abonnement Unibet Coolblue
pi_197326451
in maart waarschijnlijk gehad geen test en oktober gehad met zekerheid door test
ziekte patroon was wel hetzelfde gelukkig.
Arrr!
pi_197326463
De hele test is niet betrouwbaar.
  Trouwste user 2022 zondag 10 januari 2021 @ 16:28:47 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_197326591
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:20 schreef longasleep het volgende:
in maart waarschijnlijk gehad geen test en oktober gehad met zekerheid door test
ziekte patroon was wel hetzelfde gelukkig.
Hoe ziek was je? Bij ma was het heftiger dan een zware griep. Bij jou gelukkig milder.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197327246
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe ziek was je? Bij ma was het heftiger dan een zware griep. Bij jou gelukkig milder.

:T
Ja dat voor mij ook daarom wil ik het ook niet nog een keer krijgen 2x is genoeg.
Gelukkig niet erg genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.
hopelijk blijven de meeste mensen zoals jouw moeke wel beschermd tot ze aan de beurt zijn voor een vaccinatie.
Arrr!
pi_197348250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Echt?

Je was toch pas besmettelijk als je symptomen hebt?
Als je zelf (tijdelijk) immuun bent voor Corona, omdat je het zelf al gehad hebt, of omdat je er tegen bent ingeent, dan kan het echt wel zo zijn dat je nog steeds anderen kunt besmetten. Stel dat ik iets aanraak waar net voor mij iemand met Corona heeft aangezeten die net daarvoor in zijn hand heeft gehoest, dan heb ik het dus aan mijn handen zitten, ondanks dat ik er zelf immuun voor ben.. Als ik dan daarna naar iemand zou gaan in het verpleeghuis (niet dat ik dat zou doen in deze tijd als het al mogelijk zou zijn, maar stel), dan zou die ook Corona kunnen krijgen. Uiteraard niet omdat ik die persoon dan de hand schudt, maar als ik alleen al de kraan opendraai bij die persoon in de keuken om daar mijn handen te wassen, en 2 minuten later raakt die persoon ook die plek aan, en hij/zij wrijft zich vervolgens in het gezicht, dan kan het zo maar zijn dat die persoon niet lang daarna ook Corona krijgt. Handen wassen is dus enorm belangrijk,(iig elke keer nadat je iets hebt aangeraakt waar ook anderen aan kunnen hebben gezeten, zelfs als je denkt dat je niks hebt aangeraakt toen je even naar buiten ging, heb je dat mogelijk onbewust wel gedaan, dus zou je je handen standaard eigenlijk elke keer moeten wassen als je buiten bent geweest (denk aan trapleuningen, deurknoppen, drukbellen, maar ook post uit de brievenbus, geld etc.)) maar ook het ontsmetten van de plekken die je hebt aangeraakt voordat je je handen hebt gewassen naderhand denk ik zo (dus ook het flesje met de zeep of het zeeptablet!). Maar daar staat volgens mij vrijwel niemand bij stil...

[ Bericht 2% gewijzigd door chatlander op 12-01-2021 01:40:51 ]
pi_197404430
twitter
  zondag 17 januari 2021 @ 09:47:41 #32
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197459362
Of je na besmetting immuun bent is van meerdere factoren afhankelijk. Het is zeker niet onmogelijk. Ik verwacht dat als ziek bent geweest van corona en het immuunsysteem het heeft overwonnen, dat je dan best immuun zou kunnen zijn gelijkend op de effecten van een vaccin. Er zijn ongetwijfeld ook scenario's waarin een besmetting uiteindelijk niet tot het gewenste immuniteitsniveau leidt.

Jouw 'moeke' van 80 heeft een aanzienlijke kans om na herstel van corona beter beschermd te zijn bij een opvolgende blootstelling aan het virus. Nu is het altijd lastig als het over individuele gevallen gaat, maar ik zou vooralsnog geen risico's nemen en indien mogelijk ook gewoon een vaccin accepteren.

Zoals we er nu voor staan zou ik in het algemeen zeggen, laten we tenminste iedereen de kans geven zich te laten vaccineren, maar daarna pakken we het leven weer op. Ook als blijkt dat er tegen die tijd varianten of situaties bestaan waarbij vaccins onvoldoende bescherming bieden. We moeten natuurlijk ergens een streep kunnen zetten als mensheid en het hopelijk kleine verlies nemen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197459464
Je bent dan net zo immuun alsof je het vaccin hebt gekregen, nee dus echter de kans op besmetting is wel fors kleiner dan.

Wat ik mij wel afvraag waarom iemand een 2e keer Covid krijgt, wat doe je? ben je zo onvoorzichtig of zoek je het bewust op ofzo of gewoon een pechvogel...

[ Bericht 4% gewijzigd door mrevil1337 op 17-01-2021 10:05:29 ]
pi_197459997
Weten ze niet :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')