Ja dat kan hij al heel goed, maar meneertje vindt het ook leuk om te bubbelen!quote:Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Kan ie al een beetje uit een open beker drinken? Miss dat hij vla wel kan drinken zonder zichzelf helemaal onder te klodderen? Of van die kwarkjes in knijpverpakking? Je hebt ook van die breakers met extra proteine, die haal ik wel eens voor de kapitein
Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh gespannen is het niet echt hoor, we proberen heel erg " je mag eten wat je wilt, het hoeft niet op, je mag het proeven of het laten liggen" en we houden het gezellig. Maar in mn achterhoofd denk ik ben wel vaak "gast! probeer het nou gewoon een keer"
Gefeliciteerd met je kleine grote manquote:Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen.Dude van jou klinkt ongeveer net zo gevoelig voor de trucjes van @:Lemijn als de mijne, hier levert zulks exact deze gezichtsuitdrukking bij 'm op:
![]()
Ach ja. Groot worden op kerstomaatjes, fruit en volkoren boterhammen met pindakaas lukt vast ook![]()
Voor de stats: Günther werd afgelopen zaterdag drie (wat -ie vierde door zomaar voor het eerst, zij het een beetje wiebelig, z'n naam duidelijk leesbaar op te schrijven), is 103 cm lang en is precies zestien kilo. Geen idee waar dat zit op de groeicurve eigenlijk.. Hij oogt op zich wel aardig doorvoed, ondanks al dat avondeten weigeren
Niet zomaar natuurlijk, oefenen!quote:Op maandag 11 januari 2021 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Kan hij echt een instructie uit een boekje omzetten in zelf bouwen?
Dat klinkt als voorlopig een logische aanpak, thanks!quote:Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef exode het volgende:
ik zou het in 1 bak doen en de boekjes apart houden.
Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien?quote:Op maandag 11 januari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Nog even een shoutout naar @:Exode - huidige toestand Günther is als volgt:
[ afbeelding ]
...dus wat is nou de ideale opbergmanier voor een beginnende collectie kleinschalige LEGO-projecten? Nu nog maar twee doosjes, maar ik zie dat de komende tijd wel toenemen
Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoorquote:Op maandag 11 januari 2021 20:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien?
Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.quote:Op maandag 11 januari 2021 19:19 schreef LeSage het volgende:
Overigens zitten wij voor kleuter wel met timers aan tafel. Want hij lust alles, maar is zo snel afgeleid en eet tergend langzaam dat we er anders zonder gein meer dan een uur voor uit kunnen trekken.
En op deze manier duurt het nog lang en moet ik nog veel aansporen, maar duurt het misschien 3 kwartier
I know!quote:Op maandag 11 januari 2021 20:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoor
Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.
Het rundvlees en de sugarsnaps moest hij helemaal niks van hebben.
quote:Op maandag 11 januari 2021 20:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.
Pittig... calliflower buffallowings een idee om te maken? Toch de bloemkool, maar met wat meer pit.
Wat vind 'ie van soep? (Eventueel iets als pompoensoep of linzensoep; goed gepureerd heeft het wel een beetje 'inhoud', maar heb je geen last van stukjes.)
Een troost misschien; mijn zusje bliefde vroeger niks, en staat nu geheel vrijwillig de meest uitgebreide maaltijden voor zichzelf en anderen te maken. Er is hoop. (Neemt natuurlijk niet je zorgen weg als er echt sprake is van achterstand in groei/gewicht)
Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat meequote:Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:
[..]Heej!
Wat doe jij hier?
Heb ik iets gemist?
Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk!
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps!
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint.
Keileuk, niet kei-tof!quote:Op maandag 11 januari 2021 20:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat mee
(Sinds wanneer zeg jij trouwens kei-tof? Brabo!)
Hm... ja mijn ouders vonden het ook lekker, en het lag geloof ik ook meer aan mij dat ik er teveel op bleef kauwen. Maar dat was dus al niet vanaf een afstandje nee.
En brood dopen in de soep? Zou dat werken?
random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:quote:Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:
[..]Heej!
Wat doe jij hier?
Heb ik iets gemist?
Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk!
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps!
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint.
Calliflower buffallowings ken ik niet, maar het klinkt als een super goed idee als het een beetje als kippenvleugeltjes er uit ziet, want daar houdt hij wel van!
Het ZOU kunnen werken!quote:Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:
[ afbeelding ]
Ik ken het als typisch Brabantsquote:Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Keileuk, niet kei-tof!Is toch een normale uitdrukking?
En ja, rundvlees kan erg taai zijn, of juist dat het van vet aan elkaar hangt. Als kind haatte ik het echt, maar toen ik eenmaal op mezelf woonde kon ik het al beter klaarmaken en mijn vrouw maakt het dus klaar zoals ik net zei; dat valt gewoon bijna uit elkaar als je het uit de bouillon haalt, en als je het opbakt is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant lekker zacht is.
quote:Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ken het als typisch Brabants![]()
Oh en ik heb geen verstand van het bereiden van of de smaak van (rund)vlees verder. Of het moet over spieren gaan en hun functie in het levende dier.
Mocht het niet werken heb je zelf in elk geval ook nog iets lekkersquote:
Wat?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |