abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197184846
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:41 schreef lipje het volgende:

[..]

Er zijn gemeenten waar de afvalstoffenheffing een basis bedrag is en je per afhaalronde per kilo betaalt.
Of je betaalt per lediging. Alleenstaanden hoeven dan misschien de kliko 1x per 8 weken aan de straat te zetten. Een gezin met jonge kinderen 1x per 2 weken.
pi_197184848
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:37 schreef Leandra het volgende:
Het is of een eenpersoonshuishouden of een meerpersoonshuishouden, en in de meeste gemeentes gaat men bij een meerpersoonshuishouden uit van 3 personen.

Het verschil is meestal ook groter.
Amsterdam heeft kennelijk geen behoefte aan eenpersoonshuishoudens.

Hier zijn de bedragen als volgt:
Eenpersoonshuishouden ¤ 187,50
Meerpersoonshuishouden ¤ 312,50

In mijn vorige woonplaats was het:
Eenpersoonshuishouden ¤ 216,00
Meerpersoonshuishouden ¤ 266,16
Apart is dat, in Utrecht is het verschil tussen een éénpersoons- en meerpersoonshuishouden minimaal, paar tientjes per jaar. Als ik een paar honder meter verderop in De Bilt zou wonen, zou er ineens wel weer ruim een factor 2 verschil in zitten. In Den Haag was het precies net zo: In de stad betaal je bijna het zelfde ongeacht de omvang van het huishouden, in de randgemeenten is er ineens een fors verschil. Geen idee wat het idee daarachter is, je zou bijna denken dat er iets van een nivilerende ambitie achter zit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197184850
Dubbel
  zondag 3 januari 2021 @ 08:48:17 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197184860
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Apart is dat, in Utrecht is het verschil tussen een éénpersoons- en meerpersoonshuishouden minimaal, paar tientjes per jaar. Als ik een paar honder meter verderop in De Bilt zou wonen, zou er ineens wel weer ruim een factor 2 verschil in zitten. In Den Haag was het precies net zo: In de stad betaal je bijna het zelfde ongeacht de omvang van het huishouden, in de randgemeenten is er ineens een fors verschil. Geen idee wat het idee daarachter is, je zou bijna denken dat er iets van een nivilerende ambitie achter zit.
Bij mijn bedragen is het helemaal grappig, want de ene gemeente is een moderne stad en de andere een "gezin is de hoeksteen van de samenleving" gemeente, maar toch is het verschil bij die laatste het grootst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 09:05:47 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197184924
Dat gebeurt met zoveel... Als alleenstaande word je echt aan alle kanten genaaid door de overheid. De hele wereld is ingericht op gezinnen. Riool heffing werkt ongeveer hetzelfde alleen daar worden stelletjes iets meer genaaid. Dan betaal je met z'n tweeën ineens drie vervuileenheden...

Met één kind krijg je al gratis geld. Waarom? Je kiest zelf voor dat kind, waarom moet je dan geld krijgen?

Als je kind naar de opvang gaat krijg je ook geld. Waarom? Neem geen kinderen als je niet voor ze kunt zorgen.

En kinderen produceren echt mega veel afval. En dat kost je niets extra's.

Supermarkten doen er net zo goed aan mee. 100 gram sla kost 90 cent en 200 gram is maar tien cent duurder. Zo wordt je bijna verplicht om teveel te kopen dat ook weer weggegooid wordt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197185225
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat gebeurt met zoveel... Als alleenstaande word je echt aan alle kanten genaaid door de overheid. De hele wereld is ingericht op gezinnen. Riool heffing werkt ongeveer hetzelfde alleen daar worden stelletjes iets meer genaaid. Dan betaal je met z'n tweeën ineens drie vervuileenheden...

Met één kind krijg je al gratis geld. Waarom? Je kiest zelf voor dat kind, waarom moet je dan geld krijgen?

Als je kind naar de opvang gaat krijg je ook geld. Waarom? Neem geen kinderen als je niet voor ze kunt zorgen.

En kinderen produceren echt mega veel afval. En dat kost je niets extra's.

Supermarkten doen er net zo goed aan mee. 100 gram sla kost 90 cent en 200 gram is maar tien cent duurder. Zo wordt je bijna verplicht om teveel te kopen dat ook weer weggegooid wordt.
Zullen we je aow ook aanpassen, aan het aantal kinderen wat je in je leven op de wereld zet?
.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:11:05 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197185398
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Zullen we je aow ook aanpassen, aan het aantal kinderen wat je in je leven op de wereld zet?
Over AOW gesproken: daar is de alleenstaande weer in het voordeel ten opzichte van een stel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197185616
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

Meer kopen en dan het teveel weg gooien is geen besparing. En het is net alsof de verpakking het duurste is

Probeer eens een krop te kopen, dat is pas waar voor je geld
pi_197185659
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:54 schreef craziness het volgende:

[..]

Maar dan kan het toch eerlijker verdeeld worden?

Sinds waneer moet het leven eerlijk verdeelt worden, leven niet in een communistisch land.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:43:27 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197185707
quote:

[..]

Als dat betekent dat ik per direct kan stoppen met betalen voor alle gepensioneerden, graag. Dit systeem is toch onhoudbaar en denken dat wij nog AOW krijgen is onrealistisch.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197185912
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:45 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb in de afval(verbrandings)branche gewerkt, en veel hangt af van de contracten die gemeenten hebben gesloten met afvalverwerkers, zoals verbranders en compsoteerders. De tarieven voor verwerking, variëren in de loop der jaren, dus sowieso heeft iedere gemeente al andere verwerkings- en afvoerkosten.

Verder zullen de tarieven voor burgers & bedrijven, kostendekkend moeten zijn. Iedere gemeente zal die kosten dus sporeiden overd e aangeslagen inwoners & bedrijven. De verdeelsleutel is dan weer een politiek besluit.

Inn mijn omgeving (Heiloo) is de tendens steeds meer… "wie vaker een kliko aan de weg zet, betaalt ook meer".

Verder steeds meer "omgekeerd" ophalen: grijs wegbrengen, , PMD en groen wordt (gesepareerd) opgehaald
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197186289
quote:

[..]

:Y :Y Zeker!! Hoe minder kinderen ( :r ), des te meer AOW! Geen kinderen = AOW op modaal salarisniveau.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:17:39 #38
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_197187847
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:33 schreef blomke het volgende:

[..]

:Y :Y Zeker!! Hoe minder kinderen ( :r ), des te meer AOW! Geen kinderen = AOW op modaal salarisniveau.
Of zoals men het vroeger deed: geen kinderen = geen oudedagsvoorziening ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 3 januari 2021 @ 13:25:13 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197187953
quote:

[..]

Je bedoelt dat je dan zelf geen kinderen hebt die jouw AOW ophoesten maar daar wel optimaal van mag profiteren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197188056
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:25 schreef Leandra het volgende:
Je bedoelt dat je dan zelf geen kinderen hebt die jouw AOW ophoesten maar daar wel optimaal van mag profiteren?
Ik hoest al m'n hele leven AOW op voor een grote groep mensen die nooit AOW-premie hebben betaald, maar nu wel vangen AOW is o.b.v. omslagstelsel: wat opgebracht wordt, wordt uitgekeerd. Niet eerder, niet later, zoals in een pensioenstelsel.

Dus wat kinderen daarmee te maken hebben, is een raadsel.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:34:12 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188088
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik hoest al m'n hele leven AOW op voor een grote groep mensen die nooit AOW-premie hebben betaald, maar nu wel vangen AOW is o.b.v. omslagstelsel: wat opgebracht wordt, wordt uitgekeerd. Niet eerder, niet later, zoals in een pensioenstelsel.

Dus wat kinderen daarmee te maken hebben, is een raadsel.
De groep van je ouders dus, die grotendeels wel kinderen hadden en je dus die AOW ophoestte samen met hun kinderen.

En ja, dat zeg ik; de AOW wordt opgehoest door de werkenden, jouw AOW dus straks door kinderen van anderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage zondag 3 januari 2021 @ 13:38:54 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197188149
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:16 schreef Fer het volgende:
Tja een ritje schiphol kost 25-40¤ met de taxi vanuit Amsterdam, of er nu 1 of 4 mensen in zitten. Wat is je punt? Die wagen moet toch wel rijden, of je nu 0, 1 of 10 zakken neerzet.
Inderdaad, en in die redeneringslijn: als je vervolgens meer zakken neerzet omdat je meer vervuild, moet je dus ook iets meer betalen, en niet direct het drie of vierdubbele.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197188171
Poeh, ik had niet eens door dat de afvalstofheffing voor eenpersoonshuishoudens ¤326 gaat bedragen. Ik, iemand die nog niet eens een volle vuilniszak met rest afval per week haal, vind het veel geld. Maar ja, het is net anders, als ik minder wil betalen, moet ik maar verhuizen naar een andere gemeentrn.
  Redactie Frontpage zondag 3 januari 2021 @ 13:40:45 #44
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197188175
quote:

[..]

Wie denk je dat er voor je AOW betaalt? De kinderen die werken zodra jij in de AOW zit. Minder nageslacht = minder AOW voor jou, simpel sommetje.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197188249
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wie denk je dat er voor je AOW betaalt? De kinderen die werken zodra jij in de AOW zit. Minder nageslacht = minder AOW voor jou, simpel sommetje.
Ai, daar heb je een punt! Toch maar gaan fokken?? Al is het maar voor de fokpremie??
  zondag 3 januari 2021 @ 13:47:31 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188274
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:38 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Inderdaad, en in die redeneringslijn: als je vervolgens meer zakken neerzet omdat je meer vervuild, moet je dus ook iets meer betalen, en niet direct het drie of vierdubbele.
Dan moet je per zak laten betalen, want op basis van het aantal personen in een huishouden concluderen dat er wel meer afval aangeboden zal worden is ook redelijk naïef.

