En dan een handeiding er onder plakken voor vrouw en kinderen?quote:Op zaterdag 26 december 2020 00:30 schreef Mark_nl het volgende:
1x kort A: 'woonkamer voor' en 'woonkamer achter' warm wit 100%
2x kort A: 'woonkamer voor' warm wit 60%
3x kort A: 'woonkamer voor' koel wit 100%
4x kort A: 'woonkamer voor' en 'tafel woonkamer' warm wit 100%
1x lang A: huidige scene dimmer +
1x kort B: 'woonkamer voor' uit
2x kort B: Alles uit
1x lang B: huidige scene dimmer -
1x kort C: 'woonkamer achter' warm wit 60%
2x kort C: 'woonkamer achter' warm wit 25%
3x kort C: 'woonkamer achter' warm wit 100%
1x lang C: huidige scene dimmer +
1x kort D: 'woonkamer achter' uit
1x lang D: huidige scene dimmer -
Haha ja, in de meeste gevallen zal alleen de eerste actie van iedere knop worden gebruikt en longpress voor dimmen. Maar ik heb graag extra mogelijkheden tot mijn beschikking omdat ik drie verschillende groepen lampen in de woonkamer heb en de derde maar incidenteel gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan een handeiding er onder plakken voor vrouw en kinderen?
of moeten die in het donker zitten als jij van huis bent?
Ik heb wel veel hue, maar geen FoH schakelaars helaas. Dus geen idee.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Misschien dat @:Bleiblei hier meer van af weet; die heeft behoorlijk wat hue in huis
Verwacht je dat je vrouw wel behoefte heeft aan 14 standjes (*)) via de schakelaar? Of vindt die aan/uit prima zoals de meeste dames die die lampen allemaal maar flauwekul vindenquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:21 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Haha ja, in de meeste gevallen zal alleen de eerste actie van iedere knop worden gebruikt en longpress voor dimmen. Maar ik heb graag extra mogelijkheden tot mijn beschikking omdat ik drie verschillende groepen lampen in de woonkamer heb en de derde maar incidenteel gebruikt wordt.
De app hoef ik de vrouw al helemaal niet uit te leggen, dat is te ingewikkeld.
We hebben de lampen voor in de woonkamer vaker aan dan ook alle lampen achter in de woonkamer. De lamp boven de tafel hebben we incidenteel aan, en de dimmerfunctie gebruiken we best veel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Verwacht je dat je vrouw wel behoefte heeft aan 14 standjes (*)) via de schakelaar? Of vindt die aan/uit prima zoals de meeste dames die die lampen allemaal maar flauwekul vinden.
Het enige wat ik kan vinden is dat het een ZLLA5004M schakelaar zou moeten zijn; speciaal voor Zigbee/HUEquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:50 schreef Mark_nl het volgende:
Heb je een linkje? Ik kan'm op de website van Jung niet vinden namelijk
Ja, die is hetquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan vinden is dat het een ZLLA5004M schakelaar zou moeten zijn; speciaal voor Zigbee/HUE
https://www.jung.de/722/d(...)ds/?search=ZLLA5004M
ik kan met pulsrukkers de verlichting icm relais aan/uit zetten en gebruik hue voor scenes. De HUE lampen kan ik met de pulsdrukkers of via domiticz aan/uit zetten. Evt scenes via hue, gebruik ik zelden via de schakelaar. Meeste is geprogrammeerdquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:53 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb bewust niet voor FoH schakelaars gekozen omdat ik ze allemaal graflelijk vind
Ik heb hier een Hue Tap ingebouwd, maar gebruik 'm in de praktijk niet omdat het klikgevoel naadje is en hij ook slecht reageerd.
Als ik 't over zou doen zou ik polsdrukkers met een Qubino ofzo er achter inbouwen en dan de hue lampen via m'n Homey aansturen.
Maar idd wat al genoemd is: gewoon niet teveel achter 1 knop installeren. Het is leuk om zoveel scenes enzo te hebben, maar ind e praktijk gebruik je 90% slechts 1x per jaar.
Meer mogelijkheden via deze weg als je 't mij vraagtquote:Op zaterdag 26 december 2020 16:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik kan met pulsrukkers de verlichting icm relais aan/uit zetten en gebruik hue voor scenes. De HUE lampen kan ik met de pulsdrukkers of via domiticz aan/uit zetten. Evt scenes via hue, gebruik ik zelden via de schakelaar. Meeste is geprogrammeerd
ingeprogrammeerd op tijd inderdaad. Maar moeder de vrouw heeft alleen aan/uut. en niks met 1 2 3 4x indrukken.quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Meer mogelijkheden via deze weg als je 't mij vraagt
Precies ook de reden dat ik altijd wandschakelaars naast domotica blijf houden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ingeprogrammeerd op tijd inderdaad. Maar moeder de vrouw heeft alleen aan/uut. en niks met 1 2 3 4x indrukken.
Ik zou dan niet voor een HUE paneel gaan maar veel breder.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:18 schreef Mark_nl het volgende:
Nou ik ben veel te blij met m'n Hue, alleen zo'n bedieningspaneel voor Hue zou wel erg fijn zijn...
En het antwoord isssssssss.... Athom Homeyquote:Op dinsdag 29 december 2020 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik zou dan niet voor een HUE paneel gaan maar veel breder.
Ook verwarming en evt muziek, camera's enz enz.
Hoef je niet allemaal gelijk te kopen maar het kan er wel op voorbereid zijn.
Met een tablet kan je de HUE-bridge aantsturen en nog veel meer.
Daar zijn ook mooie apps voor. En als je het aan de muur wil: en bestaan veel mooie wall-mounts voor een tablet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |