abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2020 @ 17:12:44 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196845135
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat wil ie nog doen?

Buiten een avondklok (voor de buhne)
Buiten WEL te bepalen wat achter de voordeur gebeurt (voor de buhne)

De noodtoestand uitroepen (voor de buhne)

Ik zit nog steeds te wachten tot de dag aanbreekt dat we erachter komen, dat er niets anders op zit dan de natuur zijn gang te laten gaan en we alleen maar kunnen hopen op het beste.

Geen enkele (schijn)maatregel gaat ons helpen. Hoogstens een vaccin zal het verzachten wellicht. Maar dat gaat nog maaaaanden duren voordat iedereen is ingeent die ingeent wil worden.
Als mensen zich ad maatregelen hielden zou het absoluut wel helpen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196845150
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En wat wij doen is weer een gevolg van maatregelen.
Ook waar.
  zondag 20 december 2020 @ 17:13:30 #128
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_196845154
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of andersom. Want je kunt dat, wat ik al eerder deed, ook gewoon omkeren. Waarom is iemand die geen lucht meer krijgt vanwege covid niet belangrijk voor de zorg?
Dan zeg ik op een gegeven moment ook dat je de langetermijngevolgen qua kosten en levensjaren tegen elkaar moet gaan afwegen. Vanwege andere uitstellingen in de zorg, levensjaren van kinderen wiens ouders door de armoedegrens zakken, hoeveelheid zelfmoorden en andere psychische problemen ed...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_196845166
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:11 schreef popje het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in dat geval ga ik me er niet aan houden. In de UK geldt dit ook maar voor een deel van Engeland, de zgn tier 4 gedeeltes. Tier 2 en 3 mogen nog gewoon samen kerst vieren en we hebben geen bewijs dat hier 62% van de mensen besmet is met deze variant...
Uh, ik zit in een Tier 4 gebied in het VK nu en ik mag gewoon Kerst vieren, hoor. :)
  zondag 20 december 2020 @ 17:14:59 #130
3778 popje
pi_196845186
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh, ik zit in een Tier 4 gebied in het VK nu en ik mag gewoon Kerst vieren, hoor. :)
Niet buiten je eigen huishouden toch?
pi_196845223
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als mensen zich ad maatregelen hielden zou het absoluut wel helpen.
Het is een druppel op een gloeiende plaat.

Ik vind het ergens mooi en nobel dat mensen er van overtuigd zijn dat zij de natuur wel even de baas kunnen zijn. Maar face it, in the end kunnen we dat niet. Ook al zetten we de beste medici en onderzoekers erop, ook al ontwikkelen we de mooiste vaccins. We gaan die wedstrijd .. nooit .. winnen ..

Ik wacht op de dag dat zij tot het besef komen dat dit niet zo is. Moet je eens kijken hoeveel tijd, geld, energie we daar nu in stoppen met zijn allen. Zo zonde van onze tijd hier. Maak er gewoon het beste van en zorg dat je terug kan kijken op een mooi en fijn leven. Hoe kort of lang dat ook geduurd mag hebben.
  zondag 20 december 2020 @ 17:16:12 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196845231
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:14 schreef popje het volgende:

[..]

Hij zit al buiten zijn huishouden. Hij woont in NL.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 17:16:15 #133
5428 crew  miss_sly
pi_196845234
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 16:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Het was sarcastisch, ik denk nl dat er een enorme impact is.
Oeps, sorry, mijn sarcasmemeter werkt niet zo goed vandaag, kennelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196845240
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:14 schreef popje het volgende:

[..]

Jawel. Specifiek voor Kerst mogen 2 huishoudens met elkaar Kerst vieren. Het pakket is, goed beschouwd, niet zo gek veel anders dan in Nederland.
pi_196845249
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:13 schreef popje het volgende:

[..]

Dan zeg ik op een gegeven moment ook dat je de langetermijngevolgen qua kosten en levensjaren tegen elkaar moet gaan afwegen. Vanwege andere uitstellingen in de zorg, levensjaren van kinderen wiens ouders door de armoedegrens zakken, hoeveelheid zelfmoorden en andere psychische problemen ed...
Je vergeet stress veel mensen weten niet hoe schadelijk dat is voor je lichaam. Maar op dit moment wordt er bij heel veel mensen zeker mensen die een mindere baanzekerheid hebben veel stress gekweekt.
pi_196845251
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Psies.... gewoon met je pyjama op de bank Home Alone films kijken hoor! 8-) ;)
pi_196845255
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oeps, sorry, mijn sarcasmemeter werkt niet zo goed vandaag, kennelijk.
Meteen laten reparen, een sarcasme meter is onontbeerlijk hier ;)
  zondag 20 december 2020 @ 17:17:21 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196845260
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het is een druppel op een gloeiende plaat.

Ik vind het ergens mooi dat mensen er van overtuigd zijn dat zij de natuur wel even de baas kunnen zijn.

Ik wacht op de dag dat zij tot het besef komen dat dit niet zo is.
Nee, dat is het niet. En dit heeft niks te maken met "de natuur de baas zijn". We weten gewoon hoe besmetting te vermijden is.
  zondag 20 december 2020 @ 17:18:19 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196845280
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jawel. Specifiek voor Kerst mogen 2 huishoudens met elkaar Kerst vieren. Het pakket is, goed beschouwd, niet zo gek veel anders dan in Nederland.
quote:
"Je kunt in feite spreken van een nieuwe lockdown", zegt correspondent Tim de Wit. Dat houdt onder meer in dat bewoners van de genoemde gebieden Kerst alleen met leden van hun eigen huishouden mogen vieren en zo veel mogelijk thuis moeten blijven. Overnachten buitenshuis is niet toegestaan, net zo min als het maken van een reis naar het buitenland.

De nieuwe maatregelen houden ook in dat alle winkels dichtgaan, behalve supermarkten en apotheken, en dat iedereen zo veel mogelijk moet gaan thuiswerken. In de rest van Engeland mogen mensen op Kerst wel in beperkte mate samenkomen, maar niet in de dagen daaromheen.
https://nos.nl/artikel/23(...)gen-stijgt-snel.html
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196845288
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je vergeet stress veel mensen weten niet hoe schadelijk dat is voor je lichaam. Maar op dit moment wordt er bij heel veel mensen zeker mensen die een mindere baanzekerheid hebben veel stress gekweekt.
Dat is zeer zeker waar. En een probleem waar we op de lange termijn ongetwijfeld mee te maken gaan krijgen maar het zal momenteel minder als een prioriteit gezien worden wat ook logisch is.
pi_196845306
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. En dit heeft niks te maken met "de natuur de baas zijn". We weten gewoon hoe besmetting te vermijden is.
Zo goed weten we het niet, of je wilt al die besmettingen toeschrijven aan de paar mensen die zich niet aan de regels houden.
pi_196845314
quote:
Tja, ik kan het niet helpen dat de NOS reporter de maatregelen onvoldoende doorgelezen heeft.

TWO Households for Chrismas Day

https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-55379237

Wales zit in Tier 4, alle niet essentieele winkels zijn om 12:00 gisteravond gesloten. Stonden lange rijen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 17:20:42 ]
pi_196845352
https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.html
Hugo de Jong geeft aan dat op dit moment er nog niet genoeg reden is om de maatregels aan te scherpen voor het gemuteerde virus.

Misschien ben ik wel heel dom hoor (haal dat misschien maar weg :P ) maar wat voor nieuwe maatregels? Hoe kan het nog scherper dan nu? Op een gegeven moment lijkt me toch dat ze niet verder gaan omdat het dan onmenselijk wordt?
Twiddel
pi_196845359
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds te wachten tot de dag aanbreekt dat we erachter komen, dat er niets anders op zit dan de natuur zijn gang te laten gaan en we alleen maar kunnen hopen op het beste.

Dus horeca en winkels open en juist de ziekenhuizen dichtgooien, bedoel je? Of je laat alleen de natuur haar gang gaan als het om corona gaat?
  zondag 20 december 2020 @ 17:23:16 #145
3778 popje
pi_196845389
'Those in tier 4 cannot mix inside with anyone not from their household'
pi_196845398
quote:
99s.gif Op zondag 20 december 2020 17:21 schreef summer2bird het volgende:
Hugo de Jong geeft aan dat op dit moment er nog niet genoeg reden is om de maatregels aan te scherpen voor het gemuteerde virus.

Misschien ben ik wel heel dom hoor (haal dat misschien maar weg :P ) maar wat voor nieuwe maatregels? Hoe kan het nog scherper dan nu? Op een gegeven moment lijkt me toch dat ze niet verder gaan omdat het dan onmenselijk wordt?
Ow er zijn nog wel wat opties te verzinnen hoor.
Maar liever niet aan denken! ;)
  zondag 20 december 2020 @ 17:24:03 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196845405
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, ik kan het niet helpen dat de NOS reporter de maatregelen onvoldoende doorgelezen heeft.

TWO Households for Chrismas Day

https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-55379237

Wales zit in Tier 4, alle niet essentieele winkels zijn om 12:00 gisteravond gesloten. Stonden lange rijen.
Het lijkt erop dat je zelf niet goed leest. Ook van de BBC:

quote:
The planned relaxation of Covid rules for Christmas has been scrapped for large parts of south-east England and cut to just Christmas Day for the rest of England, Scotland and Wales.

From midnight, a new tier four will be introduced in areas including London, Kent, Essex and Bedfordshire.

Those in tier four cannot mix indoors with anyone not from their household.

Elsewhere in England, Scotland and Wales, relaxed indoor mixing rules are cut from five days to Christmas Day.
Oftewel: in Londen + Zuid-Engeland mag je niet binnenshuis bij elkaar komen met mensen van andere huishoudens, en in de rest van het land alleen op 1e Kerstdag.

Oftewel: als je nu ergens bent waar je niet woont, en dat ben jij volgens mij, dan overtreedt je de coronaregels.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196845408
quote:
99s.gif Op zondag 20 december 2020 17:21 schreef summer2bird het volgende:

Geen reden tot paniek, maar wel zorgelijk aldus De Jonge.

Nou dan weet je het wel over een week. :')
pi_196845422
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker waar. En een probleem waar we op de lange termijn ongetwijfeld mee te maken gaan krijgen maar het zal momenteel minder als een prioriteit gezien worden wat ook logisch is.
Ik zeg niet dat je nu meteen alle regels moet los laten maar het zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden. Of je voor of tegen de huidige regels bent je moet niet weg lopen voor nevenschade die het gaat geven ook op langer termijn. Want dat kan uit eindelijk ook een grote druk geven op onze gezondheidszorg.
pi_196845423
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:23 schreef popje het volgende:
'Those in tier 4 cannot mix inside with anyone not from their household'
Ja, zie je het probleem? Maar op 1e Kerstdag mag het dus wel. En dan roepen wij dat het in Nederland allemaal zo ruk is met de regering :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')