Wij hadden bij ons vorige huis op ons pleintje als enige een 140 ltr kliko voor restavfal, de rest allemaal een 240 ltr, die van ons was nooit vol, de anderen regelmatig zo vol het deksel niet dicht kon.

Wij waren ook het enige gezin met kind, de andere huizen waren allemaal 1- en 2-persoonshuishoudens, maar vrijwel niemand liep met het PMD naar de PMD-container 300 meter verderop, wij wel en konden regelmatig een ophaaldag restafval missen.
Ik had het wel 2 weken gered met zo'n ouderwetse zinken vuilnisemmer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage zondag 3 januari 2021 @ 13:55:51 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197188369
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moet je per zak laten betalen, want op basis van het aantal personen in een huishouden concluderen dat er wel meer afval aangeboden zal worden is ook redelijk naïef.

Wij hadden bij ons vorige huis op ons pleintje als enige een 140 ltr kliko voor restavfal, de rest allemaal een 240 ltr, die van ons was nooit vol, de anderen regelmatig zo vol het deksel niet dicht kon.

Wij waren ook het enige gezin met kind, de andere huizen waren allemaal 1- en 2-persoonshuishoudens, maar vrijwel niemand liep met het PMD naar de PMD-container 300 meter verderop, wij wel en konden regelmatig een ophaaldag restafval missen.
Ik had het wel 2 weken gered met zo'n ouderwetse zinken vuilnisemmer.
Hier betalen we een basisbedrag per kliko voor 1 persoon.
Opslag voor 2 persoonshuishouden is 30%
Opslag voor 3 of meer persoonshuidhouden is 60%.

Vervolgens betaal je voor een extra kliko weer een keer het basisbedrag, ongeacht het aantal personen in je huishouden.

Dit vind ik pas krom, aangezien je met 1/2/3 personen geacht wordt maximaal 1 kliko vol te mogen produceren. Dan zou je het moeten rekenen in aantal keer ophalen van de kliko, zoals ze in het dorp waar mijn ouders wonen ook doen.

In die strekking ben ik het dus helemaal eens met je. Je zou moeten betalen voor gebruik, niet voor de samenstelling van je huishouden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 3 januari 2021 @ 14:06:26 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197188522
Het vervelende bij betalen voor wat je aan restafval aanbiedt, is dat mensen het afval dat je wel gratis mag aanbieden (GFT, Papier en PMD) gaan vervuilen.

De afvalstoffenheffing zou dus afdoende moeten zijn voor het aanbieden van huisvuil, ongeacht of het restafval of een van de andere varianten is.

Dat gezegd hebbende ben ik wel blij nu in een gemeente te wonen waar er bij de huizen gewoon 4 kliko's zijn, geen geneuzel met omgekeerd inzamelen en al die ellende.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 16:26:01 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197190846
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:06 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende bij betalen voor wat je aan restafval aanbiedt, is dat mensen het afval dat je wel gratis mag aanbieden (GFT, Papier en PMD) gaan vervuilen.

De afvalstoffenheffing zou dus afdoende moeten zijn voor het aanbieden van huisvuil, ongeacht of het restafval of een van de andere varianten is.

Dat gezegd hebbende ben ik wel blij nu in een gemeente te wonen waar er bij de huizen gewoon 4 kliko's zijn, geen geneuzel met omgekeerd inzamelen en al die ellende.
Vind dat altijd wel énorm rommelig, vier kliko's. Heb er nu drie, vind ik eigenlijk al wel voldoende.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 januari 2021 @ 17:05:05 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197191397
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:26 schreef Rene het volgende:

[..]

Vind dat altijd wel énorm rommelig, vier kliko's. Heb er nu drie, vind ik eigenlijk al wel voldoende.
Ik zie het verschil tussen 3 of 4 niet echt, maar ik merk het wel als ik of PMD of restafval moet wegbrengen, dus ik heb veel liever een vierde kliko.
Helemaal omdat men in onze oude gemeente wilde gaan omgekeerd inzamelen, dus het restafval apart wegbrengen, en dat kwam al neer op zo'n 150 meter enkele reis, dat zag ik niet zitten, want doordat ik zo weinig restafval heb is wat ik heb wel altijd zwaar.
Maar goed, ik hoop voor de vroegere buren dat de gemeente het niet doorzet, want dat omgekeerd inzamelen vaak slecht werkt is inmiddels wel duidelijk.
Ik moet alleen even na gaan denken over de maten van de kliko's: ik denk PMD en GFT groot en papier en rest klein.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')