abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212088275
Hallo developers :W, ik ben een browser extensie aan het ontwikkelen voor dit forum. Voor nu heeft de extensie maar 3 functies: posts verbergen van specifieke gebruikers, specifieke posts verbergen en afbeeldingen uploaden zonder het forum te verlaten (na het invoeren van een api key). De extensie werkt voor firefox en chrome, vooralsnog alleen op desktop.

Ik vroeg me af of iemand hier zin heeft om de extensie te testen? Het is een simpele en kleine extensie dus het testen duurt niet lang. Als iemand mij hiermee wil helpen dan post ik de source code (github repo), de folder van de extensie en instructies..
  vrijdag 19 januari 2024 @ 11:22:18 #277
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_212088770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:45 schreef oblo het volgende:
Hallo developers :W, ik ben een browser extensie aan het ontwikkelen voor dit forum. Voor nu heeft de extensie maar 3 functies: posts verbergen van specifieke gebruikers, specifieke posts verbergen en afbeeldingen uploaden zonder het forum te verlaten (na het invoeren van een api key). De extensie werkt voor firefox en chrome, vooralsnog alleen op desktop.

Ik vroeg me af of iemand hier zin heeft om de extensie te testen? Het is een simpele en kleine extensie dus het testen duurt niet lang. Als iemand mij hiermee wil helpen dan post ik de source code (github repo), de folder van de extensie en instructies..
Wow, real nice! Lekker bezig! :)

Ik zou hem wel een keer willen testen.
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_212088924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 11:22 schreef TomNook het volgende:

[..]
Wow, real nice! Lekker bezig! :)

Ik zou hem wel een keer willen testen.
Super cool, bedankt!

Alles is hier te vinden: https://github.com/Golannnnn/fok_toolkit/

Source code, folders voor je specifieke browser (firefox/chrome) en instructies. Als je ergens niet uit komt stuur me een bericht :)
pi_212139184
Hey,

Ik had een vraag, is het een beetje moeilijk om dit soort dingen op jezelf te leren? Ik zat eraan te denken te gaan leren hoe ik wellicht een webdeveloper kan worden. Maar ik weet niet of er veel vraag naar is, en ook niet zo goed waar te beginnen. Al eerder wat advies ingewonnen maar er is me verteld dat AI dat allemaal gaat overnemen.

Ik heb geen geld om een ICT-opleiding te volgen op het moment, maar ja ik dacht ik vraag het hier eens. Of mensen misschien tips hebben.
pi_212177356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:47 schreef Zoon_John het volgende:
Hey,

Ik had een vraag, is het een beetje moeilijk om dit soort dingen op jezelf te leren? Ik zat eraan te denken te gaan leren hoe ik wellicht een webdeveloper kan worden. Maar ik weet niet of er veel vraag naar is, en ook niet zo goed waar te beginnen. Al eerder wat advies ingewonnen maar er is me verteld dat AI dat allemaal gaat overnemen.

Ik heb geen geld om een ICT-opleiding te volgen op het moment, maar ja ik dacht ik vraag het hier eens. Of mensen misschien tips hebben.
Ik ben zelf sinds enkele weken begonnen met het leren van Python. Dit met de cursus van Harvard (CS50P). Begin het ook steeds leuker te vinden!
pi_212177421
quote:
Bedankt!

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:38 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik ben zelf sinds enkele weken begonnen met het leren van Python. Dit met de cursus van Harvard (CS50P). Begin het ook steeds leuker te vinden!
Klinkt leuk, goed bezig! Die cursus is aan te raden?
pi_212177482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:45 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Klinkt leuk, goed bezig! Die cursus is aan te raden?
Zeker. Ook hele goede instructeur.
CS50 heeft trouwens verschillende cursussen, van 'standaard' computer science, python, AI, web development, etc. Allemaal gratis te volgen. https://www.edx.org/cs50
pi_212177892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:52 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Zeker. Ook hele goede instructeur.
CS50 heeft trouwens verschillende cursussen, van 'standaard' computer science, python, AI, web development, etc. Allemaal gratis te volgen. https://www.edx.org/cs50
Ik zie een betaallink, dus even kijken hoe ik het gratis kan doen. Bedankt voor de tip wel!
pi_212184903
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 17:38 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Ik zie een betaallink, dus even kijken hoe ik het gratis kan doen. Bedankt voor de tip wel!
De cursus volgen is gratis, voor een certificaat en andere extra's moet je betalen. Klik door naar een specifieke curses en klik op "Enroll":

https://www.edx.org/learn(...)-to-computer-science
  zaterdag 27 januari 2024 @ 09:56:28 #286
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212185438
De CS coursers van Harvard zijn erg goed hoor, maar of de insteek pragmatisch aansluit bij een doelstelling van beginnend webdeveloper die op zoek is naar een baan weet ik niet. Maar misschien is het materiaal een stuk minder theoretisch geworden sinds ik deze heb gezien heel wat jaar geleden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212185939
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 09:56 schreef FlippingCoin het volgende:
De CS coursers van Harvard zijn erg goed hoor, maar of de insteek pragmatisch aansluit bij een doelstelling van beginnend webdeveloper die op zoek is naar een baan weet ik niet. Maar misschien is het materiaal een stuk minder theoretisch geworden sinds ik deze heb gezien heel wat jaar geleden.
Ik volg nu YouTubevideo's van Brad Traversy Media, en heb ook wat udemy cursussen. Ik vind het alleen lastig, want hij doet dingen en ik doe dat dan na. Maar zo leer ik voor mijn gevoel niet zelf het toepassen. Ik leer alleen het nadoen, maar goed de bedoeling is natuurlijk dat je nadenkt over wat je nadoet en dan na een tijdje zelf dingen kan toepassen.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:12:45 #288
459912 FlippingCoin
pi_212186095
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 10:52 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Ik volg nu YouTubevideo's van Brad Traversy Media, en heb ook wat udemy cursussen. Ik vind het alleen lastig, want hij doet dingen en ik doe dat dan na. Maar zo leer ik voor mijn gevoel niet zelf het toepassen. Ik leer alleen het nadoen, maar goed de bedoeling is natuurlijk dat je nadenkt over wat je nadoet en dan na een tijdje zelf dingen kan toepassen.
Ja ik denk dat de beste methode is om gewoon een techniek te kiezen waar veel vraag naar is(React vermoed ik), daar een goede uitgebreide course in te volgen, en daarna direct een project te gaan maken met die techniek. Parallel aan het uitwerken van dat project kan je dan wat boeken lezen die wat meer op de fundamenten ingaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212186200
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja ik denk dat de beste methode is om gewoon een techniek te kiezen waar veel vraag naar is(React vermoed ik), daar een goede uitgebreide course in te volgen, en daarna direct een project te gaan maken met die techniek. Parallel aan het uitwerken van dat project kan je dan wat boeken lezen die wat meer op de fundamenten ingaan.
Bedankt maat, ik ben nu bezig met de basics. HTML en CSS, met die twee kun je al een website maken, maar natuurlijk is functionaliteit ook belangrijk. Javascript staat daarna dus op het menu, en een stukje PHP. React komt vervolgens ook aan bod.

Anderzijds zit ik eraan te denken misschien een tweejarige associate degree in de IT te doen, maar ik weet niet of zo'n associate degree wat waard is. Het thuis oefenen met cursusmateriaal en eventueel een boek is een stuk goedkoper.

Boeken zijn wellicht wel een goed idee, eens kijken of ik wat goede boeken kan vinden. Ook zijn er gratis codecamps voor java en zo, dus ik vermoed dat ik daar gewoon veel gebruik van ga moeten maken. De bedoeling is ook niet om binnen een paar maanden alles te kunnen, de bedoeling is genoeg te leren om ergens een positie te krijgen en vandaaruit verder te groeien.

Ik zoek ook nog naar traineeships, maar alles wat ik nu bijleer, is meegenomen en kan ook helpen wanneer ik voor een traineeship ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2024 11:26:45 ]
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:55:07 #290
459912 FlippingCoin
pi_212186486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:26 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Bedankt maat, ik ben nu bezig met de basics. HTML en CSS, met die twee kun je al een website maken, maar natuurlijk is functionaliteit ook belangrijk. Javascript staat daarna dus op het menu, en een stukje PHP. React komt vervolgens ook aan bod.

Anderzijds zit ik eraan te denken misschien een tweejarige associate degree in de IT te doen, maar ik weet niet of zo'n associate degree wat waard is. Het thuis oefenen met cursusmateriaal en eventueel een boek is een stuk goedkoper.

Boeken zijn wellicht wel een goed idee, eens kijken of ik wat goede boeken kan vinden. Ook zijn er gratis codecamps voor java en zo, dus ik vermoed dat ik daar gewoon veel gebruik van ga moeten maken. De bedoeling is ook niet om binnen een paar maanden alles te kunnen, de bedoeling is genoeg te leren om ergens een positie te krijgen en vandaaruit verder te groeien.

Ik zoek ook nog naar traineeships, maar alles wat ik nu bijleer, is meegenomen en kan ook helpen wanneer ik voor een traineeship ga.
Prima, probeer alleen wel zelf dingen te maken. Een valkuil is dat je met die courses lekker meewerkt maar zo sla je erg weinig op, zodra je zelf dingen moet uitzoeken en vastloopt sla je dingen goed op. Mininale is opgaven zelf uitbreiden en aanpassen.
pi_212186506
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Prima, probeer alleen wel zelf dingen te maken. Een valkuil is dat je met die courses lekker meewerkt maar zo sla je erg weinig op, zodra je zelf dingen moet uitzoeken en vastloopt sla je dingen goed op. Mininale is opgaven zelf uitbreiden en aanpassen.
Ja, dat zeker. Daarom heb ik nu zo'n programma waar je een beetje de basics doet volgen. Vervolgens als ik die een beetje heb, of ik heb het gevoel van ik kan nu wat. Dan ga ik zelf eens wat proberen. Design boeit mij niet, ik ben geen designer, maar dan kan ik bijvoorbeeld zeggen: 'Ik wil een eigen blog site maken.' En dan ga ik dat doen.

Ik moet even kijken hoe en wat ik het wil doen, maar voor nu sta ik echt nog in het voorportaal ergens.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 17:31:29 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212189494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:57 schreef Zoon_John het volgende:
Design boeit mij niet
Want het maakt je niet uit wat eindgebruikers ervan vinden? Gebruiksgemak en gebruikerswaardering hangt voor een supergroot deel van het design af..

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 27-01-2024 18:07:47 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 27 januari 2024 @ 17:39:54 #293
459912 FlippingCoin
pi_212189552
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Want het maakt je uit wat eindgebruikers ervan vinden? Gebruiksgemak en gebruikerswaardering hangt voor een supergroot deel van het design af..
Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om te maken, en ik kan ook wel begrijpen dat het niet binnen het interessegebied van iemand ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 27-01-2024 17:50:35 ]
pi_212189585
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Want het maakt je uit wat eindgebruikers ervan vinden? Gebruiksgemak en gebruikerswaardering hangt voor een supergroot deel van het design af..
Een webdesigner heeft een apart vak geleerd daarvoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2024 17:45:53 ]
pi_212190865
De chat met ajax requests die ik wou maken is eindelijk af (af genoeg) na iets van 16 uur of meer. Wel van geleerd maar achteraf gezien zat ik weer uren maar wat te prutsen
  donderdag 1 februari 2024 @ 18:35:15 #296
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_212253347
Lieve mensen in dit topic,

Ik wil graag wat nieuws gaan bouwen. Laravel als backend, C# console applicatie aan de voorkant.

Iemand ideeën voor een tof project?
pi_212253651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 18:35 schreef TomNook het volgende:
Lieve mensen in dit topic,

Ik wil graag wat nieuws gaan bouwen. Laravel als backend, C# console applicatie aan de voorkant.

Iemand ideeën voor een tof project?
Een quiz app misschien een idee?

Maak een quizapplicatie waarin gebruikers quizzen kunnen maken, delen en deelnemen. Laravel kan dan volgens mij de backend beheren met gebruikersaccounts, quizgegevens en resultaten, terwijl de C# console applicatie kan worden gebruikt voor het afspelen van de quizzen denk ik..
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:46:05 #298
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_212261424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Een quiz app misschien een idee?

Maak een quizapplicatie waarin gebruikers quizzen kunnen maken, delen en deelnemen. Laravel kan dan volgens mij de backend beheren met gebruikersaccounts, quizgegevens en resultaten, terwijl de C# console applicatie kan worden gebruikt voor het afspelen van de quizzen denk ik..
Geen gek idee! :)
Weet alleen nog niet hoe de console app er dan uit komt te zien. Daar kan ik over nadenken.

Zal ik gewoon REST API doen of kijken naar websockets? Zou ik dat samen kunnen laten werken? Ik wil niet dat de cliënt moet pollen.

Misschien eerst een beginnen met een string laten echo'en en daarop voortbouwen.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 18:51:40 #299
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_212267246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef TomNook het volgende:

[..]
Geen gek idee! :)
Weet alleen nog niet hoe de console app er dan uit komt te zien. Daar kan ik over nadenken.

Zal ik gewoon REST API doen of kijken naar websockets? Zou ik dat samen kunnen laten werken? Ik wil niet dat de cliënt moet pollen.

Misschien eerst een beginnen met een string laten echo'en en daarop voortbouwen.
niet moeilijk doen met websockets en long pollen. Voor een quizje meer dan voldoende.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 19:02:12 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212267391
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:51 schreef ralfie het volgende:

[..]
niet moeilijk doen met websockets en long pollen. Voor een quizje meer dan voldoende.
Idd websockets en long pollen is gaaf voor live updates tussen client en server. Voor eenvoudig vraag/antwoord is een reguliere REST api veel beter geschikt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')