abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2023 @ 18:20:37 #251
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208168710
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:16 schreef Chandler het volgende:

[..]
Handmatig geprobeerd te veranderen, enige melding die totalcommander gaf was dat het meer dan 259 tekens bevatte, maar dat moet met windows gewoon kunnen en kon! :)

Meer debuggen kan ik niet... de meldingen die ik kreeg van PHP waren niet erg behulpzaam.

En zoals je in de code kon zien, de namen zijn het probleem niet:

van
50d71dbb3b7c32bab057b463b02608db.png

naar
Hey you-yes you stop being unhappy with yourself you are perfect stop wishing you looked like someone else or wishing people liked you as much as they like someone else stop trying to get attention from those who hurt you stop hating your body your.png
Want als je dit met die php functie probeert dan werkt het normaal wel? Misschien zit er wel een limiet op die php functie he.

Let wel ik ben geen php developer of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208169176
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:16 schreef Chandler het volgende:

[..]
Handmatig geprobeerd te veranderen, enige melding die totalcommander gaf was dat het meer dan 259 tekens bevatte, maar dat moet met windows gewoon kunnen en kon! :)

Meer debuggen kan ik niet... de meldingen die ik kreeg van PHP waren niet erg behulpzaam.

En zoals je in de code kon zien, de namen zijn het probleem niet:

van
50d71dbb3b7c32bab057b463b02608db.png

naar
Hey you-yes you stop being unhappy with yourself you are perfect stop wishing you looked like someone else or wishing people liked you as much as they like someone else stop trying to get attention from those who hurt you stop hating your body your.png
Heb je nog een paar voorbeelden waarbij het fout gaat?
pi_208169451
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:55 schreef thabit het volgende:

[..]
Heb je nog een paar voorbeelden waarbij het fout gaat?
Op dit moment niet, ben niet in de buurt van m'n develop systeem! :) maar het lijkt wel of het toch iets met de lange bestandsnamen te maken heeft... terwijl die daarvoor toch echt een foutmelding zou moeten geven. En moet toch echt eens m'n php versie uppen, draai nog steeds 5 (offline dat dan weer wel)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 27 februari 2023 @ 19:40:49 #254
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_208169879
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:55 schreef Chandler het volgende:
Met een scriptje verander ik een hoop bestanden qua naam maar soms gaat het fout en kan de fout niet begrijpen.
[ code verwijderd ]
Er is geen manier om meer info van PHP te krijgen? Dat zou wel wat treurig zijn. In dat geval kan je weinig anders dan proberen het issue to localizen:
1. Comment alle andere code uit en check of de bug nog steeds gebeurt;
2. Gebeurt de bug nog steeds, log dan de source en target name en doe een file_exists-call op beide (en log die booleans ook);
3. Levert ook dit niks op, probeer dan bv. eens een copy-call i.p.v. rename-call (note dat je huidige rename-call eigenlijk meerdere dingen doet: renamen én naar een andere directory verplaatsen, maar onder water waarschijnlijk nog meer deelstappen, die weer afhangen van je OS).

Zie bv. wat Oracle schrijft over de rename-method van Java:
quote:
Many aspects of the behavior of this method are inherently platform-dependent: The rename operation might not be able to move a file from one filesystem to another, it might not be atomic, and it might not succeed if a file with the destination abstract pathname already exists. The return value should always be checked to make sure that the rename operation was successful.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_208170007
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:40 schreef 2thmx het volgende:
Er is geen manier om meer info van PHP te krijgen? Dat zou wel wat treurig zijn. In dat geval kan je weinig anders dan proberen het issue to localizen:
1. Comment alle andere code uit en check of de bug nog steeds gebeurt;
Script bestaat uit nog geen 200 regels... dus dat hoeft niet, werkt bij alle korte bestandsnamen wel.
quote:
2. Gebeurt de bug nog steeds, log dan de source en target name en doe een file_exists-call op beide (en log die booleans ook);
Gedaan, en zelf een handmatige rename, deze werkt wel maar gaf een melding van dat het meer dan 259 karakters was
quote:
3. Levert ook dit niks op, probeer dan bv. eens een copy-call (note dat je huidige rename-call eigenlijk meerdere dingen doet: renamen én naar een andere directory verplaatsen, maar onder water waarschijnlijk nog meer deelstappen, die weer afhangen van je OS.
Kan, maar ik dacht even googlen, nou dat even is heel wat langer geworden en waarschijnlijk het probleem gevonden.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de manier waarop PHP 5 met het bestandssysteem omgaat, deze support niet echt longfilenames... Ik ga morgen eens proberen om m'n php versie te upgraden en dan zien of het probleem dan is opgelost! :Y

Maar volgens vele mensen met een soortgelijk probleem zal dat de oplossing zijn! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 27 februari 2023 @ 20:04:04 #256
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_208170452
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:45 schreef Chandler het volgende:

[..]
Script bestaat uit nog geen 200 regels... dus dat hoeft niet,
Al waren het maar 2 regels, als die code de file/resource niet goed teruggeeft aan de OS, dan zou dat het kunnen verklaren.
quote:
werkt bij alle korte bestandsnamen wel.
Schreef je een paar uur geleden niet nog dat je geen patroon kon ontdekken in de file names die faalden? Anyway: het maximum van Windows is voor het pad, dus dat is inclusief de folders, dus niet alleen de file name.
quote:
Microsoft Windows has a MAX_PATH limit of ~256 characters. If the length of the path and filename combined exceed ~256 characters you will be able to see the path/files via the Windows Explorer, but may not be able to delete/move/rename these paths/files.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  maandag 27 februari 2023 @ 22:04:40 #257
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_208172341
Oude win32 meuk (ansi?) heeft inderdaad een max pad lengte van 260 karakters, maar is niet echt hard en kan omzeild worden dmv een registry switch of de \\?\ prefix (bijv \\?\C:\pad\naar\x). Oude libraries werken nog steeds met die max pad lengte omdat dat getal overal en nergens hardcoded terugkomt - een oudere php versie zal allicht nog checken op een max pad lengte van 260 karakters en dan erroren, de huidige php versies lijken (gezien de broncode) ook te checken op 260 karakters en tot max 2048 karakters daar automatisch de \\?\ of \\?\UMC\ prefix voor te plakken mocht dit gezien worden zodat de actie toch kan plaatsvinden.

zie ook:

https://learn.microsoft.c(...)tation?tabs=registry
https://github.com/php/php-src/blob/master/win32/ioutil.h (php broncode)
  vrijdag 12 mei 2023 @ 12:26:20 #258
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209118075
Hoi, hoe is iedereen hier? :)

Ik heb even een vraag want ik kom er niet zo goed uit. Misschien kan iemand helpen zodat ik verder kan.

Ik heb altijd al angst gehad voor de 'normale' variant van Datatables die je echt moet beheersen met JavaScript. Ik zal het ook nooit hoeven gebruiken, want Livewire voldoet in 99% van de gevallen.

Dus stel: je bent bezig met Laravel Livewire en je wil Livewire Datatables integreren.

In mijn geval heb ik vier models waar ik gegevens van wil hebben. Maar het kunnen er héél erg veel zijn, soms wel meer dan 100.000!

Weet iemand of je dit op een normale manier kunt integreren met Livewire Datatables? Hij mag in ieder geval niet meer gegevens ophalen dan nodig per pagina. :'(
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_209118466
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:26 schreef TomNook het volgende:
Hoi, hoe is iedereen hier? :)

Ik heb even een vraag want ik kom er niet zo goed uit. Misschien kan iemand helpen zodat ik verder kan.

Ik heb altijd al angst gehad voor de 'normale' variant van Datatables die je echt moet beheersen met JavaScript. Ik zal het ook nooit hoeven gebruiken, want Livewire voldoet in 99% van de gevallen.

Dus stel: je bent bezig met Laravel Livewire en je wil Livewire Datatables integreren.

In mijn geval heb ik vier models waar ik gegevens van wil hebben. Maar het kunnen er héél erg veel zijn, soms wel meer dan 100.000!

Weet iemand of je dit op een normale manier kunt integreren met Livewire Datatables? Hij mag in ieder geval niet meer gegevens ophalen dan nodig per pagina. :'(
Ja, met pagination. Dan haal je alleen de records op voor 1 pagina en kun je vooruit/achteruit bladeren. https://rappasoft.com/doc(...)on/available-methods
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:25:47 #260
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209120710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja, met pagination. Dan haal je alleen de records op voor 1 pagina en kun je vooruit/achteruit bladeren. https://rappasoft.com/doc(...)on/available-methods
Bedankt voor het reageren. :)

Ik zie inderdaad dat je een model door kunt geven en dan queries kunt uitoefenen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik ga even onderzoek doen (en het uitproberen), maar ik geloof dat DataTables gelijk alles ophaalt, óók wanneer je het pagineert. Maar misschien dat deze instelling inderdaad helpt.

Idee: wellicht gebruik maken van de skip() en take()- functies van de query builder en met het pagina-nummer uitrekenen welke data je ophaalt?

Heb jij een idee om meerdere models te gebruiken voor zo'n datatable?

Mijn apenbrein kwam aanzetten met een Bootstrap modal waarin je aan de hand van een radius button de juiste Table tevoorschijn kunt toveren. Iets aanklikken triggert dan andere Livewire Components op de pagina.

Ik ben nogal een lul die het nog moet leren, maar ik hoop snel veel ervaring op te kunnen doen met Livewire en hoop dat je verder nog tips hebt voor me.
pi_209121392
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 16:25 schreef TomNook het volgende:

[..]
Bedankt voor het reageren. :)

Ik zie inderdaad dat je een model door kunt geven en dan queries kunt uitoefenen.
[..]
Ik ga even onderzoek doen (en het uitproberen), maar ik geloof dat DataTables gelijk alles ophaalt, óók wanneer je het pagineert. Maar misschien dat deze instelling inderdaad helpt.

Idee: wellicht gebruik maken van de skip() en take()- functies van de query builder en met het pagina-nummer uitrekenen welke data je ophaalt?

Heb jij een idee om meerdere models te gebruiken voor zo'n datatable?

Mijn apenbrein kwam aanzetten met een Bootstrap modal waarin je aan de hand van een radius button de juiste Table tevoorschijn kunt toveren. Iets aanklikken triggert dan andere Livewire Components op de pagina.

Ik ben nogal een lul die het nog moet leren, maar ik hoop snel veel ervaring op te kunnen doen met Livewire en hoop dat je verder nog tips hebt voor me.
Ik weet niet wat je precies probeert te doen. Je wil een datatable tonen waarvan de data uit meerdere modellen bestaat? Hebben die modellen een relatie met elkaar? Dat is een kwestie van de juiste query bouwen in je php backend. Of wil je gewoon meerdere tabellen maken met elk een ander model? Dan wordt het vooral een frontend ding, dat je de juiste table toont.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:19:34 #262
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209125834
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:06 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je precies probeert te doen. Je wil een datatable tonen waarvan de data uit meerdere modellen bestaat? Hebben die modellen een relatie met elkaar? Dat is een kwestie van de juiste query bouwen in je php backend. Of wil je gewoon meerdere tabellen maken met elk een ander model? Dan wordt het vooral een frontend ding, dat je de juiste table toont.
Ik denk dat ik het juiste pad ga vinden nu, dankzij jouw hulp. Bedankt dus. Ik dacht veel te ingewikkeld.
pi_209126233
  dinsdag 16 mei 2023 @ 09:27:13 #264
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209170510
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:46 schreef thabit het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb zelf lange tijd alleen gewerkt aan backend projecten. Ben zelf wel vaardig met Bootstrap en jQuery, maar er gaat wel een andere wind waaien.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 01:52:28 #265
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210426513
In de late uurtjes bezig met een persoonlijk boekhoudsysteem.
pi_211296942
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 01:52 schreef TomNook het volgende:
In de late uurtjes bezig met een persoonlijk boekhoudsysteem.
Hoe verloopt dit? :)
pi_211297400
Al maanden VS Code niet aangeraakt. :@
pi_211521800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Al maanden VS Code niet aangeraakt. :@
Ik verleden week nog, wat gekloot met de Youtube API, loop tegen vervelende maximum calls aan. Wilde mijn playlist alfabetisch sorten op band en dan titel maar zie nog geen resultaat.
  zondag 7 januari 2024 @ 21:47:18 #269
459912 FlippingCoin
pi_211955353
Ik ben hier een tijdje afwezig geweest, maar ik heb niet stilgezeten. In de tussentijd ben ik bezig geweest met mijn grootste side projects waar ik ooit aan gewerkt hebt, een interpreter(over een tijdje compiler) voor mijn eigen programmeertaal. *O*

Vandaag een hele grote milestone behaald, de kern van mijn taal is het ondersteunen van het reactive paradigma, en vandaag heb ik het subscription model eindelijk werkend gekregen.

Hier een screenshot van een klein stukje code in mijn nieuwe taal met daaronder in de terminal de output van de interpreter over deze code, het is nog een work in progress dus er gaat het eea veranderen.

Wat dit doet, met de ~> operator wordt de functie aan de rechterzijde iedere keer dat de waarde c wordt bijgewerkt uitgevoerd met de nieuwe waarde voor c als input. Vervolgens zet ik a op 1, waardoor c een nieuwe waarde krijgt zijnde true, en daarna zet ik b op 2 waardoor c weer false wordt. Hierdoor wordt 2 keer de print functie aangeroepen welke het simpelweg naar de terminal print.

De laatste null line is de output van de assignment b = 2; dit levert geen waarde op en de laatste loc wordt momenteel naar de terminal geprint. Dit is een nalatenschap van voor de tijd dat er nog een print functie beschikbaar was.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_211955498
Zit je te trollen?
  zondag 7 januari 2024 @ 22:04:26 #271
459912 FlippingCoin
pi_211955534
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:00 schreef Masberum het volgende:
Zit je te trollen?
Neen.
pi_211955822
Ik ben begonnen met het leren van Python in Visual Studio Code met Django als frontend, beetje spelen. Eens kijken wat ik ga bouwen.
  zondag 7 januari 2024 @ 22:40:24 #273
459912 FlippingCoin
pi_211955874
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:34 schreef Managarm het volgende:
Ik ben begonnen met het leren van Python in Visual Studio Code met Django als frontend, beetje spelen. Eens kijken wat ik ga bouwen.
Nice, al ervaring met andere talen?
pi_211956053
quote:
16s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nice, al ervaring met andere talen?
22 jaar gewerkt als ontwikkelaar. Begonnen met C, Turbo Pascal, Delphi. Daarna C# met een backend gehost in Azure, frontend WPF. Nieuwe taal leren is gewoon om wat anders te doen dan tv kijken en gamen.
  zondag 7 januari 2024 @ 23:02:45 #275
459912 FlippingCoin
pi_211956069
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:00 schreef Managarm het volgende:

[..]
22 jaar gewerkt als ontwikkelaar. Begonnen met C, Turbo Pascal, Delphi. Daarna C# met een backend gehost in Azure, frontend WPF. Nieuwe taal leren is gewoon om wat anders te doen dan tv kijken en gamen.
Bij mij staat Haskell hoog op de lijst om te leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')