abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197313965
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:19 schreef ToT het volgende:
Ja nee verhouding lengte/gewicht was ook niet zoals het zou moeten, maar iedereen vindt juist dat hij zo enorm groeit en er goed uitziet.
We maken ons wel wat zorgen omdat hij een ontzettend moeilijke eter is en vooral aardappels heet.
Maar we gaan hulp krijgen, dus dat scheelt! ^O^
Wat zijn zijn stats ToT?

Wij lopen bij de kinderarts en de diëtiste met onze oudste. Wellicht handig om al eens bij te houden wat hij eet, dus echt alles bijhouden in bijv. ‘Mijn Eetmeter’. En dan dus letterlijk alles wegen. Voor je beleving, op een boterham gaat 4 gram boter ;). Zo precies dus. Maar in die app kun je dat allemaal makkelijk bijhouden en evt. ook producten toevoegen als die er nog niet in staan.
Dit geeft de diëtiste straks al veel inzicht.
pi_197319192
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 21:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat zijn zijn stats ToT?

Wij lopen bij de kinderarts en de diëtiste met onze oudste. Wellicht handig om al eens bij te houden wat hij eet, dus echt alles bijhouden in bijv. ‘Mijn Eetmeter’. En dan dus letterlijk alles wegen. Voor je beleving, op een boterham gaat 4 gram boter ;). Zo precies dus. Maar in die app kun je dat allemaal makkelijk bijhouden en evt. ook producten toevoegen als die er nog niet in staan.
Dit geeft de diëtiste straks al veel inzicht.
Hij is 12 kilo, zijn lengte weet ik even niet. Kan ik wel een keer opzoeken. :)
Alles gaan wegen is echt een heel gedoe, en aangezien hij vrijwel alles toch weigert heeft het ook weinig nut, behalve als je dingen weegt waarvan je zeker weet dat hij het toch gaat eten. -O-
pi_197326687
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij is 12 kilo, zijn lengte weet ik even niet. Kan ik wel een keer opzoeken. :)
Alles gaan wegen is echt een heel gedoe, en aangezien hij vrijwel alles toch weigert heeft het ook weinig nut, behalve als je dingen weegt waarvan je zeker weet dat hij het toch gaat eten. -O-
Ik weet hoeveel werk het is, wij wegen al 10 maanden alle voeding van onze oudste. Knettergek word ik er soms van. Want vooraf wegen wat er op zijn bord ligt en achteraf ook weer wegen wat er nog op ligt, uitrekenen hoeveel hij dan daadwerkelijk gegeten heeft en bijhouden in de app. Maar het geeft onze diëtiste en kinderarts wel heel veel inzicht in wat hij eet, wat hij tekort komt, enz.

Wat is je verwachting van de diëtiste? Wat hoop je dat hij/zij je kan bieden?
Want als je wegen al ‘een heel gedoe’ vindt....
pi_197328719
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik weet hoeveel werk het is, wij wegen al 10 maanden alle voeding van onze oudste. Knettergek word ik er soms van. Want vooraf wegen wat er op zijn bord ligt en achteraf ook weer wegen wat er nog op ligt, uitrekenen hoeveel hij dan daadwerkelijk gegeten heeft en bijhouden in de app. Maar het geeft onze diëtiste en kinderarts wel heel veel inzicht in wat hij eet, wat hij tekort komt, enz.

Wat is je verwachting van de diëtiste? Wat hoop je dat hij/zij je kan bieden?
Want als je wegen al ‘een heel gedoe’ vindt....
Moet ik er een verwachting bij hebben?
Het gaat me er om dat ons kindje beter gaat eten en groeit.
pi_197329396
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Moet ik er een verwachting bij hebben?
Het gaat me er om dat ons kindje beter gaat eten en groeit.
Nee, maar je bent blij dat je hulp krijgt van een diëtiste, dat lees ik uit je post. Snap ik helemaal, een kindje wat onderaan de curve bungelt is niet fijn.
Het zou kunnen dat je nagedacht hebt over wat je wilt vragen.

Zit je hulpvraag in wat je hem moet aanbieden om te laten groeien? Zit je hulpvraag meer in wat hij nu aan bouwstoffen tekort komt? Heb je hulp nodig bij het samenstellen van een passend menu? Of is jullie menu prima maar wil je liever tips over hoe je de voeding het beste aan kan bieden?

En vermoedelijk is een van de eerste vragen van de diëtiste om te vertellen wat peuter precies eet, vandaar mijn tip dat vast eens bij te houden. Maar leg dat vooral naast je neer. Want dat is veel gedoe.
pi_197329570
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, maar je bent blij dat je hulp krijgt van een diëtiste, dat lees ik uit je post. Snap ik helemaal, een kindje wat onderaan de curve bungelt is niet fijn.
Het zou kunnen dat je nagedacht hebt over wat je wilt vragen.

Zit je hulpvraag in wat je hem moet aanbieden om te laten groeien? Zit je hulpvraag meer in wat hij nu aan bouwstoffen tekort komt? Heb je hulp nodig bij het samenstellen van een passend menu? Of is jullie menu prima maar wil je liever tips over hoe je de voeding het beste aan kan bieden?

En vermoedelijk is een van de eerste vragen van de diëtiste om te vertellen wat peuter precies eet, vandaar mijn tip dat vast eens bij te houden. Maar leg dat vooral naast je neer. Want dat is veel gedoe.
We willen gewoon dat hij meer en gezonder gaat eten. Vooral meer groenten en fruit, en dat hij daardoor gaat groeien. Heel basaal eigenlijk.
Wat er voor nodig is zullen we wel met de diëtist bespreken. Of we idd om zijn eetlust te bevorderen alles moeten afwegen of dat het gewoon bij goede tips blijft hoe we hem überhaupt beter aan het eten krijgen, dat zien we dan wel. :) Hopelijk kan het zonder continu alles af te wegen; het gaat om het resultaat. Daarnaast gooit hij ook vaak van alles op de grond, Moeten we dat dan ook weer oprapen en afwegen van dat hij dat niet gegeten heeft?

Ik hoop dat het gewoon bij goede concrete adviezen blijft, maar we gaan het wel merken. Mocht dat afwegen toch wel heel belangrijk zijn, dan zullen we dat natuurlijk wel moeten gaan doen, maar ik sta er niet om te springen.
Maar je toon op het eind in je vorige post toont aan dat de diëtist nog veel lastigere dingen kan gaan verlangen dan alleen het continu echt alles afwegen? Ik wil het gewoon een beetje normaal houden allemaal. En de laatste zin van deze laatste post: :W DOEI! Ik mocht jou voorheen wel.
pi_197329850
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:21 schreef ToT het volgende:

[..]

We willen gewoon dat hij meer en gezonder gaat eten. Vooral meer groenten en fruit, en dat hij daardoor gaat groeien. Heel basaal eigenlijk.
Wat er voor nodig is zullen we wel met de diëtist bespreken. Of we idd om zijn eetlust te bevorderen alles moeten afwegen of dat het gewoon bij goede tips blijft hoe we hem überhaupt beter aan het eten krijgen, dat zien we dan wel. :) Hopelijk kan het zonder continu alles af te wegen; het gaat om het resultaat. Daarnaast gooit hij ook vaak van alles op de grond, Moeten we dat dan ook weer oprapen en afwegen van dat hij dat niet gegeten heeft?

Ik hoop dat het gewoon bij goede concrete adviezen blijft, maar we gaan het wel merken. Mocht dat afwegen toch wel heel belangrijk zijn, dan zullen we dat natuurlijk wel moeten gaan doen, maar ik sta er niet om te springen.
Maar je toon op het eind in je vorige post toont aan dat de diëtist nog veel lastigere dingen kan gaan verlangen dan alleen het continu echt alles afwegen? Ik wil het gewoon een beetje normaal houden allemaal. En de laatste zin van deze laatste post: :W DOEI! Ik mocht jou voorheen wel.
Goed, ik gaf je een tip. Dat wegen vind je gedoe (zijn je eigen woorden). Snap ik helemaal, want dat is ook gedoe. Maar de diëtiste vroeg ons bijvoorbeeld als we vertelden dat hij rijst at: “Hoeveel gram rijst eet hij dan ongeveer?” Daar had ik echt oprecht geen idee van. Was dat 50 gram? 75? 100?
En alles afwegen zal hij/zij niet direct van jullie vragen maar mijn tip was dus meer bedoeld, zodat je hem/haar een passend antwoord kan geven.
Doe er verder mee wat je wilt.
En de laatste zin van mijn vorige post was misschien niet zo aardig, maar als er ècht groeiproblemen zijn, is het wel van belang niet alles meteen ‘gedoe te vinden’. Daar viel ik over. Excuus voor de toon.
pi_197330904
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:29 schreef Malteser het volgende:

[..]

Goed, ik gaf je een tip. Dat wegen vind je gedoe (zijn je eigen woorden). Snap ik helemaal, want dat is ook gedoe. Maar de diëtiste vroeg ons bijvoorbeeld als we vertelden dat hij rijst at: “Hoeveel gram rijst eet hij dan ongeveer?” Daar had ik echt oprecht geen idee van. Was dat 50 gram? 75? 100?
En alles afwegen zal hij/zij niet direct van jullie vragen maar mijn tip was dus meer bedoeld, zodat je hem/haar een passend antwoord kan geven.
Doe er verder mee wat je wilt.
En de laatste zin van mijn vorige post was misschien niet zo aardig, maar als er ècht groeiproblemen zijn, is het wel van belang niet alles meteen ‘gedoe te vinden’. Daar viel ik over. Excuus voor de toon.
Die sarcastische toon zat ook al wat in de laatste zin van de post er voor, maar okee, zand er over.
Verder zien we wel wat de diëtist ons allemaal gaat adviseren en wat we moeten doen en wat niet doen. We wachten af en gaan niet alvast allemaal dingen vooraf doen die misschien niet eens nodig zijn.
En met Mini-ToT gaat het om losse hapjes van dit en losse hapjes van dat, niet bepaald een bord vol of zo.
Soms anderhalve aardappel, soms 4 kippenvlieugeltjes enz.
's Ochtends en 's avonds krijgt hij pap en meestal drinkt hij dat wel goed, maar ook niet altijd. Dat zijn volle flessen dus dat kun je zo aflezen.
Als alles echt in grammen doorgegeven moet worden en gewone tips niet zomaar gegeven kunnen worden, hoor ik dat vanzelf wel. Hij zit nog wel in het groene gebied van het groeischema, dus misschien is het minder erg als met jouw peuter?

Zonet at hij trouwens ineens salade, voor het eerst sinds maanden. En voor zijn doen best veel, dus da's mooi meegenomen. Zat nog een calorierijke 1000 islands dressing overheen ook.
pi_197331067
In mijn (gelukkig) bescheiden ervaring met doktoren/diëtisten en zo dergelijke is het wel een goede tip van @Malteser . Vrijwel altijd kregen wij een 'Hoeveel drinkt ze dan nu?" "Hoeveel van dit / Hoeveel van dat?" en ik had daadwerkelijk geen flauw idee. Heb zelf ook voor allergieën onderzoek gehad en kon daar van start nadat er een hele tijd van alles is bijgehouden. Dus zelfs als het er voor zorgt dat je nu iets meer ongeveer weet hoeveel hij van wat binnenkrijgt kan het je misschien wel helpen sneller gerichte hulp te krijgen. Anders is vaak de eerste hulp; "Houd alles maar ff bij". Zwaar frustrerend.
pi_197331124
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Die sarcastische toon zat ook al wat in de laatste zin van de post er voor, maar okee, zand er over.
Verder zien we wel wat de diëtist ons allemaal gaat adviseren en wat we moeten doen en wat niet doen. We wachten af en gaan niet alvast allemaal dingen vooraf doen die misschien niet eens nodig zijn.
En met Mini-ToT gaat het om losse hapjes van dit en losse hapjes van dat, niet bepaald een bord vol of zo.
Soms anderhalve aardappel, soms 4 kippenvlieugeltjes enz.
's Ochtends en 's avonds krijgt hij pap en meestal drinkt hij dat wel goed, maar ook niet altijd. Dat zijn volle flessen dus dat kun je zo aflezen.
Als alles echt in grammen doorgegeven moet worden en gewone tips niet zomaar gegeven kunnen worden, hoor ik dat vanzelf wel. Hij zit nog wel in het groene gebied van het groeischema, dus misschien is het minder erg als met jouw peuter?

Zonet at hij trouwens ineens salade, voor het eerst sinds maanden. En voor zijn doen best veel, dus da's mooi meegenomen. Zat nog een calorierijke 1000 islands dressing overheen ook.
Wij zijn bij onze kleuter inderdaad al een stuk verder in het traject. Die valt buiten de grafiek. Dus mijn beeld is inmiddels ook wat vertekend. En ik was inderdaad wat fel, dat had ik niet moeten doen. Maar ik weet als geen ander hoeveel zorgen een ‘te klein’ kind kan geven en als ik dan lees dat wegen veel gedoe is, triggert dat. Hier gaat het ook om hapjes per maaltijd, kleuter eet ontzettend weinig. Onze peuter eet fantastisch, dat kan dus ook.... aan dezelfde tafel. Zo bizar.

Maar ga er inderdaad blanco in! Dat is goed, dan ga je er met een open vizier in. En hou dus in je achterhoofd dat hij/zij al om wat aantallen zou kunnen vragen.

Verder is iedere hap meegenomen dus super fijn dat hij vandaag salade met dressing at. Ze blijven je soms verbazen ;).
pi_197331239
Herkenbaar die zorgen om een kind/peuter die (te) langzaam groeit. Sofie bungelt zowel qua gewicht als lengte onderaan de groeicurve. En ze heeft er ook al eens onder gezeten (dus onder de -2 lijn). Met bijna 2.5 jaar is ze +/- 85cm en 11.5kg.
Nou is eten bij Sofie nooit een probleem geweest. En ik zie een blij, actief kind wat zich op alle vlakke flink ontwikkelt. Daardoor de zorgen losgelaten.

Maar ik kan me de zorgen en frustratie nog helder voor de geest halen. @ToT: hoop dat de diëtiste jullie kan helpen bij de problemen/zorgen die jullie ervaren. @Malteser: :* voor alle zorgen die jullie al zo lang hebben om jullie kleuter.
pi_197331250
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij zijn bij onze kleuter inderdaad al een stuk verder in het traject. Die valt buiten de grafiek. Dus mijn beeld is inmiddels ook wat vertekend. En ik was inderdaad wat fel, dat had ik niet moeten doen. Maar ik weet als geen ander hoeveel zorgen een ‘te klein’ kind kan geven en als ik dan lees dat wegen veel gedoe is, triggert dat. Hier gaat het ook om hapjes per maaltijd, kleuter eet ontzettend weinig. Onze peuter eet fantastisch, dat kan dus ook.... aan dezelfde tafel. Zo bizar.

Maar ga er inderdaad blanco in! Dat is goed, dan ga je er met een open vizier in. En hou dus in je achterhoofd dat hij/zij al om wat aantallen zou kunnen vragen.

Verder is iedere hap meegenomen dus super fijn dat hij vandaag salade met dressing at. Ze blijven je soms verbazen ;).
Okee dan! :) Ja dat snap ik dan wel dat het wat triggert, maar bij mij gaan de hakken meteen in het zand bij zo'n toon. (Gisteren ook toen ik elders zowat voor viruswaanzinwappie uitgemaakt werd toen ik alleen maar aangaf dat het filmpje over de ingrediënten absoluut niet informatief was over de daadwerkelijke stoffen die er in zitten).

Ja Mini--ToT zat kippenvleugeltjes te eten en hij zat me het eten van het bord af te kijken, dus gaf ik hem dat en hij propte het echt met volle knuistjes tegelijk z'n mondje in en wist zich op een gegeven moment geen raad meer hoe het door te slikken. _O- Is hem wel gelukt, en hij zat goed vol.

Echt bizar, want een week geleden wilde hij ÉCHT geen salade. En de drama die dat steeds oplevert, gaat ook weer ten koste van zijn eetlust.
pi_197331312
Wij hebben gisteravond een last minute Safari resort beekse bergen geboekt voor een midweek. En we gaan dus morgen al. *O* Zo veel zin in. Na afgelopen maand ben ik zo ontzettend toe aan iets leuks doen met z’n drieën.
Zo benieuwd hoe Sofie gaat reageren.
pi_197331329
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef Takkie88 het volgende:
Herkenbaar die zorgen om een kind/peuter die (te) langzaam groeit. Sofie bungelt zowel qua gewicht als lengte onderaan de groeicurve. En ze heeft er ook al eens onder gezeten (dus onder de -2 lijn). Met bijna 2.5 jaar is ze +/- 85cm en 11.5kg.
Nou is eten bij Sofie nooit een probleem geweest. En ik zie een blij, actief kind wat zich op alle vlakke flink ontwikkelt. Daardoor de zorgen losgelaten.

Maar ik kan me de zorgen en frustratie nog helder voor de geest halen. @:ToT: hoop dat de diëtiste jullie kan helpen bij de problemen/zorgen die jullie ervaren. @:Malteser: :* voor alle zorgen die jullie al zo lang hebben om jullie kleuter.
Ja we zijn niet super ongerust, het mannetje is met 2 jaar en 4 maand nu 12 kilo (lengte weet ik ff niet uit m'n hoofd), maar iedereen zegt dat hij er echt goed uit ziet en vindt ook dat hij echt goed groeit, maar op het consultatiebureau dachten ze er dus anders over.
Mijn grootste punt was dat hij geen/nauwelijks groenten eet en hier in dit topic vond men dat niet zo'n probleem, maar ook daar denkt het consultatiebureau anders over.
Het is met hem echt niet heel erg gesteld en hij is ook super actief, heel vrolijk en duidelijk echt wel intelligent. Hij heeft alleen even een duwtje de goede richting op nodig, en dit met die salade van zonet geeft me daar al goede hoop in. :)
Structuur is volgens mij gewoon belangrijk. Vaste eetmomenten, samen aan tafel eten, samen het zelfde eten krijgen enz.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:41:27 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197331425
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef ToT het volgende:
Het is met hem echt niet heel erg gesteld en hij is ook super actief, heel vrolijk en duidelijk echt wel intelligent. Hij heeft alleen even een duwtje de goede richting op nodig, en dit met die salade van zonet geeft me daar al goede hoop in. :)
Structuur is volgens mij gewoon belangrijk. Vaste eetmomenten, samen aan tafel eten, samen het zelfde eten krijgen enz.
Ik denk ook wel dat structuur (routine, herkenbaarheid) erg kunnen helpen. Ontbreekt dat nu bij jullie? Ik kan me namelijk ook zeer voorstellen dat je dat loslaat in pogingen er wat in te krijgen.

Grappig trouwens die salade. Mijn over het algemeen prima etende peuter weigert salade categorisch en ik hoor dat best vaak. Juist sla geeft een vervelend mondgevoel, of zoiets. Pas na zijn derde verjaardag ging hij tomaatjes eten en sporadisch wat paprika. Hij at tevoren enkel de feta :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197331450
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:34 schreef Takkie88 het volgende:
Wij hebben gisteravond een last minute Safari resort beekse bergen geboekt voor een midweek. En we gaan dus morgen al. *O* Zo veel zin in. Na afgelopen maand ben ik zo ontzettend toe aan iets leuks doen met z’n drieën.
Leuk! Beetje leuke betaalbare aanbieding gevonden?

Wij gaan maart in principe, maar ik vind het nog wel erg zuur dat het dierenpark nu nog dicht zit (en ben nog niet optimistisch wanneer het open gaat). Maar goed, op het resort heb je natuurlijk wel sowieso ook de savannes waar je al op uit kijkt!

Heel veel plezier!!! O+
pi_197331600
Zo leuk Takkie!! Lekker dieren kijken, speeltuintjes, genieten!
pi_197331640
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat structuur (routine, herkenbaarheid) erg kunnen helpen. Ontbreekt dat nu bij jullie? Ik kan me namelijk ook zeer voorstellen dat je dat loslaat in pogingen er wat in te krijgen.

Grappig trouwens die salade. Mijn over het algemeen prima etende peuter weigert salade categorisch en ik hoor dat best vaak. Juist sla geeft een vervelend mondgevoel, of zoiets. Pas na zijn derde verjaardag ging hij tomaatjes eten en sporadisch wat paprika. Hij at tevoren enkel de feta :s) .
Mijn vrouw en ik verschillen nogal in aanpak, maar ze merkt nu wel dat structuur inderdaad beter is dan continu maar van alles proberen gedurende de hele dag. :)
pi_197331798
quote:
80s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja we zijn niet super ongerust, het mannetje is met 2 jaar en 4 maand nu 12 kilo (lengte weet ik ff niet uit m'n hoofd), maar iedereen zegt dat hij er echt goed uit ziet en vindt ook dat hij echt goed groeit, maar op het consultatiebureau dachten ze er dus anders over.
Mijn grootste punt was dat hij geen/nauwelijks groenten eet en hier in dit topic vond men dat niet zo'n probleem, maar ook daar denkt het consultatiebureau anders over.
Hu? M is met 2 jaar en 3 maanden ook 12 kg (volgens onze weegschaal dan) en draagt maat 86/92. En M is in mijn ogen niet te dun/klein en eet als een malle (oké, behalve als het groen is).

Succes bij de diëtist.
pi_197331826
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:34 schreef Takkie88 het volgende:
Veel plezier. Even een welkome afleiding :*
pi_197331844
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hu? M is met 2 jaar en 3 maanden ook 12 kg (volgens onze weegschaal dan) en draagt maat 86/92. En M is in mijn ogen niet te dun/klein en eet als een malle (oké, behalve als het groen is).

Succes bij de diëtist.
Mini-ToT draagt ook maat 92. In onze ogen is hij ook echt niet te dun of te klein, en mijn moeder blijft zeggen dat hij er als een kind van 4 uit ziet. :)

En thanks! ^O^

Oeps, edit: maat 96, hoor ik hier. :)
pi_197332257
Het is gewoon super frustrerend als je kind niet wil eten.
En inderdaad in het begin in alles meten en wegen echt een ding. Maar het went ook wel. Hier kunnen we nu vaak van de oudste al zonder te wegen zeggen wat ze gegeten heeft. Maargoed, dat doen we dan ook al ruim 3 jaar. De laatste keer bij fysiek consult was ze 129 cm en 22 kilo. Niet heel veel maar beter dan het was!

De kleine mannen eten 4 keer zoveel als dat zij doet. Is wel even wennen, kinderen die vragen om een tweede portie.
Nouja een beetje vergelijkbaar met wat @Malteser met haar kids heeft. Zelfde huis, zelfde tafel. Totaal verschillend qua eten.
pi_197332490
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Leuk! Beetje leuke betaalbare aanbieding gevonden?
Het blijft een duur park maar vergelijkbare vakantiehuisjes op een ‘normaal’ vakantiepark zijn vaak ook best prijzig. We betalen nu +/- 420,-. Voor dit park op dit moment volgens mij wel een redelijke aanbieding.

We wonen er 20 min vandaan dus het dierenpark zelf doen we dan later wel een keer. Maar als je geboekt hebt toen het park open was dan kan ik me voorstellen dat het zuur voelt om te gaan wanneer het park gesloten is.
pi_197332731
Hier ook een langzaam groeiende peuter op de -2 lijn. Ik heb me dit nooit echt gerealiseerd en er zijn nooit zorgen over uitgesproken. Wij zijn zelf niet groot en haar gewicht was altijd in verhouding met de lengte. Ik vond haar als baby zelfs best flink met behoorlijke elastiekjes om de polsen.

Nu onze 2de er is, die enorm snel groeit (voor wat wij gewend zijn) besef ik me het pas. Baby weegt nu met 6 maanden wat N met 9 maanden woog en ook kwa lengte dat verschil, bizar vinden wij! Terwijl ze veel slanker lijkt dan peuter, ik merk het ook echt aan kleding. Op dit tempo gaat ze peuter nog eens ergens inhalen. :o (hopelijk pas in de pubertijd dan..)

Lijkt me ook heel leuk Takkie, heel veel plezier alvast!
pi_197332805
Hier ook een flink slechte eter, hij lijkt ook steeds selectiever te worden. Er zijn maar een paar dingen die hij zonder morren eet, en dat zijn vrijwel alleen koolhydraten -O- brood, aardappel, rijst, pasta. Qua vlees alleen gehakt en rookworst, niks qua groente (echt 0,0). Fruit moeizaam maar het gaat. Zuivel gaat er wel in.

Hier zat hij met 13 kg en 1m net op t ondergewicht lijntje. Het advies van het cb was "geef maar meer volvette producten, roomboter, slagroomvla ect".
Sindsdien is ie dol op milkshakes...maar om nou te zeggen dat ie beter eet, nope :N. Ik twijfel om niet ook eens langs de huisarts te gaan ermee en niet het cb af te wachten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')