Dat. Maar je betrouwbaarheid en geloofwaardigheid staat ook op het spel. Dat soort “duistere” motieven hebben nogal de neiging om uit te komen. En dan ben je nog veel verder van huis.quote:Op zondag 20 december 2020 01:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt extreem goed uit zelfs. Je hebt wel gelijk, en als ze het hadden gemeld had de angst er misschien toch ook weer meer ingezeten. Dat is pure winst vanuit oogpunt van virusonderdrukking.
Dat zegt toch niks. Kun je zo verlengen.quote:Op zondag 20 december 2020 01:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er staat tot uiterlijk 1 januari...
Gevalletje even aankijken denk ik. Je wil jezelf hierdoor niet laten overrompelen. Gewoon tijd kopen dit.quote:Op zondag 20 december 2020 01:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar hoe Engeland (en NL) nu echt in paniekmodus schiet opeens.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Zaak dus dat we het gevaar niet groter afschilderen maken dan wat nu gaande is.quote:Op zondag 20 december 2020 00:51 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik bedoelde er verder niks mee, ik wilde alleen maar die negatieve gedachtegang hier doorbreken.
Als het even dodelijk (en ziekmakend) is maar met een hogere besmettingsfactor zou dat idd een probleem zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 01:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Let the shitzooi begin (again) waarbij kennelijk de snellere Covid19 besmettingsoort zijn weg over de wereld gaat vervolgen. Dit kan allerlei plannetjes (en modelletjes) in de war gaan schoppen.
Ik ruik een herhaling van feb-mar toe het nog niet zo erg leek.quote:Op zondag 20 december 2020 01:00 schreef trein2000 het volgende:
Even hardop denkend. Moet je niet nu (nu het nog op tijd lijkt) heel hard ingrijpen bij locaties waar risicogroepen bij elkaar zitten. Dan denk ik met name aan verpleeghuizen.
Want als je echt een hyperbesmettelijke variant hier krijgt (en als dat al zo ver verspreid is kun je dat hooguit vertragen, niet voorkomen) dan wordt dat echt heel naar anders.
Heel lastig dilemma. Maar die keuze moet je wel nu maken. Als het er is is het te laat.
Niet meer.quote:
Eens. Is ook inmiddels natuurlijk al meer verspreid in Nederland dan die ene. Is niet de eerste reiziger vanaf die kant deze week.quote:Op zondag 20 december 2020 01:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ruik een herhaling van feb-mar toe het nog niet zo erg leek.
Niet dat ik er op zit te wachten noch echt zinnig vindt met wat nu al over ons is uitgestort.
Vliegverboden alleen gaan imo niet veel uithalen want we hebben de boot, de trein en andere landen.
Spijker. Kop.quote:Op zondag 20 december 2020 01:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ruik een herhaling van feb-mar toe het nog niet zo erg leek.
Niet dat ik er op zit te wachten noch echt zinnig vindt met wat nu al over ons is uitgestort.
Vliegverboden alleen gaan imo niet veel uithalen want we hebben de boot, de trein en andere landen.
Ik vind het op zichzelf wel goed dat “we” meteen optreden en niet weer gaan lopen afwachten.quote:Op zondag 20 december 2020 01:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Is ook inmiddels natuurlijk al meer verspreid in Nederland dan die ene. Is niet de eerste reiziger vanaf die kant deze week.
Fijne berichten zo ff zaterdagavond laat. Biedt weer hoop voor 2021.
Ik nuanceer. Het virus zelf is niet dodelijk(er), dat is vooral het afweersysteem bij kwetsbare mensen die over de kop draait.quote:Op zondag 20 december 2020 01:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het even dodelijk (en ziekmakend) is maar met een hogere besmettingsfactor zou dat idd een probleem zijn.
Maar als het even dodelijk ondanks een hogere besmettingsfactor is het niet zo'n probleem denk ik. Dan is het virus dus eigenlijk minder gevaarlijk geworden.
Dan hadden we dat meteen gedaan maandag toch?quote:Op zondag 20 december 2020 01:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het op zichzelf wel goed dat “we” meteen optreden en niet weer gaan lopen afwachten.
Tja dat was natuurlijk te verwachten, en dat zou misschien ook de verklaring kunnen zijn waarom het nu ineens weer zo hard is gegaan de laatste weken... de vorige keer was het een mutatie uit Spanje...quote:
We zijn het eerste Europese land. Prima op tijd dus.quote:Op zondag 20 december 2020 01:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan hadden we dat meteen gedaan maandag toch?
Wij moeten eerst weer een geval 'ontdekken' in eigen land voor we op het idee komen.
Maar goed, je hebt wel gelijk, eigenlijk is dit al boven verwachting snel.
Hang hier teveel rond. Begin ook al zo'n zeikerd te worden.
Zover is het nog niet. Als het huidige vaccin niet zou werken op die nieuwe mutatie zou dat gigantisch nieuws zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 01:22 schreef leolinedance het volgende:
Pfizer etc. draaien natuurlijk al weer overuren om ook voor de gemuteerde variant een vaccin te bieden. Kunnen we straks ieder jaar een spuitje laten zetten
Eens, doe met je mee.quote:Op zondag 20 december 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn het eerste Europese land. Prima op tijd dus.
Even afwachten, ik hou de optie “dit loopt met een sisser af” nadrukkelijk open. Maar dit lijkt me wel echt een gevalletje “prepare for the worst, hope for the best”.
Aan dat scenario wil je niet eens denken.quote:Op zondag 20 december 2020 01:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zover is het nog niet. Als het huidige vaccin niet zou werken op die nieuwe mutatie zou dat gigantisch nieuws zijn.
Dan is er dus ook geen reden tot paniek.quote:Op zondag 20 december 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan dat scenario wil je niet eens denken.
Ik weet niet of het voer is voor sceptici; de scheidingslijn tussen scepsis en realisme is vrij dun. Als je denkt dat we in juni 2021 van Corona af zijn noem ik dat onrealistisch terwijl een ander dat optimistisch zou kunnen noemen.quote:Op zondag 20 december 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:
Dit is wel weer voer voor sceptici. Ik hoor het al gebeuren: "zie je nou wel, hier komt geen einde meer aan. We blijven er voor alitjd in."
We zijn nog niet eens begonnen met vaccineren. We hebben de haven in zicht, maar het gevaar is nog niet gewekenquote:Op zondag 20 december 2020 01:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen reden tot paniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |