abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2020 @ 08:28:09 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar zouden die mensen die er schijt aan hebben wel snappen dat alles door hen alleen maar nog langer duurt?

Ik kan daar met mijn pet niet bij.

Ik wil ook dolgraag weer terug naar het oude en weer alles kunnen doen, maar ik snap dat dat alleen kan als alles weer onder controle is.
En dat er schijt aan hebben het alleen maar langer duurt.

Ik kan me echt kwaad maken over die #@&¤% :(
Ja, maar die redeneren allemaal waarschijnlijk “ik maak in mijn eentje het verschil niet”

Net als mensen die om die reden niet gaan stemmen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196897123
quote:

[..]

Maar zouden die mensen die er schijt aan hebben wel snappen dat alles door hen alleen maar nog langer duurt?

Ik wil ook dolgraag weer terug naar het oude en weer alles kunnen doen, maar ik snap dat dat alleen kan als alles weer onder controle is.

Het zullen voornamelijk mensen zijn die die link 'he, ik hou me er niet aan, dus duurt het langer' überhaupt niet kunnen leggen.

En uiteraard ook mensen die die link wel leggen, maar gewoon inderdaad schijt hebben. Al denk ik dat die groep wat minder groot is.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:32:14 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897132
Plus, het is een advies, niet de wet, en derhalve zullen ook veel mensen gewoon tot hun eigen afweging komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 23 december 2020 @ 08:33:31 #179
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196897144
Ik hoop altijd maar dat dat soort lijers aan de beademing terecht komen :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196897149
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:32 schreef Drekkoning het volgende:
Plus, het is een advies, niet de wet, en derhalve zullen ook veel mensen gewoon tot hun eigen afweging komen.
Maar het was wel afdwingbaar onder de huidige wetgeving volgens mij (tenminste, ik meen dat Hugo te hebben horen zeggen). Er werd alleen geen gebruik van gemaakt tot dusver.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:35:02 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897160
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar het was wel afdwingbaar onder de huidige wetgeving volgens mij (tenminste, ik meen dat Hugo te hebben horen zeggen). Er werd alleen geen gebruik van gemaakt tot dusver.
Kan hoor, en wellicht was dat slim geweest.
Want op het moment is het inderdaad niet wettelijk verboden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 23 december 2020 @ 08:35:41 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897164
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoop altijd maar dat dat soort lijers aan de beademing terecht komen :(
Kost wel een plekje op de IC dan ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 23 december 2020 @ 08:38:20 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196897178
quote:

[..]

Ligt eraan waar je op doelt.

Op eventuele kleine(re) tussentijdse versoepelingen hebben we inderdaad wel invloed met ons gedrag nu. Op de terugkeer naar de echte oude situatie een stuk minder, dat komt toch pas weer als er massaal gevaccineerd is en daar zijn we in Nederland de komende 6 tot 9 maanden nog wel zoet mee.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:47:26 #184
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196897232
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196897240
quote:

[..]

Wat kan er dan verkort worden? Enige wat als uitweg wordt gezien is het vaccin... en daarvan weten we dat dat nog lang gaat duren. Misschien de winkels weer open door lagere cijfers en met looproutes en mondkapjes in een restaurant maar meer "vrijheden" zitten er niet in tot een voldoende vaccinatiegraad.
pi_196897271
ArboUnie: 20 procent verzuim vanwege corona duurt langer dan drie maanden

Van de werknemers die zich vanwege een coronabesmetting ziekmelden, is 20 procent na drie maanden nog steeds niet of maar gedeeltelijk aan het werk. Dat concludeert dienstverlener Arbo Unie. Weer de helft daarvan is zelfs na 200 dagen nog niet volledig hersteld.

Mensen met langdurige klachten houden last van kortademigheid en vermoeidheid. De Arbo Unie maakt zich ook zorgen om verzuim als gevolg van psychische klachten. Die worden mogelijk verergerd door de nieuwe lockdown.

Toch is het verzuim in de het vierde kwartaal over de hele linie "substantieel lager" dan in dezelfde periode vorig jaar, al geldt dat niet voor de zorg. "In deze sector is de werkdruk en de mentale belasting extra hoog vanwege covid-19 en dat maakt re-integratie moeilijk", aldus Arbo Unie.

Bron: NOS Liveblog
pi_196897294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:51 schreef Jazeg het volgende:
ArboUnie: 20 procent verzuim vanwege corona duurt langer dan drie maanden

Van de werknemers die zich vanwege een coronabesmetting ziekmelden, is 20 procent na drie maanden nog steeds niet of maar gedeeltelijk aan het werk. Dat concludeert dienstverlener Arbo Unie. Weer de helft daarvan is zelfs na 200 dagen nog niet volledig hersteld.

Mensen met langdurige klachten houden last van kortademigheid en vermoeidheid. De Arbo Unie maakt zich ook zorgen om verzuim als gevolg van psychische klachten. Die worden mogelijk verergerd door de nieuwe lockdown.

Toch is het verzuim in de het vierde kwartaal over de hele linie "substantieel lager" dan in dezelfde periode vorig jaar, al geldt dat niet voor de zorg. "In deze sector is de werkdruk en de mentale belasting extra hoog vanwege covid-19 en dat maakt re-integratie moeilijk", aldus Arbo Unie.

Bron: NOS Liveblog
Weinig verrassend. Dat de herstelperiode lang is, wisten we bijna direct. Ken iemand in mijn buurt die niet meer kan werken vanwege corona, hij had corona al gelopen in maart.
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 08:56:04 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196897314
Yep, en de regionale omroep hier doet ook maar weer eens een "Dit is Pietje... Pietje was jong en kerngezond, maar lag door corona een week in het ziekenhuis en is nu nog steeds niet de oude" verhaal.

https://www.rtvutrecht.nl(...)k-van-het-virus.html
  woensdag 23 december 2020 @ 08:56:37 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Yep, en de regionale omroep hier doet ook maar weer eens een "Dit is Pietje... Pietje was jong en kerngezond, maar lag door corona een week in het ziekenhuis en is nu nog steeds niet de oude" verhaal.

https://www.rtvutrecht.nl(...)k-van-het-virus.html
Goed om ook die kant te belichten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196897326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Weinig verrassend. Dat de herstelperiode lang is, wisten we bijna direct. Ken iemand in mijn buurt die niet meer kan werken vanwege corona, hij had corona al gelopen in maart.
Hier op kantoor vier mensen corona gehad waarvan er twee nog steeds lopen te kwakkelen. Vooral vermoeidheid en nog steeds verlies van smaak/geur.
pi_196897328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 07:26 schreef PzKpfw het volgende:
Gisteren beginnende verkoudheidsklachten, heb me toch maar even laten testen uit voorzorg. Maar ik vermoed, gewoon zoals elke winter, een sluimerende verkoudheid.
Kans op verkoudheid is nu wel aanzienlijk kleiner dan voorgaande winters natuurlijk.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:00:07 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hier op kantoor vier mensen corona gehad waarvan er twee nog steeds lopen te kwakkelen. Vooral vermoeidheid en nog steeds verlies van smaak/geur.
Dat laatste is wel interessant. Maat van me heeft tegelijk met zijn vriendin COVID gehad een paar maanden terug en proeft en ruikt nog steeds niks. Zijn vriendin is wel volledig hersteld.

Hij is er goed klaar mee :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 09:00:44 #193
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196897347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, en ik ken een stel dat het gehad heeft en die waren na enkele weken beiden gewoon hersteld en de oude, zonder gevolgen.

Dat er mensen zijn die zwaar getroffen worden en heel lang last houden geloof ik heus.
Maar waarom lees je nooit eens een artikel:

"Dit is Jantje, Jantje was kerngezond en kreeg corona. Echter na twee weken was Jantje hersteld en nu gaat het weer prima met hem"

Ohja...want dat verkoopt niet.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:01:51 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196897358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja, en ik ken een stel dat het gehad heeft en die waren na enkele weken beiden gewoon hersteld en de oude, zonder gevolgen.

Dat er mensen zijn die zwaar getroffen worden en heel lang last houden geloof ik heus.

"Dit is Jantje, Jantje was kerngezond en kreeg corona. Echter na twee weken was Jantje hersteld en nu gaat het weer prima met hem"

Zelfde reden dat je geen nieuwsberichten ziet dat Pietje volledig veilig van huis naar werk is gereden, maar wel als hij zijn auto om een boom vouwt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 23 december 2020 @ 09:02:54 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196897367
Telegraaf heeft het weer over 'harde' lockdown.

Gek genoeg voelt het bij mij niet bepaald als hard. Komt misschien ook wel omdat de scholen vanwege kerst anders ook wel dicht waren geweest, en de voetbalcompetities nu ook stilgelegen zouden hebben. En in al die winkels kwam ik toch al niet.
pi_196897385
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou ja, 20% niet aan het werk vind ik best het vermelden waard.

Natuurlijk zijn er daar vast nuances in te brengen. ;)
  woensdag 23 december 2020 @ 09:08:30 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196897430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat kan er dan verkort worden? Enige wat als uitweg wordt gezien is het vaccin... en daarvan weten we dat dat nog lang gaat duren. Misschien de winkels weer open door lagere cijfers en met looproutes en mondkapjes in een restaurant maar meer "vrijheden" zitten er niet in tot een voldoende vaccinatiegraad.
Dit.

Heel veel mensen houden zich al driekwart jaar keurig aan de regels, en het enige dat ze ervoor terugzien is nog meer regels, en nog minder dingen die ze mogen doen. Dan is het op een gegeven moment wel een beetje gedaan met je motivatie, en werkt bovendien het retorische trucje 'hou je aan de regels, dan gaat het sneller' gewoon niet meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 december 2020 @ 09:10:20 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196897462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vertik het om in een winkel, ten overstaan van al die wolven die dan verlekkerd met de oren gespitst staan toe te kijken hoe ik word aangesproken, wat mijn medische reden is waarom ik geen mondkapje op heb.

Het woord 'medisch' zou genoeg moeten zijn.

En anders zet me maar de winkel uit, dan verdien je maar niks aan me. Nu niet, na corona niet.

Of, als een boa of agent meent me te moeten beboeten hiervoor, dan maar in bezwaar bij de rechter.

Ik ben er niet zo bang voor dat ik het niet aannemelijk kan maken dat ik een medische aandoening heb. Maar ik vind het te gek voor woorden dat ik anno '20 als een crimineel of moordenaar behandeld wordt, als ik niet open en bloot aan iedereen mijn stempel 'psychiatrische stoornis' laat zien. Ik verrek het. Dan geef me maar een boete als je ego niet bevredigd is dat ik mezelf niet zo ver verlochen. Het is al erg zat dat ik het heb. En als cadeautje word je dan ook nog gedwongen om het te pas en te onpas aan iedere nitwit te vertellen zodat die dan kan oordelen of het wel legitiem is. Ineens mag half NL op de stoel van een arts gaan zitten en erover oordelen. No way dat ik daar aan mee ga werken.

Zum kotsen dit gemicromanagement :r

Die 3 mensen in NL die er wel misbruik van maken overleven we ook nog wel.
Jij bent terecht boos hierover. Dit kan ook niet. Het probleem is dat het geen drie mensen zijn die er misbruik van maken maar zoveel dat andere mensen weer terecht argwanend zijn naar mensen die geen mondkapje op kunnen.

Ik vind ook dat het klaar moet zijn nadat je hebt gezegd dat het om een medische reden is. Daarnaast vind ik dat de handhaving veel te veel onderhevig is aan willekeur zodat mensen zoals jij niet weten waar ze aan toe zijn en van tevoren al gespannen worden om het doen van een boodschapje. Als ik in je buurt woonde deed ik ze voor je.

Ik denk dat we samenvattend hierna mogen nadenken hoe we de maatschappij hebben ingericht. Als er straks een echt gevaarlijke mutatie ontstaat of iemand iets anders met harige schubben opvreet in China over een paar jaar zijn we straks echt the weakest link.
pi_196897522
Wat een hypocriete bende zeg. Horeca dicht, daar waar het allemaal gereguleerd wordt.

Uiteraard zijn de winkels nu echt achterlijk druk he, man man man.
pi_196897524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jij bent terecht boos hierover. Dit kan ook niet. Het probleem is dat het geen drie mensen zijn die er misbruik van maken maar zoveel dat andere mensen weer terecht argwanend zijn naar mensen die geen mondkapje op kunnen.

Ik vind ook dat het klaar moet zijn nadat je hebt gezegd dat het om een medische reden is. Daarnaast vind ik dat de handhaving veel te veel onderhevig is aan willekeur zodat mensen zoals jij niet weten waar ze aan toe zijn en van tevoren al gespannen worden om het doen van een boodschapje. Als ik in je buurt woonde deed ik ze voor je.

Ik denk dat we samenvattend hierna mogen nadenken hoe we de maatschappij hebben ingericht. Als er straks een echt gevaarlijke mutatie ontstaat of iemand iets anders met harige schubben opvreet in China over een paar jaar zijn we straks echt the weakest link.
Niet alleen hoe we de maatschappij ingericht hebben, maar ook hoe we (op langere termijn) hier beter mee omgaan. Een grotere flexibele schil, zorgreservisten op grote schaal beschikbaar maken. Mensen die in de private sector werken in een verzorgende functie, die door de overheid getraind worden (en blijven) om in een crisissituatie bij te schalen. Net als reservisten in het leger.

En daarbij, een goed plan hoe je met een pandemie om moet gaan zodat niet alles bedacht hoeft te worden zou denk ik ook helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')