abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196909479
Speel de bal, niet de persoon
  woensdag 23 december 2020 @ 19:57:55 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196909490
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Gewoon negeren en dr niet op ingaan. Niet het beest voeden :). T gaat mss een tijdje er constant over, maar op gegeven moment houdt dat echt wel op. Gewoon over andere dingen lullen.
Nja, dan ga ik dat maar proberen. Zal wel even doorbijten worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 23 december 2020 @ 19:58:28 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196909508
Willen mensen ophouden met persoonlijke aanvallen ? Mensen hier wappies noemen onder andere. Anders gaat deze weer dicht. Het is een relevante discussie voor vrienden en familieleden, laten we het niet kapen.
pi_196909567
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef kwiwi het volgende:
Mijn schoonmoeder denkt dat 1) het virus met opzet de wereld in is geholpen door overheden om van de ouderen af te komen en 2) dat de covid test eigenlijk een vaccinatie is.

We negeren het meestal gewoon.
Oh mčn... die is van de wereld.
Zou het idd negeren.

Ik heb geen complotdenkers in m'n omgeving, maar als ik ze had, dan zou dat ook mijn strategie zijn: negeren.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 23 december 2020 @ 20:00:43 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196909592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan zit er iets flink fout in de 'vriendschap' en dan doel ik niet op het gedeelte 'feiten vs meningen'.
Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het maakt hem echt een ander mens.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2020 @ 20:00:57 #37
426493 crew  PippenScottie
pi_196909606
Ik heb zulke mensen ook in mijn omgeving.
Ik hoor ze aan, luister beleefd, breng af en toe een feitje in en zeg dat ik het niet met ze eens ben.

Ik maak niet zo snel ruzie
My friends all drive horses
pi_196909622
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het heeft hem echt een ander mens gemaakt.
Welke persoonlijke problemen zouden daaraan ten grondslag kunnen liggen?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 december 2020 @ 20:01:56 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196909641
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het heeft hem echt een ander mens gemaakt.
Nee, dat was er fout zit is dat er blijkbaar geen onderling respect is. Als in, iemand's grenzen respecteren en dus kappen over iets waarvan de ander aangeeft dat je het er niet over wilt hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196909643
Er zijn natuurlijk wel een aantal onbeantwoorde vragen ja.
Overal blindelings in meegaan is ook niet goed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196909689
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb zulke mensen ook in mijn omgeving.
Ik hoor ze aan, luister beleefd, breng af en toe een feitje in en zeg dat ik het niet met ze eens ben.

Ik maak niet zo snel ruzie
Dit is het beste, denk ik.
Maar ik ben soms te emotioneel betrokken bij het onderwerp/wij hier op fok in COR lezen zo veel en weten echt wel wat over het onderwerp.
Dan hoor ik allerlei onzin aan. En soms moet ik dan wat terug zeggen..stupid me. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2020 @ 20:04:05 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196909694
quote:
Thanks! Ga ik even lezen :)
  woensdag 23 december 2020 @ 20:04:53 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196909712
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, dat was er fout zit is dat er blijkbaar geen onderling respect is. Als in, iemand's grenzen respecteren en dus kappen over iets waarvan de ander aangeeft dat je het er niet over wilt hebben.
Maar dat onderling respect was er wel altijd. Nu is dat verdwenen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 december 2020 @ 20:05:18 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196909720
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar dat onderling respect was er wel altijd. Nu is dat verdwenen.
Ja, en dat is dus wat er fout zit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196909783
Negeren kan je lang volhouden tot je je zo erg gaat ergeren aan iemand die heel deze corona crisis afdoet als onzin of het is maar een griep en de regering gebruikt dit om makke schaapjes van iedereen te maken, dat je diegene heel graag uit je omgeving wilt zien verdwijnen en dit dan ook doet.
Iedereen is corona beu en dan is je geduld nu eenmaal sneller op en wil je niet omgaan met mensen die in jouw ogen dom zijn, maar dit is mijn persoonlijke mening.
pi_196909796
Niemand in mijn omgeving (buren familie vrienden) denken dat covid19 100% zuivere koffie is. Ze geloven wel dat bigpharma in een complot zit met de overheid om geld te verdienen. En voor de overheid om nieuwe grip te krijgen op de burgers. De waarheid is dat de meeste mensen zich eigenlijk niet druk willen maken over politieke zaken. En we hebben dus geen ellenlange diepgaande gesprekken over Civid. Het lijkt ze allemaal te ingewikkeld heb ik het idee. Het leven bestaat immers uit meer dan alleen politieke zaken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2020 @ 20:11:51 #47
426493 crew  PippenScottie
pi_196909893
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is het beste, denk ik.
Maar ik ben soms te emotioneel betrokken bij het onderwerp/wij hier op fok in COR lezen zo veel en weten echt wel wat over het onderwerp.
Dan hoor ik allerlei onzin aan. En soms moet ik dan wat terug zeggen..stupid me. :D
Ik merk dat ik best wel mee kan gaan met complotdenkers, overigens. Tot mijn verbazing.

We zijn het met elkaar eens dat mensen crisissen gebruiken voor hun eigen agenda. En dat is vaak financieel, maar kan ook ideologisch zijn.

Waar we in verschillen is hun gedachte dat deze crisissen met opzet veroorzaakt zijn en dat alles wat gebeurt binnen hun referentiekader moet worden gepast. Werkelijk alles kan er bij gehaald worden.

Wat gebeurt in de wereld is een heleboel random shit en daar probeert iedereen op zijn manier chocola van te maken. Overheden zijn ook lang niet zo competent of kwaadaardig als complotdenkers denken.
My friends all drive horses
pi_196909907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef MisterWendel het volgende:
Niemand in mijn omgeving (buren familie vrienden) denken dat covid19 100% zuivere koffie is. Ze geloven wel dat bigpharma in een complot zit met de overheid om geld te verdienen. En voor de overheid om nieuwe grip te krijgen op de burgers. De waarheid is dat de meeste mensen zich eigenlijk niet druk willen maken over politieke zaken. En we hebben dus geen ellenlange diepgaande gesprekken over Civid. Het lijkt ze allemaal te ingewikkeld heb ik het idee. Het leven bestaat immers uit meer dan alleen politieke zaken.
Hoe zou jij willen dat vrienden met jou omgaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196910249
Ik kan hartelijk om gepaste corona humor lachen en kennissen die stoer zeggen honderd mensen uit te nodigen met oud op nieuw (wat enkel stoere praat is) lach ik ook met een nee schuddend hoofd weg. Bij een vriendin die al langer de weg kwijt is negeer ik ook haar vreemde gedachten. Kijk vooral naar wat jij aankan en waar je echt niet mee kan omgaan en maak dan de keuze die voor jou het beste is.
pi_196910366
Hoe kan een test een vaccinatie zijn... En hoezo denken ze dat t een vaccinatie is terwijl ze zelf ook denken dat het met opzet de wereld ingebracht is... Dan ben je niet helemaal goed in je bovenkamer...

Ik snap dat mensen vragen hebben en kritisch zijn, maar ontkennen dat het bestaat of wat dan ook gaat wel ver... T is er en we moeten er mee dealen. Zelf weinig last van, want Drenthe, maar ben blij dat ik niet in 1 van de brandhaarden woon. Gewoon netjes je mondkapje dragen en normaal doen.
Wakadoodle!
pi_196911155
Voor sommige mensen is het moeilijk te geloven dat een 'verheven' soort als de mens lamgelegd kan worden door een virus. Onmogelijk dat dit ons overkomt. Er moet wel iets anders achter zitten. Misschien is het de enige manier waarop ze het voor zichzelf kunnen verkroppen dat we in deze situatie zitten.

Iedereen gaat er anders mee om, wat dat betreft. Misschien is het een vorm van zelfbescherming ofzo.
(Un)masking for the greater good.
pi_196911263
Ik zou hem alsnog met respect benaderen.
Denk dat veel van deze 'wappies' juist hun onvrede op een manier kwijt willen over de gang van zaken.

Eigenlijk is het ook absurd, dat zo'n virus ons complete systeem platleggen. Het hele economisch systeem deugt niet en doet meer kwaad dan goed, en dat is volgens mij de grootste reden waarom mensen corona aanpakken om dingen eens aan te pakken. We kunnen niet doorgaan met het constant maar winst maken, en onze schulden in de 'toekomst' neerleggen.
pi_196911359
Het is net zo stom om alle complottheorieėn als onmogelijk af te doen als om ze allemaal te geloven. Er zijn er talloze geweest die (gedeeltelijk) bleken te kloppen. De bekendste zijn Watergate, misbruik binnen de K. kerk, afluisteren van de NSA en bijvoorbeeld alle kartelafspraken / doofpotaffaires.

Het is best wel leuk om af en toe een beetje te speculeren, al moet je er geen geloof van maken.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:06:59 #54
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196911524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het is net zo stom om alle complottheorieėn als onmogelijk af te doen als om ze allemaal te geloven. Er zijn er talloze geweest die (gedeeltelijk) bleken te kloppen. De bekendste zijn Watergate, misbruik binnen de K. kerk, afluisteren van de NSA en bijvoorbeeld alle kartelafspraken / doofpotaffaires.

Het is best wel leuk om soms wel eens een beetje te speculeren, al moet je er geen geloof van maken.
Dat laatste ben ik het zeker mee eens. En ik heb het ook wel eens met vrienden over "wat als.." en "misschien is het wel zo dat..". Maar als het van open-minded zijn naar rotsvast in zo'n theorie geloven gaat, zonder fatsoenlijk bewijs, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
pi_196949020
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je in 's hemelsnaam het contact en de vriendschap verbreken omdat iemand ergens anders over denkt? :')
Starhopper is bang voor andere meningen en heeft in de afgelopen maanden ook al een paar keer opgeroepen om andersdenkenden in kampen te stoppen.

Ik denk dat die vriend er goed aan doet om het contact met Starhopper te verbreken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 25 december 2020 @ 20:02:30 #56
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196950892
Ken er 1.
En omdat ik zelf complotten best intetessant vind luister ik altijd naar hem. En de 'normale' komplotten als 9/11 en area 51 gaan nog wel maar dan verteld hij dat we chips krijgen ingespoten of dat de elite babybloed drinkt en dan vraag ik: 'geloof je dat echt?' en dan twijfelt hij ook wel. Paar maanden geleden zei hij nog dat er heel veel bekende mensen dood waren, Madonna, Britney Spears etc. en toen zei ik ook 'daar komen we wel achter als dat echt zo is'. 😁

Volgens mij is deze na de Lubach uitzending wappie af geworden.

Maar blijft bijzonder om een normaal iemand, geen retarded ofzo, zulke gekke dingen te horen zeggen.
To BG or not to BG!
pi_196951029
Meestal is de discussie met dit soort lui vrij makkelijk, je prikt met 3 seconden door hun gekke gedachtes heen door gewoon feiten te presenteren of ze simpele logica voor te leggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196951073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef MisterWendel het volgende:
Misschien is dergelijk cynisme ook wel de meest realistische blik op het hele gebeuren, onafhankelijk van wat of wie de pandemie uiteindelijk veroorzaakt heeft. Politici en het bedrijfsleven zullen crises altijd aanwenden voor eigen gewin, of dat nu politiek of financieel is. En als een langer voortdurende crisis met meer doden meer gewin oplevert, zal men ook niet al te veel vaart maken met het oplossen van de crisis of het verminderen van de gevolgen.

En als mijn cynische blik op dergelijk opportunisme me tot een "complotwappie" maakt, dan is dat maar zo...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 25 december 2020 @ 20:13:04 #59
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196951093
Mij boeit het niet zo als mensen er anders over denken als ik. Ter vermaak hoor ik ze soms wel eens helemaal uit, best lollig wat mensen allemaal kunnen verzinnen.
  vrijdag 25 december 2020 @ 20:27:17 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196951357
Ik heb vanmiddag het contact verbroken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')