abonnement Unibet Coolblue
pi_197186404


Welkom in het topic waarin we alles bespreken rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL!

In de week van 4 januari tot en met 10 januari koken we iets dat aansluit bij onze culinaire voornemens voor 2021!

De enige regel:
• Kook in de aangegeven week een gerecht dat binnen het thema past.

Culinaire voornemens:
Dit kan dit keer van alles zijn. Minder vlees, oversstappen naar vegan, meer groente, meer eiwitten, bepaalde gerechten die je komend jaar echt wilt maken, minder bestellen, etc.
Spoilers!
  zondag 3 januari 2021 @ 11:42:31 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197186432
Ik ga eens voor het eerst meedoen. Sinds eergisteren vegan, dus kijken of ik wat leuks kan maken :@
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197186518
Mijn culinaire voornemens voor dit jaar:
- nog minder vlees eten door de week
- beter plannen wat er in de moestuin moet komen en die groenten vaker verwerken
- minder eten weggooien
- ragu bolognese maken
- groente vaker de hoofdrol laten hebben

Ik begin morgen met het verwerken van een knolselderij uit de moestuin volgens een recept van Ottolenghi: selderijtacos met dadel-barbecuesaus. Daar zet ik checks mee bij alles behalve de ragu :)
Spoilers!
pi_197186605
Mijn voornemens: Weer terug naar meer groente en gezonder eten (volkoren, geen dierlijke producten, weinig beperkte producten) en wat vaker 'meal-prep' doen voor door de weeks zodat het dan ook makkelijker is om gezond te kiezen.
pi_197188760
Culinaire voornemens:
- minimaal 5 dingen van mijn kookbucketlist maken dit jaar
- vaker plantaardig eten
- voorraadkast en vriezer leger krijgen
- veel meer groente eten
- weer uit eten gaan O+

Komende week maar eens dumplings maken
En een vega gerecht met tofu
pi_197188900
Uiteindelijk zijn het hier eigenlijk altijd dezelfde voornemens op eetgebied.

- Moestuin laten floreren
- Minder eten weggooien
- Boeiender lunchen met meer groentes
- Soberso meer groente
- Vaker uit eten

Dus dat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197189024
Moestuin gaat helaas niet lukken
Maar:
Minder eten weggooien
Minder vlees
Meer groenten
Uiteten, maar vooral ook weer etentjes organiseren en weer lekker met 10 man aan tafel een hele avond kletsen eten lachen
We have far more in common than that which devides us..
pi_197189063
Om het goede voorbeeld te geven:
Als lunch vandaag 2 van die groentewraps met tomaatjes, sla, gegrilde aubergine, geitenkaas, restje falafel, knoflooksaus. Eigenlijk was alles een restje wat nog op moest.

Vanavond bietjes uit de vriezer, door de risotto. met nog wat geitenkaas, dille en mascarpone. Oh en parmazaanse kaas. Ook allemaal uit koelkast/vriezer.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197189625
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:22 schreef Yinny het volgende:
Culinaire voornemens:
- minimaal 5 dingen van mijn kookbucketlist maken dit jaar
- vaker plantaardig eten
- voorraadkast en vriezer leger krijgen
- veel meer groente eten
- weer uit eten gaan O+

Komende week maar eens dumplings maken
En een vega gerecht met tofu
Oja, die vriezer is ook een goede ja! Ik probeer de verblijfsduur van het eten daar te beperken.
pi_197189712
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Om het goede voorbeeld te geven:
Als lunch vandaag 2 van die groentewraps met tomaatjes, sla, gegrilde aubergine, geitenkaas, restje falafel, knoflooksaus. Eigenlijk was alles een restje wat nog op moest.

Vanavond bietjes uit de vriezer, door de risotto. met nog wat geitenkaas, dille en mascarpone. Oh en parmazaanse kaas. Ook allemaal uit koelkast/vriezer.
Telt niet, je mag morgen pas beginnen :{w
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 15:22:09 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197189755
Minder eten weggooien idd.
Meer variëren. Blijf toch in mijn bekende patroon hangen qua maaltijden hangen.
Als het weer kan meer uiteten :)

Voor nu geef ik nog niet het goede voorbeeld. Ik heb een rollade met 35%sticket op het menu staan :+. Daarbij krieltjes en wortel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197189818
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Telt niet, je mag morgen pas beginnen :{w
Morgen eet ik yoghurt die ik gekregen heb van de buurvrouw met havermout, lijnzaad, kersen uit de vriezer en vlokken.
Als avondeten zoete aardappelsoep uit de vriezer met als topping o.a. avocado en nootjes en dingen die ik nog in de koelkast vind.
Mogelijk ook nog een boterham met rauwe ham, tomaat en restje pesto.

:6
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197190258
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:22 schreef borisz het volgende:
Minder eten weggooien idd.
Meer variëren. Blijf toch in mijn bekende patroon hangen qua maaltijden hangen.
Als het weer kan meer uiteten :)

Voor nu geef ik nog niet het goede voorbeeld. Ik heb een rollade met 35%sticket op het menu staan :+. Daarbij krieltjes en wortel.
Je geeft wel het goede voorbeeld, anders had AH die rollande moeten weggooien
We have far more in common than that which devides us..
pi_197190575
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:16 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Oja, die vriezer is ook een goede ja! Ik probeer de verblijfsduur van het eten daar te beperken.
Normaal gesproken eet ik in januari een keer de vriezer leeg en vul hem daarna weer. Dat vind ik nu met corona wel lastig, want ik wil ook graag een voedsel voorraad van 2 weken hebben voor een eventuele quarantaine.
pi_197190627
Ik wil 1 dag in de week vegan, 1x vega en 1x vis en de andere dagen een beetje vlees. En zo weinig mogelijk eten weggooien.
En ik vind bakken leuk, maar met het oog op de weegschaal is mijn goede voornemen dat ik dat minder ga doen dit jaar :@
pi_197190871
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:54 schreef Tuindier het volgende:
Mijn voornemens: Weer terug naar meer groente en gezonder eten (volkoren, geen dierlijke producten, weinig beperkte producten) en wat vaker 'meal-prep' doen voor door de weeks zodat het dan ook makkelijker is om gezond te kiezen.
In het kader van lunch voorbereiden voor het werk:

Linzen, tomaat, paprika, komkommer, bleekselderij, peper, sperziebonen en pompoen houmous. Daar komt zo nog wat zilvervliesrijst bij, en dan vul ik de bak af met spinazieblaadjes.
pi_197190909
Ziet er gezond uit. :D
pi_197192774
Dat klinkt een beetje als 'wat een liever baby' bij een heel lelijk kind :D, maar ik word wel blij van zo'n bak gezond.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:50:37 #19
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197194393
Voornemens:
- Minstens 1x per weer een recept wat ik nog niet eerder heb gemaakt.
- Minstens 1x per maand de steenoven gebruiken, los van pizza's maken.
- M'n voorraad "groot vlees" wat beperken :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197195321
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]

In het kader van lunch voorbereiden voor het werk: [ afbeelding ]

Linzen, tomaat, paprika, komkommer, bleekselderij, peper, sperziebonen en pompoen houmous. Daar komt zo nog wat zilvervliesrijst bij, en dan vul ik de bak af met spinazieblaadjes.
Ziet er prima uit :9

Ik bedacht nog een voornemen maar daar ben ik al een week of 6 mee bezig: bij elke Albert-bestelling minimaal 1 biologisch product bestellen.
Spoilers!
pi_197199148
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ziet er prima uit :9

Ik bedacht nog een voornemen maar daar ben ik al een week of 6 mee bezig: bij elke Albert-bestelling minimaal 1 biologisch product bestellen.
Ik probeer bij de bestellingen waar mogelijk alleen maar biologische producten te bestellen. Word al humeurig als mijn favoriete yoghurt er niet is 😉
We have far more in common than that which devides us..
pi_197200107
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik probeer bij de bestellingen waar mogelijk alleen maar biologische producten te bestellen. Word al humeurig als mijn favoriete yoghurt er niet is 😉
Dat geld heb ik helaas nog niet. Maar er sluipt toch steeds meer biologisch in huis op deze manier. Meestal zijn het houdbare producten.
Spoilers!
pi_197200472
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat geld heb ik helaas nog niet. Maar er sluipt toch steeds meer biologisch in huis op deze manier. Meestal zijn het houdbare producten.
Soms is het wel slikken. Maar vlees altijd uit een aanbieding. Maar deze week ook 2x muesli wat 25% korting
We have far more in common than that which devides us..
pi_197200690
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Soms is het wel slikken. Maar vlees altijd uit een aanbieding. Maar deze week ook 2x muesli wat 25% korting
Hier is het vooral zuivel (reguliere houderij) en vleeswaren (1, soms 2 sterren) met slechte oorsprong. Stukken vlees koop ik altijd van een boerderij met goede leefomstandigheden. Groente natuurlijk vooral uit de tuin.
Spoilers!
  zondag 3 januari 2021 @ 23:42:22 #25
370431 drakin
vurig typje
pi_197200753
Minder koolhydraten
Meer eiwit
Meer groente
Minder bewerkt
Meer biologisch
Meer wildpluk
Meer moestuin

Eigenlijk doe ik dit al jaren, alleen het biologisch is wat achteruit gegaan door een krappe beurs.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197200775
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier is het vooral zuivel (reguliere houderij) en vleeswaren (1, soms 2 sterren) met slechte oorsprong. Stukken vlees koop ik altijd van een boerderij met goede leefomstandigheden. Groente natuurlijk vooral uit de tuin.
Vlees probeer ik ook bij het natuurcentrum hier te kopen, maar da’s nu dicht. En heeft voor mij als groot nadeel, diepgevroren in grote porties. Binnenkort weer naar de markt, naar de bioslager. Niet te veel maar supergoed spul
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 3 januari 2021 @ 23:51:05 #27
370431 drakin
vurig typje
pi_197200891
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vlees probeer ik ook bij het natuurcentrum hier te kopen, maar da’s nu dicht. En heeft voor mij als groot nadeel, diepgevroren in grote porties. Binnenkort weer naar de markt, naar de bioslager. Niet te veel maar supergoed spul
Hier is het bio vlees op de markt ook redelijk betaalbaar. Er staat een bio boer bij wie het zelfs net goedkoper is dan in de supermarkt. Zelfs goedkoper dan niet biologisch soms.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197201004
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:51 schreef drakin het volgende:

[..]

Hier is het bio vlees op de markt ook redelijk betaalbaar. Er staat een bio boer bij wie het zelfs net goedkoper is dan in de supermarkt. Zelfs goedkoper dan niet biologisch soms.
Goedkoper is het zeker niet, helaas
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 4 januari 2021 @ 00:03:39 #29
370431 drakin
vurig typje
pi_197201055
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Goedkoper is het zeker niet, helaas
Dit is ook een uitzondering natuurlijk hier. Maar wel beperkte keus en niet vaak dat deze boer vlees heeft.

Andere bio vlees plekken is het de hoofdprijs betalen. Dan wordt het geen vlees of een afprijskip van de ah :'(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 4 januari 2021 @ 00:13:43 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197201172
Voornemen hier:

Meer lamsvlees eten
Meer goed varkensvlees eten
Meer warm roken van vlees en vis
Een bokje regelen en klaarmaken
Meer groenten eten
Minder brood en vul spul zoals pasta of gewoon goedkoop spul wat niet gezond of lekker is
Geen toetjes meer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197207131
Het weekmenu van deze week past nog niet helemaal bij mijn goede voornemens. Er moet rookworst, chorizo en spek op :D Nou ja, minder weggooien is ook een voornemen.

Ma: Knolselderijtacos in koolbladeren met dadelsaus (Ottolenghi) en aardappelpuree met bieslook
Di: Okonomyaki met wortelsalade
Wo: Gnocchi, blauwe kaassaus, witte wijn, pompoen, champignon, basilicum
Do: Polenta met chorizo, snijbiet, roquefort, bieslook en gepocheerd ei
Vr: Slowcooker coq au vin met meegekookte aardappels, wortel en champignon
Za: Kroketten met zelfgemaakte friet, plus salade
Zo: Bloemkoolsoep, broodje rookworst met zuurkool, augurk en ceasarsalade

Op deze manier dus slechts 2 keer vegetarisch. Twee van de vijf overige maaltijden bevatten maar een heel klein beetje vlees, de okonomyaki en de kroketten (1 halve rendangkroket).

Desalniettemin zal het allemaal prima smaken. Volgende week doe ik weer opnieuw mijn best :)
Spoilers!
pi_197207928
Mijn lunch voldoet prima aan mijn voornemens. Uit de vriezer een kop soep gemaakt van restjes uit de moestuin, vooral geroosterde courgette. Daarbij een restje feta en de kapjes van een brood. Er ging ook een restje feta door een paar lepels aardappelsalade van gisteren.
Spoilers!
pi_197208005
Ik had een geroosterde boterham uit de vriezer, met een restje rauwe ham, restje pesto en wat tomaatjes die op moeten :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197208131
Oke, misschien heeft 1 van jullie een idee:

Er ligt nog een quiche lorraine in de koelkast ( O+ ) maar daar zou ik eigenlijk wel wat groente bij willen eten. Een salade ofzo. Wie heeft er goede ideeen?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 02:37:59 #35
370431 drakin
vurig typje
pi_197218793
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Lonaa het volgende:
Oke, misschien heeft 1 van jullie een idee:

Er ligt nog een quiche lorraine in de koelkast ( O+ ) maar daar zou ik eigenlijk wel wat groente bij willen eten. Een salade ofzo. Wie heeft er goede ideeen?
Naast de quiche is een soepje best wel lekker, want warm en die kun je ook met allerlei groentes bereiden
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197222991
Ik knal er maar een foto in, anders is dit topic zo kaal.

Gisteren was het tijd voor vega en 'groente in de hoofdrol'. We aten knolselderijtaco's (taco van koolblad) met dadelbarbecuesaus, chiliolie en geitenkaas. Daarbij een aardappelpuree met bieslook.


Ik kan redelijk koken en kook een stuk gevarieerder dan de gemiddelde Nederlander. Maar dit is toch echt een stap of 250 boven mijn normale repertoire. Wat een smaakintensiteit. Heerlijke texturen. Ik zou me eens vaker aan een recept moeten houden.
Spoilers!
pi_197234103
@Lucky_Strike Leuk dat je meteen zoiets tofs gemaakt hebt!

Mijn planning tot het einde van deze thema week:
Wo: vlees
Do: vega (zelfgemaakte foe yong hai)
Vr: vis (vissticks, die lagen nog in de vriezer)
Za: vegan (falafel uit de winkel)
Zo: vlees

Over minder verspilling gesproken: bij de Jumbo waar ik net was lag afgeprijsd vega vlees in de koeling. Met een tht datum van gisteren. Zou er iemand zijn die dat nog koopt?
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:41:03 #38
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197243553
@Lucky_Strike, komt dat recept uit een van zijn kookboeken?

Mijn voornemens:
- strikter aan weekmenu houden. Eventueel wel schuiven qua dagen, maar niet iets heel anders gaan eten en dan ingrediënten moeten weggooien.
- minder verspilling (iets over, verwerken in een ander gerecht)
- meer uit kookboeken koken die ik nog heb staan (sommigen nog nooit gebruikt :@ )
- vaker apparaten, zoals de slowcooker, gebruiken.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_197243780

Recept: https://www.vpro.nl/progr(...)an-schorseneren.html

Lekker soepje, vega en heel veel groentes. Blik mais gebruikt en restje snackworteltjes toegevoegd.
Zelfgebakken focaccia met mozzarella, dat moest ook op.
pi_197245531
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef Lonaa het volgende:
Oke, misschien heeft 1 van jullie een idee:

Er ligt nog een quiche lorraine in de koelkast ( O+ ) maar daar zou ik eigenlijk wel wat groente bij willen eten. Een salade ofzo. Wie heeft er goede ideeen?
Koolsla salade ?

Ingrediënten (voor een flinke schaal vol)
• 500 gram witte kool, fijn gesneden
• 100 gram wortel, julienne gesneden
• 1 rode ui, gesnipperd
• 75 milliliter melk
• 75 milliliter karnemelk
• 135 gram mayonaise
• 2 eetlepels azijn
• 2 eetlepels citroensap
• 50 gram suiker
• snufje zout en peper
Meng de melk, karnemelk, mayonaise, azijn, citroensap en de suiker door elkaar. Breng op smaak met zout en peper. Voeg aan deze dressing de witte kool, wortel en ui toe. Goed mengen.
Zet de coleslaw vervolgens minstens een paar uur in de koelkast, zodat de dressing goed opgenomen wordt door de groente. Als je de tijd hebt, kun je deze coleslaw zelfs het beste een dag van tevoren maken. Je zult merken dat de kool en de wortel dan wat zachter worden. Persoonlijk vind ik dit het lekkerst. Maar een paar uur in de koelkast en je coleslaw is ook al heerlijk!
pi_197245557
Heb je verse schorseneren gebruikt of uit een potje ?
pi_197246291
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:41 schreef AgnesGru het volgende:
@:Lucky_Strike, komt dat recept uit een van zijn kookboeken?

Mijn voornemens:
- strikter aan weekmenu houden. Eventueel wel schuiven qua dagen, maar niet iets heel anders gaan eten en dan ingrediënten moeten weggooien.
- minder verspilling (iets over, verwerken in een ander gerecht)
- meer uit kookboeken koken die ik nog heb staan (sommigen nog nooit gebruikt :@ )
- vaker apparaten, zoals de slowcooker, gebruiken.
Goede voornemens!

Ja, uit Ottolenghi's Flavour, pagina 59.
Spoilers!
pi_197260894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:19 schreef Sorella het volgende:
Heb je verse schorseneren gebruikt of uit een potje ?
Verse! Met plastic handschoenen aan, onder een laag water in de gootsteen schillen. Daarna gelijk in stukjes in een bak water met citroensap doen. Valt wel mee met de rommel en verkleuring dan.
pi_197264352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik knal er maar een foto in, anders is dit topic zo kaal.

Gisteren was het tijd voor vega en 'groente in de hoofdrol'. We aten knolselderijtaco's (taco van koolblad) met dadelbarbecuesaus, chiliolie en geitenkaas. Daarbij een aardappelpuree met bieslook.
[ afbeelding ]

Ik kan redelijk koken en kook een stuk gevarieerder dan de gemiddelde Nederlander. Maar dit is toch echt een stap of 250 boven mijn normale repertoire. Wat een smaakintensiteit. Heerlijke texturen. Ik zou me eens vaker aan een recept moeten houden.
Is dit recept toevallig ook ergens online te vinden? Of iemand die toevallig een foto heeft voor deze sloeber?

Ik heb nog nooit een van zijn recepten gemaakt, maar dit klinkt wel echt awesome.
pi_197297721
Vandaag vegetarisch. Ik vind deze foe yong hai altijd leuk om te maken. En kind vindt het lekker, dus twee keer fijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197303790
Ik heb er nog niet mee gekookt, maar dit is toch ook wel een culinair goed voornemen. Meer fruit. :D Dus stonden ze vanochtend met een fruitpakket voor de deur. :9

pi_197334064
Op mijn bucketlist staat veganistische kaas maken

Geweekte cashewnoten met soyayohhurt en water blenderen

Dit mag nu fermenteren op kamertemperatuur

Recept: https://vegetus.nl/frans-cashewkaasje/
pi_197337628
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:52 schreef Yinny het volgende:
Op mijn bucketlist staat veganistische kaas maken
[ afbeelding ]
Geweekte cashewnoten met soyayohhurt en water blenderen
[ afbeelding ]
Dit mag nu fermenteren op kamertemperatuur

Recept: https://vegetus.nl/frans-cashewkaasje/
Ik ben benieuwd! Ik heb zoiets nog niet geprobeerd, maar het staat zeker op mijn lijstje om een te gaan doen.
pi_197407812

Niet slecht, maar het is bij mij meer smeerkaas geworden.
Lijkt qua smaak een beetje op rambol (lichte noten smaak) en qua smeerbaarheid op roomkaas.
Het vult wel ontzettend!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 18:18:56 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197409230
Doe mij toch maar een schnitzel... :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197412925
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:09 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Niet slecht, maar het is bij mij meer smeerkaas geworden.
Lijkt qua smaak een beetje op rambol (lichte noten smaak) en qua smeerbaarheid op roomkaas.
Het vult wel ontzettend!
Leuk project. Dat zou ik ook eens willen doen maar dan met lactosevrije melk.
Spoilers!
pi_197451447
Het valt me op dat meerderen hebben gepost om voedselverspilling tegen te gaan. Dacht dat dit iedereen wel deed eigenlijk tegenwoordig. Zeker in CUL.

Mijn voornemen was om in bulk te gaan koken en dan porties in te vriezen zodat ik niet elke dag hoef te koken voor mezelf.
Nou wil het dat beste vriend zijn vriezertje vol had. Voor een groot deel met ijsvorming :( Hij heeft een 1-pits kookplaatje en zo'n mini-oventje en hij houdt niet van koken.
Dus ik heb een groot deel van de inhoud van zijn vriezer meegekregen: 2,5 kilo kipfilet en een kilo sperzieboontjes.

Ik heb in die week gemaakt heelveel dingen met.........kip :')
Het enige wat nog gekocht is die week zijn uien, knoflook, aardappelen, rookworst en bakkeljauw.

Ik heb gemaakt voor ons:
-chili con pollo met rijst
-kipketjap met boontjes en rijst
-hutspot met rookworst
-ajam pangang met wortel en ananas, noodles
-kipsate met boontjes en rijst
-kip kerrie massala, kousenband en rijst
-bakkeljauw, kousenband en noodles
-rode kool, aardappel, appel met kiphachee (ja dat laatste is nu een bestaand iets :D )
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_197451758
Kiphachee :D

Proberen om voedselverspilling tegen te gaan is iets dat ik eens in de paar maanden echt weer met mezelf moet afspreken. Niet dat hier nou zo veel in de vuilnisbak belandt maar het kan altijd beter.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')