Ik weet niet hoe het is geregeld, denk dat ze het bij de instellingen zelf hebben gelaten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:05 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Je vraagt je vooral af of ze dit in Den Haag niet zagen aankomen. Of was het specifiek de opdracht dat zorginstellingen moesten uitzoeken wie exact de uitnodiging moest krijgen?
Kan een werkgever zien wie wel of niet een prik heeft gehaald?
Wat ik wel vreemd vind is dat ze bij mij aan de telefoon vroegen wat voor functie ik heb. Als ik nou kantoormiep was dan was het toch logischer dat ik niet direct volgende week zal worden ingepland lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het is geregeld, denk dat ze het bij de instellingen zelf hebben gelaten.
Wat betreft inzage: het gaat op BSN, en je kunt aangeven of je in het landelijk overzicht wilt worden opgenomen en of je huisarts geïnformeerd mag worden. Dus werkgever krijgt geen inzage.
Al komt die er vanzelf achter, want ik mag reistijd en reiskosten declareren.
Had ik ook voor mijn COVID test mogen doen, maar daar kwam ik ietwat laat achter. En aangezien ik die quarantaineweek veel ingepland was en dus een stuk meer ziekte uren mocht declareren dan ik aan reguliere contract uren had, vond ik dat wel een faire ruil. Ik testte immers ook voor mezelf en mensen die ik privé ken.
Bijzonder, ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:20 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat ze bij mij aan de telefoon vroegen wat voor functie ik heb. Als ik nou kantoormiep was dan was het toch logischer dat ik niet direct volgende week zal worden ingepland lijkt mij.
Na vaccineren van ons 'direct betrokken' zorgpersoneel in mijn ziekenhuis waren er nog vaccins over, die zijn gegeven aan arts ass en spoed personeel die er iets verder vanaf staan. (ze konden het spul niet bewaren)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:12 schreef AgnesGru het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp, is dat mensen die niet in de directe zorg werken, zich al hebben laten vaccineren
Ongelooflijk egoïstisch vind ik dat, je weet toch dat deze niet voor je bestemd is op dit moment.
Moesten jullie ook via de landelijke lijn een afspraak maken? Ik dacht dat ziekenhuizen het in-company regelden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Na vaccineren van ons 'direct betrokken' zorgpersoneel in mijn ziekenhuis waren er nog vaccins over, die zijn gegeven aan arts ass en spoed personeel die er iets verder vanaf staan. (ze konden het spul niet bewaren)
Ik denk niet dat je op zo'n moment denkt aan 'het is niet voor mij bestemd'.
In company.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moesten jullie ook via de landelijke lijn een afspraak maken? Ik dacht dat ziekenhuizen het in-company regelden.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:30 schreef Blues het volgende:
Overigens... gisteren voor 2 patiënten (en familie) die op de IC overleden zijn aan covid dingen moeten doen en gelezen hoe ze zijn overleden, in wat voor staat ze waren![]()
Afschuwelijk. En jong.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:30 schreef Blues het volgende:
Overigens... gisteren voor 2 patiënten (en familie) die op de IC overleden zijn aan covid dingen moeten doen en gelezen hoe ze zijn overleden, in wat voor staat ze waren![]()
Afschuwelijk. En jong.
officieel niet. AVGquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:05 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Je vraagt je vooral af of ze dit in Den Haag niet zagen aankomen. Of was het specifiek de opdracht dat zorginstellingen moesten uitzoeken wie exact de uitnodiging moest krijgen?
Kan een werkgever zien wie wel of niet een prik heeft gehaald?
@ Afweerquote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Meridiaan het volgende:
Vorige week het vaccin gehad. Ik was er beroerd van, helaas. Kotsen, hoofdpijn en een flinke vermoeidheid.
Balen. Nu wel weer beter?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Meridiaan het volgende:
Vorige week het vaccin gehad. Ik was er beroerd van, helaas. Kotsen, hoofdpijn en een flinke vermoeidheid.
Hopelijk is dat ook een teken dat je flinke weerstand tegen dat virus op aan het bouwen bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Meridiaan het volgende:
Dat is fijn, in een eerdere nieuwsbrief van mijn werkgever gingen ze uit van een jaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vier weken vanaf de positieve uitslag.
Ja, ligt inderdaad wel aan de werkgevers. Maar het leek mij wel duidelijk dat het voor mensen in de directe zorg was en niet voor mensen die thuiswerken En bizar van de vrijwilligersquote:En ja, jammer dat mensen die niet in de directe zorg werken zich al hebben laten vaccineren.
Of eigenlijk: dat sommige werkgevers ervoor hebben gekozen om de hele organisatie mee te nemen.
Ik hoorde vandaag een verhaal dat alle medewerkers (ook administratief etc) een afspraak konden gaan maken. Maar dat de vrijwilligers die op de afdelingen werken moeten wachten tot ze aan de beurt zijn. Als je te jong en te gezond bent wordt dat pas tegen de zomer.
Daar heb ik ook geen moeite mee hoor, ging meer dat mensen met een ondersteunende functie en alleen maar thuiswerken zich ook hebben laten vaccineren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Na vaccineren van ons 'direct betrokken' zorgpersoneel in mijn ziekenhuis waren er nog vaccins over, die zijn gegeven aan arts ass en spoed personeel die er iets verder vanaf staan. (ze konden het spul niet bewaren)
Ik denk niet dat je op zo'n moment denkt aan 'het is niet voor mij bestemd'.
Wat naarquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:30 schreef Blues het volgende:
Afschuwelijk. En jong.
Als ze wilsonbekwaam zijn hebben ze toch een voogd (of hoe heet dat?) die voor ze beslist over medische keuzes?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:58 schreef Luiki het volgende:
Ik ben werkzaam als verpleegkundige in de psychatrie met ouderen.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als sommige patienten weigeren zich te laten vaccineren. De meeste zijn wilsonbekwaam, en weigerde voorheen ook vaak de griepprik.
Deze mensen kunnen ook verder nergens anders heen dan bij ons op de afdeling.
Zal het onder dwang gaan gebeuren? Of zal er besloten worden het te laten voor wat het is, met de kans dat ze anderen ook nog kunnen besmetten?
Dan zal de mentor of curator dit moeten beslissen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als ze wilsonbekwaam zijn hebben ze toch een voogd (of hoe heet dat?) die voor ze beslist over medische keuzes?
Ah ja die term zocht ik. Dat lijkt me de logische wegquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:07 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dan zal de mentor of curator dit moeten beslissen.
Of de wettelijk vertegenwoordiger geeft geen toestemming. Ben wel benieuwd hoe vaak dat gaat voorkomen trouwens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Luiki het volgende:
Ja dat denk ik dus idd ook. Dat betekend dan hoogstwaarschijnlijk een vaccin onder dwang.. Heftig!!
Dat verwacht ik in enkele gevallen, maar het meerendeel niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Of de wettelijk vertegenwoordiger geeft geen toestemming. Ben wel benieuwd hoe vaak dat gaat voorkomen trouwens.
Dat is nog maar de vraagquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Luiki het volgende:
Ja dat denk ik dus idd ook. Dat betekend dan hoogstwaarschijnlijk een vaccin onder dwang.. Heftig!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |