abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197348223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kan ie al een beetje uit een open beker drinken? Miss dat hij vla wel kan drinken zonder zichzelf helemaal onder te klodderen? Of van die kwarkjes in knijpverpakking? Je hebt ook van die breakers met extra proteine, die haal ik wel eens voor de kapitein :P
Ja dat kan hij al heel goed, maar meneertje vindt het ook leuk om te bubbelen! :') Dan wordt het wel weer een kliederboel. Maar het is inderdaad een optie! :Y
pi_197348339
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Oh gespannen is het niet echt hoor, we proberen heel erg " je mag eten wat je wilt, het hoeft niet op, je mag het proeven of het laten liggen" en we houden het gezellig. Maar in mn achterhoofd denk ik ben wel vaak "gast! probeer het nou gewoon een keer }:| "
Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen. :') Dude van jou klinkt ongeveer net zo gevoelig voor de trucjes van @Lemijn als de mijne, hier levert zulks exact deze gezichtsuitdrukking bij 'm op: :')

Ach ja. Groot worden op kerstomaatjes, fruit en volkoren boterhammen met pindakaas lukt vast ook :Y)

Voor de stats: Günther werd afgelopen zaterdag drie (wat -ie vierde door zomaar voor het eerst, zij het een beetje wiebelig, z'n naam duidelijk leesbaar op te schrijven O+ ), is 103 cm lang en is precies zestien kilo. Geen idee waar dat zit op de groeicurve eigenlijk.. Hij oogt op zich wel aardig doorvoed, ondanks al dat avondeten weigeren :)

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 11-01-2021 19:23:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_197348673
Overigens zitten wij voor kleuter wel met timers aan tafel. Want hij lust alles, maar is zo snel afgeleid en eet tergend langzaam dat we er anders zonder gein meer dan een uur voor uit kunnen trekken.
En op deze manier duurt het nog lang en moet ik nog veel aansporen, maar duurt het misschien 3 kwartier :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197348970
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen. :') Dude van jou klinkt ongeveer net zo gevoelig voor de trucjes van @:Lemijn als de mijne, hier levert zulks exact deze gezichtsuitdrukking bij 'm op: :')

Ach ja. Groot worden op kerstomaatjes, fruit en volkoren boterhammen met pindakaas lukt vast ook :Y)

Voor de stats: Günther werd afgelopen zaterdag drie (wat -ie vierde door zomaar voor het eerst, zij het een beetje wiebelig, z'n naam duidelijk leesbaar op te schrijven O+ ), is 103 cm lang en is precies zestien kilo. Geen idee waar dat zit op de groeicurve eigenlijk.. Hij oogt op zich wel aardig doorvoed, ondanks al dat avondeten weigeren :)
Gefeliciteerd met je kleine grote man *O*!en al schrijven joh :o de mijne vind letters leuk en herkent er een stuk of tien, maar de motoriek om te schrijven is echt totaal nog niet _O-

De jouwe eet tenminste wel zinnige dingen :D vitaminen en vezels enzo, das hier op sommige dagen wel anders
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197349448
@littledrummergirl Nja, nou is -ie sowieso wel enthousiast op taalvlak: ik betrapte 'm afgelopen weken onder meer op het juiste gebruik van 'aanvankelijk', 'meningsverschil' en 'luwte' in z'n zinnen :') Daar staat tegenover dat zindelijkheid STOM is, avondeten STOM is en 's nachts slapen het ALLERSTOMST is, dus qua ontwikkeling gaat niet alles helemaal gelijk op :7

En qua zinnige dingen eten: mijn lieftallige maar obese echtgenoot is druk bezig met de laatste dertig van zestig kilo afvallen dus we hebben sowieso geen meuk in huis: het is hier zinvolle dingen eten of niks eten >:) Verjaardagsbaksels uitgezonderd natuurlijk :9
pi_197350017
Nog even een shoutout naar @exode - huidige toestand Günther is als volgt:

...dus wat is nou de ideale opbergmanier voor een beginnende collectie kleinschalige LEGO-projecten? Nu nog maar twee doosjes, maar ik zie dat de komende tijd wel toenemen :)
  maandag 11 januari 2021 @ 20:15:40 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197350272
Kan hij echt een instructie uit een boekje omzetten in zelf bouwen? Dat vind ik indrukwekkend minilot! Het vergt een abstract inzicht dat hier absoluut nog ontbreekt.

'Schrijven' is hier ook nog steeds wat heen een weer krassen _O- . Upgrade die we wel recent hadden: (pogingen tot) zelf aan- en uitkleden. Aanleiding was mijn absolute weigering om zijn natgeplaste kleren uit te trekken. Dat mag ie zelf doen, en op de trap leggen, en dan help ik met nieuwe dingen aan. Blijkt dat hij het dus gewoon kan :Y . Ik moest daarom wel even aan @Franny_G denken, hoe gaat het daar met de peuter? Die was toch volgens de opvang te lang een zelfdoen-weigeraar?

Dat langzaam eten is hier ook opeens begonnen 8)7. Echt, kind, hap door. Ik vrees dat hier binnenkort ook een timer op tafel komt, hoe ongezellig ik het ook vind. Maar 3x een uur aan tafel per dag vind ik ook zonde van de tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 januari 2021 @ 20:15:59 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197350287
En natuurlijk nog gefeliciteerd met de driejarige, @minilot! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197350481
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Kan hij echt een instructie uit een boekje omzetten in zelf bouwen?
Niet zomaar natuurlijk, oefenen! :) Hij kreeg een paar dagen voor het eerst Lego in handen en heeft de autootjes de eerste paar keer samen met assisterende papa gemaakt en weer uit elkaar gehaald, maar inmiddels komt -ie er (hier en daar een aanwijzing uitgezonderd) zelf een heel eind mee :Y Leuk om naar te luisteren ook, al dat sorteren, tellen en zoeken O+
pi_197350552
Nog gefeliciteerd Minilot!

En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lego O+
Toen B nog zo klein was, gooiden we het gewoon allemaal in 1 bak (zo'n Lego opbergdoos). Als je het echt per set of per onderdelen wilt gaat opbergen zou ik van die vakkenkistjes kopen. Die plastic dingen van Ikea. Is voor schoefjes etc.

B is natuurlijk alweer bijna 7 en die heeft van die laatjes van de Ikea met in elk laatje een soort. Hij heeft die sortering zelf gemaakt want hallo hij moet het ook zelf opruimen.

Lang verhaal kort: ik zou het in 1 bak doen en de boekjes apart houden.
pi_197350923
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef exode het volgende:
ik zou het in 1 bak doen en de boekjes apart houden.
Dat klinkt als voorlopig een logische aanpak, thanks! :)
pi_197350992
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Nog even een shoutout naar @:Exode - huidige toestand Günther is als volgt:
[ afbeelding ]
...dus wat is nou de ideale opbergmanier voor een beginnende collectie kleinschalige LEGO-projecten? Nu nog maar twee doosjes, maar ik zie dat de komende tijd wel toenemen :)
Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien? :o
pi_197351013
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien? :o
Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoor ;)
pi_197351016
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:19 schreef LeSage het volgende:
Overigens zitten wij voor kleuter wel met timers aan tafel. Want hij lust alles, maar is zo snel afgeleid en eet tergend langzaam dat we er anders zonder gein meer dan een uur voor uit kunnen trekken.
En op deze manier duurt het nog lang en moet ik nog veel aansporen, maar duurt het misschien 3 kwartier :')
Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.
Het rundvlees en de sugarsnaps moest hij helemaal niks van hebben. -O-
pi_197351035
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoor ;)
I know! ;) Ik heb ze wel eens online te koop zien staan. Ik heb er helaas geen plek voor, maar ik vind het wel keileuk! :D
pi_197351173
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.
Het rundvlees en de sugarsnaps moest hij helemaal niks van hebben. -O-
Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.

Pittig... calliflower buffallowings een idee om te maken? Toch de bloemkool, maar met wat meer pit.

Wat vind 'ie van soep? (Eventueel iets als pompoensoep of linzensoep; goed gepureerd heeft het wel een beetje 'inhoud', maar heb je geen last van stukjes.)

Een troost misschien; mijn zusje bliefde vroeger niks, en staat nu geheel vrijwillig de meest uitgebreide maaltijden voor zichzelf en anderen te maken. Er is hoop. (Neemt natuurlijk niet je zorgen weg als er echt sprake is van achterstand in groei/gewicht)
pi_197351235
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.

Pittig... calliflower buffallowings een idee om te maken? Toch de bloemkool, maar met wat meer pit.

Wat vind 'ie van soep? (Eventueel iets als pompoensoep of linzensoep; goed gepureerd heeft het wel een beetje 'inhoud', maar heb je geen last van stukjes.)

Een troost misschien; mijn zusje bliefde vroeger niks, en staat nu geheel vrijwillig de meest uitgebreide maaltijden voor zichzelf en anderen te maken. Er is hoop. (Neemt natuurlijk niet je zorgen weg als er echt sprake is van achterstand in groei/gewicht)
:W Heej! :D Wat doe jij hier? _O- Heb ik iets gemist? :P

Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk! _O_
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps! _O-
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint. :X

Calliflower buffallowings ken ik niet, maar het klinkt als een super goed idee als het een beetje als kippenvleugeltjes er uit ziet, want daar houdt hij wel van! :Y
pi_197351268
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk! _O_
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps! _O-
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint. :X
Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat mee :P

(Sinds wanneer zeg jij trouwens kei-tof? Brabo! :D )

Hm... ja mijn ouders vonden het ook lekker, en het lag geloof ik ook meer aan mij dat ik er teveel op bleef kauwen. Maar dat was dus al niet vanaf een afstandje nee.

En brood dopen in de soep? Zou dat werken?
pi_197351323
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat mee :P

(Sinds wanneer zeg jij trouwens kei-tof? Brabo! :D )

Hm... ja mijn ouders vonden het ook lekker, en het lag geloof ik ook meer aan mij dat ik er teveel op bleef kauwen. Maar dat was dus al niet vanaf een afstandje nee.

En brood dopen in de soep? Zou dat werken?
Keileuk, niet kei-tof! ;) Is toch een normale uitdrukking? :T

En ja, rundvlees kan erg taai zijn, of juist dat het van vet aan elkaar hangt. Als kind haatte ik het echt, maar toen ik eenmaal op mezelf woonde kon ik het al beter klaarmaken en mijn vrouw maakt het dus klaar zoals ik net zei; dat valt gewoon bijna uit elkaar als je het uit de bouillon haalt, en als je het opbakt is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant lekker zacht is. :)

Brood in soep dopen wordt een zooitje, omdat hij alles vol in z'n handjes pakt. Maar het is een poging waard :Y

Anyway, over 2 weken hebben we een afspraak met de diëtiste. :)
pi_197351324
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Calliflower buffallowings ken ik niet, maar het klinkt als een super goed idee als het een beetje als kippenvleugeltjes er uit ziet, want daar houdt hij wel van! :Y
random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:
pi_197351358
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:
[ afbeelding ]
Het ZOU kunnen werken! :D
pi_197351384
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Keileuk, niet kei-tof! ;) Is toch een normale uitdrukking? :T

En ja, rundvlees kan erg taai zijn, of juist dat het van vet aan elkaar hangt. Als kind haatte ik het echt, maar toen ik eenmaal op mezelf woonde kon ik het al beter klaarmaken en mijn vrouw maakt het dus klaar zoals ik net zei; dat valt gewoon bijna uit elkaar als je het uit de bouillon haalt, en als je het opbakt is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant lekker zacht is. :)
Ik ken het als typisch Brabants :P

Oh en ik heb geen verstand van het bereiden van of de smaak van (rund)vlees verder. Of het moet over spieren gaan en hun functie in het levende dier. ;)
pi_197351408
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ken het als typisch Brabants :P

Oh en ik heb geen verstand van het bereiden van of de smaak van (rund)vlees verder. Of het moet over spieren gaan en hun functie in het levende dier. ;)
_O- I knew it! :D
pi_197351437
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Het ZOU kunnen werken! :D
Mocht het niet werken heb je zelf in elk geval ook nog iets lekkers ^O^

quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:03 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- I knew it! :D
Wat? :D (doe anders even via DM, wegens SC)
pi_197351491
Eten met kinderen is een zooitje tot ;) misschien als jullie even een tijdje proberen los te laten hoe het "hoort" en hem lekker laten rotzooien? Kleien met eten is ook ontdekken, net als torens bouwen van je aardappels, wielen van je plakjes worst ect. Wie weet durft hij het na een paar keer te proeven als hij het heeft gevoeld en weet wat hij kan verwachten?

Dit is wat de boekjes zeggen he ;) tis hier nog geen succes maar wie ben weet bij jullie wel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')