Dat doen maar verdomd weinig mensen, volgens mij. En dat gebeurt aan alle kanten.quote:Op zondag 20 december 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mij gaat het ook prima af als we alles open gooien.
Toch is het soms wel handig om je in de situatie van andere te verplaatsen.
Dat is juist een onderdeel van wat ik benoem. We jagen iedereen het zorgsysteem uit om maar coronapatiënten te kunnen helpen, ook als dat voor die mensen een grotere schade betekent. Dat is pech, corona gaat voor.quote:Op zondag 20 december 2020 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij niet, daarom is de druk op de zorg juist ook zo groot, omdat zo min mogelijk van de overige reguliere zorg afgeschaald dient te worden en dus gewoon door moet gaan.
Precies. Of niemand boven de 85 meer opnemen bijvoorbeeld. Heel kut natuurlijk, maar veel opties zijn er niet. Misschien dat de rest van de familie dan ook wat beter gaat opletten als ze de oudjes bezoeken.quote:Op zondag 20 december 2020 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Je kunt ook een max stellen aan het aantal coronapatienten dst je opneemt.
Onmogelijk dilemma natuurlijk. Maar dat is geen natuurwet.
Dat weet je niet. En ook niet ten koste van hoeveel onnodige doden en/of gehandicapten dat gaat zijn. En onnodig lijden. Aann(pijn)medicatie komen gaat ook erg lastig zijn dan..quote:Op zondag 20 december 2020 16:33 schreef popje het volgende:
[..]
Nee klopt tijdelijk voor iedereen, maar wel minder lang dan jaren op lockdown na een mutatie totdat we groepsimmuniteit bereiken
Ik denk dat je dat enigzins verkeerd uitlegt dan wel opvat, men doet volgens mij het tegenovergestelde van wat jij stelt, men probeert juist om het aantal corona patienten te beperken zodat men niet reguliere patienten uit de zorg jaagtquote:Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is juist een onderdeel van wat ik benoem. We jagen iedereen het zorgsysteem uit om maar coronapatiënten te kunnen helpen, ook als dat voor die mensen een grotere schade betekent. Dat is pech, corona gaat voor.
Idem voor alle maatregelen die we nemen. Onder een aantal daarvan heeft de gezondheid ook behoorlijk te lijden, maar daar mag eigenlijk geen discussie over gevoerd worden, want "we hebben geen keus".
Noem je mij nou een wappie?!quote:
Dat weet je helemaal niet. Jou of jouw geliefden kan zomaar iets overkomen waardoor ze zorg nodig hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mij gaat het ook prima af als we alles open gooien.
Toch is het soms wel handig om je in de situatie van andere te verplaatsen.
Je kunt twee kanten uit met dezelfde gebeurtenis. Feit is dat de ziekenhuizen overspoeld worden door coronapatiënten, dat we eigenlijk niet de middelen hebben om dat te voorkomen, dat het enige middel dat we wel hebben (en behoorlijk fanatiek inzetten) lijdt tot enorme nevenschade maar nog steeds niet genoeg is, en dat er alsnog mensen met andere klachten dan corona dikke pech hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat enigzins verkeerd uitlegt dan wel opvat, men doet volgens mij het tegenovergestelde van wat jij stelt, men probeert juist om het aantal corona patienten te beperken zodat men niet reguliere patienten uit de zorg jaagt
De Jonge houdt de optie in ieder geval open voor aanvullende maatregelen na een nieuw OMT advies, zojuist op het NOS journaal.quote:Op zondag 20 december 2020 16:46 schreef Schuifpui het volgende:
Komt er nog een persconferentie met nieuwe maatregelen deze week verwachten jullie?
Over twee of drie dagen liggen de IC's voller dan tijdens de herfstpiek en het lijkt voorlopig nog te versnellen. Ik denk dat kerst en oud&nieuw een no-go worden dit jaar. Gewoon alleen met het eigen huishouden.
We doen dit met zijn allenquote:Op zondag 20 december 2020 16:10 schreef Benny het volgende:
Maarr serieus... Nu we allemaal op hetzelfde level zitten en het hoogste niveau heeft het ook minder waarde
Ja. En dat geldt dus ook voor de toename in gevallen. Like it or not, het is allemaal een direct gevolg van wat 'wij' doen.quote:
Mooi verwoord! Al het andere is niet belangrijk, of niet urgent genoeg, 'ja lullig voor iedereen anders, want we hebben geen keus'.quote:Op zondag 20 december 2020 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt twee kanten uit met dezelfde gebeurtenis. Feit is dat de ziekenhuizen overspoeld worden door coronapatiënten, dat we eigenlijk niet de middelen hebben om dat te voorkomen, dat het enige middel dat we wel hebben (en behoorlijk fanatiek inzetten) lijdt tot enorme nevenschade maar nog steeds niet genoeg is, en dat er alsnog mensen met andere klachten dan corona dikke pech hebben.
Net zoals alle psychologische gevolgen voor mensen, gevolgen voor kinderen die onderwijs missen, gevolgen voor de economie die op de langere termijn óók ons zorgstelsel zal moeten blijven betalen, allemaal worden afgeserveerd als minder belangrijk. Dat kun je niet volhouden. Misschien voor een paar weken, misschien voor een paar maanden. Maar de rek is eruit.
Wat wil ie nog doen?quote:Op zondag 20 december 2020 17:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De Jonge houdt de optie in ieder geval open voor aanvullende maatregelen na een nieuw OMT advies, zojuist op het NOS journaal.
Een bezoekverbod voor de feestdagen, zoals in Londen al is ingevoerd, zal hier ook nog wel op de plank liggen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wat wil ie nog doen?
Buiten een avondklok (voor de buhne)
Buiten WEL te bepalen wat achter de voordeur gebeurt (voor de buhne)
De noodtoestand uitroepen (voor de buhne)
Ik zit nog steeds te wachten tot de dag aanbreekt dat we erachter komen, dat er niets anders op zit dan de natuur zijn gang te laten gaan en we alleen maar kunnen hopen op het beste.
Geen enkele (schijn)maatregel gaat ons helpen. Hoogstens een vaccin zal het verzachten wellicht. Maar dat gaat nog maaaaanden duren voordat iedereen is ingeent die ingeent wil worden.
Wat je zegt komt dus niet overeen met je onderschrift...quote:Op zondag 20 december 2020 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Jou of jouw geliefden kan zomaar iets overkomen waardoor ze zorg nodig hebben.
En dat laatste doe ik heus. Maar ook ik ben het gejammer van anderen wel eens zat
quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Of andersom. Want je kunt dat, wat ik al eerder deed, ook gewoon omkeren. Waarom is iemand die geen lucht meer krijgt vanwege covid niet belangrijk voor de zorg?quote:Op zondag 20 december 2020 17:06 schreef popje het volgende:
[..]
Mooi verwoord! Al het andere is niet belangrijk, of niet urgent genoeg, 'ja lullig voor iedereen anders, want we hebben geen keus'.
En wat wij doen is weer een gevolg van maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En dat geldt dus ook voor de toename in gevallen. Like it or not, het is allemaal een direct gevolg van wat 'wij' doen.
Sorry hoor, maar in dat geval ga ik me er niet aan houden. In de UK geldt dit ook maar voor een deel van Engeland, de zgn tier 4 gedeeltes. Tier 2 en 3 mogen nog gewoon samen kerst vieren en we hebben geen bewijs dat hier 62% van de mensen besmet is met deze variant...quote:Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bezoekverbod voor de feestdagen, zoals in Londen al is ingevoerd, zal hier ook nog wel op de plank liggen.
Dat is natuurlijk nonsens.quote:Op zondag 20 december 2020 17:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat je zegt komt dus niet overeen met je onderschrift...
[..]
Maar dan moet je al grijpen naar middelen als het verbieden van verplaatsingen per auto oid om dat enigszins te kunnen handhaven.quote:Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bezoekverbod voor de feestdagen, zoals in Londen al is ingevoerd, zal hier ook nog wel op de plank liggen.
Dat denk ik ook maar het gaat het verschil mijn inziens niet maken. Al verplichten we dat tot 31 december 2021.quote:Op zondag 20 december 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik niet.quote:Op zondag 20 december 2020 17:11 schreef trein2000 het volgende:
Ik vraag me af of je dat moet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |