abonnement Unibet Coolblue
pi_197131878
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er wordt geen perfect gedrag geeist. Maar ook geen pest gedrag (terug grommen).

Dat ze dacht dat veel aandacht (gezicht dichtbij) zou helpen snap ik, is fout, maar vanuit een goed hart.
Dat ze dat niet wist kan niemand haar kwalijk nemen.

Maar buiten zetten en kinderachtig terug grommen slaat nergens op.
Ik maak geen grapje als ik zeg dat iemand dat maar 1 keer doet in mijn huis.

Het is een dier, die doet zo omdat het zich kut voelt, niet om te pesten.
Niet weten hoe ermee om te gaan is wat anders dan ff lekker je gram halen
Klopt. Slaat inderdaad nergens op. Maar imo niet onvergeeflijk, zeker wanneer die vriendin zich door deze situatie dus al maandenlang niet thuis voelt in wat ook haar huis zou moeten zijn.

Je zoomt wel erg in op die twee incidenten. In wat voor haar dus al meerdere maanden van 'ongemakkelijk in eigen huis' is.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 13:58:18 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197132142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Slaat inderdaad nergens op. Maar imo niet onvergeeflijk, zeker wanneer die vriendin zich door deze situatie dus al maandenlang niet thuis voelt in wat ook haar huis zou moeten zijn.

Je zoomt wel erg in op die twee incidenten. In wat voor haar dus al meerdere maanden van 'ongemakkelijk in eigen huis' is.
Voor die kat zal het niet beter worden als die vriendin zich niet voldoende bewust wordt van haar fouten in de benadering van die kat. En dat moet TS zich goed realiseren. Plus dat TS met zijn kat naar de dierenarts moet.

Prima dat je voor de vriendin opkomt, maar ik heb persoonlijk het meest te doen met de kat, dan met TS en dan pas met de vriendin.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:04:32 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197132253
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Slaat inderdaad nergens op. Maar imo niet onvergeeflijk, zeker wanneer die vriendin zich door deze situatie dus al maandenlang niet thuis voelt in wat ook haar huis zou moeten zijn.

Je zoomt wel erg in op die twee incidenten. In wat voor haar dus al meerdere maanden van 'ongemakkelijk in eigen huis' is.
Ongemakkelijk in dat huis? Omdat de kat niet benaderd wil worden maar verstopt is als zij de kat met rust laat???
Een keertje schrikt omdat de kat vanuit een verstop plek gromt????

Kom op zeg. Als de kat achter haar aan kwam had je een punt. Maar dat is niet aan de orde.

Ik heb trouwens al uitgebreid advies gegeven die waarschijnlijk zal helpen. Heeft mij met een kat of 20 geholpen die zeer onaangepast waren.
Ik kan niets beloven, maar wel zeggen dat de kans zo groter is dan ‘goed’ contact afdwingen.

Maar die vriendin is geen 4 jaar hoop ik. Kan nadenken.
Nogmaals, dat ze dingen probeert die niet werken is niet het probleem.
Een binnenkat gewoon buiten zetten en provoceren (terug grommen) wel.

Ze hoeft het niet leuk te vinden, ze hoeft er geen moeite in te steken.
Het enige wat ze moet doen is niet krengig zijn en de kat te tergen.

Voor de ts.
Naast tijd en geduld nog een advies. Koop feliway (friends).
Dat zijn katten hormonen die je met een dispenser in de lucht gooit waardoor de kat zich makkelijker beter voelt
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:13:25 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197132443
Ter aanvulling

De ts zou idd het dier eens goed moeten laten onderzoeken.
Zelfs mijn wildvang kat die niets van vreemden moest hebben gedroeg zich niet zo.
De fysieke problemen van deze kat verergeren het. Balansverlies ed is niet normaal. Poepen van stress is echt heel erg ernstig.

Niets hiervan is ok. Dat die vriendin het naar vindt is vervelend, maar die kat voelt zich echt een heel stuk kutter dan dat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197132576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ongemakkelijk in dat huis? Omdat de kat niet benaderd wil worden maar verstopt is als zij de kat met rust laat???
Een keertje schrikt omdat de kat vanuit een verstop plek gromt????

Kom op zeg. Als de kat achter haar aan kwam had je een punt. Maar dat is niet aan de orde.
Bagatelliseer de boel alsjeblieft nog meer zeg.

quote:
De kat gromt en blaast sinds ontmoeting naar vriendin
quote:
Vriendin voelt zich door kat ellendig en wilt niet met kat in huis wonen.
Leuk en aardig dat die kat er wss niets aan kan doen. Maar op een gegeven moment is het gewoon genoeg met dat agressieve gedrag. Dat zou voor elk normaal mens opgaan bij continue agressie door een huisdier.

quote:
Ze hoeft het niet leuk te vinden, ze hoeft er geen moeite in te steken.
Het enige wat ze moet doen is niet krengig zijn en de kat te tergen.
Twee momenten die ze niet goed aanpakt. In anderhalf jaar. En daar maak jij al van dat ze die kat blijkbaar zit te tergen en 'krengerig' is. Kom nou zeg. Hoezo compleet doorschieten.

Je advies ter verbetering ed is inderdaad erg waardevol, en TS en vriendin moeten daar zeker werk van maken (en ws professionele hulp inschakelen)

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 31-12-2020 14:28:04 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 14:27:25 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197132815
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Bagatelliseer de boel alsjeblieft nog meer zeg.
[..]

Wie bagatelliseerd hier zeg????

Het gedrag wat de kat laat zien duidt op enorme stress en ellende.
Dat dier voelt zich compleet beroerd. Wat hier beschreven wordt duidt op de hoogste levels van ongemak en ellende die je maar kan beschrijven.

Zelfs agressie zou minder erg zijn als dit. Dit dier kan/durft dat niet eens. Een roofdier die zich zo gedraagt is echt ronduit kommer en kwel. Veel erger dan schijten in de verstopplaats bij benadering ga je het niet krijgen.

Je hebt het over zou ook haar huis moeten zijn. Maar zij heeft bewegingsruimte, de kat niet voor de kat zijn gevoel.
Die kan nergens heen en voelt zoveel stress en ellende.

Hier moet wat aan gedaan worden en niet omdat vriendin lief het ‘lastig’ vindt. Maar omdat die kat ronduit ongelukkig en ellendig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197132878
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wie bagatelliseerd hier zeg????

Het gedrag wat de kat laat zien duidt op enorme stress en ellende.
Dat dier voelt zich compleet beroerd. Wat hier beschreven wordt duidt op de hoogste levels van ongemak en ellende die je maar kan beschrijven.

Zelfs agressie zou minder erg zijn als dit. Dit dier kan/durft dat niet eens. Een roofdier die zich zo gedraagt is echt ronduit kommer en kwel. Veel erger dan schijten in de verstopplaats bij benadering ga je het niet krijgen.

Je hebt het over zou ook haar huis moeten zijn. Maar zij heeft bewegingsruimte, de kat niet voor de kat zijn gevoel.
Die kan nergens heen en voelt zoveel stress en ellende.

Hier moet wat aan gedaan worden en niet omdat vriendin lief het ‘lastig’ vindt. Maar omdat die kat ronduit ongelukkig en ellendig is.
Dat ontken ik ook nergens. Maar misschien eens ophouden om te doen alsof het allemaal aan die vriendin ligt en de twee malen dat ze het niet goed aanpakte.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 14:29:25 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197132887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Bagatelliseer de boel alsjeblieft nog meer zeg.
[..]


[..]

Leuk en aardig dat die kat er wss niets aan kan doen. Maar op een gegeven moment is het gewoon genoeg met dat agressieve gedrag. Dat zou voor elk normaal mens opgaan bij continue agressie door een huisdier.
[..]

Twee momenten die ze niet goed aanpakt. In anderhalf jaar. En daar maak jij al van dat ze die kat blijkbaar zit te tergen en een kreng is. Kom nou zeg. Hoezo compleet doorschieten.

Je advies ter verbetering ed is inderdaad erg waardevol, en TS en vriendin moeten daar zeker werk van maken (en ws professionele hulp inschakelen)
De kat buiten zetten en kinderachtig ‘terug’ grommen is idd tergen.
Een dier die al in de toppen van stress en ellende zit nog even pesten omdat jij het niet leuk vindt...

Zie het als iemand schoppen die al ligt, dat is verdomd vergelijkbaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:30:05 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197132909
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Bagatelliseer de boel alsjeblieft nog meer zeg.
[..]


[..]

Leuk en aardig dat die kat er wss niets aan kan doen. Maar op een gegeven moment is het gewoon genoeg met dat agressieve gedrag. Dat zou voor elk normaal mens opgaan bij continue agressie door een huisdier.
[..]

Twee momenten die ze niet goed aanpakt. In anderhalf jaar. En daar maak jij al van dat ze die kat blijkbaar zit te tergen en 'krengerig' is. Kom nou zeg. Hoezo compleet doorschieten.

Je advies ter verbetering ed is inderdaad erg waardevol, en TS en vriendin moeten daar zeker werk van maken (en ws professionele hulp inschakelen)
De kat is niet agressief, de kat heeft pijn en is bang.

Godverdomme, zeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197132911
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook nergens. Maar misschien eens ophouden om te doen alsof het allemaal aan die vriendin ligt en de twee malen dat ze het niet goed aanpakte.
En vriendin kan er ook niets aan doen dat bepaalde medische problemen die naar verwachting samenhangen met dit gedrag nooit voldoende zijn aangepakt door zijn eigenaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 14:30:29 ]
pi_197132947
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De kat buiten zetten en kinderachtig ‘terug’ grommen is idd tergen.
Een dier die al in de toppen van stress en ellende zit nog even pesten omdat jij het niet leuk vindt...

[quote]Zie het als iemand schoppen die al ligt, dat is verdomd vergelijkbaar.
Nee, iemand schoppen die al ligt is totaal niet vergelijkbaar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197132959
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De kat is niet agressief, de kat heeft pijn en is bang.

Godverdomme, zeg.
En reageert vanuit die pijn en angst agressief. Hartstikke begrijpelijk want bang dier wat geen kant op kan, maar dat maakt het niet dat het geen agressief gedrag is.

Het een sluit het ander niet uit.

Kom op zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197133013
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De kat buiten zetten en kinderachtig ‘terug’ grommen is idd tergen.
Een dier die al in de toppen van stress en ellende zit nog even pesten omdat jij het niet leuk vindt...

Zie het als iemand schoppen die al ligt, dat is verdomd vergelijkbaar.
Mjah, vul lekker in dat ze dat deed om dat dier nog eens extra te pesten zeg.

:')

Want het is natuurlijk onmogelijk dat een mens vanuit wanhoop eens iets stoms doet. Nee, dat is meteen gericht en opzettelijk pestgedrag, met kwade intentie.

Echt ...
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 14:34:48 #114
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197133031
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook nergens. Maar misschien eens ophouden om te doen alsof het allemaal aan die vriendin ligt en de twee malen dat ze het niet goed aanpakte.
Ik heb nergens gezegd dat alles aan die vriendin ligt. Zeg zelfs dat ze het goed bedoelde met contact proberen te maken.

Maar buiten zetten en grommen naar de kat is niet vriendelijk bedoeld en dat ga ik ook niet zo draaien.
Dat is kut gedrag waarvan ze heel prima weet dat dat het erger maakt.
Dat naar een dier toe die zich zo rot voelt dat het schijt van ellende.

Dat is nogal laakbaar. En ik maak echt geen grapje als ik zeg dat je dat maar 1 keer doet in mijn huis.
Je schopt niet als iemand al ligt, waarbij je die iemand in deze kan vergelijken met een verdomd jong kind. Op zn hoogst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:35:07 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197133041
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:31 schreef probeer het volgende:

[..]

En reageert vanuit die pijn en angst agressief. Hartstikke begrijpelijk want bang dier wat geen kant op kan, maar dat maakt het niet dat het geen agressief gedrag is.

Het een sluit het ander niet uit.

Kom op zeg.
Het geeft aan waar het probleem zit en als jij komt met zinnen als ‘het is een keer klaar met dat agressieve gedrag’, dan ga je dus voorbij aan de oorzaak van het probleem.

Dat dier heeft pijn en dat dier is bang. Laat dat eens tot je doordringen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:37:00 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197133099
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, iemand schoppen die al ligt is totaal niet vergelijkbaar.
Oh jawel

Het dier zit in zijn verstop plek, kan niet weg.
En dan nog etteren, omdat jij die wel weg kan (en die kat niet achter je aankomt) gefrustreerd bent.

Vertel eens, waarom is het zo anders?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:39:06 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197133160
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:31 schreef probeer het volgende:

[..]

En reageert vanuit die pijn en angst agressief. Hartstikke begrijpelijk want bang dier wat geen kant op kan, maar dat maakt het niet dat het geen agressief gedrag is.

Het een sluit het ander niet uit.

Kom op zeg.
Niet agressief, defensief.

Het dier valt haar niet aan, komt niet achter haar aan.
Doet zo bij benadering. En bijt/krabt niet zover ik lees.

Ze zet het dier zelfs buiten. Dat lukt niet als de kat agressief is. Dan lig je van voor tot boven open
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:39:42 #118
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197133175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Mjah, vul lekker in dat ze dat deed om dat dier nog eens extra te pesten zeg.

:')

Want het is natuurlijk onmogelijk dat een mens vanuit wanhoop eens iets stoms doet. Nee, dat is meteen gericht en opzettelijk pestgedrag, met kwade intentie.

Echt ...
Terug grommen en doen is niet perongelijk he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197133200
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Terug grommen en doen is niet perongelijk he?
Ok, laat het woord opzettelijk maar weg in die zin dan. Impliceert nog steeds geen kwade intentie. Eerder wanhoop.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197133247
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het geeft aan waar het probleem zit en als jij komt met zinnen als ‘het is een keer klaar met dat agressieve gedrag’, dan ga je dus voorbij aan de oorzaak van het probleem.

Dat dier heeft pijn en dat dier is bang. Laat dat eens tot je doordringen.
Het is toch zaak om de oorzaak van dat gedrag aan te pakken dan. Eeuwig laten voortkabbelen en vriendin maar laten uitzoeken hoe ze daarmee dealt is ook niet echt een optie en zielig voor de kat.
pi_197133265
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Oh jawel

Het dier zit in zijn verstop plek, kan niet weg.
En dan nog etteren, omdat jij die wel weg kan (en die kat niet achter je aankomt) gefrustreerd bent.

Vertel eens, waarom is het zo anders?
Omdat oppakken en buiten zetten niet dezelfde handeling zijn als schoppen.

Er zit een HEEL groot verschil tussen wanneer ik jou oppak en naar buiten zet, en wanneer ik jou schop terwijl je op de grond ligt.

En ja, ook voor een kat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197133319
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het geeft aan waar het probleem zit en als jij komt met zinnen als ‘het is een keer klaar met dat agressieve gedrag’, dan ga je dus voorbij aan de oorzaak van het probleem.
Nee hoor. Dat geeft juist aan dat er iets moet gebeuren. Dat het op deze manier niet langer kan. Jij maakt daarvan dat ik blijkbaar vind dat die kat weg moet.

quote:
Dat dier heeft pijn en dat dier is bang. Laat dat eens tot je doordringen.
Leuke poging om te doen alsof ik dat niet besef.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 14:48:39 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197133416
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat oppakken en buiten zetten niet dezelfde handeling zijn als schoppen.

Er zit een HEEL groot verschil tussen wanneer ik jou oppak en naar buiten zet, en wanneer ik jou schop terwijl je op de grond ligt.

En ja, ook voor een kat.

Je vergeet het grommen.

En beide zijn bedoeld om de ‘ander’ te laten betalen. Een ik voel me kut, maar jij nog meer nu
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197133436
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vergeet het grommen.
Nee hoor, dat ben ik niet vergeten. Jij nam dat niet mee in de vergelijking die je mij voorlegde, dus ging ik daar niet op in.

quote:
En beide zijn bedoeld om de ‘ander’ te laten betalen. Een ik voel me kut, maar jij nog meer nu
Ja, en een liter water en de oceaan zijn beide nat. Dat maakt niet dat ze hetzelfde zijn.

En weer hang je die kwade intentie aan die twee keer dat vriendin de fout in ging. Want het moet wel zo zijn dat zij het specifieke doel had om dat dier nog meer pijn en angst te bezorgen. Toch?

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 31-12-2020 15:03:38 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 31 december 2020 @ 16:04:25 #125
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197135439
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat ben ik niet vergeten. Jij nam dat niet mee in de vergelijking die je mij voorlegde, dus ging ik daar niet op in.
[..]

Ja, en een liter water en de oceaan zijn beide nat. Dat maakt niet dat ze hetzelfde zijn.

En weer hang je die kwade intentie aan die twee keer dat vriendin de fout in ging. Want het moet wel zo zijn dat zij het specifieke doel had om dat dier nog meer pijn en angst te bezorgen. Toch?
Op die momenten ging het idd om haar gram halen.

Jij maakt ervan dat ik haar totaal ‘slecht’ vindt. Dat heb ik nooit gezegd.

Maar ipv deze domme oeverloze discussie zou het beter zijn als je ook wat tips hebt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')