De kat is een paar jaar geleden tijdelijk verlamd geweest aan haar staart. Dierenarts kon geen oorzaak vinden en stelde voor om haar staart te amputeren. Dat heb ik niet laten doen en na een paar dagen werkte de staart ook weer.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:01 schreef Samzz het volgende:
Ik mis wat essentiële informatie;
Welke fysieke en mogelijk mentale problemen heeft de kat?
Vertoont de kat dit gedrag ook naar andere mensen?
Wat heb jij gedaan om het ongewenste gedrag van de kat te corrigeren?
Is er een lijn te vinden in de momenten waarop de kat naar je vriendin gromt? Blijft het bij grommen?
Zelf heb ik het idee dat je kat bang is voor iets aan je vriendin. Ofwel een houding, een geur, en dat escaleert nu alleen maar. Het ultimatum van je vriendin is niet tof, dat ze de kat buiten zet of terug gromt is niet leuk. Echter kan ik het ergens wel begrijpen, al 1,5 jaar toegegromd worden door een kat is echt niet leuk en best frustrerend. Waarom is dit niet eerder aangepakt?
Dit.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik sluit niet uit dat je kat voortdurend pijn heeft. Katten verbergen dat helaas erg goed.
We kunnen dus iig concluderen dat de kat een vorm van pijn ervaart.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De kat is een paar jaar geleden tijdelijk verlamd geweest aan haar staart. Dierenarts kon geen oorzaak vinden en stelde voor om haar staart te amputeren. Dat heb ik niet laten doen en na een paar dagen werkte de staart ook weer.
Later heeft de kat een operatie gehad aan haar rechter knie (patella luxatie oid) omdat ze mank liep. Nu begint ze ook links klachten te vertonen. De kat is nooit goed in springen geweest en heeft ook balans problemen af en toe.
Is dit haar hele leven al? Want dat vind ik eigenlijk best zorgelijk klinken. Met dat je aangeeft dat ze een verlamde staart heeft gehad, nooit goed heeft kunnen springen en balansproblemen heeft, denk ik aan iets neurologisch.quote:Meeste tijd zit de kat in een donkere plek, alsof ze daglicht niet fijn vindt.
Maar de kat komt ook niet actief naar vreemde mensen toe? Dat hoeft ook niet, natuurlijk.quote:De kat gromt eigenlijk nooit naar andere mensen. Mijn ex liet de kat bijvoorbeeld met rust, maar zij was dan ook alleen in de weekend hier in tegenstelling tot mijn huidige vriendin.
Ik zou zeggen door de kat op te pakken en weg te zetten.quote:Ik zou niet weten hoe ik het gedrag (in dit geval) van de kat zou moeten corrigeren. Zover ik weet gromt een kat wanneer ze niet op hun gemak zijn. Ik heb dat mijn vriendin verteld.
Ze is naar de keuken geweest. Is de kat ooit gecorrigeerd met een plantenspuit?quote:De kat gromt of blaast en soms is er een patroon te zien maar soms ook niet. Net kon mijn vriendin bijvoorbeeld wel even aaien, maar toen kwam mijn vriendin terug van wat drinken halen en begon de kat weer te grommen en blazen (beide 1x).
Ik zou eens beginnen daarmee te stoppen. Dat is intimiderend voor de kat, dus ik vind het niet gek dat ze dan gromt.quote:Vriendin gaat bijvoorbeeld met haar gezicht dichtbij het huisje van de kat, maar er zijn ook momenten waarop mijn vriendin alleen voorbij loopt.
ik zou een slimme thermostaat kopen.quote:Nu dat de situatie verergerd is en mijn vriendin onbedoeld langs de kat loopt, de kat gromt dan al. Mijn vriendin liep bijvoorbeeld s avonds naar beneden om te kijken of de verwarming uit stond en de kat gromde en toen schrok mijn vriendin er van. Ik begrijp dat je daar wel van kan schrikken.
Ik heb moeite met deze situatie. Ik wil er samen uit komen en niet voor een van hen moeten kiezen.
Door deze zinnen krijg ik het vermoeden dat je vriendin die kat de hele tijd zit op te naaien. Laat dat arme beest met rustquote:Op donderdag 31 december 2020 00:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn ex liet de kat bijvoorbeeld met rust, maar zij was dan ook alleen in de weekend hier in tegenstelling tot mijn huidige vriendin.
..
Vriendin gaat bijvoorbeeld met haar gezicht dichtbij het huisje van de kat, maar er zijn ook momenten waarop mijn vriendin alleen voorbij loopt.
hoe werkt dat?quote:
Een serieuze tip..quote:Op donderdag 31 december 2020 00:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De kat is een paar jaar geleden tijdelijk verlamd geweest aan haar staart. Dierenarts kon geen oorzaak vinden en stelde voor om haar staart te amputeren. Dat heb ik niet laten doen en na een paar dagen werkte de staart ook weer.
Later heeft de kat een operatie gehad aan haar rechter knie (patella luxatie oid) omdat ze mank liep. Nu begint ze ook links klachten te vertonen. De kat is nooit goed in springen geweest en heeft ook balans problemen af en toe.
Meeste tijd zit de kat in een donkere plek, alsof ze daglicht niet fijn vindt.
De kat gromt eigenlijk nooit naar andere mensen. Mijn ex liet de kat bijvoorbeeld met rust, maar zij was dan ook alleen in de weekend hier in tegenstelling tot mijn huidige vriendin.
Ik zou niet weten hoe ik het gedrag (in dit geval) van de kat zou moeten corrigeren. Zover ik weet gromt een kat wanneer ze niet op hun gemak zijn. Ik heb dat mijn vriendin verteld.
De kat gromt of blaast en soms is er een patroon te zien maar soms ook niet. Net kon mijn vriendin bijvoorbeeld wel even aaien, maar toen kwam mijn vriendin terug van wat drinken halen en begon de kat weer te grommen en blazen (beide 1x). Vriendin gaat bijvoorbeeld met haar gezicht dichtbij het huisje van de kat, maar er zijn ook momenten waarop mijn vriendin alleen voorbij loopt.
Zijn andere kat vertrouwt haar wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:34 schreef Shivo het volgende:
Voor je kat kiezen natuurlijk. Ik zou niet iemand vertrouwen die mijn kat niet vertrouwt.
WTF?quote:Op woensdag 30 december 2020 06:47 schreef Granqvist het volgende:
[..].
Je snapt dat er een reden is waarom die kat zo doet? Ik vermoed dat vriendin een naar en vies mens is en de kat slecht heeft behandeld (al dan niet in het zicht van TS). De kat kan wél met haar omgaan, maar op zijn/haar manier. Vriendin kan niet met kat omgaan bedoel je.
En een andere kat kopen? Wat een achterlijke opmerking.
En dat baseer je op basis van de OP? Of loop je hier toch gewoon hard te speculeren?quote:Ik vermoed dat vriendin een naar en vies mens is en de kat slecht heeft behandeld
quote:Op woensdag 30 december 2020 05:44 schreef K.loon het volgende:
Als je kat zegt dat het een kutwijf is, dan is dat meestal ook zo.
Weg ermee.
Dit dus.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:32 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kattenmensen.
Natuurlijk kies je je kat, maar dat zeg je toch niet joh, domkop.
Leg uit dat je kat niet zo slim is als zij, dus dat je die lastig kan confronteren met de zaken die het beestje verkeerd doet, maar dat je er samen aan wil werken dat de band verbetert. Geef aan dat ze beide op een andere manier heel belangrijk in je leven zijn en je nooit zou kunnen kiezen en draai erna de vraag om 'kies jij ook voor mij, als de kat erbij komt?'
Maak duidelijk dat dit een probleem is dat jullie samen hebben en samen gaan oplossen. Zeg nooit dat je je huisdier boven je partner zou verkiezen. Daar is het nu helaas te laat voor.
Overigens wat een onzin weer dat als een kat iemand niet leuk vindt, dat wel de waarheid zou zijn. Genoeg beesten hebben gedragsproblemen, die zich niet altijd uiten naar het baasje, maar wel naar een ander. Maar breng dat een katten- of hondenmens maar eens aan het verstand. Daarom vraag ik in de datefase altijd of mensen dat zijn. Wat een volk.
Eerst komt eerst maalt ja? Wat een bizar principe om altijd te hanteren.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat vind je uberhaupt leuk aan je vriendin? Hoe heb je haar ontmoet? Maar mee eens dat je voor de kat moet kiezen, gewoon vanwege het feit dat die er eerst was en die niet voor jou als baasje gekozen had, dus eerst een kat nemen en dan na een onvoorziene omstandigheid die wegdoen is wel een beetje zielig aangezien de kat voor verzorging afhankelijk is en je vriendin niet.
In dit geval betekent dat dus dat TS alleen met zijn moeder samen kan gaan wonen.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:34 schreef Shivo het volgende:
Voor je kat kiezen natuurlijk. Ik zou niet iemand vertrouwen die mijn kat niet vertrouwt.
De ‘probleem kat’ heeft niet dat sociale fundament, zit waarschijnlijk met ook andere problemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn andere kat vertrouwt haar wel.
Ja, of die vriendin reageert een enkele keer uit wanhoop over de hele situatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De ‘probleem kat’ heeft niet dat sociale fundament, zit waarschijnlijk met ook andere problemen.
Dat iets niet de schuld is van dat mens (de vriendin in deze) maakt niet dat het erger maken ok is.
Buiten zetten, opdringen, tot pesten aan toe (terug grommen).
Dat is niet ok, niet eens een beetje.
Het is een kat, die doet dit niet om te pesten of om haar gram te halen.
Dat buiten zetten en terug grommen doet de vriendin wel om haar gram te halen.
Die vriendin kiest ervoor dit persoonlijk te maken. Dat dier niet, die kan dat niet eens
Er wordt geen perfect gedrag geeist. Maar ook geen pest gedrag (terug grommen).quote:Op donderdag 31 december 2020 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, of die vriendin reageert een enkele keer uit wanhoop over de hele situatie.
Is inderdaad niet correct of constructief, maar inmiddels best begrijpelijk (wanneer het een uitzondering betreft en niet de regel) .
Raar dat er dan wel van haar perfect gedrag geëist wordt. Zij is ook maar mens.
Het is overduidelijk dat er iets mis is met die kat. Daar kan die kat wss niets aan doen (we kunnen hem/haar iig niet op eenzelfde manier verantwoordelijk houden voor diens gedrag zoals we bij een mens zouden doen).
Maar om dan te doen alsof het dan dus allemaal bij zijn vriendin ligt is ook bizar. Lijkt er op dat TS dan alleen zijn moeder kan daten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |