abonnement Unibet Coolblue
pi_197061776
Iemand ervaring met het brute forcen van een wallet? Ik heb nog een XX aantal LTC uit 2013 in een wallet met een niet al te lang wachtwoord, maar helaas vergeten. Heb het in de afgelopen jaren al een paar keer geprobeerd maar elke keer lukt het mij niet om een geschikte tool te vinden.

Inmiddels is de laatste keer alweer 3 jaar geleden dus ik ben benieuwd naar succesverhalen en daarbij behorende tools.

Ik heb de volgende tools gevonden die ik eventueel kan proberen, maar voordat ik mijn tijd verdoe zoek ik een duwtje naar de goede richting.

https://github.com/glv2/bruteforce-wallet
https://github.com/gurnec/btcrecover
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197062970
Hoeveel karakters is je wachtwoord?
Wat voor een videokaart en processor heb je?
Heb je (al) een linux distributie? Zoja, welke?
pi_197063361
Ook een belangrijke vraag: zijn er delen van het WW die je 100% zeker weet? Zelfs 1 letter of cijfer (bijvoorbeeld het eerste slot) kan al van grote betekenis zijn
pi_197064039
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:24 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Hoeveel karakters is je wachtwoord?
Wat voor een videokaart en processor heb je?
Heb je (al) een linux distributie? Zoja, welke?
Karakters weet ik niet precies, maar 6 of minder. Het was om te testen of de encryptie werkte maar ik heb het wachtwoord er nooit meer afgehaald.

Ik heb een laptop met een GTX950M en Windows. En een homeserver zonder GPU met Ubuntu Server. Beide aangeleverde tools draaien op CPU volgens mij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ook een belangrijke vraag: zijn er delen van het WW die je 100% zeker weet? Zelfs 1 letter of cijfer (bijvoorbeeld het eerste slot) kan al van grote betekenis zijn
Ik kan mij niets herinneren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197065135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:57 schreef dimmak het volgende:

[..]

Karakters weet ik niet precies, maar 6 of minder. Het was om te testen of de encryptie werkte maar ik heb het wachtwoord er nooit meer afgehaald.

Ik heb een laptop met een GTX950M en Windows. En een homeserver zonder GPU met Ubuntu Server. Beide aangeleverde tools draaien op CPU volgens mij.
[..]

Ik kan mij niets herinneren.
Dat is wel gematigd positief.

Weet je nog uit je hoofd of je speciale tekens hebt gebruikt of niet? En weet je of je hoofdletters hebt gebruikt?

En kun je een lijst maken per karaktertype van tekens die je in ieder geval níet hebt gebruikt? Bijvoorbeeld een hoofdletter X, of een / of een &?

Élk karakter dat je uit kán sluiten helpt ontzettend mee.

Als het gaat om 6 karakters en voor nu even élk mogelijk getal, letter of speciaal teken, dan zijn de aantal mogelijkheden als volgt:

Aantal mogelijkheden per slot = normale letters + hoofdletters + cijfers + speciale tekens
Aantal mogelijkheden per slot = 26 + 26 + 10 + ~30
Aantal mogelijkheden per slot = 92

Aantal mogelijke wachtwoorden = mogelijkheden per slot ^ aantal slots
Aantal mogelijke wachtwoorden = 92^6
Aantal mogelijke wachtwoorden = 606.355.001.344

Bij een hashrate van bijvoorbeeld 10.000 hashes/s komt dit neer op een hashtijd van 701,8 dagen.

Je kan je voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld het aantal mogelijkheden per slot kunt verminderen van 92 naar bijvoorbeeld de helft, dan zou je bij een hashrate van 10.000 hashes/s er een jaar over doen. Dat scheelt dus echt aanzienlijk.

Daarnaast verschilt de hashrate van een videokaart onderling enorm. Zo heb ikzelf ooit een GPU-cluster gehad die gezamenlijk 4,3 miljoen hashes/s maakte. Dan zou je voor jouw wachtwoord in anderhalve dag al klaar zijn.

Samengevat:

Bepaal welke karakters je in ieder geval NIET hebt gebruikt. Elk karakter die je uit kan sluiten helpt mee.

De videokaart is een probleem, hiermee ga je waarschijnlijk niet ver komen. Tweedehands zijn goedkope videokaarten te vinden die goed werken met bijvoorbeeld hashcat of hydra (linux)
pi_197067224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:32 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat is wel gematigd positief.

Weet je nog uit je hoofd of je speciale tekens hebt gebruikt of niet? En weet je of je hoofdletters hebt gebruikt?

En kun je een lijst maken per karaktertype van tekens die je in ieder geval níet hebt gebruikt? Bijvoorbeeld een hoofdletter X, of een / of een &?

Élk karakter dat je uit kán sluiten helpt ontzettend mee.

Als het gaat om 6 karakters en voor nu even élk mogelijk getal, letter of speciaal teken, dan zijn de aantal mogelijkheden als volgt:

Aantal mogelijkheden per slot = normale letters + hoofdletters + cijfers + speciale tekens
Aantal mogelijkheden per slot = 26 + 26 + 10 + ~30
Aantal mogelijkheden per slot = 92

Aantal mogelijke wachtwoorden = mogelijkheden per slot ^ aantal slots
Aantal mogelijke wachtwoorden = 92^6
Aantal mogelijke wachtwoorden = 606.355.001.344

Bij een hashrate van bijvoorbeeld 10.000 hashes/s komt dit neer op een hashtijd van 701,8 dagen.

Je kan je voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld het aantal mogelijkheden per slot kunt verminderen van 92 naar bijvoorbeeld de helft, dan zou je bij een hashrate van 10.000 hashes/s er een jaar over doen. Dat scheelt dus echt aanzienlijk.

Daarnaast verschilt de hashrate van een videokaart onderling enorm. Zo heb ikzelf ooit een GPU-cluster gehad die gezamenlijk 4,3 miljoen hashes/s maakte. Dan zou je voor jouw wachtwoord in anderhalve dag al klaar zijn.

Samengevat:

Bepaal welke karakters je in ieder geval NIET hebt gebruikt. Elk karakter die je uit kan sluiten helpt mee.

De videokaart is een probleem, hiermee ga je waarschijnlijk niet ver komen. Tweedehands zijn goedkope videokaarten te vinden die goed werken met bijvoorbeeld hashcat of hydra (linux)
WOW! Thanks voor deze nuttige informatie en uitgebreide post. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe desktop aan te schaffen met GPU, dus dat is dan iets om rekening mee te houden. Ook ga ik mijn oude HDD ff na om te zoeken naar eventuele hints voor een wachtwoord.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197069967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 19:39 schreef dimmak het volgende:

[..]

WOW! Thanks voor deze nuttige informatie en uitgebreide post. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe desktop aan te schaffen met GPU, dus dat is dan iets om rekening mee te houden. Ook ga ik mijn oude HDD ff na om te zoeken naar eventuele hints voor een wachtwoord.
Geen probleem, graag gedaan! :D

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. Ook tzt wanneer je met hydra, hashcat oid icm linux gaat werken bijvoorbeeld. Heb daar veel mee uitgespookt.

Laatste tip: staar je bij de aanschaf van een nieuwe videokaart niet blind op de hashrate. 2 Oude videokaarten (gddr5) voor 5 tientjes per stuk hebben al een hogere hashrate dan 1 recente. Als je echt rekenkracht nodig gaat hebben (1M hashes/s), dan ben je voor ¤200,- al klaar.
pi_197082673
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Geen probleem, graag gedaan! :D

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. Ook tzt wanneer je met hydra, hashcat oid icm linux gaat werken bijvoorbeeld. Heb daar veel mee uitgespookt.

Laatste tip: staar je bij de aanschaf van een nieuwe videokaart niet blind op de hashrate. 2 Oude videokaarten (gddr5) voor 5 tientjes per stuk hebben al een hogere hashrate dan 1 recente. Als je echt rekenkracht nodig gaat hebben (1M hashes/s), dan ben je voor ¤200,- al klaar.
Thanks! Ik zet het plan dan even in de ijskast tot na de verhuizing. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197082725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Geen probleem, graag gedaan! :D

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. Ook tzt wanneer je met hydra, hashcat oid icm linux gaat werken bijvoorbeeld. Heb daar veel mee uitgespookt.

Laatste tip: staar je bij de aanschaf van een nieuwe videokaart niet blind op de hashrate. 2 Oude videokaarten (gddr5) voor 5 tientjes per stuk hebben al een hogere hashrate dan 1 recente. Als je echt rekenkracht nodig gaat hebben (1M hashes/s), dan ben je voor ¤200,- al klaar.
Ik las dat een 3080 een hashrate heeft van 80MH/s. Dan kun je toch beter daarvoor gaan, mits je er een kunt krijgen. Kun je gelijk een leuke game pc van bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 06:34:01 ]
pi_197082760
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 06:33 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik las dat een 3080 een hashrate heeft van 80MH/s. Dan kun je toch beter daarvoor gaan, mits je er een kunt krijgen. Kun je gelijk een leuke game pc van bouwen.
Ik ben er niet meer in thuis, maar als die (stock settings) 80MH/s draait, kun je inderdaad beter daarvoor gaan :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')