Ja, maar die redeneren allemaal waarschijnlijk “ik maak in mijn eentje het verschil niet”quote:Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar zouden die mensen die er schijt aan hebben wel snappen dat alles door hen alleen maar nog langer duurt?
Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Ik wil ook dolgraag weer terug naar het oude en weer alles kunnen doen, maar ik snap dat dat alleen kan als alles weer onder controle is.
En dat er schijt aan hebben het alleen maar langer duurt.
Ik kan me echt kwaad maken over die #@&¤%
Het zullen voornamelijk mensen zijn die die link 'he, ik hou me er niet aan, dus duurt het langer' überhaupt niet kunnen leggen.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar zouden die mensen die er schijt aan hebben wel snappen dat alles door hen alleen maar nog langer duurt?
Ik wil ook dolgraag weer terug naar het oude en weer alles kunnen doen, maar ik snap dat dat alleen kan als alles weer onder controle is.
Maar het was wel afdwingbaar onder de huidige wetgeving volgens mij (tenminste, ik meen dat Hugo te hebben horen zeggen). Er werd alleen geen gebruik van gemaakt tot dusver.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:32 schreef Drekkoning het volgende:
Plus, het is een advies, niet de wet, en derhalve zullen ook veel mensen gewoon tot hun eigen afweging komen.
Kan hoor, en wellicht was dat slim geweest.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar het was wel afdwingbaar onder de huidige wetgeving volgens mij (tenminste, ik meen dat Hugo te hebben horen zeggen). Er werd alleen geen gebruik van gemaakt tot dusver.
Kost wel een plekje op de IC danquote:Op woensdag 23 december 2020 08:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoop altijd maar dat dat soort lijers aan de beademing terecht komen
Ligt eraan waar je op doelt.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voila, niets aan de handquote:Op woensdag 23 december 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)egen-gemuteerd-virus
Wat kan er dan verkort worden? Enige wat als uitweg wordt gezien is het vaccin... en daarvan weten we dat dat nog lang gaat duren. Misschien de winkels weer open door lagere cijfers en met looproutes en mondkapjes in een restaurant maar meer "vrijheden" zitten er niet in tot een voldoende vaccinatiegraad.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weinig verrassend. Dat de herstelperiode lang is, wisten we bijna direct. Ken iemand in mijn buurt die niet meer kan werken vanwege corona, hij had corona al gelopen in maart.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:51 schreef Jazeg het volgende:
ArboUnie: 20 procent verzuim vanwege corona duurt langer dan drie maanden
Van de werknemers die zich vanwege een coronabesmetting ziekmelden, is 20 procent na drie maanden nog steeds niet of maar gedeeltelijk aan het werk. Dat concludeert dienstverlener Arbo Unie. Weer de helft daarvan is zelfs na 200 dagen nog niet volledig hersteld.
Mensen met langdurige klachten houden last van kortademigheid en vermoeidheid. De Arbo Unie maakt zich ook zorgen om verzuim als gevolg van psychische klachten. Die worden mogelijk verergerd door de nieuwe lockdown.
Toch is het verzuim in de het vierde kwartaal over de hele linie "substantieel lager" dan in dezelfde periode vorig jaar, al geldt dat niet voor de zorg. "In deze sector is de werkdruk en de mentale belasting extra hoog vanwege covid-19 en dat maakt re-integratie moeilijk", aldus Arbo Unie.
Bron: NOS Liveblog
Goed om ook die kant te belichten.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Yep, en de regionale omroep hier doet ook maar weer eens een "Dit is Pietje... Pietje was jong en kerngezond, maar lag door corona een week in het ziekenhuis en is nu nog steeds niet de oude" verhaal.
https://www.rtvutrecht.nl(...)k-van-het-virus.html
Hier op kantoor vier mensen corona gehad waarvan er twee nog steeds lopen te kwakkelen. Vooral vermoeidheid en nog steeds verlies van smaak/geur.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Weinig verrassend. Dat de herstelperiode lang is, wisten we bijna direct. Ken iemand in mijn buurt die niet meer kan werken vanwege corona, hij had corona al gelopen in maart.
Kans op verkoudheid is nu wel aanzienlijk kleiner dan voorgaande winters natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 07:26 schreef PzKpfw het volgende:
Gisteren beginnende verkoudheidsklachten, heb me toch maar even laten testen uit voorzorg. Maar ik vermoed, gewoon zoals elke winter, een sluimerende verkoudheid.
Dat laatste is wel interessant. Maat van me heeft tegelijk met zijn vriendin COVID gehad een paar maanden terug en proeft en ruikt nog steeds niks. Zijn vriendin is wel volledig hersteld.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hier op kantoor vier mensen corona gehad waarvan er twee nog steeds lopen te kwakkelen. Vooral vermoeidheid en nog steeds verlies van smaak/geur.
Ja, en ik ken een stel dat het gehad heeft en die waren na enkele weken beiden gewoon hersteld en de oude, zonder gevolgen.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Weinig verrassend. Dat de herstelperiode lang is, wisten we bijna direct. Ken iemand in mijn buurt die niet meer kan werken vanwege corona, hij had corona al gelopen in maart.
Zelfde reden dat je geen nieuwsberichten ziet dat Pietje volledig veilig van huis naar werk is gereden, maar wel als hij zijn auto om een boom vouwt.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, en ik ken een stel dat het gehad heeft en die waren na enkele weken beiden gewoon hersteld en de oude, zonder gevolgen.
Dat er mensen zijn die zwaar getroffen worden en heel lang last houden geloof ik heus.
Maar waarom lees je nooit eens een artikel:
"Dit is Jantje, Jantje was kerngezond en kreeg corona. Echter na twee weken was Jantje hersteld en nu gaat het weer prima met hem"
Ohja...want dat verkoopt niet.
Nou ja, 20% niet aan het werk vind ik best het vermelden waard.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, en ik ken een stel dat het gehad heeft en die waren na enkele weken beiden gewoon hersteld en de oude, zonder gevolgen.
Dat er mensen zijn die zwaar getroffen worden en heel lang last houden geloof ik heus.
Maar waarom lees je nooit eens een artikel:
"Dit is Jantje, Jantje was kerngezond en kreeg corona. Echter na twee weken was Jantje hersteld en nu gaat het weer prima met hem"
Ohja...want dat verkoopt niet.
Dit.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat kan er dan verkort worden? Enige wat als uitweg wordt gezien is het vaccin... en daarvan weten we dat dat nog lang gaat duren. Misschien de winkels weer open door lagere cijfers en met looproutes en mondkapjes in een restaurant maar meer "vrijheden" zitten er niet in tot een voldoende vaccinatiegraad.
Jij bent terecht boos hierover. Dit kan ook niet. Het probleem is dat het geen drie mensen zijn die er misbruik van maken maar zoveel dat andere mensen weer terecht argwanend zijn naar mensen die geen mondkapje op kunnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vertik het om in een winkel, ten overstaan van al die wolven die dan verlekkerd met de oren gespitst staan toe te kijken hoe ik word aangesproken, wat mijn medische reden is waarom ik geen mondkapje op heb.
Het woord 'medisch' zou genoeg moeten zijn.
En anders zet me maar de winkel uit, dan verdien je maar niks aan me. Nu niet, na corona niet.
Of, als een boa of agent meent me te moeten beboeten hiervoor, dan maar in bezwaar bij de rechter.
Ik ben er niet zo bang voor dat ik het niet aannemelijk kan maken dat ik een medische aandoening heb. Maar ik vind het te gek voor woorden dat ik anno '20 als een crimineel of moordenaar behandeld wordt, als ik niet open en bloot aan iedereen mijn stempel 'psychiatrische stoornis' laat zien. Ik verrek het. Dan geef me maar een boete als je ego niet bevredigd is dat ik mezelf niet zo ver verlochen. Het is al erg zat dat ik het heb. En als cadeautje word je dan ook nog gedwongen om het te pas en te onpas aan iedere nitwit te vertellen zodat die dan kan oordelen of het wel legitiem is. Ineens mag half NL op de stoel van een arts gaan zitten en erover oordelen. No way dat ik daar aan mee ga werken.
Zum kotsen dit gemicromanagement![]()
Die 3 mensen in NL die er wel misbruik van maken overleven we ook nog wel.
Niet alleen hoe we de maatschappij ingericht hebben, maar ook hoe we (op langere termijn) hier beter mee omgaan. Een grotere flexibele schil, zorgreservisten op grote schaal beschikbaar maken. Mensen die in de private sector werken in een verzorgende functie, die door de overheid getraind worden (en blijven) om in een crisissituatie bij te schalen. Net als reservisten in het leger.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij bent terecht boos hierover. Dit kan ook niet. Het probleem is dat het geen drie mensen zijn die er misbruik van maken maar zoveel dat andere mensen weer terecht argwanend zijn naar mensen die geen mondkapje op kunnen.
Ik vind ook dat het klaar moet zijn nadat je hebt gezegd dat het om een medische reden is. Daarnaast vind ik dat de handhaving veel te veel onderhevig is aan willekeur zodat mensen zoals jij niet weten waar ze aan toe zijn en van tevoren al gespannen worden om het doen van een boodschapje. Als ik in je buurt woonde deed ik ze voor je.
Ik denk dat we samenvattend hierna mogen nadenken hoe we de maatschappij hebben ingericht. Als er straks een echt gevaarlijke mutatie ontstaat of iemand iets anders met harige schubben opvreet in China over een paar jaar zijn we straks echt the weakest link.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |