quote:Rechter verbiedt website met zwarte lijst namen van artsen
Annemarie de Jong
Gisteren om 11:16
AMSTERDAM
De rechtbank Midden-Nederland verbiedt de zwarte lijst met namen en foto's van artsen en andere zorgverleners op internet.
Stichting Stop Online Shaming (SOS) spande eind vorig jaar een kort geding aan tegen de website 'zwartelijstartsen' van de Stichting Slachtoffers Iatrogene Nalatigheid (SIN-NL). SOS eiste dat initiatiefneemster Sophie Hankes stopte met termen als 'zwarte lijst', 'falende arts' en 'medische misdrijven'. Op de site ook namen en foto's van medische kopstukken als Jaap van Dissel van het RIVM.
Volgens SOS wekte ze met de zwarte lijst de indruk dat je als patiënt maar beter uit handen van deze medici kunt blijven. Hankes sprak van 'vrijheid van meningsuiting' en het beschermen van burgerbelangen.
In het vonnis noemt de rechtbank de website en domeinnaam zwartelijstartsen 'onrechtmatig'. ,,Belangenafweging tussen recht op eer en goede naam van de artsen en recht op vrijheid van meningsuiting valt in het voordeel uit van recht op eer en goede naam." Bovendien is de verwerking van persoonsgegevens op de website volgens de rechter in strijd met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Ik ken een hele kundige en goede hoogleraar neurologie waar ik les van kreeg, en hoorde het hele verhaal achter zijn "betrokkenheid".quote:
quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef Fugue het volgende:
Jawel hoor, dat recht heb ik wel. Maar ik zie dat je nu wel weet hoe je info aan je OP moet toevoegen dus deze mag open blijven.
Ah, dokter Kuks, volgens de webzijde.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:53 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Ik ken een hele kundige en goede hoogleraar neurologie waar ik les van kreeg, en hoorde het hele verhaal achter zijn "betrokkenheid".
Had erg met hem te doen. Doe je je hele leven je best om mensen te helpen, wordt je zo aan de schandpaal genageld door een zuur mens, die niet begrijpt dat artsen geen tovenaars zijn.
en ook van Dissel is de sjaakquote:Op zondag 10 januari 2021 17:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ah, dokter Kuks, volgens de webzijde.
Ja die arme arts, een van de bestbetaalde beroepen van Nederland, en hij zal heus wel niet zonder werk komen te zitten met alle wachtlijsten in de zorgquote:
Om neuroloog te worden moet je 11-12 jaar aan de studie.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Ja die arme arts, een van de bestbetaalde beroepen van Nederland, en hij zal heus wel niet zonder werk komen te zitten met alle wachtlijsten in de zorg. En dan zegt zomaar iemand op internet iets lelijks over hem. Arme man! Misschien kunnen we een slachtofferfonds voor hem oprichten?
quote:Op zondag 10 januari 2021 17:00 schreef Fugue het volgende:
Jawel hoor, dat recht heb ik wel. Maar ik zie dat je nu wel weet hoe je info aan je OP moet toevoegen dus deze mag open blijven.
Weet ik neef, ik vraag me alleen af sinds wanneer we in KLB een heel epistel neer moeten pennen voor een topic om open te blijven.quote:
Linkdump is nergens op FOK! gewenst, ook niet in KLB. Als je daar verder vragen over hebt weet je FB vast te vinden.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Weet ik neef, ik vraag me alleen af sinds wanneer we in KLB een heel epistel neer moeten pennen voor een topic om open te blijven.
Ik vind je professionele houding tov mijn gezuig echt superliefquote:Op zondag 10 januari 2021 17:22 schreef Fugue het volgende:
[..]
Linkdump is nergens op FOK! gewenst, ook niet in KLB. Als je daar verder vragen over hebt weet je FB vast te vinden.
Precies, 20 jaar mogen studeren, enorm veel mensenlevens gered, knetterrijk, die man heeft echt niks te klagen zelfs als ie een hater heeft op internet.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Om neuroloog te worden moet je 11-12 jaar aan de studie.
Daarna moet je nog jaren fatsoenlijk onderzoek hebben gedaan om überhaupt een doctoraat te mogen halen (+4 jaar).
En dan moet je nog een zetel kunnen bemachtigen, om hoogleraar te kunnen worden genoemd (2-3 jaar).
Die man heeft direct en indirect na gemiddeld 18-19 jaar studie en onderzoek tijd meer mensenlevens gered dan jij in 10 levenstijden ooit zal hopen.
En nee, artsen krijgen vergeleken met bankiers, executive managers en artiesten significant minder betaald.
Btw, "iets" lelijks zeggen is heel anders dan 5!!! fucking domeinen registreren met zijn naam als domeinnaam (weerspiegelt de frustratie van Sophie Hankes, en haar wrok naar hem toe) om je punt bij iedereen er door de strot te duwen. Daarnaast staat hij al meer dan 6 jaar op die website, tis wel genoeg geweest zo.
Dat mens moet een leven zoeken
En als je daar klachten over hebt open je een klb topic met linkdump naar dit topic. Opgelostquote:Op zondag 10 januari 2021 17:22 schreef Fugue het volgende:
[..]
Linkdump is nergens op FOK! gewenst, ook niet in KLB. Als je daar verder vragen over hebt weet je FB vast te vinden.
Nee tuurlijk, artsen doen het namelijk ook alleen voor het geld!quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Ja die arme arts, een van de bestbetaalde beroepen van Nederland, en hij zal heus wel niet zonder werk komen te zitten met alle wachtlijsten in de zorg. En dan zegt zomaar iemand op internet iets lelijks over hem. Arme man! Misschien kunnen we een slachtofferfonds voor hem oprichten?
Ze had al dat geld, stress en moeite die ze in die vernikkelende websites heeft gestoken ook in een psychiatrisch traject kunnen steken waardoor ze beter met haar problemen en acceptatie om had kunnen gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:46 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Hij zal wel enorm gebaald hebben terwijl ie op zijn jacht op de middellandse zee dobberde toen zij met haar 5 katten en bijstandsuitkering in een regenachtige sociale huurwoning in een buitenwijk van nederland met haar kapotte lichaam boze berichtjes over hem postte. En ze kon de stress die er bij komt kijken als je aangeklaagd wordt door een rijke arts met een dure advocaat terwijl jij geen cent te makken hebt en aangewezen bent op een sociale advocaat die maar een paar uur aan haar zaak mag besteden in een maanden of jaren doorslepend proces in een rechtssysteem dat totaal faalt om de zwakste mensen te beschermen, er vast makkelijk bij hebben.
#teamdokter
Reageer je ook zo als een keukenboer op een waardeloze manier een keuken bij je neerzet en zegt dat je natuurlijk niet moet vergeten dat er heel veel perfect geplaatst zijn en dat hij dat heel vaak in overuurtjes moet doen?quote:Op zondag 10 januari 2021 22:13 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, artsen doen het namelijk ook alleen voor het geld!
Niet omdat ze daadwerkelijk mensen willen helpen. Geen sprake van dat een arts die jarenlang gestudeerd heeft en het beste voorheeft met mensen het pijn doet als een patiënt op deze absurde manier reageert, naast het saillante detail dat er naast een ´Sophie Hankes´ misschien wel 100en mensen gered zijn of een beter leven hebben door deze arts.
NB. Ik ga je nog iets verklappen. Geen enkel loon of dure vakantie waar je hierboven zo witheet over zit te ranten compenseert de altijd aanwezige weekenddiensten, de overuren, het in je eentje janken omdat een patiënt die je al jaren kent is overleden voor een arts.
En als je daar over wil klagen?quote:Op zondag 10 januari 2021 22:02 schreef bamibij het volgende:
[..]
En als je daar klachten over hebt open je een klb topic met linkdump naar dit topic. Opgelost
Hoe gaat het in je hoofd, vergelijk jij nou een (gestandaardiseerde) ambacht met mensenwerk?quote:Op zondag 10 januari 2021 23:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Reageer je ook zo als een keukenboer op een waardeloze manier een keuken bij je neerzet en zegt dat je natuurlijk niet moet vergeten dat er heel veel perfect geplaatst zijn en dat hij dat heel vaak in overuurtjes moet doen?
Nou dan nemen we toch een loodgieter als voorbeeld. Enig idee wat die tegen kan komen waardoor het allemaal wat anders uit kan pakken? Dus de vraag blijft hetzelfdequote:Op maandag 11 januari 2021 16:55 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Hoe gaat het in je hoofd, vergelijk jij nou een (gestandaardiseerde) ambacht met mensenwerk?
Je snapt dat als je met mensen werkt (zoals arts) dat er fysiologisch veel onverwachts mis kan gaan, dat is bij een keukenmontage wel anders.
Een review is toch heel wat anders dan je hele leven toewijden om iemand zwart te maken terwijl het over een menselijke fout gaat. Als je het al een fout mag noemen, en het niet gewoon louter pech hebben is.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:14 schreef the-eye het volgende:
Over een timmerman mag je een review plaatsen maar over een arts niet. Klinkt niet echt logisch
Ik snap je punt, maar toch blijf ik het niet vergelijkbaar vinden.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou dan nemen we toch een loodgieter als voorbeeld. Enig idee wat die tegen kan komen waardoor het allemaal wat anders uit kan pakken? Dus de vraag blijft hetzelfde
Operaties zijn niet het werk van een stel mensen die een beetje zitten te experimenteren hè. Gewoon werk wat elke dag overal ter wereld gedaan wordt. Als er iets mis gaat is het gewoon menselijk falen net als bij bijvoorbeeld een loodgieter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |