Nee natuurlijk niet, want dan komt zijn vrouw erachterquote:Op woensdag 16 december 2020 16:06 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
Kerstavond mag ik niet bellen. Kerstdag mag ik niet bellen. Oudejaarsavond middernacht mag ik niet bellen. Binnenkort is het zijn verjaardag mag ik niet bellen. Ook nog voor de lockdown in NL lukte afspreken niet.
Hij woont nog bij zijn ouders en is vrijgezel toen ik hem kende. Ik ken mensen die hem nog beter kennen dan ik die zweren dat hij eerlijk naar me is en niemand anders heeft.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:09 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, want dan komt zijn vrouw erachter
Dat heb ik ook al geprobeerd. Het is puur dat zelfvertrouwen en daar werkt hij hard aan. Maar ik snap niet dat 1 minuut bellen, onmogelijk is.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:10 schreef maily het volgende:
Heft hij misschien een handicap waar hij zich voor schaamt?
Je wordt aan het lijntje gehouden.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:13 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al geprobeerd. Het is puur dat zelfvertrouwen en daar werkt hij hard aan. Maar ik snap niet dat 1 minuut bellen, onmogelijk is.
Waarom denk je dat? Als dat zo is dan liegt hij naar veel mensen toe over mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef maily het volgende:
[..]
Je wordt aan het lijntje gehouden.
Eerst dacht ik nog het kan dat hij niks met bellen heeft want zo ken ik er wel meer maar dat je zelfs 31 dec. om 00:00 niet even mag bellen is wel een beetje bijzonder.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:06 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
Kerstavond mag ik niet bellen. Kerstdag mag ik niet bellen. Oudejaarsavond middernacht mag ik niet bellen.
En op de jaarwisseling op 1 januari 00:00 ook al niet!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Eerst dacht ik nog het kan dat hij niks met bellen heeft want zo ken ik er wel meer maar dat je zelfs 31 dec. om 00:00 niet even mag bellen is wel een beetje bijzonder.
Gisteren hebben we er nog over gepraat. Van zijn eigen zus weet ik dat hij écht verliefd op me is en het goed bedoeld maar zijn zelfvertrouwen kan best een grote oorzaak hiertoe. Maar verder dan dit kan ze ook geen enkele reden geven waarom het niet mag. Zoals zei zegt: elkaars stem horen, zonder videogesprek, zou net moeten triggeren naar meer.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En op de jaarwisseling op 1 januari 00:00 ook al niet!
Nee, maar dat is allemaal best vreemd ja. Geen fan zijn of zin hebben in videobellen snap ik nog wel, maar gewoon even een minuutje praten is teveel gevraagd?
Maar zelfvertrouwen en elkaar 31 dec. om twaalf uur bellen om gelukkig nieuwjaar te wensen heeft niks met elkaar te maken in mijn ogen. Als hij dan niet eens een paar minuten durft te bellen hoe moet dat dan als je elkaar gaat ontmoeten op een dag.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Gisteren hebben we er nog over gepraat. Van zijn eigen zus weet ik dat hij écht verliefd op me is en het goed bedoeld maar zijn zelfvertrouwen kan best een grote oorzaak hiertoe. Maar verder dan dit kan ze ook geen enkele reden geven waarom het niet mag. Zoals zei zegt: elkaars stem horen, zonder videogesprek, zou net moeten triggeren naar meer.
Nou ja, dat wil je dan weer niet als eerste keer ooit dat je elkaar spreekt. Maar bel vóór die tijd dan evenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:30 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar zelfvertrouwen en elkaar 31 dec. om twaalf uur bellen om gelukkig nieuwjaar te wensen heeft niks met elkaar te maken in mijn ogen. Als hij dan niet eens een paar minuten durft te bellen hoe moet dat dan als je elkaar gaat ontmoeten op een dag.
Bel zijn zus die dan de telefoon op de speaker zetquote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Gisteren hebben we er nog over gepraat. Van zijn eigen zus weet ik dat hij écht verliefd op me is en het goed bedoeld maar zijn zelfvertrouwen kan best een grote oorzaak hiertoe. Maar verder dan dit kan ze ook geen enkele reden geven waarom het niet mag. Zoals zei zegt: elkaars stem horen, zonder videogesprek, zou net moeten triggeren naar meer.
Bedenken in hoeverre je dit vindt passen. Als hij het belangrijker vindt om elkaar eerst in het echt te zien dan hoe jij je erbij voelt en daar niet over wil praten, dan zegt je dat misschien al genoeg. Ongeacht zijn achterliggende motieven, want ook als het wel allemaal oprecht bedoelt is wordt het er niet echt leuker van of wel?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:06 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
Dag vrienden en vriendinnen. Rond de periode van Allerheiligen dit jaar, ben ik door een vriendin online in contact gekomen met een vriend van haar. Wat op het eerste zicht tot een normale alledaagse chat moest lijken, is sindsdien altijd meer gegroeid en geëvolueerd naar een situatie van gevoelens en verliefdheid van beide kanten. Ik ben een vrouw van 27 en hij is dezelfde leeftijd. We wonen op 20 km van elkaar. Ik in België en hij in Nederland. Helaas zoals bij veel mensen is de corona roet in het eten komen strooien om elkaar te ontmoeten. Eerst waren de cijfers in België slecht en nu met de lockdown in Nederland, is het uitgesloten om af te spreken tot 19 januari. Van die vriendin wist ik dat hij een eerlijk, open persoon is, maar wel iemand met een laag zelfvertrouwen. Zij had hem de laatste keer in augustus gezien. Waarvan ik zeker ben dat het om geen fictief persoon gaat. Vraag ik een foto, met een speciaal teken die hij maakt met de hand, dan krijg ik dat onmiddellijk. Tot daar gaat alles goed maar waar ik problemen mee heb is dat ik sinds wij elkaar kennen, hem niet mag bellen, noch videobellen. Hij woont nog thuis en is vrijgezel, dat bevestigd ook die gemeenschappelijke vriendin. Als ik vraag waarom dit niet kan, dan verteld hij me dat hij liever mijzelf ziet en hoort in het echt op een afspraak, dan online of via de telefoon. Dat past niet in zijn strategie van het tradioneel aan te pakken. Ook met die gemeenschappelijke vriendin heb ik al hieromtrent zitten praten en zij kan ook geen uitleg geven behalve van zijn zelfvertrouwen. Dat hij misschien denkt, "wat als ze iets aan me ziet dat me niet bevalt en ze niet meer wilt afspreken". Tot op een bepaald niveau begrijp ik hem en heb ik daar begrip voor maar omgekeerd begrip hoe ik me voel, is er niet. Of ik zou al blind moeten zijn om dat niet op te merken. De feestdagen staan voor de deur en naar elkaar toe zijn we verliefd, dat zegt hij ook tegen anderen, dat hij verliefd is op me. Maar voor mij voelt het als een soort straf. Kerstavond mag ik niet bellen. Kerstdag mag ik niet bellen. Oudejaarsavond middernacht mag ik niet bellen. Binnenkort is het zijn verjaardag mag ik niet bellen. Ook nog voor de lockdown in NL lukte afspreken niet. Volgens hem waren de cijfers niet goed genoeg om die stap te zetten. Heel in het begin van januari is zijn verjaardag. Hij is van plan een avond te organiseren maar zich wél aan de regels te houden van het aantal. Hij wou mij er graag bij tot hij tot het besef kwam dat dit niet kon. In Nederland mag je met 3 of 4 mensen afspreken, dus had hij net (toeval of niet), dat aantal vrienden op uitnodiging staan en viel ik weer uit de boot.
Sinds Allerheiligen ken ik hem, klikt het super, zijn er gevoelens en beide verliefd. Maar het lijkt alsof ik verliefd ben op een schim. Niet mogen bellen. Geen videogesprek. Hij doet keihard zijn best om me te bewijzen dat hij niet fake is en ook verschillende mensen kennen hem en zien in hem een heel eerlijk en oprecht persoon.
Met hem hier over praten is geen optie want zijn mening over het tradionele wijzigt voor geen cm. Zelf voel ik me hierdoor emotioneel. Door de corona heb ik geen plannen voor kerst of oudejaar en je eigen lief nog niet mogen bellen of online (webcam) zien, Ik snap niet wat hem tegenhoudt. Wat moet ik doen? Het lijkt soms dat hij me bewust op afstand houdt.
Onze gesprekken zijn elke dag lang en intens over alle onderwerpen. Online durft hij best open en eerlijk praten. Daar heb ik geen klagen over maar hem niet over de streep kunnen trekken om eens te bellen, gaat er gewoon niet in. Hij klampt zich zo vast om het op zijn manier te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef qajariaq het volgende:
Of ie nu wel of niet eerlijk is. Dit is wel heel erg krampachtig gedoe. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Wat is het volgende? Ga je ooit een leuke eerlijke en vooral open communicatie met zo iemand krijgen? Dat je diverse wederzijdse vrienden dat al gevraagd hebt en nu dus die vraag hier...
Hij voelt zich goed thuis en kan dan lekker nog sparen voor een eigen stek.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:33 schreef colivo het volgende:
Waarom woont hij nog bij zijn ouders?
"Sorry, ik zag je oproep niet en nu ben ik *insertwillekeurigebezigheid* aan het doen."quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
En wat als je hem spontaan een keertje belt? Niet vragen maar gewoon doen.
Neemt niet op. En toen werd het me niet in dank afgenomen ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
En wat als je hem spontaan een keertje belt? Niet vragen maar gewoon doen.
Wat een aparte gozer.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:36 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Neemt niet op. En toen werd het me niet in dank afgenomen ook.
Zijn zus heeft me al veel verteld dat hij een gevoelig persoon is en geen gemakkelijke jeugd gekend heeft wat zijn zelfvertrouwen niet ten goede kwam.quote:
Echt hequote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat die eerste date er van komt.
Online contact kan geweldig lijken maar je kan dan ook heel makkelijk onderwerpen laten liggen. Ik heb daar ooit eens ervaring mee gehad, chatten en dan op vakantie sms (smartfoon bestond nog niet). Het leek fatastisch contact maar bij de echte ontmoeting waren we binnen een dag wel klaar met elkaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Onze gesprekken zijn elke dag lang en intens over alle onderwerpen. Online durft hij best open en eerlijk praten. Daar heb ik geen klagen over maar hem niet over de streep kunnen trekken om eens te bellen, gaat er gewoon niet in. Hij klampt zich zo vast om het op zijn manier te doen.
zoek lekker iemand anders, hier heb je toch heul geen zin inquote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Zijn zus heeft me al veel verteld dat hij een gevoelig persoon is en geen gemakkelijke jeugd gekend heeft wat zijn zelfvertrouwen niet ten goede kwam.
Dat kan en dat is heel vervelend.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Zijn zus heeft me al veel verteld dat hij een gevoelig persoon is en geen gemakkelijke jeugd gekend heeft wat zijn zelfvertrouwen niet ten goede kwam.
En daarom kan hij niet een paar minuten praten aan een telefoon? Nee dit verhaal gaat er niet in bij mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Dan zou zijn zus niet eerlijk tegen me vertellen dat ze merkt dat hij het moeilijk heeft dat we elkaar nog niet gezien hebben. Hij is doodsbang om besmet te worden. Hij is iemand die zich letterlijk en figuurlijk aan de regels houdt, op heel veel vlakken.quote:
Als ik hem bekijk tussen nu en het eerste contact, hij is ontzettend hard gegroeid en open geworden. Hij durft nog maar sinds een paar dagen echt over zijn gevoelens en emoties praten.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:38 schreef maily het volgende:
[..]
Dat kan en dat is heel vervelend.
Maar durf jij daar een relatie mee aan te gaan?
Op zich sowieso wel bijzonder dat TS na 6 weken al met goede vrienden praat en de zus van die jongen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:40 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe kom je in contact met z'n zus en hele goede vrienden van hem die alles over hem willen vertellen, als je hem niet eens een minuutje mag bellen?
Het gaat wel nog steeds heel moeizaam.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Als ik hem bekijk tussen nu en het eerste contact, hij is ontzettend hard gegroeid en open geworden. Hij durft nog maar sinds een paar dagen echt over zijn gevoelens en emoties praten.
Zijn zus woont alleen, dus niet meer thuis zoals hij wel. Zij stuurt me geregeld berichten om te vragen hoe het gaat en stuurt hem ook in die richting om te helpen. Zoals zij zegt, als zijn mening zo is, dan zal niets of niemand hem daarvan kunnen veranderen. Schaamte en nul zelfvertrouwen zijn volgens haar de redenen. Hij is geen topmodel maar al veel gepest geweest, ook op zijn vorig werk en dat doet zijn zelfvertrouwen geen deugd.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:40 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe kom je in contact met z'n zus en hele goede vrienden van hem die alles over hem willen vertellen, als je hem niet eens een minuutje mag bellen?
Zij wil jullie graag koppelen blijkbaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:43 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Zijn zus woont alleen, dus niet meer thuis zoals hij wel. Zij stuurt me geregeld berichten om te vragen hoe het gaat en stuurt hem ook in die richting om te helpen. Zoals zij zegt, als zijn mening zo is, dan zal niets of niemand hem daarvan kunnen veranderen. Schaamte en nul zelfvertrouwen zijn volgens haar de redenen. Hij is geen topmodel maar al veel gepest geweest, ook op zijn vorig werk en dat doet zijn zelfvertrouwen geen deugd.
Dan kan hij ook naar zijn zus gaan om te bellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Is hij bang dat zijn ouders hem horen misschien?
Of rondje lopen in het park of whatever.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:44 schreef maily het volgende:
[..]
Dan kan hij ook naar zijn zus gaan om te bellen.
Misschien schaamt hij zich voor zijn stem?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:44 schreef maily het volgende:
[..]
Dan kan hij ook naar zijn zus gaan om te bellen.
Dat kan. Maar dat zou die zus dan ook al verteld moeten hebben ....quote:Op woensdag 16 december 2020 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien schaamt hij zich voor zijn stem?
Maar hoe moeten ze dan ooit in het echt afspreken?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien schaamt hij zich voor zijn stem?
dat bestaat natuurlijk wel... enkel, iemand met een dusdanig zelfvertrouwen-probleem is gewoon niet het beste relatie materiaal.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:38 schreef Amarantha het volgende:
[..]
En daarom kan hij niet een paar minuten praten aan een telefoon? Nee dit verhaal gaat er niet in bij mij.
maar is dat nu werkelijk een dusdanig 'positief' punt, dat TS echt meent dat dit dé persoon is om een relatie mee aan te gaan?quote:Vraag ik een foto, met een speciaal teken die hij maakt met de hand, dan krijg ik dat onmiddellijk.
Met Irma Sluis erbijquote:Op woensdag 16 december 2020 16:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar hoe moeten ze dan ooit in het echt afspreken?
Ze zegt zelf thuis en in de omgang al een grote positieve verandering te voelen dankzij mij. Hij is een speciaal iemand die zich altijd netjes aan de regels zal houden, zo ook met de corona. Hij ergert zich al dood dat zijn eigen moeder net voor de lockdown nog naar de kapper geweest is. Behalve op zijn kamer, loopt hij elders in huis met een mondmasker op. Tot daar begrijp ik hem maar niemand kan mij dé reden geven waarom bellen niet mag. Videochat kan ik begrijpen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:44 schreef maily het volgende:
[..]
Zij wil jullie graag koppelen blijkbaar.
Heeft ie al laten blijken dat ie dat wil?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar hoe moeten ze dan ooit in het echt afspreken?
Renquote:Op woensdag 16 december 2020 16:47 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
Hij is een speciaal iemand
Komt enkel buiten voor zijn werk, de rest kan je vergeten, zo bang van de corona.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:45 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Of rondje lopen in het park of whatever.
Hij schaamt zich over zichzelf, zelfvertrouwen en zichzelf niet knap vinden... Dat verteld de zus zelf.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat zou die zus dan ook al verteld moeten hebben ....
Vriendschappelijk vriendin of? Want jullie hebben geen relatie haal ik uit de OP.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:47 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
Ik ben zijn eerste serieuze vriendin. Hiervoor had niemand interesse in hem. Dat kan ook een rol spelen in hoe hij denkt hoe het moet.
Verschillende keren, ook eerlijk naar zijn zus toe, dat hij dat rot vind en emotioneel raakt hem dat.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heeft ie al laten blijken dat ie dat wil?
Zowel vriendschappelijk als serieus.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:48 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Vriendschappelijk vriendin of? Want jullie hebben geen relatie haal ik uit de OP.
Maar jullie hebben toch geen relatie? Ik snap het niet meer.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:50 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Zowel vriendschappelijk als serieus.
Als hij zo open is, waarom zegt hij dan niet eerlijk wat hem zo panisch maakt voor bellen?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:49 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Verschillende keren, ook eerlijk naar zijn zus toe, dat hij dat rot vind en emotioneel raakt hem dat.
Was dat voor Corona anders? Kwam hij toen wel vaker butien en had een socialer leven?... Of is het sowieso iemand met heel weinig contacten en misschien ook niet echt de behoefte zijn horizon te verbreden?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:47 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Komt enkel buiten voor zijn werk, de rest kan je vergeten, zo bang van de corona.
Goeie vraag ... dat vraag ik me eigenlijk ook af ....quote:Op woensdag 16 december 2020 16:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Was dat voor Corona anders? Kwam hij toen wel vaker butien en had een socialer leven?... Of is het sowieso iemand met heel weinig contacten en misschien ook niet echt de behoefte zijn horizon te verbreden?
Mag ik vragen wat je eigenlijk 'zoekt' in een partner en in welke zin hij aan dat beeld voldoet?
Mag je wel de grens van België over dan voor niet werk-gerelateerde dingen? Geen idee hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:54 schreef -marz- het volgende:
Ik snap ook niet wat hier precies "traditioneel" aan is ?
Onder op traditionele wijze een dame het hof maken versta ik hele andere dingen iig.
Hij kan dan toch op z'n minst veilig en coronaproof aan je deur komen met een bosje tulpen. Het is verdomme 20km verderop.
Voor je corona was hij anders. Hij heeft zelf maar 3 vrienden, waarvan 1 goede. Hij is een heel rustig iemand die zeker niet graag in de spotlight staat. 2 weken geleden heb ik wel een filmpje gekregen waar hij welgeteld 3 zinnen zegt, dus hij is van goede wil maar de onwennigheid staat zo op zijn gezicht te lezen. Als het van hem aflag is er een relatie in het echte leven want het voelt goed voor hem. Maar de onwennigheid en amper zelfvertrouwen zijn momenteel zijn grootste vijanden.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Was dat voor Corona anders? Kwam hij toen wel vaker butien en had een socialer leven?... Of is het sowieso iemand met heel weinig contacten en misschien ook niet echt de behoefte zijn horizon te verbreden?
Mag ik vragen wat je eigenlijk 'zoekt' in een partner en in welke zin hij aan dat beeld voldoet?
Ooh ja geen idee, goed punt.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mag je wel de grens van België over dan voor niet werk-gerelateerde dingen? Geen idee hoor.
Jawel dat mag ik. Ik heb al voorgesteld om eens openbaar af te spreken maar met de corona slaat de schrik hem rond het hart.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mag je wel de grens van België over dan voor niet werk-gerelateerde dingen? Geen idee hoor.
Maar hij gaat wel naar zijn werk?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:57 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Jawel dat mag ik. Ik heb al voorgesteld om eens openbaar af te spreken maar met de corona slaat de schrik hem rond het hart.
Dus tot de zomer ga je elkaar niet zien zeg maar.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:57 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Jawel dat mag ik. Ik heb al voorgesteld om eens openbaar af te spreken maar met de corona slaat de schrik hem rond het hart.
Is dat echt wel de Corona. Of een smoes?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:57 schreef Bellefleurtje2021 het volgende:
[..]
Als ik of zijn zus hem vragen of hij echt verliefd is, zegt hij zonder aarzelen ja. Hij is open naar bepaalde mensen die hij vertrouwd dat hij iemand leren kennen heeft, online, waar hij graag verder mee wilt. Maar die mensen weten niet af van zijn laag zelfbeeld. Hij is goed van hart en daar is al zwaar misbruik van gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:58 schreef Amarantha het volgende:
Maar TS heb je nou wel of niet een relatie met deze jongen? Ik snap het niet. Je zegt dat je zijn eerste echte vriendin bent dus daar haal ik uit dat je een relatie hebt? Of hoe moet ik dat zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |