abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197168162
https://www.nu.nl/coronav(...)met-maximaal-07.html

Er is al veel geschreven over die Britse mutatie die besmettelijker zou zijn, wat kan leiden tot een verhoging van de R0 met maximaal 0.7

Ik lees echter nergens hoe dat gebeurt, en of extra maatregelen helpen. Van de oorspronkelijke variant weten we bijvoorbeeld dat 1,5 meter afstand houden het risico op besmetting enorm verkleint.

Maar op welke manier is dit besmettelijker? Is dat als je je niet aan de maatregelen houdt? Als je je nu niet aan de maatregelen houdt wordt je niet per definitie besmet ook al kom me even te dicht bij een besmet persoon. Is die kans dat je daar ‘ongestraft’ mee weg komt bij die mutatie kleiner?

Of is de kans dat wanneer je op 1,5 meter blijft dat je besmet wordt ook aanzienlijk groter? Of worden er bijvoorbeeld meer virusdeeltjes met aerosolen uitgestoten door degene die met deze mutatie besmet zijn?

Ik lees hier maar weinig over, terwijl me dit wel belangrijk lijkt.
pi_197168213
Ik denk dat men dat nog allemaal aan het uitzoeken is.

Meer dan 1.5m (of eigenlijk 1m volgens de who en in die zo geroemde aziatische landen) zal niet ineens zin hebben, je hoest druppels komen niet verder.
#WeesGeenWhales
pi_197168281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:42 schreef eragon2890 het volgende:
Ik denk dat men dat nog allemaal aan het uitzoeken is.

Meer dan 1.5m (of eigenlijk 1m volgens de who en in die zo geroemde aziatische landen) zal niet ineens zin hebben, je hoest druppels komen niet verder.
Dat klinkt wel aannemelijk ja. De GGD beschouwt mensen die langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter geweest zijn nu als risicocontact, misschien dat dit doodt deze mutaties bijvoorbeeld 10 minuten, of 5 minuten wordt? Ik vind dat sowieso een beetje arbitrair. Van de zomer een besmetting gehad op kantoor. Collega die langer dan kwartier binnen 1,5meter geweest was werd door GGD gevraagd in quarantaine te gaan, collega die 10 minuten bij 1,5 meter geweest was niet.
pi_197169449
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het gemuteerde virus zich makkelijker kan binden aan de ACE2 receptor bij kinderen. Exacte bron weet ik helaas niet meer. Het verklaart wel waarom er zo ingezet wordt op scholen, zowel bij de UK als die school in NL.

Het zou ook kunnen verklaren waarom lockdowns niet zo goed werken; voor kinderen gold de 1,5m niet en bovendien zijn de scholen veel meer open gebleven.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:47:33 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197169477
COR / Nieuwe varianten virus in het VK en ZA

Gewoon hier, staan ook al genoeg posts over het reproductiegetal en dat onderzoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')