abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2021 @ 09:30:42 #51
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197481099
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Los van dat zo'n splitter een beunhazenoplossing is, zoals @:Dubbeldrank ook aangeeft, is dit niet echt een probleem, als ik de OP zo lees:
[..]

[..]

Afwasmiddel zou ik niet aanraden (opdrogen, plakken, kabel nadien niet meer fatsoenlijk te vervangen). Er is speciaal middel voor.
Afwismiddel is echt funest, ik heb hier een huis met in ieder kamer coax kabels, deze zijn dus nooit meer te vervangen door UTP want afwasmiddel... dat droogt op en wordt kneiterhard. Die kabels krijg je er nooit meer uit.

Verder ben ik het dus niet eens met dat de apparaten nooit tegelijkertijd aanstaan. Dat kan wel gezegd worden door TS, maar ik durf te garanderen dat dit uiteindelijk een probleem gaat worden. Het hoeft niet, maar mijn ervaring met dit soort eisen zijn dat je daar altijd spijt van krijgt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197481586
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:30 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Afwismiddel is echt funest, ik heb hier een huis met in ieder kamer coax kabels, deze zijn dus nooit meer te vervangen door UTP want afwasmiddel... dat droogt op en wordt kneiterhard. Die kabels krijg je er nooit meer uit.
Exact.

quote:
Verder ben ik het dus niet eens met dat de apparaten nooit tegelijkertijd aanstaan. Dat kan wel gezegd worden door TS, maar ik durf te garanderen dat dit uiteindelijk een probleem gaat worden. Het hoeft niet, maar mijn ervaring met dit soort eisen zijn dat je daar altijd spijt van krijgt.
Tja, TS meldt het zó expliciet, dat hij erover nagedacht lijkt te hebben. Maar dat hoeft niet zo te zijn, inderdaad. De meest basale switch lost dat probleem op. Maar eens, hoor, ik zou ook een switch aanraden boven zo'n splitter; je bent toekomstig geneuzel voor :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197481642
oops. achja. als je eenmaal goed spul er in hebt liggen dan hoeft het ook niet vervangen te worden.
een koperen utp kabel (niet copper clad) en een koka799 coax kabel.

voor dit doel is 3M Lub, Kabelglijmiddel


dat had ik eerder moeten weten.

[ Bericht 14% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-01-2021 10:25:06 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197488232
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
oops. achja. als je eenmaal goed spul er in hebt liggen dan hoeft het ook niet vervangen te worden.
een koperen utp kabel (niet copper clad) en een koka799 coax kabel.

voor dit doel is 3M Lub, Kabelglijmiddel
[ afbeelding ]

dat had ik eerder moeten weten.
Ik heb tot nu toe ook nooit geweten dat dit ook op kabels kan worden toegepast.
pi_197488500
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:14 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe ook nooit geweten dat dit ook op kabels kan worden toegepast.
Waar dacht je dan dat kabelglijmiddel voor was?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197488540
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Waar dacht je dan dat kabelglijmiddel voor was?
Ik wist geeneens dat er zoiets als kabelglijmiddel bestond. Bij glijmiddel denk ik toch in eerste instantie aan iets anders.
pi_197488617
Maar een budget switch is nog altijd goedkoper dan de kabel die je zou moeten trekken met glijmiddel samen. Ook een hoop minder werk.
pi_197491674
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:33 schreef qajariaq het volgende:
Maar een budget switch is nog altijd goedkoper dan de kabel die je zou moeten trekken met glijmiddel samen. Ook een hoop minder werk.
Zeker waar. Prima oplossing, zeker ook als de tv (of welk device ook) straks óók op die kamer aangesloten moet worden. Derde UTP wordt op z'n best krap of onmogelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 18 januari 2021 @ 19:51:39 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197492703
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:29 schreef hebikweer het volgende:
Ik wist geeneens dat er zoiets als kabelglijmiddel bestond. Bij glijmiddel denk ik toch in eerste instantie aan iets anders.
Tis ook gewoon hetzelfde spul met een ander labeltje.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')