abonnement Unibet Coolblue
pi_197068963
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Je zou maar verantwoordelijk moeten zijn voor een groep recalcitrante wezens en hen proberen te laten doen wat goed voor hen is maar die bij elke vorm van verplichting met de voeten gaat stampen.

Zou echt niets voor mij zijn dat kleuteronderwijs... Ik bedoel overheid.

:+
Niet eens zijn met een verkapte verplicte enting is meteen kleutergedrag?

Ok dan... op die manier kun je elke discussie wel neerslaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197068972
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:21 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk zelf echt dat dezelfde overheid het er nu ook deels naar gemaakt heeft. Want het was af en toe nogal een zooitje, nu ook met zo laat starten met vaccineren.

En dan gaat dominee De Jonge arrogant en semi lollig dingen roepen over frikandellen.

Ik ken mensen die zich waarschijnlijk niet gaan laten vaccineren. Daar heb ik discussies mee. Ze missen vooral voorlichting en serieus genomen worden. Is dat terecht? Wellicht. Daar moeten 'we' wel wat mee.

Ik laat me voor mezelf, mijn naasten en voor het groter geheel vaccineren. Ik hoop dat veel mensen die afweging gaan maken.
In het begin is veel mis gegaan ja. Deels naïviteit en arrogantie lijkt het wel. Hier kan niks gebeuren want dit is Nederland. Waarom niet kijken naar China, die hebben geleerd van oa Sars. Nu ben ik geen fan van Chinese politiek in het algemeen, maar die hadden het snel onder controle. Maar waarschijnlijk werken die maatregelen hier niet want 'kom niet aan me vrijheid'. Zij zijn er vanaf en wij zitten nog met deze shitshow.
Nee hier moet eindeloos vergaderd worden, talloze experts geraadpleegd. Proberen het voor alle takken van de maatschappij goed te doen dus doe je maar half wat. En als je dan eindelijk denkt iets werkbaar te hebben krijg je als reactie 'nee williknie :( '
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 december 2020 @ 20:30:45 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197069018
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Je zou maar verantwoordelijk moeten zijn voor een groep recalcitrante wezens en hen proberen te laten doen wat goed voor hen is maar die bij elke vorm van verplichting met de voeten gaat stampen.

Zou echt niets voor mij zijn dat kleuteronderwijs... Ik bedoel overheid.

:+
Wat Exode ook al een beetje aangeeft, als ze (de overheid) niet wil dat we ons als kleuters gedragen dan zou het ze netjes staan om ons niet als kleuters te behandelen...

Maar goed, ik ga er waarschijnlijk nog steeds te veel van uit dat mensen hun gezond verstand kunnen gebruiken. Ik ben niet overtuigd van het nut van veel van de maatregelen, maar ik wil ook dat alles snel weer normaler wordt. Dus ik hou me aan de maatregelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197069022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Of je 700 betaalt voor 70 testen of voor 7 is wel een verschil ja.
Een test kost in nederland zo tussen de 60 en 120 euro. Hangt af of je met een groep kunt testen.

In het buitenland, in dit geval spanje, ben je tussne de 90 en 190 eu kwijt.

Elk land is daarin verschillend en daar hang je dus aan, waar je heen reist.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197069065
Hebben jullie het stuk in de Volkskrant gelezen? Dat is echt wel beschamend hoor. Ik heb lang geroepen dat ze vast wel wisten wat ze deden en laat ze gewoon hun werk doen. Er is flink gefaald door meerdere mensen waardoor we hier dus zo laat gaan enten.
Is in ieder geval genoeg olie op het vuur voor de antivax mensen.
pi_197069066
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Voor jouw beeldvorming, mijn schoonvader had een Engelstalig bewijs nodig van een negatieve test omdat hij terug naar Spanje moest: 149 euro
Als hij ook weer terug wilt naar nederland. Nog een keer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197069082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niet eens zijn met een verkapte verplicte enting is meteen kleutergedrag?

Ok dan... op die manier kun je elke discussie wel neerslaan.
Net zoals met ongepaste WOII vergelijkingen.

Maar hier ging het mij niet om die inentingen, meer om ge algemene gedrag in de maatschappij
pi_197069187
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat Exode ook al een beetje aangeeft, als ze (de overheid) niet wil dat we ons als kleuters gedragen dan zou het ze netjes staan om ons niet als kleuters te behandelen...

Maar goed, ik ga er waarschijnlijk nog steeds te veel van uit dat mensen hun gezond verstand kunnen gebruiken. Ik ben niet overtuigd van het nut van veel van de maatregelen, maar ik wil ook dat alles snel weer normaler wordt. Dus ik hou me aan de maatregelen.
Dat gebeurde eerst ook. Geen verplichting, wel adviezen. Daarna dringende adviezen. Deed allemaal geen hol.
De overheid heeft veel steken laten vallen. Maar niet alles ligt aan hen.
pi_197069232
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:29 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

In het begin is veel mis gegaan ja. Deels naïviteit en arrogantie lijkt het wel. Hier kan niks gebeuren want dit is Nederland. Waarom niet kijken naar China, die hebben geleerd van oa Sars. Nu ben ik geen fan van Chinese politiek in het algemeen, maar die hadden het snel onder controle. Maar waarschijnlijk werken die maatregelen hier niet want 'kom niet aan me vrijheid'. Zij zijn er vanaf en wij zitten nog met deze shitshow.
Nee hier moet eindeloos vergaderd worden, talloze experts geraadpleegd. Proberen het voor alle takken van de maatschappij goed te doen dus doe je maar half wat. En als je dan eindelijk denkt iets werkbaar te hebben krijg je als reactie 'nee williknie :( '
Niet alleen in het begin maar de afgelopen maanden gewoon weer. Verrast zijn dat de vaccinaties in verpakkingen van 1000 komen, geen medewerkers preventief inhuren, opleiden en klaar laten staan. Bizar achteroverleunend blijkt nu.
pi_197069286
Ik vind een verkapte verplichte vaccinatie een zorgelijke stap in de richting van het afnemen van je zeggenschap over je eigen lijf. Natuurlijk kunnen er consequenties zijn aan het vrijwillig niet nemen van een vaccin, maar die consequenties mogen toch nooit betekenen dat je letterlijk niet meer deel kan nemen aan de maatschappij?
Ik sta wat mij betreft vooraan in de rij voor een vaccin hoor (feitelijk ben ik ws als laatste aan de beurt, maar he), ik vind ook dat veel Nederlanders er een potje van hebben gemaakt door een ontzettend egoïstische opstelling, maar dat beide staat voor mij los van het feit dat een vaccin in eigen land vrijwillig zou moeten zijn en dat het ontbreken ervan geen reden mag zijn om de toegang tot een overheidsgebouw ontzegd te worden. Ik vind dat ècht te ver gaan.
pi_197069365
Het feit dat wij 8 januari pas starten met vaccineren terwijl letterlijk elk ander Europees land al bezig is zegt ook heel veel, wat mij betreft. 8)7

Maatregelen zijn nodig en zeker niet fout, maar ze maken er bij de Nederlandse overheid wel een veel groter zooitje van dan nodig.
pi_197069411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:31 schreef exode het volgende:
Hebben jullie het stuk in de Volkskrant gelezen? Dat is echt wel beschamend hoor. Ik heb lang geroepen dat ze vast wel wisten wat ze deden en laat ze gewoon hun werk doen. Er is flink gefaald door meerdere mensen waardoor we hier dus zo laat gaan enten.
Is in ieder geval genoeg olie op het vuur voor de antivax mensen.
Ik wil toch nog eens benadrukken dat ik geen anti vaxxer ben.

Maar maandenlang zie je echt aanfluiting na aanfluiting. Wel of geen lockdown, dan maar een halve. Oh de zomervakantie willen we niemand dwarszitten dus gingen er duizenden jongeren lekker de discotheken in van spanje en namen alles mee terug. Zomervakantie hadden we immers recht op.


Het argument hier dat de mensen die nu zo tegen zijn, altijd al de randjes op zochten: ik zat deze zomer in mn tuin, met een zwembad (wat ook al aso was, want al dat water verbruik).

De regering pakt steeds niet echt door. Hadden ze gewoon de zooi echt dicht gegooid, dan had ik nu prima in nederland gebleven, maar omdat het allemaal maar half werk is, annuleren was geen optie zonder dat ik alles dat ik al betaald had kwijt was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197069742
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
pi_197069907
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
Ik vind wel dat, gezien de ervaringen uit de zomer, er nu veel eerder ingegrepen had moeten worden. Er is te lang op zogenaamd gezond verstand vertrouwd terwijl de cijfers een ander verhaal vertelden. Ze komen zelf met een routekaart en signaalwaardes, doen vervolgens niks en wijken met wat ze wel doen volledig af van de routekaart. Dan wordt het, na driekwart jaar, ook wel steeds moeilijker om ze nog serieus te nemen. Terwijl ik me dus wel aan de maatregelen houd, want ik snap dat ze nodig zijn. Ik snap alleen niet waarom het zolang geduurd heeft en ze dan toch verbaasd zijn dat mensen er een beetje klaar mee zijn.
  dinsdag 29 december 2020 @ 20:51:21 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197069934
Het gaat niet om verkapt verplichten, het gaat om toevoegen van opties om de bewegingsvrijheid waar mogelijk te vergroten. Als vaccinaties dat mogelijk maken is dat een mooie stap in de goede richting.
in de haak.
pi_197070128
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
Nou ik knijp hem wel om onze zomervakantie naar Zweden, vorig jaar omgeboekt omdat we niets terugkregen van nogal veel geld wat al betaald was. Als het nu weer niet doorgaat, zou ik dat wel enorm zuur vinden (en duur ook).

Ja is een luxeprobleem want vakantie.

Ik was wel blij toen ik net las dat ze ouderen die nog thuiswonen eerder willen vaccineren. Dan kunnen mijn moeder en schoonouders weer een beetje leven. Die zitten 9 maanden in een eigen lockdown zoals in China normaal was zeg maar. Risicogroep en echt bang.
pi_197070179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:51 schreef trui het volgende:
Het gaat niet om verkapt verplichten, het gaat om toevoegen van opties om de bewegingsvrijheid waar mogelijk te vergroten. Als vaccinaties dat mogelijk maken is dat een mooie stap in de goede richting.
Eens dat het daar niet om gaat. Echter, als dat wel de consequentie is moet er wellicht nog een keer heel kritisch naar het middel gekeken worden. En dan zou ik 100.000x liever verplicht testen voor festivals e.d. zien, dan een verplicht vaccinatiebewijs voor bepaalde activiteiten.
pi_197070231
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:50 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind wel dat, gezien de ervaringen uit de zomer, er nu veel eerder ingegrepen had moeten worden. Er is te lang op zogenaamd gezond verstand vertrouwd terwijl de cijfers een ander verhaal vertelden. Ze komen zelf met een routekaart en signaalwaardes, doen vervolgens niks en wijken met wat ze wel doen volledig af van de routekaart. Dan wordt het, na driekwart jaar, ook wel steeds moeilijker om ze nog serieus te nemen. Terwijl ik me dus wel aan de maatregelen houd, want ik snap dat ze nodig zijn. Ik snap alleen niet waarom het zolang geduurd heeft en ze dan toch verbaasd zijn dat mensen er een beetje klaar mee zijn.
Ik zeg nergens dat er geen verwijtbare fouten gemaakt zijn.
Ik ben alleen milder voor een aantal van die fouten, zeker in het begin. Ik zou er zelf niet aan willen beginnen, zo'n eerste pandemie in goede banen moeten leiden rekening houdend met alle gevoeligheden. Voor geen geld.
Ik weet ook niet hoe ze tot die fouten zijn gekomen en hoe alles vermeden had kunnen worden. Een harde lockdown in maart had denk ik nooit gewerkt. Dan stond Nederland op zijn kop.
  dinsdag 29 december 2020 @ 20:58:43 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197070248
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 19:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom je steeds blijft drammen op dat ik maar een andere oplossing moet aandragen.
Alsof het allemaal maar ok is omdat ticootje geen andere oplossing heeft.

Ik zal Mark zo even mailen, met mn excuus dat ik het ook ff zo snel niet weet.
Leuk om het nu als drammen weg te zetten, maar ik vind toch echt dat je niet kunt volstaan met alleen maar bezwaren opnoemen tegen een oplossing die genoemd wordt, als je daar dan niks tegenover kunt stellen.
in de haak.
pi_197070419
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat er geen verwijtbare fouten gemaakt zijn.
Ik ben alleen milder voor een aantal van die fouten, zeker in het begin. Ik zou er zelf niet aan willen beginnen, zo'n eerste pandemie in goede banen moeten leiden rekening houdend met alle gevoeligheden. Voor geen geld.
Ik weet ook niet hoe ze tot die fouten zijn gekomen en hoe alles vermeden had kunnen worden. Een harde lockdown in maart had denk ik nooit gewerkt. Dan stond Nederland op zijn kop.
In maart zeker niet, in het begin van de pandemie vind ik het ook niet meer dan logisch dat dingen mis gaan want je kiest op basis van beperkte kennis. Maar in de herfst hadden we al zoveel meer kennis, en er is uit weinig gebleken dat daarvan geleerd is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef trui het volgende:

[..]

Leuk om het nu als drammen weg te zetten, maar ik vind toch echt dat je niet kunt volstaan met alleen maar bezwaren opnoemen tegen een oplossing die genoemd wordt, als je daar dan niks tegenover kunt stellen.
Nouja, ik vind niet dat je een oplossing moet weten voordat je het ergens mee oneens kan zijn.Dan kan je bijna nooit meer een inhoudelijke discussie voeren volgens mij, terwijl juist zo'n inhoudelijke discussie kan leiden tot het vinden van een compromis. Niet perse in deze exacte discussie, maar he. Over het algemeen genomen vind ik het een fijn uitgangspunt dat ik niet een alternatief moet weten voordat ik 'mag' benoemen dat ik het niet eens ben met een voorgestelde oplossingsrichting.
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:09:52 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197070726
Het is precies die risicogroep die nu ook geen vrijheid heeft om te bewegen want overal houdt men totaal geen afstand. Maar egoïsme viert hoogtij en het gaat iedereen alleen om zijn eigen vrijheid.

Mijn kind drie keer laten testen in evenveel weken wegens risico’s op school en daarmee een mega risico voor zijn eigen ouder.
Het is geen optie hem een jaar of wat thuis te houden maar die school geeft redelijk wat angst kan ik je vertellen. De scholen dicht geeft hier peace of mind.
De reactie van de maatschappij maakt me zeer verdrietig. Ik heb er niet eens woorden voor hoe weinig een mensenleven waard is voor velen blijkbaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197070983
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:09 schreef laziness het volgende:
Het is precies die risicogroep die nu ook geen vrijheid heeft om te bewegen want overal houdt men totaal geen afstand. Maar egoïsme viert hoogtij en het gaat iedereen alleen om zijn eigen vrijheid.

Mijn kind drie keer laten testen in evenveel weken wegens risico’s op school en daarmee een mega risico voor zijn eigen ouder.
Het is geen optie hem een jaar of wat thuis te houden maar die school geeft redelijk wat angst kan ik je vertellen. De scholen dicht geeft hier peace of mind.
De reactie van de maatschappij maakt me zeer verdrietig. Ik heb er niet eens woorden voor hoe weinig een mensenleven waard is voor velen blijkbaar.
Is de vaccinatie voor jullie medisch een issue? (Oprechte vraag, buiten de verdere discussie om)

Ik wens echt juist voor de vele mensen die al 9 maanden in angst leven dat die vaccinaties nu snel opgepakt gaan worden. Hopelijk kunnen jullie dan ook snel weer van vrijheid genieten zonder angst.

Weet iemand waar je meer kan lezen over gevaccineerd zijn en wat dat betekent voor besmettelijkheid? Ik lees zoveel tegenstrijdigs dus benieuwd naar een goede, onderbouwde bron.
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:15:33 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197071014
En dat wij als laatste EU land gaan vaccineren is beschamend :X
Maar heb niet de illusie dat eerder in de herfst een lockdown iets gedaan had. Men houdt zich er namelijk gewoon niet aan.
UK ging in november in lockdown om met kerst meer te kunnen en dat mislukte ook.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197071116
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:09 schreef laziness het volgende:
Het is precies die risicogroep die nu ook geen vrijheid heeft om te bewegen want overal houdt men totaal geen afstand. Maar egoïsme viert hoogtij en het gaat iedereen alleen om zijn eigen vrijheid.

Mijn kind drie keer laten testen in evenveel weken wegens risico’s op school en daarmee een mega risico voor zijn eigen ouder.
Het is geen optie hem een jaar of wat thuis te houden maar die school geeft redelijk wat angst kan ik je vertellen. De scholen dicht geeft hier peace of mind.
De reactie van de maatschappij maakt me zeer verdrietig. Ik heb er niet eens woorden voor hoe weinig een mensenleven waard is voor velen blijkbaar.
Ik snap ook ècht niet waarom mensen geen afstand houden. Wij zien uberhaupt alleen een beperkt groepje vrienden en familie, we laten de boodschappen bezorgen zodat alle contacten tot een minimum beperkt zijn.Minstens de helft van onze wijk valt in de risicogroep op basis van leeftijd volgens mij en ik wil anderen niet in gevaar brengen. Ik ben met je eens dat het schokkend is hoeveel mensen alleen maar in de 'ik wil mijn leven niet pauzeren' modus schieten, zonder een seconde stil te staan bij wat dit voor anderen betekent. ;(
Kan me voorstellen dat in zo'n situatie de scholen dicht een hoop mentale rust geeft!
pi_197071205
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:15 schreef laziness het volgende:
En dat wij als laatste EU land gaan vaccineren is beschamend :X
Maar heb niet de illusie dat eerder in de herfst een lockdown iets gedaan had. Men houdt zich er namelijk gewoon niet aan.
UK ging in november in lockdown om met kerst meer te kunnen en dat mislukte ook.
Winkels simpelweg dicht had denk ik wel gescheeld in op zijn minst de belasting voor de zorg. Ik denk zeker niet dat we het daarmee fatsoenlijk onder controle hadden gekregen, maar elke patiënt minder is toch weer een mini beetje meer ademruimte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')