abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:32:42 #126
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_200598749
Watergruwel. :X
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:35:35 #127
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200598794
Blauwschimmelkaas :r
heitieh
pi_200598838
quote:
99s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:35 schreef Joooo-pi het volgende:
Blauwschimmelkaas :r
Zalig juist :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200599064
Ik wil kwa eten best wel eens wat proberen, maar wat ik hier allemaal voorbij zie komen ben ik toch maar saai geloof ik. Smerigste was wel verse haai denk ik. Ondanks niet zo gruwelijk als de IJslandse variant blijkbaar is smaakte het toch gewoon als bedorven vis.
Wel exotisch maar juist wel lekker vond ik slang. Leek erg op kip vond ik.
pi_200599536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:22 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Bij wijze van ontgroening ofzo?
Nee het was echt gewoon een deel van de opleiding. In het kader van mentale weerbaarheid/grenzen verleggen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 08:28:37 #131
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200688407
Gebakken watermeloen.

Het was op een vegan bbq. Zag er bijna uit als rood vlees of donkere zalm en had een heel aparte structuur. Was gemarineerd en smaakte niet naar watermeloen.
Smaakte eigenlijk heel goed.
To BG or not to BG!
pi_200688471
Zout
pi_200692523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:13 schreef Watuntrik het volgende:
Iemand had niertjes gemaakt... Ik neem aan van het Varken... Ruikt gewoon naar pis, nu denk ik dus ook te weten hoe pis smaakt. Smerig dus... Snap niet dat dit door mensen lekker gevonden kan worden. Zouden dat allemaal plasseks freaks zijn?
Niertjes zouden volgens mij niet echt naar pis mogen ruiken. Heb wel eens trippa gegeten, dat meurde echt naar een dixi. Maar die was gewoon niet goed gespoeld en klaargemaakt, want heb het jaren later nog een keer geproefd in een redelijk chique restaurant en toen smaakte het best lekker.
pi_200703613
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:16 schreef 111210 het volgende:
Heb wel eens trippa gegeten, dat meurde echt naar een dixi
Pens? Dat gaven we vroeger vaak aan de hond, dat stinkt je idd de tent uit. Maar dat wordt zeker in bepaalde culturen op tafel gezet. Ik kan me er weinig bij voorstellen. Het zal beslist met bereidingswijze te maken hebben. Zo vind ik Bloedworst ook niet te pruimen, melige troep. Maar heb het eens in een dorpje in Spanje gegeten en daar was het echt lekker en smaakte voornamelijk naar tijm met een beetje extra.
pi_200704270
Stukjes van dit varkensoor, inclusief haar. Had een collega van mn ex meegenomen uit Litouwen en uit beleefdheid een stukje gegeten.

  maandag 20 september 2021 @ 00:00:36 #136
370431 drakin
vurig typje
pi_201434761
Ik kan iets "vreemds" toevoegen aan de lijst van dingen die ik gegeten heb en passen in dit topic

Gister uit eten en oa kangeroevlees gehad, maar dat had ik ooit eerder wel gegeten, blijft lekker trouwens.

Nieuw was kikkerbilletjes, wel eerst even goed naar de anatomie gekeken aangezien het sprekend op een menselijk been lijkt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201436430
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:00 schreef drakin het volgende:
Ik kan iets "vreemds" toevoegen aan de lijst van dingen die ik gegeten heb en passen in dit topic

Gister uit eten en oa kangeroevlees gehad, maar dat had ik ooit eerder wel gegeten, blijft lekker trouwens.

Nieuw was kikkerbilletjes, wel eerst even goed naar de anatomie gekeken aangezien het sprekend op een menselijk been lijkt.
Kikkerbilletjes zijn toch niet zo heel vreemd om te eten? Redelijk klassiek gerecht wel, dacht ik.
pi_201436544
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:00 schreef drakin het volgende:
Ik kan iets "vreemds" toevoegen aan de lijst van dingen die ik gegeten heb en passen in dit topic

Gister uit eten en oa kangeroevlees gehad, maar dat had ik ooit eerder wel gegeten, blijft lekker trouwens.

Nieuw was kikkerbilletjes, wel eerst even goed naar de anatomie gekeken aangezien het sprekend op een menselijk been lijkt.
In australie een paar keer kangoeroe biefstuk gegeten, vind het zelf vergelijkbaar met rundvlees. Prima op een bbqtje.

Krokodil vond ik dan weer niet echt lekker, vooral droog en taai.

quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:39 schreef -Spring het volgende:
Stukjes van dit varkensoor, inclusief haar. Had een collega van mn ex meegenomen uit Litouwen en uit beleefdheid een stukje gegeten.

[ afbeelding ]
Ziet er opzich niet eens heel vies uit. Al lijkt kraakbeen me niet heel smaakvol uitzich zelf. Was het een beetje te eten?


Afgelopen week wel weer wat leuks tegengekomen in Italie.

Het schijnt steeds meer te verdwijnen, want een jaar of 20 geleden zag je ze veel vaker, maar je hebt dus op sommige plekken kraampjes langs de weg staan waar ze als snack gegaarde kalfskop met zout en citroen verkopen.

De keuringsdienst van waren zou hier direct actie ondernemen, maar daar komt het nog afentoe voor. Geen idee of het gedoogd wordt, want het vlees komt gewoon uit een koelbox en qua hygiene zag het er allemaal niet heel proper uit.



Zo ziet het er ongeveer uit, en het smaakt best prima.

  maandag 20 september 2021 @ 08:33:17 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201436744
Een tompoes die me moeder zelf had gemaakt. Heb er nog trauma van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201437162
Zeekomkommer. Het smaakte niet erg ranzig, maar de combinatie van smaak en textuur was gewoon echt smerig.
Viel nog meer op omdat het in een gerecht verwerkt was met veel lekkerdere ingrediënten.

Verder een stapel complete kikkertjes gegeten met kop, pootjes en ingewanden en al. Die waren in een pittige soep gekookt. Waren iets van 8 cm groot of zo. Overigens ook kikkerbilletjes en pad gegeten. Die pad smaakte beter, maar die was geroosterd en gekruid.

Sprinkhanen, meelwormen, springbok, krokodil, struisvogel, slang, zwarte schorpioen; allemaal prima te eten! :Y Escargots ook, maar een andere slakkensoort....mwah....minder geslaagd. Maar lang niet zo erg als zeekomkommer! :r

Iets compleet anders, geen dier: halo halo. Een dessert in de Filipijnen gemaakt van verschillende soorten ijs, groene (onrijpe) mango, geschaafd ijs, maïs, bonen, stukjes jelly en meer andere zooi wat je echt niet met elkaar hoort te combineren. :N
  maandag 20 september 2021 @ 14:22:54 #141
370431 drakin
vurig typje
pi_201440806
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 07:49 schreef cafca het volgende:

[..]
Kikkerbilletjes zijn toch niet zo heel vreemd om te eten? Redelijk klassiek gerecht wel, dacht ik.
Volgens mij kwamen ze in de jaren 60/70 wel voor op het menu, ik herinner me alleen maar flauwe grappen erover.

Maar nog nooit zelf tegengekomen in een restaurant tot dit weekend.

Het was iig mijn eerste amfibie
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 20 september 2021 @ 14:26:07 #142
370431 drakin
vurig typje
pi_201440854
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:39 schreef -Spring het volgende:
Stukjes van dit varkensoor, inclusief haar. Had een collega van mn ex meegenomen uit Litouwen en uit beleefdheid een stukje gegeten.

[ afbeelding ]
Varkensstaart is ook wel goed te doen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201440864
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:57 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Pens? Dat gaven we vroeger vaak aan de hond, dat stinkt je idd de tent uit. Maar dat wordt zeker in bepaalde culturen op tafel gezet. Ik kan me er weinig bij voorstellen. Het zal beslist met bereidingswijze te maken hebben. Zo vind ik Bloedworst ook niet te pruimen, melige troep. Maar heb het eens in een dorpje in Spanje gegeten en daar was het echt lekker en smaakte voornamelijk naar tijm met een beetje extra.
In Brazilie eten we gewoon pens en dat geurt helemaal niet naar poep want wij maken dat gewoon fatsoenlijk schoon.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201440996
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:22 schreef drakin het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen ze in de jaren 60/70 wel voor op het menu, ik herinner me alleen maar flauwe grappen erover.

Maar nog nooit zelf tegengekomen in een restaurant tot dit weekend.

Het was iig mijn eerste amfibie
In frankrijk is het redelijk normaal, net als slakken, bij een willekeurig eetcafe/braserie
pi_201441009
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In Brazilie eten we gewoon pens en dat geurt helemaal niet naar poep want wij maken dat gewoon fatsoenlijk schoon.
Dat geloof ik wel, wordt in meer culturen gegeten... :) Maar geef mijn portie maar aan Fikkie... ;)

Wel grappig deze video gaat over Tripe zoals Pens in 't Engels wordt genoemd.
Deze man is een in USA wondende Braziliaan... Woont waarschijnlijk al te lang in Amerika.
pi_201441043
Heb pens een aantal keer gegeten, de eerste keer rook het idd echt naar stront. Niet te zuinig ook.

De tweede keer was in een wat duurder restaurant en toen smaakte het best oke. Zonder stank in iedergeval. Dus zal wel aan de manier van schoonmaken en klaarmaken liggen
pi_201441582
Volgens mij heb ik ook wel eens pens gegeten, lang geleden.

Het bijzonderste wat ik ooit gegeten heb is denk ik kolibrie, zat meer vlees aan dan ik had verwachten. Maar als ik google kan ik er niks over vinden, dus ik vraag me af of ik niet gewoon opgelicht ben en het eigenlijk een mus was ofzo....
  maandag 20 september 2021 @ 15:55:21 #148
370431 drakin
vurig typje
pi_201442007
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
In frankrijk is het redelijk normaal, net als slakken, bij een willekeurig eetcafe/braserie
Ik ben niet in Frankrijk

Maar tegenwoordig vind ik meelwormen en sprinkhanen niet meer bijzonder, voor mij was dit iets aparts.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201444993
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:40 schreef 111210 het volgende:
Heb pens een aantal keer gegeten, de eerste keer rook het idd echt naar stront. Niet te zuinig ook.

De tweede keer was in een wat duurder restaurant en toen smaakte het best oke. Zonder stank in iedergeval. Dus zal wel aan de manier van schoonmaken en klaarmaken liggen
Dan zal het in het restaurant op een goede manier gemaakt en bereid zijn. Dit gaat er in witte pens; https://www.streekproduct.be/producten/antwerpse-witte-pensen

Hier in Belgie veel gegeten. Ik heb het nooit op want ik blijf de associatie houden met de pens die we vroeger aan de hond gaven :r
pi_201445013
Spruitjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')