abonnement Unibet Coolblue
pi_197903329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

1 jaar? Hahaha

Experts verwachten dat de meeste (meer dan 70 geloof ik dat er stond) arme landen niet goed toegang hebben tot vaccins voor *2023*!

Maak er maar 2 a 3 jaar van dus, als het meezit 😂

Dat rekent volgens mij nog niet eens de gevolgen door als wij eerst hier nog een extra Ronde tussendoor nodig hebben tegen een mutatie, dan zal het wel 2024 worden lmao

Een jaar zouden ze voor tekenen 😆
Tsja, ik probeer ik het een beetje positief te blijven inzien. Ik vraag me af wanneer landen beseffen dat het beter is om massaal in ontwikkelingslanden te gaan vaccineren, ipv die laatst 10-20% in eigen land over te halen om groepsimmuniteit op te bouwen. Veel landen in Europa hebben ook genoeg vaccins besteld om hun bevolking 3-4 keer te vaccineren. Ik hoop dat ze die vaccins snel doorsturen als ze ze niet meer nodig hebben.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:12:58 #102
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197904509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ze investeren er 300 miljoen euro in om ze te kunnen verbieden right.

En je komt nog steeds niet binnen bij alle nieuwe kroegen die er komen straks als alles weer mag. Of clubs, theaters, bioscopen, evenementen, concerten, sport, vakantie naar het buitenland, en als het meezit kan je ook niet meer werken of je familie bezoeken in het ziekenhuis of verzorgingshuis. Terwijl je ondertussen de rest van Nederland weer volop van de vrijheid kan zien genieten.

Tenminste ik hoop het, zou goed zijn voor de vaccinatiegraad. Jij mag dat ook allemaal weer hoor... alleen een gratis prikje en dan hoor je er weer bij...
Hoekstra investeerde 5 miljard in KLM. Dat geld ziet niemand ooit meer terug.

Hugo gaf al aan dat het vaccineren rond 2022 a la misschien 2023 klaar is. Met alle mutaties verwacht ik hoogstens wat versoberingen in de zomer. Dus ik denk dat je wat te hoopvol bent en al blij mag zijn als je in de zomer je familie mag bezoeken.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197904530
Of je wel of geen familie bezoekt heb je natuurlijk zelf in de hand. Dat kan nu ook. Ik zou zeggen ga eens langs als je er zo mee zit.
pi_197904596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:12 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Hoekstra investeerde 5 miljard in KLM. Dat geld ziet niemand ooit meer terug.

Hugo gaf al aan dat het vaccineren rond 2022 a la misschien 2023 klaar is. Met alle mutaties verwacht ik hoogstens wat versoberingen in de zomer. Dus ik denk dat je wat te hoopvol bent en al blij mag zijn als je in de zomer je familie mag bezoeken.
Waar in godsnaam gaf Hugo dat aan? Hij denkt in het najaar.

Dat 2023 verhaal gaat over arme landen, zie hierboven. Wij kunnen in dit najaar gewoon weer gezellig naar de kroeg met z'n allen als het goed is, gaat er hooguit af en toe ergens een sloppenwijk dood op een ver continent ofzo. Dat zal nog 2 jaar duren. Hier niet ;)

Also, versoberingen? LOL
#WeesGeenWhales
pi_197904662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, ik probeer ik het een beetje positief te blijven inzien. Ik vraag me af wanneer landen beseffen dat het beter is om massaal in ontwikkelingslanden te gaan vaccineren, ipv die laatst 10-20% in eigen land over te halen om groepsimmuniteit op te bouwen. Veel landen in Europa hebben ook genoeg vaccins besteld om hun bevolking 3-4 keer te vaccineren. Ik hoop dat ze die vaccins snel doorsturen als ze ze niet meer nodig hebben.
Nou sorry hoor, maar ik wil gewoon weer zo snel mogelijk normaal zonder 1,5m en andere beperkingen kunnen leven, gewoon m'n oude vrijheid en gezellige normale open sociale vrij leven terug, dus ik verwacht dat we gewoon hier zo snel mogelijk die groepsimmuniteit opbouwen zodat dat weer kan. Punt.

Dáárna, als dat in het najaar gelukt is en we leven weer normaal hier in vrijheid, dán hoop ik dat ze een voorraadje aanhouden omdat we niet weten of het elke (paar) jaar moet, en alles wat overblijft idd zo snel mogelijk vaccineren.

Als 3-4 keer voor de hele bevolking hebben, dus 1,5 a 2 keer voor de hele bevolking doneren, bij mix van J&J en dubbele vaccins zijn dat een half tot een heel miljard doses die we dan doneren, dat lijkt me een prima riante donatie... voor in het najaar dus.

Maar eerst hier nu iedereen prikken als een malle zodat we weer van die 1,5m afkunnen en onze vrijheid zsm terughebben. Als ze dat bewust express een jaar gaan rekken tot najaar 2022 ipv najaar dit jaar omdat we eerst vaccins weggeven ga ik echt stoeptegels smijten ofzo... en ik denk niet dat ik dan de enige ben. Gaat gelukkig GNG: Gewoon Niet Gebeuren. ;)
#WeesGeenWhales
pi_197904918
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar ik wil gewoon weer zo snel mogelijk normaal zonder 1,5m en andere beperkingen kunnen leven, gewoon m'n oude vrijheid en gezellige normale open sociale vrij leven terug, dus ik verwacht dat we gewoon hier zo snel mogelijk die groepsimmuniteit opbouwen zodat dat weer kan. Punt.

Dáárna, als dat in het najaar gelukt is en we leven weer normaal hier in vrijheid, dán hoop ik dat ze een voorraadje aanhouden omdat we niet weten of het elke (paar) jaar moet, en alles wat overblijft idd zo snel mogelijk vaccineren.

Als 3-4 keer voor de hele bevolking hebben, dus 1,5 a 2 keer voor de hele bevolking doneren, bij mix van J&J en dubbele vaccins zijn dat een half tot een heel miljard doses die we dan doneren, dat lijkt me een prima riante donatie... voor in het najaar dus.

Maar eerst hier nu iedereen prikken als een malle zodat we weer van die 1,5m afkunnen en onze vrijheid zsm terughebben. Als ze dat bewust express een jaar gaan rekken tot najaar 2022 ipv najaar dit jaar omdat we eerst vaccins weggeven ga ik echt stoeptegels smijten ofzo... en ik denk niet dat ik dan de enige ben. Gaat gelukkig GNG: Gewoon Niet Gebeuren. ;)
No sorries needed :) we zitten volgens mij best op dezelfde lijn.
Ik wil ook zo snel weer normaal! Dat je je niet hoeft af te vragen of je nu wel of niet iets mag doen. Ik ben helemaal murw inmiddels.
En dat doneren van vaccins zal zeker niet gebeuren totdat de meeste mensen ingeent zijn. Maar er gaat een moment komen dat vrijwel iedereen die ingeent wilt worden, ingeent is. Als er dan nog 5 miljoen mensen over zijn die niet ingeent zijn, vooral omdat ze dat niet willen, of erover twijfelen, en je hebt als land nog 15 miljoen doses over, dan mag een flink deel daarvan toch wel gedoneerd worden naar regio's waar nieuwe varianten op zouden kunnen duiken omdat het virus daar op dat moment heerst. Vooral uit eigenbelang, om dus te voorkomen dat nieuwe varianten daar, hier een probleem weer kunnen worden.
pi_197905181
Mogelijk is het zelfs effectiever om na de eerste gratis ronde in de EU de rest weg te geven aan landen die het niet kunnen betalen. De spijtopanten hier kunnen dan gewoon op hun beurt wachten en zelf betalen terwijl wereldwijd de virusload en daarmee de kans op muntanten minder wordt.
pi_197905247
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:22 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Lowlands kut festival
Festivals gaan verder gewoon verboden worden. Te veel drugshandel volgens Grapperhaus.

En het is maar net de vraag welke kroegen open gaan. Ik denk dat 90% niet meer open gaat dmv een failissement.
Niet op de zelfde feestjes als Ferd komen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:41:16 #109
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197905881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waar in godsnaam gaf Hugo dat aan? Hij denkt in het najaar.

Dat 2023 verhaal gaat over arme landen, zie hierboven. Wij kunnen in dit najaar gewoon weer gezellig naar de kroeg met z'n allen als het goed is, gaat er hooguit af en toe ergens een sloppenwijk dood op een ver continent ofzo. Dat zal nog 2 jaar duren. Hier niet ;)

Also, versoberingen? LOL
Bij het debat een paar dagen geleden. Hugo wilt alvast beginnen met vaccinaties inkopen voor 2022.

Ik zou de najaar plannen hoe pijnlijk het ook is de deur uit doen. :)
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197906754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Bij het debat een paar dagen geleden. Hugo wilt alvast beginnen met vaccinaties inkopen voor 2022.

Ik zou de najaar plannen hoe pijnlijk het ook is de deur uit doen. :)
Uhm nee, die zijn al een half jaar geleden ofzo ingekocht, letterlijk al sinds de eerste versie van dat leveringsschema is er een Q12022 stukje. Also, als bekend is dat we misschien jaarlijks (risicogroepen) moeten inenten, wil je niet naast de bood grijpen, dan is het goed om nu vast te gaan graaien op de wereldmarkt. Hoe meer vaccins je hoard hoe beter dan, op zich.

Dat betekent niet dat we in het najaar als iedereen (die wilt) gevaccineerd is niet van het gezeik af zijn, het een staat los van het ander ;)
#WeesGeenWhales
pi_197906764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

No sorries needed :) we zitten volgens mij best op dezelfde lijn.
Ik wil ook zo snel weer normaal! Dat je je niet hoeft af te vragen of je nu wel of niet iets mag doen. Ik ben helemaal murw inmiddels.
En dat doneren van vaccins zal zeker niet gebeuren totdat de meeste mensen ingeent zijn. Maar er gaat een moment komen dat vrijwel iedereen die ingeent wilt worden, ingeent is. Als er dan nog 5 miljoen mensen over zijn die niet ingeent zijn, vooral omdat ze dat niet willen, of erover twijfelen, en je hebt als land nog 15 miljoen doses over, dan mag een flink deel daarvan toch wel gedoneerd worden naar regio's waar nieuwe varianten op zouden kunnen duiken omdat het virus daar op dat moment heerst. Vooral uit eigenbelang, om dus te voorkomen dat nieuwe varianten daar, hier een probleem weer kunnen worden.
Ja, helemaal eens dan!
#WeesGeenWhales
pi_197948120
Heb nu 3-4-5 dagen na het vaccineren steeds hoofdpijn in de middag/avond. Iemand die dat herkent? Miss is het iets anders maar heb normaal nooit hoofdpijn vandaar dat ik aan de vaccinatie denk...
pi_197973720
Vandaag AstraZeneca gekregen, tot op heden alleen maar last van mijn geprikte arm die een beetje stijf is. Bij het prikken zelf kort een branderig gevoel.

-edit: de volgende dag wel spierpijn en een beetje hoofdpijn, maar valt me echt mee-

[ Bericht 12% gewijzigd door Peter op 13-02-2021 12:37:33 ]
dag
pi_197994178
Ik krijg komende woensdag astrazeneca. Aan de ene kant wil ik wel graag gevaccineerd worden, aan de andere kant zie ik er vreselijk tegenop. Ik maak me vaak al snel zorgen dus dat werkt ook niet echt mee. Toch had ik liever pfizer gehad.
  zondag 14 februari 2021 @ 03:13:02 #115
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_197994544
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beter beschermd tegen mutaties en langduriger beschermd tegen herinfecties
Ik kreeg van mn huisarts te horen dat ik immuun ben. Kwam uit bloedonderzoek naar voren. Blijk het dus al gehad te hebben en heb er niets van gemerkt. Zit nu vol antistoffen zeggen ze. Dan heeft een vaccin toch geen nut meer?
Gevaccineerd.
pi_197994790
2e vaccinatie gehad, beetje spierpijn op de prikplek.
Verder voel ik mij prima
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_197994837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, ik probeer ik het een beetje positief te blijven inzien. Ik vraag me af wanneer landen beseffen dat het beter is om massaal in ontwikkelingslanden te gaan vaccineren, ipv die laatst 10-20% in eigen land over te halen om groepsimmuniteit op te bouwen. Veel landen in Europa hebben ook genoeg vaccins besteld om hun bevolking 3-4 keer te vaccineren. Ik hoop dat ze die vaccins snel doorsturen als ze ze niet meer nodig hebben.
Groepsimmuniteit? Voor wie? Dit virus is zo onnavolgbaar dat ik niet zou gokken op groepsimmuniteit. Iedereen kan ziek worden....met alle gevolgen van dien..
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197994843
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 03:13 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Ik kreeg van mn huisarts te horen dat ik immuun ben. Kwam uit bloedonderzoek naar voren. Blijk het dus al gehad te hebben en heb er niets van gemerkt. Zit nu vol antistoffen zeggen ze. Dan heeft een vaccin toch geen nut meer?
Dat is een hele interessante vraag. Ik zou zeggen nee MAAR (zelfs MET vaccinatie) kan je nog steeds ziek worden en kan je ook drager zijn.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 14 februari 2021 @ 08:39:33 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197995228
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 03:13 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Ik kreeg van mn huisarts te horen dat ik immuun ben. Kwam uit bloedonderzoek naar voren. Blijk het dus al gehad te hebben en heb er niets van gemerkt. Zit nu vol antistoffen zeggen ze. Dan heeft een vaccin toch geen nut meer?
Waarschijnlijk langduriger en breder (tegen mutaties) beschermd.
Maar nog niet hard bewezen dat.

En waarschijnlijk heb je bij een reeks prikken maar een gedeelte nodig ipv de volle reeks voor volledige bescherming
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197995329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:11 schreef Peter het volgende:
Vandaag AstraZeneca gekregen, tot op heden alleen maar last van mijn geprikte arm die een beetje stijf is. Bij het prikken zelf kort een branderig gevoel.

-edit: de volgende dag wel spierpijn en een beetje hoofdpijn, maar valt me echt mee-
Vannacht slecht geslapen, hoofdpijn, spierpijn en zweten (koorts?).

Maar alsnog voelt het als een licht griepje.

Tweede prik wordt over 11-12 weken gezet.
dag
pi_197997455
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:07 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit? Voor wie? Dit virus is zo onnavolgbaar dat ik niet zou gokken op groepsimmuniteit. Iedereen kan ziek worden....met alle gevolgen van dien..
Hoe meer virus, hoe meer mutaties, de vaccins zullen er echt wel aan bijdragen dat de hoeveelheid virus afneemt. Hoogstwaarschijnlijk in de eerste rond van grootschalig vaccineren is er nog teveel virus en zijn er mutanten die de huidige antistoffen kunnen ontwijken. Maar een reductie in hoeveelheid virus leidt nog steeds tot minder mutaties, en bij een tweede vaccinatieronde zal dat ook weer minder worden. Maar de hoeveelheid virus gaat over de hele wereld, niet alleen in Europa en de VS.
pi_197997472
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 03:13 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Ik kreeg van mn huisarts te horen dat ik immuun ben. Kwam uit bloedonderzoek naar voren. Blijk het dus al gehad te hebben en heb er niets van gemerkt. Zit nu vol antistoffen zeggen ze. Dan heeft een vaccin toch geen nut meer?
Ik geloof dat in een studie onder ziekenhuispersoneel het percentage herinfecties iets hoger was dan het aantal infecties in de studies van Moderna en Pfizer.
pi_198012666
Gisteren mijn tweede shot Pfizer gehad. In de avond en bij het opstaan een beetje een katerig gevoel, ook de prikplek is gevoeliger. Ik vond het ook opvallen dat het bij de ggd veel drukker was dan bij de eerste prik (heel veel ouderen), verliep allemaal wat chaotischer.
pi_198013114
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 01:35 schreef windmolentje het volgende:
Ik krijg komende woensdag astrazeneca. Aan de ene kant wil ik wel graag gevaccineerd worden, aan de andere kant zie ik er vreselijk tegenop. Ik maak me vaak al snel zorgen dus dat werkt ook niet echt mee. Toch had ik liever pfizer gehad.
Waar zie je tegenop? Het prikken an sich of de eventuele bijwerkingen?
pi_198016666
zaterdag krijg ik mijn 2e pfizer vaccin. geen last van de eerste prik gehad.
pi_198018045
Met het prikken zelf heb ik gelukkig totaal geen moeite, het zijn vooral de bijwerkingen waar ik tegenop zie.
pi_198018185
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:44 schreef windmolentje het volgende:
Met het prikken zelf heb ik gelukkig totaal geen moeite, het zijn vooral de bijwerkingen waar ik tegenop zie.
Mogelijke bijwerkingen. De meeste mensen hebben niet meer bijwerkingen dan een beetje stijfheid en roodheid op de plek van de prik. Vrijwel alle andere bijwerkingen (hoofdpijn, spierpijn, koortsig) zijn na een dagje voorbij. Vermoeidheid kan wel wat langer duren. Maar dat zijn ook wel allemaal tekenen dat het vaccin aanslaat en je lichaam bezig is een immuunreactie op te bouwen. En neem wat paracetamol, dat werd in de trial bij de tweede ronde geadviseerd en voorkomt of verminderd de bijwerkingen aanzienlijk. En als je bijwerkingen hebt, en daardoor er bij de tweede ronde tegenop ziet, bij het AZ vaccin zijn de bijwerkingen bij de tweede prik aanzienlijk minder.
pi_198019821
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:44 schreef windmolentje het volgende:
Met het prikken zelf heb ik gelukkig totaal geen moeite, het zijn vooral de bijwerkingen waar ik tegenop zie.
Zie post van George hierboven en als aanvulling; focus vooral op hoe fijn het eigenlijk is dat je het vaccin krijgt (veel mensen zijn er jaloers op). Ik vind het een heel fijn/ontspannend idee dat de kans heel klein is dat ik nog mensen Corona ga geven of dat ik hier zelf ernstig ziek van ga worden.
pi_198019927
Ik voel me vandaag weer prima, heeft bij mij dus ook zo'n 24-26 uur geduurd, die griepachtige bijwerkingen.
Zou het zo weer doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 15-02-2021 16:59:38 ]
dag
pi_198037846
*meld*

Paar uur geleden gevaccineerd met AZ, pijnloze prik, nog geen bijwerkingen.

Eerste stapje naar normaliteit ^O^
Ik had al eerder gemogen, maar een COVID besmetting gooide roet in het eten. En toen ik wel mocht (28 dagen na positieve uitslag) was Pfizer op.

Nu dus AZ. Minder effectiviteit, maar omdat ik een eerste besmetting vrij symptoomloos heb doorgemaakt ben ik niet zo bang voor een tweede besmetting. En hoop dat de kans dat ik iets verspreid nu ook een stuk minder is.

Ander voordeel: ipv 45 autominuten enkele reis was ik er nu in 5 fietsminuten. Op de vorige week vers geopende lokale vaccinatie locatie.

Me meteen aangemeld voor het geneesmiddelen onderzoek, waarvan ze een flyer bij de info hadden gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198043655
Drie kwartier geleden AZ vaccinatie gekregen. Prik was echt amper voelbaar, stelde niets voor.
Ik zal een update geven van eventuele bijwerkingen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_198050153
Dag na de prik...
Vannacht voelde ik me slechter dan toen ik daadwerkelijk COVID had.
Nog steeds niks heel dramatisch, maar vannacht (12 uur na injectie) toch maar paracetamol gepakt omdat ik werkelijk overal spierpijn had en rillerig was.

Nu vooral lichte spierpijn en pijn in de geïnjecteerde arm, maar dat is logisch.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198050201
Zit nu op 13u na de vaccinatie. Geheel niks gemerkt, ook geen spierpijn op prikplek
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_198053446
Gaat nu lekker met het vaccineren zo te zien. Fijn!

Ik moet nog wel even geduld hebben, maar we gaan de goede kant op *O*
pi_198069633
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dag na de prik...
Vannacht voelde ik me slechter dan toen ik daadwerkelijk COVID had.
Nog steeds niks heel dramatisch, maar vannacht (12 uur na injectie) toch maar paracetamol gepakt omdat ik werkelijk overal spierpijn had en rillerig was.

Nu vooral lichte spierpijn en pijn in de geïnjecteerde arm, maar dat is logisch.
Dag verder:
Gisteravond koorts, hele dag echt niet lekker gevoeld. Paracetamol hielp redelijk.
Nu verhoging, lichte spierpijn en hoofdpijn.

Morgen moet ik in de zorg werken, dus ben nu rond aan het bellen of iemand iets zinnigs kan zeggen of dat verantwoord is. Want op dit moment heb ik diverse symptomen van het COVID lijstje. Maar heeft testen waarschijnlijk geen zin, omdat ik te recent een positieve uitslag had.

Edit: lokale GGD adviseert om in quarantaine te gaan tot ik 24 uur klachtenvrij ben. We denken allebei dat het geen herbesmetting is, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Top :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-02-2021 09:26:00 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:37:23 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198070205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:11 schreef Shaar12 het volgende:
Gaat nu lekker met het vaccineren zo te zien. Fijn!

Ik moet nog wel even geduld hebben, maar we gaan de goede kant op *O*
Ik zie dat ze hier nog personeel aan het werven zijn wat dan daarna nog opgeleid moet worden dus ik verwacht eind 2022 gevaccineerd te zijn :')
pi_198070718
Het schiet niet echt op.

Gemeld aantal gezette prikken:
02/16 623.539
02/17 654.186

Gisteren zo'n 21.000 vaccinaties.

Volgens de rekenmethode is de schatting elke dag zo rond de 200.000 méér.

In dit tempo gaat de vaccinatie van 60% van de bevolking zo rond de 525 dagen duren. Oftewel: 1 tot 1,5 jaar. Tegen die tijd zijn er tientallen mutaties bijgekomen, en moet de vaccinatie misschien wel opnieuw voor de mensen die nu gevaccineerd worden.

:Z
pi_198080472
En hier de dagelijkse vaccinatiecijfers:

02/16 623.539
02/17 654.186 (geschat: 835.929)
02/18 687.306 (geschat: 874.959)

33.000 er bij maar liefst.
pi_198083633
De ervaringen die sommigen hier hebben met de bijwerkingen van het AZ vaccin (spierpijn, moe, koortsig) doen mij vermoeden sterken dat ik dat ook heb gehad. Vandaag bloed afgegeven voor de analyse van 6-maanden-na-booster. Hopelijk verzamelen ze die data redelijk snel (vandaag was er maar een iemand in de kliniek bloed aan het afnemen) en krijgen we snel meer inzicht in de bescherming die het Oxford/AZ vaccin biedt over de langere duur. Hoe zit het met de levels antistoffen, hoe zit het met de T-cel activiteit en memory B-cells. 5 buisjes bloed, een stuk meer dan bij de 30 dagen en 90 dagen na vaccinaties, dus ze zullen aardig wat analyses plannen denk ik.
pi_198092126
Mijn vrouw mag maandag gevaccineerd worden! eerst mocht ze niet terwijl ze wel met kwetsbare patiënten werkt. Gelukkig is dit teruggedraaid. Jammergenoeg moet ik nog een paar maanden of langer wachten.Misschien maar een bijbaantje in de thuiszorg erbij nemen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:59:19 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198093512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:36 schreef Morri2 het volgende:
En hier de dagelijkse vaccinatiecijfers:

02/16 623.539
02/17 654.186 (geschat: 835.929)
02/18 687.306 (geschat: 874.959)

33.000 er bij maar liefst.
Het zit iets boven de 200K per week nu.
pi_198094365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zit iets boven de 200K per week nu.
Dan zijn er nog zo'n 52 weken te gaan, in dit tempo. Nog een jaar dus. En dan zijn er 60% ingeënt.
pi_198095789
Dag 3 na de AZ prik: gisteravond en vanmorgen nog lichte verhoging, verder weinig klachten meer. Behalve een prik-arm die sinds gisteren een pietsie gevoelig is. Maar me toch voor het weekend in overleg met de leidinggevende ziek gemeld ivm onze kwetsbare cliënten.

En me de week van de tweede prik preventief uit laten plannen (ik heb er de ruimte voor). COVID heeft de organisatie inmiddels al zat ziekte dagen gekost.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198096960
Na 3 dagen nog lichte verhoging is wel aan de lange kant, maar goed om te horen dat er verder weinig klachten zijn. Bij de booster had ik geen verhoging, maar was ik wel weer behoorlijk vermoeid.
pi_198098261
02/16 623.539
02/17 654.186 (geschat: 835.929)
02/18 687.306 (geschat: 874.959)
02/19 719.632 (geschat: 915.713)

Vandaag rond de 32.000 er bij.
pi_198098781
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:49 schreef Morri2 het volgende:
02/16 623.539
02/17 654.186 (geschat: 835.929)
02/18 687.306 (geschat: 874.959)
02/19 719.632 (geschat: 915.713)

Vandaag rond de 32.000 er bij.
Kan je niet beter je eigen topic starten?
pi_198099276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:30 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Kan je niet beter je eigen topic starten?
Lijkt mij ook. Dit is hier offtopic. Dit topic is voor mensen die zelf gevaccineerd zijn.
dag
pi_198121185
2e prik pfizer check.
Ben niet helemaal lekker, maar dat was ik vooraf ook al niet dus kan niet goed inschatten of het een bijwerking is of niet.
pi_198125598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:51 schreef Lokasenna het volgende:
2e prik pfizer check.
Ben niet helemaal lekker, maar dat was ik vooraf ook al niet dus kan niet goed inschatten of het een bijwerking is of niet.
Alweer wat beter?
pi_198125716
Nog even een update; vandaag een week geleden heb ik mijn 2e Pfizer prik gehad. De eerste dagen moe/duf, wat hoofdpijn en soms hele korte momenten waarbij ik het opeens heel warm kreeg. Sinds donderdag helemaal nergens meer last van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')