs vroeger met veel te foute dingen.

Normaal vind ik jouw bedenksels juist heel erg mooi :)
Don't let my username fool you...
pi_197364472
Persoonlijke ook geen fan van de goud-wand zoals je het in gedachten hebt.. Ik zou het dan eerder zo maken alsof die hele wand is opgebouwd uit goud (Ún enkele zilverstaven?). De goudstaven dus nagemaakt in de goede schaal.. En dan ÚÚn goud staaf die ergens halverwege de muur mist waar je ÚÚn of andere easter-egg in kan plaatsen.
  Knikkerking donderdag 14 januari 2021 @ 20:10:56 #22
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197411935
Dat idee had ik ook al eens bedacht, maar ben daar weer snel vanaf gestapt aangezien dat me SUPER druk leek...

En als ze dan toch 1:1 zijn kan ik net zo goed echte nemen :9 ( :') }))

Ik denk persoonlijk dat het op de foto gewoon ontzettend fout uitziet door mijn non-photoshop-skilzz enzo :)
In het echt wordt dit echt wel cool :7 8-) Maargoed, dit is natuurlijk non-prio, dus het kan zomaar een paar maandjes duren O-)

Waar gelukkig wel tijd voor is: de garage verder af maken *O*

Een stuk beter zonder al die lelijke buizen enzo in het zicht :D
En meteen genoeg (12) stopcontacten erbij 8-)
pi_197413282
Gaat lekker zo! En je hebt nooit genoeg stopcontacten ;)

mijn vrouw verklaarde me voor gek toen ik voor de verbouwing van de drie slaapkamers maar liefst 26 stopcontacten gekocht had (2 in elke hoek en in hoofd slaapkamer aan hoofdeind 3 aan elke kant). Geen seconde spijt van gehad.
  Knikkerking donderdag 14 januari 2021 @ 21:33:58 #24
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197414362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:59 schreef _VoiD_ het volgende:
Gaat lekker zo! En je hebt nooit genoeg stopcontacten ;)

mijn vrouw verklaarde me voor gek toen ik voor de verbouwing van de drie slaapkamers maar liefst 26 stopcontacten gekocht had (2 in elke hoek en in hoofd slaapkamer aan hoofdeind 3 aan elke kant). Geen seconde spijt van gehad.
Haha precies!
Ik had er in de garage van m'n vorige huis volgens mij ook precies 26 :D :D

Komen altijd van pas! Natuurlijk niet allemaal tegelijk, maar om gewoon "op iedere locatie" stroom te hebben is super handig :Y ^O^

[edit]

En dit is wat ik gekocht had voor het huidige huis:

...maar is vrijwel allemaal opgegaan aan alleen de begane grond >:)
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:02:04 #25
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_197417917
Look'in real nice 8-)
  Knikkerking zaterdag 16 januari 2021 @ 21:26:42 #26
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197453574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef speedfightrage het volgende:
Look'in real nice 8-)
Thanks!

Het voelt ook echt super goed om weer langdurig in de garage bezig te zijn.
Heb dit echt gemist :Y

Achter de PC zitten (3D tekenen, programmeren, internetten, online cursussen volgen, etc, etc, etc....) is zeker ook leuk! Maar gewoon lekker opruimen, bouwen en inrichten in de garage is toch minstens even fijn :9 8-) _O_

Vandaag dus ook weer goed "aan de geng" geweest:

Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik weet zeker dat dit helemaal goed komt ^O^
pi_197453599
En die roubo is nog steeds niet af _O-

hoe vaak loop je tegen de maximale verticale capaciteit onder de boorkop van je Flott aan?
  Knikkerking zaterdag 16 januari 2021 @ 21:35:52 #28
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197453814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:27 schreef FranticDJ het volgende:
En die roubo is nog steeds niet af _O-
Hahahahhahaha :D :D :D
Echt serieus hey... heb er vanmiddag nog naar staan kijken: "wat ben ik toch een lamlul, nog steeds niet dat ding helemaal afgemaakt" :P

quote:
hoe vaak loop je tegen de maximale verticale capaciteit onder de boorkop van je Flott aan?
In 2% van de gevallen schat ik. Dus gewoon te verwaarlozen, want als je Úcht dat bereik nodig hebt, dan is het bijna altijd wel iets dat ook "gewoon" met een boormachine kan :) Ben dan ook meer dan 100% tevreden over dit apparaat. Toen we hem vanmiddag hadden vastgezet (hij staat echt muurvast in de vloer :9) hebben we nog even zitten spelen met de opties.... Wat een mogelijkheden. We een ding! *; Ben echt zo blij dat ik toen de stap genomen heb!
pi_197453875
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hahahahhahaha :D :D :D
Echt serieus hey... heb er vanmiddag nog naar staan kijken: "wat ben ik toch een lamlul, nog steeds niet dat ding helemaal afgemaakt" :P

Ik betrapte mezelf ook op iets teveel van dat soort dingetjes voordat ik m'n huis ging verkopen :@ :')

quote:
[..]

In 2% van de gevallen schat ik. Dus gewoon te verwaarlozen, want als je Úcht dat bereik nodig hebt, dan is het bijna altijd wel iets dat ook "gewoon" met een boormachine kan :) Ben dan ook meer dan 100% tevreden over dit apparaat. Toen we hem vanmiddag hadden vastgezet (hij staat echt muurvast in de vloer :9) hebben we nog even zitten spelen met de opties.... Wat een mogelijkheden. We een ding! *; Ben echt zo blij dat ik toen de stap genomen heb!
Ja toch wel he. Ik wil ook een kolomboor, twijfel nog tussen een Flott of bv. zo'n Nova apparaat. Mogelijkheid tot draad tappen spreekt me enorm aan.
  Knikkerking zaterdag 16 januari 2021 @ 21:53:40 #30
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197454287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:37 schreef FranticDJ het volgende:

Ik betrapte mezelf ook op iets teveel van dat soort dingetjes voordat ik m'n huis ging verkopen :@ :')
Verschrikkelijk hier soms. Ik weet dat ik dit "mankement" heb... En ik probeer er ook serieus iets aan te doen. Maar ik betrap me er toch nog (te) vaak op dat ik weet met iets anders bezig ben omdat dat dan weer nieuwer en "sjieker" is om mee bezig te zijn O-)

M'n vriendin en vrienden zeggen dat dan ook vaak tegen me. Maar nog geen dag later ben ik dat alweer helemaal vergeten en ben ik weer met 1001 dingen tegelijk bezig.... Achja, zo heeft iedereen wel zijn mankementen he >:)

quote:
Ja toch wel he. Ik wil ook een kolomboor, twijfel nog tussen een Flott of bv. zo'n Nova apparaat. Mogelijkheid tot draad tappen spreekt me enorm aan.
Ik weet niet naar welke Nova je eventueel aan het kijken bent, maar als je die van 1.8K in gedachte hebt zou ik toch zÚker de Flott nemen :Y Ik vind die Nova er ook niet echt uitzien... weet niet wat het precies is, maar het lijkt cheap en "kermis-achtig". Als ik naar de Flott kijk zie (en voel) ik 1 dikke vette brok kwaliteit! Een beetje somber misschien, maar echt: dit is gewoon dÚ shit! Nogmaals; ik zou hem van harte aanbevelen. Heb 't volgens mij al eens gezegd hier: "Een Flott heb je niet; die mag je gebruiken, daarna gaat die naar de volgende" :7
pi_197459670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Verschrikkelijk hier soms. Ik weet dat ik dit "mankement" heb... En ik probeer er ook serieus iets aan te doen. Maar ik betrap me er toch nog (te) vaak op dat ik weet met iets anders bezig ben omdat dat dan weer nieuwer en "sjieker" is om mee bezig te zijn O-)

M'n vriendin en vrienden zeggen dat dan ook vaak tegen me. Maar nog geen dag later ben ik dat alweer helemaal vergeten en ben ik weer met 1001 dingen tegelijk bezig.... Achja, zo heeft iedereen wel zijn mankementen he >:)
[..]

Ik weet niet naar welke Nova je eventueel aan het kijken bent, maar als je die van 1.8K in gedachte hebt zou ik toch zÚker de Flott nemen :Y Ik vind die Nova er ook niet echt uitzien... weet niet wat het precies is, maar het lijkt cheap en "kermis-achtig". Als ik naar de Flott kijk zie (en voel) ik 1 dikke vette brok kwaliteit! Een beetje somber misschien, maar echt: dit is gewoon dÚ shit! Nogmaals; ik zou hem van harte aanbevelen. Heb 't volgens mij al eens gezegd hier: "Een Flott heb je niet; die mag je gebruiken, daarna gaat die naar de volgende" :7
Hahaha, ik denk dat dat met alles tegelijk bezig zijn bij veel mensen wel herkenbaar is.

Maar jou neemt t wel echt ernstige vormen aan hoor. :+
  zondag 17 januari 2021 @ 23:44:31 #32
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_197478130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:53 schreef Atmoz het volgende:

Het lijkt alsof je het over mij heb. Zo herkenbaar dit...
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 14:24:57 #33
447051 crew  Peejtur
Airsoft Holland
pi_197872454
Stil hier o|O
  maandag 8 februari 2021 @ 17:18:29 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197892477
Dooie mus -O-

Heb je John de Mol al gemaild met je knikkerbaan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 19:18:26 #35
447051 crew  Peejtur
Airsoft Holland
pi_197894843
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef fathank het volgende:
Dooie mus -O-

Sorry ;(
  Knikkerking maandag 8 februari 2021 @ 21:30:46 #36
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197897621
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:18 schreef Makrolon het volgende:

Hahaha, ik denk dat dat met alles tegelijk bezig zijn bij veel mensen wel herkenbaar is.

Maar jou neemt t wel echt ernstige vormen aan hoor. :+
O-) :P

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:44 schreef speedfightrage het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je het over mij heb. Zo herkenbaar dit...
Haha :D :Y)

quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:24 schreef Peejtur het volgende:
Stil hier o|O
Sorry >:) :P

Druk druk*

quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef fathank het volgende:
Dooie mus -O-
Lol >:)

quote:
Jep, maar die reageert niet.
Gisteren toevallig voor de 2e keer gemaild...
Niet naar zijn adres rechtstreeks (want dat heb ik niet ;(), maar naar het algemene adres.

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Sorry ;(
:P

*Afgelopen week weer druk in de weer geweest met een thuisbioscoop.

De tussenstand inmiddels:

Begint al wat te worden he? :7
  maandag 8 februari 2021 @ 21:39:12 #37
157922 fathank
pi_197897781
Specs van wat er komt te staan/hangen? :9
pi_197898224
Handig liftje hŔ :p
  Knikkerking dinsdag 9 februari 2021 @ 07:30:15 #39
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197901105
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:39 schreef fathank het volgende:
Specs van wat er komt te staan/hangen? :9
3.50m breed scherm dat gevuld gaat worden met een SONY 4K projector.
Een Dolby Atmos 7.2.4 set met speakers van B&W uit de Nautilus-serie (waaronder 2 stuks 803-speakers 8-))
2 stuks REL subwoofers
Een Arcam processor (dus zonder versterking) met DIRAC 8-) :9~ :7 en 3 losse 4 kanaals Arcam versterkers:

(voor de goed oplettende kijkers een "bekende" toren" ;))

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:06 schreef Makrolon het volgende:
Handig liftje hŔ :p
Jep, absoluut!
Niet van mezelf, maar ga hem ook kopen :)

Jammer dat'ie niet echt te bedienen is zoals ik doe op die ene foto he :+ (met een bitset als "remote" >:))
  dinsdag 9 februari 2021 @ 09:37:23 #40
157922 fathank
pi_197902218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 07:30 schreef Atmoz het volgende:

[..]

3.50m breed scherm dat gevuld gaat worden met een SONY 4K projector.
Een Dolby Atmos 7.2.4 set met speakers van B&W uit de Nautilus-serie (waaronder 2 stuks 803-speakers 8-))
2 stuks REL subwoofers
Een Arcam processor (dus zonder versterking) met DIRAC 8-) :9~ :7 en 3 losse 4 kanaals Arcam versterkers:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(voor de goed oplettende kijkers een "bekende" toren" ;))
[..]

Jep, absoluut!
Niet van mezelf, maar ga hem ook kopen :)

Jammer dat'ie niet echt te bedienen is zoals ik doe op die ene foto he :+ (met een bitset als "remote" >:))
Boh de tandjes zeg :9.

Zo'n afstandsbediening beun je zelf toch wel in elkaar :D.
pi_197902826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 07:30 schreef Atmoz het volgende:

Hahaha, Ik heb serieus naar die foto zitten kijken met de gedachte: "Hij zal toch niet die lift geautomatiseerd hebben he? Maar hij heeft wel een telefoon in z'n handen.... Het is wel Atmoz. Nah, niks van aansturing / aandrijving te zien op die lift. Maar WAT staat hij dan met die 'telefoon' te doen?"

Mooie grap, gap. ;-)
  Knikkerking dinsdag 9 februari 2021 @ 20:32:13 #42
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197914241
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 09:37 schreef fathank het volgende:

Boh de tandjes zeg :9.
Echt heel lekker spul he :Y

quote:
Zo'n afstandsbediening beun je zelf toch wel in elkaar :D.
Klopt :P
Maarja, wat is 't nut he :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:20 schreef kingjotte het volgende:

Hahaha, Ik heb serieus naar die foto zitten kijken met de gedachte: "Hij zal toch niet die lift geautomatiseerd hebben he? Maar hij heeft wel een telefoon in z'n handen.... Het is wel Atmoz. Nah, niks van aansturing / aandrijving te zien op die lift. Maar WAT staat hij dan met die 'telefoon' te doen?"

Mooie grap, gap. ;-)
Hahahhaha _O_
Het was misschien nog wat beter overgekomen als ik een grotere schroeven-assortimentsdoos ofzo had vastgehouden :D

===================================

Ik ben (op heel rustig tempo) ook nog ergens anders aan een thuisbioscoop bezig:

Hiervan is de planning om het in april klaar te hebben.
De klant is zijn huis aan het bouwen, en de mensen die voor hem werken helpen mij vervolgens weer mee in de bioscoop.

Echt wel handig werken op deze manier ^O^

Ook hier ga ik een mooie Dolby Atmos 7.2.4 set bouwen incl. wederom een 4K projector 8-)
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:54:40 #43
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_197925733
Wauw! Wat heb jij een leuke job en zo te zien doe je het met passie. Het resultaat begint erg mooi te worden
aldus VenusFlytrap
pi_197929112
Mooi projectje weer en wat een apparatuur hebben mensen er voor over zeg :D

Hoe gaat het de knikkers? Heb ik iets gemist mbt de kickstarter of de release van de eerste producties?
  Knikkerking vrijdag 12 februari 2021 @ 19:49:11 #45
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197970940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:54 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw!
Thanks ^O^

quote:
Wat heb jij een leuke job en zo te zien doe je het met passie.
:Y
Ik ben ook echt super blij dat ik dit werk mag doen.

Er is altijd wel een leuke uitdaging (op welke manier dan ook!), het is altijd weer hÚÚrlijk om te klussen en met de handjes bezig te zijn (ik zit eigenlijk veel te veel achter de PC })) en het aller mooiste is: de klanten zijn altijd ontzettend tevreden en blij met het resultaat 8-)

En onderweg valt er natuurlijk ook vanalles te zien/beleven. Bij ons in het zuiden ligt er geen sneeuw, dus dan zijn dit soort foto's (vandaag op de heen- en terugreis gemaakt) wel leuk:

Omdat we gisteren en vandaag even flink wat meters wilden maken hebben we een hotel genomen vlak in de buurt van de klant. M'n collega en ik lagen samen op de bruidssuite hahaha 8)7 Gezellig wat biertjes wegtikken gisteravond na het werk :Y)

quote:
Het resultaat begint erg mooi te worden
Dankjewel. Hierbij nog wat foto's van vandaag:

(sorry voor de slechte foto's ---> de volgende keer gaat m'n "echte" camera mee ;))

quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef Harveo het volgende:
Mooi projectje weer en wat een apparatuur hebben mensen er voor over zeg :D
Gaaf he!
Dit gaat gewoon echt zo goed klinken en uitzien he... man, ze moesten eens weten :7
(klant had voorheen niets van hifi-apparatuur O-))

quote:
Hoe gaat het de knikkers? Heb ik iets gemist mbt de kickstarter of de release van de eerste producties?
Ook nog erg druk mee ^O^ Maar voor verschillende factoren heeft 't wat vertraging opgelopen...
De geplande Kickstarter-campaign is daarvoor ook wat opgeschoven. Binnenkort meer daarover :D

Afgelopen week "tussendoor" gelukkig ook nog wat aan de makerspace kunnen doen:

Beugels voor extra lang bureau gemaakt:

Morgen hopelijk nog wat energie over om hier verder mee te gaan :9
pi_197981491
Ik zie daar al bijna net zoveel wcd's in dat wandje zitten als ik in mijn woonkamer heb, en dan heb ik mij aardig uitgeleefd met de sleuvenfrees en dozenboor :P
pi_197981650
Je moet 1 Vd beugels nog aflassen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Knikkerking zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:59 #48
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197981731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:27 schreef Tom_ het volgende:
Ik zie daar al bijna net zoveel wcd's in dat wandje zitten als ik in mijn woonkamer heb, en dan heb ik mij aardig uitgeleefd met de sleuvenfrees en dozenboor :P

:D :P

En dat is nog zonder die 7 die je niet ziet O-) (links)

Er gaan er al 9 op aan de 3D-printers, 5 voor de vaste PC, 3 voor de "tijdelijke" PC voor als ik er eentje moet installeren/formatteren/bouwen. Dan nog 2 met USB voeding erin, en de rest is voor labvoedingen en dat soort spul :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:40 schreef Bzzzzt het volgende:
Je moet 1 Vd beugels nog aflassen?
Nee, ik heb er maar 5 gebruikt :+
  zaterdag 13 februari 2021 @ 15:01:46 #49
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_197982615
Heeeerlijk! O+
Dat zwart verlaagde plafond in de bioscoop ruimte, is dat hout of gips?
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Knikkerking zaterdag 13 februari 2021 @ 15:12:32 #50
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197982814
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:01 schreef -Richard- het volgende:
Heeeerlijk! O+
:7 ^O^

quote:
Dat zwart verlaagde plafond in de bioscoop ruimte, is dat hout of gips?
Hout.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')