Geen boertjes meer!quote:Op woensdag 30 december 2020 10:24 schreef QuattroF het volgende:
@:Seven. Whut? Verwennen met knuffelen? Wat een onzin.. Frum is morgen 9 maanden en die knuffel ik plat hoor. Natuurlijk vlieg ik niet op voor ieder geluidje maar als ze een knuffel nodig heeft (of ik..) krijgt ze die gewoon. Heerlijk toch? Over een tijdje willen ze het niet meer.
Ik denk trouwens dat het moment is aangebroken dat Frum zelf heeft besloten geen/weinig flesvoedingen meer te willen. Ze kreeg, naast de vaste voedingen, eerst nog 3 flesjes per dag van 210+7. De middagfles is al een tijdje gehalveerd, maar nu drinkt ze de ochtendfles ook al niet meer op, ze houdt vaak 70-100 ml over. Ze eet verder ook al supergoed en drinkt veel water, dus ik ga er maar geen strijd van maken.
Helemaal stoppen is het ook nog niet. Ze krijgt in de ochtend telkens nog een volledige fles, in de avond ook, en in de middag een kleintje. Die laatste gaat vrijwel volledig op, de kleine in de middag redelijk alleen de ochtendfles dus niet meer. Daarvan drinkt ze nog 120-150 ml ongeveer waar dat eerder 230 was. De ochtendfles en middagfles worden voor de vaste voeding aangeboden, de avondfles andersom. Maar die gaat gek genoeg juist op. :’)quote:Op woensdag 30 december 2020 11:30 schreef SQ het volgende:
@:QuattroF, 9 maanden klinkt nog wel erg jong om te stoppen met melk, ik zou hier denk ik niet direct in meeveren maar toch even overleggen met het cb.
Bied je water en vast voedsel aan vóór of na de fles?
Wij hebben alleen de autostoelen van maxicosi en die bevallen wel prima. En idd vanwege dat gefrot met autogordel een isofix base. We begonnen met 1 base bij de oudste en hebben toen ik weer aan het werk was een 2de erbij gekocht en nu een 3de tweedehands overgenomen, want ik wil niet meer zonder.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hahaha oei! Weet je ook waarom ze zo sip keek![]()
Wij hebben een kinderwagen met wiegbak, autostoeltje en nog een of ander zitje van maxicosi. Ik vind het geen 'makkelijk' merk. Wel stevig spul hoor, maar wat een gelazer om bijvoorbeeld een kinderwagen in te klappen. Of de maxicosi op het onderstel te zetten in plaats van de wiegbak. Of de maxicosi in de auto met de gordel.
Je hoeft niet perse een base hoor, je kunt veel groep 1 stoelen ook rechtstreeks in de isofix klikkenquote:Op woensdag 30 december 2020 19:22 schreef QuattroF het volgende:
@:Nolita ja chatten is echt ideaal. Soms wel een lange wachttijd maar ach.
Wij hebben nu een losse maxicosi, dus met gordel vast. Terwijl in de auto wel isofix zit. Ik geloof dat Frum over een paar maanden een andere autostoel moet? Dan maar eens kijken naar een base. Iemand tips voor een fijne stoel?
Oh echt? Gewoon in die dingen die in de bekleding zitten? Dat wist ik niet, bedankt!quote:Op woensdag 30 december 2020 19:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Je hoeft niet perse een base hoor, je kunt veel groep 1 stoelen ook rechtstreeks in de isofix klikken
Geen tips daarvoor (want wij hebben geen isofix) maar er is wel een mooi topic over: OUD / Autostoeltjes 8
Bassiequote:Op maandag 28 december 2020 00:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja mooi hè?![]()
Wij noemen hem vaak Bassie omdat hij nog steeds knaloranje nesthaartjes heeft aan de zijkant en achterkant van zijn hoofd, en die staan dan ook nog vaak alle kanten op
Nou inderdaad, tot op de secondequote:
Lijkt me inderdaad gek om niet samen oudjaar te vieren maar slaap is ook veel waardquote:Op maandag 28 december 2020 20:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Sowieso ga ik het jaar uit met goede slaap.We gaan een paar dagen weg binnen Nederland, maar m'n vriendin kan oudjaarsdag erheen + gezelschap. Ik sluit nieuwjaarsdag aan. Dus enerzijds best gek, niet samenzijn met de jaarwisseling, anderzijds; een hele nacht slaap. Alleen. Stilte. Slaap.
![]()
Rollende L!Is ze er zelf nog van verrast, of hoe vindt ze het zelf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedoel je dat mensen denken dat je dan de alcohol eruit kolft?quote:Op maandag 28 december 2020 22:29 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ahhhh ik had even ingevuld dat je gekolfde had en weggegooid zodat je alcoholvrij zou zijn, vandaar mijn opmerking! Ik snap m nu!Want dat zou ik nooit bedenken nee
Heerlijk toch zo'n vrolijkerdquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:31 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt allemaal! @:MaJo ze is eigenlijk nooit een hele dag chagrijnig. Frum is bijna altijd vrolijk. Soms als ze moe is of honger heeft gaat ze mopperen, maar verder is ze de vrolijkste hier thuis, haha.
@:NJ wat heftig zulke nachten! Heerlijk dag je oudejaarsavond lekker kunt bijslapen. Groot gelijk.
Aapie is steeds vrolijker. Alleen wakker worden vindt hij niet leuk en als hij honger heeft huilt hij. Oh en als je zijn armen door kledingstukken doet, NIET LEUK. Benen en de rest maken dan weer niet uitMaar de rest heeft hij een grote glimlach op zijn gezicht en is van alles aan het ontdekken
Isofixquote:Op woensdag 30 december 2020 04:26 schreef Nolita het volgende:
Hier ging dat best vlot toen ze vaak op dr zij draaide duurde het niet heel lang tot een echte rol (Max 2 weekjes? Weet het niet meer precies).
Ze was hier 4,5 mnd, oudste was een maand later, maar sommige baby’s kunnen het al eerder.
Wij hebben gewoon 5,5 maand met onze maxicosi en isofix lopen klooien. Het in de base klikken ging erg stroef en moesten best wat kracht zetten en soms lukte het niet. Dat was bij de oudste nooit dus we snapten het al niet. Kwamen we er gister achter dat het gordelbandje dat onderlangs loopt aan de onderkant van de buis langs ging die in de base moet klikken.Heb ik dat met poetsen dus verkeerd terug gedaan. Maar wat een genot nu weer, die base.
![]()
Sowieso, die maxicosi. Ik denk dat peuter voor de geboorte eens heeft gespeeld ermee en het verkleinkussen (het zitdeel) achterstevoren terug heeft gedaan. Ik heb daarna de zomerhoes erom gedaan. Ik vond haar al zo vreemd zitten en ze was niet snel tevreden in de auto.Daar kwamen we na 2 maanden eens achter, toen ik de hoes eraf haalde, oeps.
Ik snap echt niet dat mensen dat systeem niet hebben? Het enige wat je hoeft te doen is *klik* en je bent klaar!
Fijn dat jullie nu ook ontdekt hebben waarom het zo stroef gingWat ziet ie er anders uit zo! Echt een heel ander koppie. Of komt dat door een bepaalde hoek?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:47 schreef Seven. het volgende:
We hebben helemaal geen BFD gedaan gisteren!
Dit meneertje begint steeds meer persoonlijkheid tentoon te stellen![]()
[ afbeelding ]
Ik zie aapie ook wel echt veranderen. Steeds meer een eigen gezichtje in plaats van dat generieke babyhoofdNou ja zeg, je kunt echt niet teveel knuffelen hoor! Ik moest wel even gnorfen om je babyboomers opmerkingquote:Op woensdag 30 december 2020 09:35 schreef Seven. het volgende:
Mijn schoonvader liet zich ontvallen dat ik Colin maar niet zoveel meer moest knuffelen, want zo werd hij wel verwend.
![]()
Verder is het een prima kerel maar het is en blijft een babyboomer die domweg niet beter weet. Baby's kun je tot 6 maanden niet verwennen wat betreft knuffels, zo is mij verteld in ieder geval. Kan mij het nou schelen of babyboomers ook groot geworden zijn zonder veel blijk van affectie![]()
.
Colin begint wel een beetje eenkennig te worden. Mijn moeder krijgt hem niet stil, mijn man ook niet altijd. M'n schoonmoeder en ik wel. Maar dat is volgens mij omdat wij hem echt hartstochtelijk knuffelen, de rest is meer van op schoot zetten en beetje op en neer hoppen. M'n schoonmoeder en ik zijn echt van hem helemaal tegen ons aandrukken met de wangen tegen elkaar en wiegen. Eigenlijk zou ik hem veel moeten dragen, het is best duidelijk dat hij daar stiekem wel een kindje voor is.
Zelf kom ik uit een knuffelgezin, je kunt niet genoeg knuffelen
Mijn man is inmiddels ook een knuffelkont dus dat komt wel goed ook met aapie.
Aapie heeft een rare dag vandaag. Ik was even gaan liggen en hoorde mijn man bovenkomen met een huilende baby om te verschonen. Hij schreeuwde het uit en zat echt te spartelen als een malle. Normaal helpt hem wiegen/bewegen met hem maar niets hielp. Toen aangelegd aan de borst, ook toen bleef hij spartelen. Fles gemaakt, ging ook moeizaam. Uiteindelijk viel hij gelukkig in slaapVanavond weer hetzelfde feestje. Wat zou dit nou kunnen zijn
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Noud draagt ook maat 6, vandaar dat ik deze maat 5 broekjes nu over heb voor dit experimentquote:Op donderdag 31 december 2020 07:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maat 5????? U. draagt maat 6. Jeejtje.
quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef MaJo het volgende:
Wij hadden met kerst even helemaal de handen vrij omdat mijn ouders de zorg voor aapie namen. We lagen samen op bed en je weet wel wat er dan gebeurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat bedoelde ik inderdaad!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je dat mensen denken dat je dan de alcohol eruit kolft?Want dat zou ik nooit bedenken nee
[..]![]()
Wij hebben dat ook gehad met die armen, wat zielig was dat. Nu zorg ik wel dat ik ruime shirts/truien heb voor hem!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef MaJo het volgende:
Aapie is steeds vrolijker. Alleen wakker worden vindt hij niet leuk en als hij honger heeft huilt hij. Oh en als je zijn armen door kledingstukken doet, NIET LEUK. Benen en de rest maken dan weer niet uitMaar de rest heeft hij een grote glimlach op zijn gezicht en is van alles aan het ontdekken
[..]
Aapie heeft een rare dag vandaag. Ik was even gaan liggen en hoorde mijn man bovenkomen met een huilende baby om te verschonen. Hij schreeuwde het uit en zat echt te spartelen als een malle. Normaal helpt hem wiegen/bewegen met hem maar niets hielp. Toen aangelegd aan de borst, ook toen bleef hij spartelen. Fles gemaakt, ging ook moeizaam. Uiteindelijk viel hij gelukkig in slaapVanavond weer hetzelfde feestje. Wat zou dit nou kunnen zijn
Geen idee, wel herkenbaar. Mickey is retemoe, maar wil absoluut niet slapen.
Borst is hier het enige wat werkt... Uiteraard gebeurt dit in de week voordat ik weer ga werken
[ Bericht 0% gewijzigd door tpopml op 31-12-2020 13:52:51 ]
Wat bedoel je met tekenen? Je moet het sowieso aanvragen. In kan me niet herinneren dat ik iets heb getekend.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt babygerelateerd maar als je ouderschapsverlof opneemt, moet je dan daar iets voor tekenen bij je werkgever?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |