Nu is dat nog zo. Als het aan rechts ligt dus niet meer; dat is het hele probleem van rechts. En de eerste aanzetten daartoe zijn al gegeven, tenzij je echt niets meegekregen hebt de afgelopen 8 jaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:33 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hoe zou je dit zelf willen zien? Want met dit soort posts wakker je wel een bepaald beeld aan. Maar als ik dat beeld zou schetsen, wordt het natuurlijk direct weer stellig ontkent.
[..]
Oh ja? Wel apart dan dat er in hun partijprogramma (pagina 20.) specifiek wordt benadrukt dat ze dit willen veranderen.
[..]
Dus is de uitvoering niet goed. Het idee is prima, tenzij jij dus tegen de bestrijding van fraude bent. Het zou een vrij opmerkelijke visie zijn, maar ieder het zijne natuurlijk.
[..]
Ehm, nee. Ik zit vanaf het begin juist. Ik stelde: dat de rechterlijke orde over deze situatie oordeelt (post #215). Zij bekijken per specifieke case in hoeverre en sprake is van fraude. En daar worden verscheidene factoren in meegenomen die per situatie zullen verschillen.
[..]
'Fraude aanpakken is prima' ... 'Het idee was namelijk al niet goed'
Volg je het zelf nog een beetje? Dit klinkt nogal tegenstrijdig namelijk.
Of je bent vóór de aanpak van fraude, of je bent daar tegen. En als je er een voorstander van bent, dan is het initiële idee om fraude strenger te gaan aanpakken dus goed. Alleen de uitvoering hiervan laat te wensen over.
[..]
Nog geen klachten over gehad eigenlijk. Ik krijg zelfs geregeld complimenten omtrent mijn manier van communiceren. Accentloos Nederlands wordt niet snel verwacht met mijn achternaam.
[..]
Dat eerste is nu niet het geval? En betreffende dat tweede ... Oh? Waar heb ik mij dan negatief uitgelaten over arbeiders? Een zeer subjectieve categorie overigens. Wie valt daar precies onder en wie niet?
Dat is leuk voor de bühne, maar de praktijk leert dat ze elke keer hun kont in de krib hebben gegooid als partijen er op wezen dat er aan allerlei kanten van alles misging en pleitten voor een wijziging.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:33 schreef Dejannn het volgende:
Oh ja? Wel apart dan dat er in hun partijprogramma (pagina 20.) specifiek wordt benadrukt dat ze dit willen veranderen.
Nee, dat is echt een vals en onzinnig frame. Er was namelijk altijd al een bestrijding van fraude. Waar die voorheen echter verliep via het OM, hebben de laatste 2 kabinetten er voor gezorgd dat de slager diens eigen vlees kon keuren, de boete voor fraude met 100% verhoogd en de definitie van fraude enorm versmald.quote:Dus is de uitvoering niet goed. Het idee is prima, tenzij jij dus tegen de bestrijding van fraude bent. Het zou een vrij opmerkelijke visie zijn, maar ieder het zijne natuurlijk.
Een volstrekt nietszeggende zin. De Participatiewet ligt hieraan ten grondslag. Zonder Participatiewet had de rechter dit niet als zodanig beoordeeld. Het is echt allemaal zo ingewikkeld niet.quote:Ehm, nee. Ik zit vanaf het begin juist. Ik stelde: dat de rechterlijke orde over deze situatie oordeelt (post #215). Zij bekijken per specifieke case in hoeverre en sprake is van fraude. En daar worden verscheidene factoren in meegenomen die per situatie zullen verschillen.
Pedo's aanpakken is prima, maar om bij iedere verdenking iemand al direct een jaar het gevang in te gooien gaat ook wel wat ver.quote:'Fraude aanpakken is prima' ... 'Het idee was namelijk al niet goed'
Volg je het zelf nog een beetje? Dit klinkt nogal tegenstrijdig namelijk.
Als je nogal doorschiet in je idee om fraude strenger aan te pakken en je zelfs meent dat het een goed idee is om fraude nogal streng te definiëren en tandenborstels te tellen dan gaat het niet alleen mis in je uitvoering maar ook in je idee.quote:Of je bent vóór de aanpak van fraude, of je bent daar tegen. En als je er een voorstander van bent, dan is het initiële idee om fraude strenger te gaan aanpakken dus goed. Alleen de uitvoering hiervan laat te wensen over.
We hebben een fijnmazig openbaar vervoer in Nederland.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:32 schreef Korenfok het volgende:
als jij een auto als luxe beschouwd? en een moeder in de bijstand, hoeft nooit haar kinderen naar het ziekenhuis, naar school te brengen?
Wat jij doet is verder niet zo relevant en ook totaal geen maatstaf als het zou gaan om wat voor anderen dan wel of niet zou moeten gelden.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
Sowieso, ik breng mijn kinderen ook niet met de auto naar school. Wat is dat voor onzin dat dat nodig zou zijn!
Onzin. Je kan gewoon een auto kopen zodra je een baan hebt. Geen enkele werkgever interesseert het iets of je er al een hebt.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het bezit van een auto maakt de kans op een baan in veel gevallen groter.
Jouw leesvaardigheid kan wat training gebruiken.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De vraag: hoe kom ik van A naar B? bestaat eigenlijk uit 3 vragen:
1. Wat is A (de huidige situatie)?
2. Wat is B (het doel)?
3. Hoe kom ik van A naar B (de middelen)?
Pas als alle drie de vragen zijn beantwoord kun je zinnig aan de slag. Mensen die geloven dat deze 3 vragen altijd evident zijn, verwachten dat iedereen stevig aan het doorbeuken is. Maar als de situatie onduidelijk is, kun beter eerst stil staan bij de eerste vraag. Als het doel niet helder is, kun je beter eerst stil staan bij de tweede vraag. Als de middelen niet echt deugen, kun je beter eerst stil staan bij de derde vraag. Veel van wat fout gaat, heeft te maken met daarover heen denderen.
Voor mensen in situaties voor wie die vragen wel evident zijn, verwachten dat niemand hoeft na te denken. Niet veel nadenken is bij veel mensen een serieus probleem. Er is niet alleen luiheid in de zin van je handen niet laten wapperen, maar ook veel geestelijk luiheid. Mensen die veel domme dingen zeggen, zijn vaak geestelijk lui.
Veel hang af van de beslissingsbevoegdheden die iemand heeft. Als je bij veel zaken afhankelijk bent van een andermans oordeel, en diegene denkt niet na, dan dat leidt dat regelmatig tot drama's. Die gevolgen worden dan ook vaak afgewenteld op de afhankelijke partij.
Kortom, jij praat over de wereld alsof er niks anders is dan werken of lui zijn, niks anders dan leuk of niet zo leuk. Dat klinkt al vrij dom.
[..]
En dit ook.
Doe niet zo raar.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit heet de drogreden van de valse analogie.
Daarnaast zie ik het wel gebeuren dat zo'n autoloze werkloze ook nog eens gekort wordt op zijn bijstand omdát hij geen auto heeft en derhalve bepaalde werkzaamheden niet kan wil verrichten.
Net alsof een auto zo veel kost. Een klein 4e hands Twingo kost je qua aanschaf, verzekering en belasting heel weinig. Wil je echt per sé de bijstand zo afknijpen dat dat niet meer gaat? Waarom wil jij zo graag mensen die er heel vaak helemaal niks aan kunnen doen (de meeste mensen in de bijstand hebben door een ziekte of aandoening een afstand tot de arbeidsmarkt) het leven zo zuur maken? Is dat jaloezie, angst dat iemand anders een fijner leven heeft dan jij?quote:Op woensdag 30 december 2020 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin. Je kan gewoon een auto kopen zodra je een baan hebt. Geen enkele werkgever interesseert het iets of je er al een hebt.
Wat een verschrikkelijke kutsmoezen weer. Bah!
Het was onder de verantwoordelijkheid van Asscher, weet je dat niet?quote:Op woensdag 30 december 2020 19:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat heeft links met de toeslagenaffaire te maken?Het gaat om toeslagen, een linkse hobby, dus komen deze problemen door links? Zo simpel ben je nu ook weer niet lijkt me.
Dus die hoeven net per se gekort te worden. Helder.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe niet zo raar.
Hele volksstammen in Nederland hebben geen auto. Waaronder heel veel werkenden.
Ik krijg er ook de kriebels van...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net alsof een auto zo veel kost. Een klein 4e hands Twingo kost je qua aanschaf, verzekering en belasting heel weinig. Wil je echt per sé de bijstand zo afknijpen dat dat niet meer gaat? Waarom wil jij zo graag mensen die er heel vaak helemaal niks aan kunnen doen (de meeste mensen in de bijstand hebben door een ziekte of aandoening een afstand tot de arbeidsmarkt) het leven zo zuur maken? Is dat jaloezie, angst dat iemand anders een fijner leven heeft dan jij?
Het is gewoon ongebruikelijk om je kinderen met de auto naar school te brengen. De meeste mensen doen dat te voet of met de fiets.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:54 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat jij doet is verder niet zo relevant en ook totaal geen maatstaf als het zou gaan om wat voor anderen dan wel of niet zou moeten gelden.
Lees jij wel eens de argumenten van anderen voordat je reageert?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net alsof een auto zo veel kost. Een klein 4e hands Twingo kost je qua aanschaf, verzekering en belasting heel weinig. Wil je echt per sé de bijstand zo afknijpen dat dat niet meer gaat? Waarom wil jij zo graag mensen die er heel vaak helemaal niks aan kunnen doen (de meeste mensen in de bijstand hebben door een ziekte of aandoening een afstand tot de arbeidsmarkt) het leven zo zuur maken? Is dat jaloezie, angst dat iemand anders een fijner leven heeft dan jij?
Nee, Mien dient die vooral te hebben omdat ze inzetbaar moet blijven voor het arbeidsproces, desnoods drie provincies verderop.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon ongebruikelijk om je kinderen met de auto naar school te brengen. De meeste mensen doen dat te voet of met de fiets.
Maar nee, Mien bijstand moet daar een auto voor hebben. Donder op zeg!
Dan kom jij zelden bij een school. Ik sta er dagelijks (normaal dan, zonder lockdown) en mijn kinderen zijn 3 van de ongeveer 20 van 200 leerlingen die met de fiets naar school komen. Een handjevol komt lopend. De overgrote meerderheid (rustig meer dan 80%) met de auto. De meeste basisscholen hebben tegenwoordig zelfs een kiss and ride strook.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon ongebruikelijk om je kinderen met de auto naar school te brengen. De meeste mensen doen dat te voet of met de fiets.
Maar nee, Mien bijstand moet daar een auto voor hebben. Donder op zeg!
Neuh, niet echt. Voor jou kennelijk, maar zoals ik al zei: jij bent geen maatstaf.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon ongebruikelijk om je kinderen met de auto naar school te brengen.
Ik geloof dat ik het al snap.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees jij wel eens de argumenten van anderen voordat je reageert?
En een auto kost je altijd een paar honderd euro per maand.
Ik heb meer het idee dat jij niet leest. En nee, een auto kost je helemaal niet altijd een paar honderd euro per maand. Dat hangt er heel erg van af hoe veel je er mee rijdt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar ik van overtuigd ben is dat de motivatie voor dit soort KILLE en mensonvriendelijke maatregelen ligt in pure hebzucht. Ga maar na: zou het niet fantastisch zijn als je, door lonen te verlagen, werkuren te verhogen, ontslagrecht te versoepelen, sociale voorzieningen te versoberen, een enorme massa goedkope arbeidskrachten tot je beschikking kan hebben? Die vervolgens ook allemaal op eierschalen moeten lopen en dus ook braaf ja en amen zullen zeggen tegen de werkgever/het bedrijf/de baas: overwerken? Ja hoor. Zonder loon? Tuurlijk. Wil je blijven? Ja, baas. Dat kan, tegen lager loon. OK Baas.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat jij niet leest. En nee, een auto kost je helemaal niet altijd een paar honderd euro per maand. Dat hangt er heel erg van af hoe veel je er mee rijdt.
Maar nogmaals mijn vraag naar je motivatie: jaloezie? Of is het wat anders?
Ik heb helemaal niet het idee dat mensen die zo pleiten werkgever zijn. Werkgevers zijn namelijk meestal veel menslievender. Nee, ik denk dat het meestal net boven modaal verdienende types zijn die denken dat ze zelf onkwetsbaar zijn en die rood van woede uitslaan bij het bedrag per maand dat ze kwijt zijn aan inkomstenbelasting.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar ik van overtuigd ben is dat de motivatie voor dit soort KILLE en mensonvriendelijke maatregelen ligt in pure hebzucht. Ga maar na: zou het niet fantastisch zijn als je, door lonen te verlagen, werkuren te verhogen, ontslagrecht te versoepelen, sociale voorzieningen te versoberen, een enorme massa goedkope arbeidskrachten tot je beschikking kan hebben? Die vervolgens ook allemaal op eierschalen moeten lopen en dus ook braaf ja en amen zullen zeggen tegen de werkgever/het bedrijf/de baas: overwerken? Ja hoor. Zonder loon? Tuurlijk. Wil je blijven? Ja, baas. Dat kan, tegen lager loon. OK Baas.
Dat is ook een heel goede inderdaad.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet het idee dat mensen die zo pleiten werkgever zijn. Werkgevers zijn namelijk meestal veel menslievender. Nee, ik denk dat het meestal net boven modaal verdienende types zijn die denken dat ze zelf onkwetsbaar zijn en die rood van woede uitslaan bij het bedrag per maand dat ze kwijt zijn aan inkomstenbelasting.
Als Mien echt bereid was om 3 provincies verderop aan de slag te gaan, dan had ze al lang een baan.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Mien dient die vooral te hebben omdat ze inzetbaar moet blijven voor het arbeidsproces, desnoods drie provincies verderop.
Geen idee waar je al die karikaturen steeds vandaan haalt.
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien dat dat in bepaalde wijken normaal is, maar op de basisschool waar mijn kinderen heen gaan is het een uitzondering en dat zijn dan steevast ouders die snel door moeten naar hun werk.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kom jij zelden bij een school. Ik sta er dagelijks (normaal dan, zonder lockdown) en mijn kinderen zijn 3 van de ongeveer 20 van 200 leerlingen die met de fiets naar school komen. Een handjevol komt lopend. De overgrote meerderheid (rustig meer dan 80%) met de auto. De meeste basisscholen hebben tegenwoordig zelfs een kiss and ride strook.
Maar de basisschool is inderdaad niet het sterkste argument, familie en ziekenhuis bijvoorbeeld wel.
Het gaat helemaal niet om mij. In Nederland liggen de basisscholen gewoon in 99% van de gevallen op een afstand dat je dat te voet of met de fiets kan bereiken.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, niet echt. Voor jou kennelijk, maar zoals ik al zei: jij bent geen maatstaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |