abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:55 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196759046
Ik ben in deze corona tijd een voor mij nieuwe term tegengekomen, namelijk ...

HUIDHONGER

Ik meende eerst het was grappig bedoeld, maar toen ik het vaker in serieuze programma's tegenkwam merkte ik dat het serieus bedoeld was.
Als ik het goed begrijp missen sommige mensen lichamelijk contact zo erg dat men spreekt over huidhonger. En dat ze daardoor depressieve gevoelens krijgen. Herkent zich iemand daar in? En hoe kan je ermee omgaan?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:57 #2
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_196759221
Ik haat lichamelijk contact en vind dat specifieke maatregelengedeelte van de COVID-crisis echt geweldig. Er verschijnt iedere keer een grote glimlach op mijn gezicht wanneer ik lees dat drie zoenen en knuffelen waarschijnlijk nooit meer terugkomen.

Maar ik besef me wel dat ik daarmee in de minderheid ben en dat sommige mensen op dit moment erg verdrietig of depressief zijn dat ze niet eventjes kunnen knuffelen met iemand. Persoonlijk zal ik dat nooit begrijpen, maar ik snap en accepteer wel dat het voor het grootste deel van de mensen zo zal zijn. Mensen zijn gewoon zo gemaakt, ik snap niet precies wat je van ons wilt horen :P. Het zal helaas even 'deal with it' zijn tot de crisis voorbij is.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 16 december 2020 @ 10:41:12 #3
450228 LeesFoknl
pi_196760076
Ik hou ook niet van drie kusjes en van knuffelen, als begroeting.
En ik leef samen met mijn partner (V)

Maar ik denk, is het echt zo erg voor die jonge mensen, want daar ging het om. Het uitgaan, festivals, drinken, dansen, vrijen, seks. Dat daar na een half jaar corona al over gesproken wordt op tv. Dat er dan een blik psychologen en experts open getrokken wordt die dan in discussie gaan hoe erg het is en wat een invloed dat wel heeft op het geluksgevoel en op de persoonlijke ontwikkeling van dat individu.
pi_196760285
quote:
17s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef RockNijntje het volgende:
Ik haat lichamelijk contact en vind dat specifieke maatregelengedeelte van de COVID-crisis echt geweldig. Er verschijnt iedere keer een grote glimlach op mijn gezicht wanneer ik lees dat drie zoenen en knuffelen waarschijnlijk nooit meer terugkomen.

Maar ik besef me wel dat ik daarmee in de minderheid ben en dat sommige mensen op dit moment erg verdrietig of depressief zijn dat ze niet eventjes kunnen knuffelen met iemand. Persoonlijk zal ik dat nooit begrijpen, maar ik snap en accepteer wel dat het voor het grootste deel van de mensen zo zal zijn. Mensen zijn gewoon zo gemaakt, ik snap niet precies wat je van ons wilt horen :P. Het zal helaas even 'deal with it' zijn tot de crisis voorbij is.
Je bepaalt toch zelf of je zoenen geeft, knuffelt of handen schud? Nu klinkt het net alsof je tegen je zin soort van aangerand wordt bij een begroeting.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:28:40 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196760991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:41 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik hou ook niet van drie kusjes en van knuffelen, als begroeting.
En ik leef samen met mijn partner (V)

Maar ik denk, is het echt zo erg voor die jonge mensen, want daar ging het om. Het uitgaan, festivals, drinken, dansen, vrijen, seks. Dat daar na een half jaar corona al over gesproken wordt op tv. Dat er dan een blik psychologen en experts open getrokken wordt die dan in discussie gaan hoe erg het is en wat een invloed dat wel heeft op het geluksgevoel en op de persoonlijke ontwikkeling van dat individu.
Is dit niet veel meer kritiek op de vulling die wordt gecreëerd voor al die talkshows? En die we dan vervolgens ook weer als vulling (door jou krijgen aangeboden op een forum als dit?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:28:46 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196760993
Ja natuurlijk

Ik ben een mens die niet houdt van Jan en alleman die me maar aanraakt.
Ik hou van aanraken, maar niet zomaar, een aanraking heeft betekenis voor me.

Huidhonger is een, voor mij dan, nieuwe term, maar ik begrijp het.

Wat als je niemand hebt om aan te raken?
Als je door deze crisis zelfs die vriendelijke por moet missen?
Geen vriendschappelijke of liefdevolle aanraking hebt?

Ik kan me prima voorstellen dat mensen echt heel erg graag gewoon een simpele knuffel of andere aanraking nodig hebben.
Of meer, ook dat kan een gemis zijn.

Er zijn zat momenten geweest in mijn leven dat ik echt even behoefte had aan die gemeende aanraking van iemand.
Ik ben een gezegend mens, heb altijd op meerdere vlakken mensen gehad die dat graag wilde geven (en andersom).

En er is niets op aarde wat ervoor kan zorgen dat ik dat niet wil of wil geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:48 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196761036
Walgelijk woord.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 16 december 2020 @ 11:42:58 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196761258
quote:
16s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Walgelijk woord.
Welnee.
pi_196761287
quote:

Maar ik besef me wel dat ik daarmee in de minderheid ben en dat sommige mensen op dit moment erg verdrietig of depressief zijn dat ze niet eventjes kunnen knuffelen met iemand. Persoonlijk zal ik dat nooit begrijpen, maar ik snap en accepteer wel dat het voor het grootste deel van de mensen zo zal zijn.
Herkenbaar, vooral de eerste alinea :P
  woensdag 16 december 2020 @ 11:44:56 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196761301
Ik ken de term ‘huidhonger’ trouwens uit rouwverwerking, mensen die echt behoefte voelen aan huidcontact na overlijden van een partner. Ik herinner me een krantenartikel over iemand die vertelde dat ze zich daarom af en toe liet masseren.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:46:44 #11
450228 LeesFoknl
pi_196761335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ja natuurlijk

Ik ben een mens die niet houdt van Jan en alleman die me maar aanraakt.
Ik hou van aanraken, maar niet zomaar, een aanraking heeft betekenis voor me.

Huidhonger is een, voor mij dan, nieuwe term, maar ik begrijp het.

Wat als je niemand hebt om aan te raken?
Als je door deze crisis zelfs die vriendelijke por moet missen?
Geen vriendschappelijke of liefdevolle aanraking hebt?

Ik kan me prima voorstellen dat mensen echt heel erg graag gewoon een simpele knuffel of andere aanraking nodig hebben.
Of meer, ook dat kan een gemis zijn.

Er zijn zat momenten geweest in mijn leven dat ik echt even behoefte had aan die gemeende aanraking van iemand.
Ik ben een gezegend mens, heb altijd op meerdere vlakken mensen gehad die dat graag wilde geven (en andersom).

En er is niets op aarde wat ervoor kan zorgen dat ik dat niet wil of wil geven.
Dat is dus wat ik bedoel. Wat als je niemand hebt om aan te raken?

Is het dan zo normaal? Alsof iedereen dat heeft in zijn leven. Ongeacht leeftijd, single zijn, geslacht.

En ook toen ik jong was, was het echt niet zo dat je de ene vriendin of scharrel na de andere had.

Als ik op Fok.nl lees, zijn er ook hedentendage veel mensen die ook voor corona maar heel weinig tot geen huidkontakt hadden. En niet alleen incels en die paar mensen die er bewust voor kiezen geen lichamelijk kontakt te hebben. Ga er maar eens aanstaan als bv. 50 jarige met een doorsnee uiterlijk, met een baan en een klein sociaal omveld (beetje familie?). Zullen er zat zijn die al een jaar of zo geen "knuffel" gehad hebben.

Vind dat er toch veel overdreven wordt en zielig gedaan wordt.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:48:45 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196761383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:46 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Is het dan zo normaal? Alsof iedereen dat heeft in zijn leven. Ongeacht leeftijd, single zijn, geslacht.

En ook toen ik jong was, was het echt niet zo dat je een de ene vriendin of scharrel na de andere had.

Als ik op Fok.nl lees, zijn er ook hedentendage veel mensen die ook voor corona maar heel weinig tot geen huidkontakt hadden. En niet alleen incels en die paar mensen die er bewust voor kiezen geen lichamelijk kontakt te hebben. Ga er naar eens aanstaan als bv. 50 jarige met een doorsnee uiterlijk, met een baan en een klein sociaal omveld (beetje familie?). Zullen er zat zijn die al een jaar of zo geen "knuffel" gehad hebben.

Ja, wat is nou je punt?

Je kunt je de behoefte dus prima voorstellen. Maar je vindt dat er overdreven over wordt gedaan. Op wie heb je nu kritiek, dan?
pi_196761398
quote:

[..]
'Ik heb het niet, dus men moet niet zo aanstellen en zeuren'
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat dit een nogal beperkte instelling is.
pi_196761956
Huidhonger hebben kindjes in afrika, wij hebben hoogstens huidtrek.
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 16 december 2020 @ 12:34:34 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196762197
quote:

[..]

En ook toen ik jong was, was het echt niet zo dat je de ene vriendin of scharrel na de andere had.

Als ik op Fok.nl lees, zijn er ook hedentendage veel mensen die ook voor corona maar heel weinig tot geen huidkontakt hadden. En niet alleen incels en die paar mensen die er bewust voor kiezen geen lichamelijk kontakt te hebben. Ga er maar eens aanstaan als bv. 50 jarige met een doorsnee uiterlijk, met een baan en een klein sociaal omveld (beetje familie?). Zullen er zat zijn die al een jaar of zo geen "knuffel" gehad hebben.

Ik denk niet dat het gaat om ‘verliefdheden’, seks ed.

Maar dat het gaat om liefdevolle banden. Die goede vriend, familie.
Die erkenning van wat en wie je bent, die connectie.

Als je dat mist heb je ‘huidhonger’.
Heb jij al een jaar geen knuffel gehad, niemand die je liefdevol aan heeft geraakt of andersom?

Probeer je eens voor te stellen hoe dat is. Echt niemand die zelfs op zn minst echt gemeend een hand op je schouder legt. Of echt contact maakt.

Dat is niet overdreven, dat is afschuwelijk.
Ooit is er een onderzoek geweest met aapjes, die kregen een nepding met ‘vacht’, maar geen sociaal contact.
Kan de foto niet vinden, maar het sprak boekdelen. Was zo intens triest.

Nu met deze crisis wordt dit uitvergroot. Waar mensen eerst nog konden doen alsof er echt contact is is dat weggevallen. Staan degene die al teveel alleen waren echt alleen.

De waarheid is over gebleven. En die is niet altijd leuk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:49:16 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196762454
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welnee.
Jawel echt een kannibalen vibe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 16 december 2020 @ 13:09:40 #17
450228 LeesFoknl
pi_196762922
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

'Ik heb het niet, dus men moet niet zo aanstellen en zeuren'
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat dit een nogal beperkte instelling is.
Ik weet wel wat het is (alleen dit woord kende ik niet) en ik heb ook zulke periodes gehad in mijn leven.
Maar het ging over jonge mensen die nu een aantal maanden niemand hadden. Er is zelfs eens een advies op tv gegeven, neem in deze corona periode een vaste sekspartner. Alsof iedereen het zo maar voor het uitzoeken heeft, en alsof het zo ongelooflijk zwaar zou zijn een paar maanden niemand te hebben. Daarbij dus denkend aan mensen die nagenoeg altijd niemand hebben.

Ook nu met de laatste maatregelen, ja, de "experts" constateerden nu al depressieve kindjes omdat ze niet bij elkaar in de klas kunnen zijn, de komende 5 weken. Wij waren vroeger blij als we niet naar school hoefden. Alsof je als normaal kind niet gewoon thuis kunt spelen, boeken lezen, spellen doen.
Ik heb eens als kind een hele zomervakantie, denk 7 weken, monopoly gespeeld met mijn kameraad. De hele dag. Daar hebben wij beiden ons zakelijk instinct aan overgehouden. Beiden ondernemer geweest. Hij heeft zelfs een eigen vliegtuig eraan overgehouden. Ik niet, heb hoogtevrees.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:19:10 #18
450228 LeesFoknl
pi_196763122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het gaat om ‘verliefdheden’, seks ed.

Maar dat het gaat om liefdevolle banden. Die goede vriend, familie.
Die erkenning van wat en wie je bent, die connectie.

Als je dat mist heb je ‘huidhonger’.
Heb jij al een jaar geen knuffel gehad, niemand die je liefdevol aan heeft geraakt of andersom?

Probeer je eens voor te stellen hoe dat is. Echt niemand die zelfs op zn minst echt gemeend een hand op je schouder legt. Of echt contact maakt.

Dat is niet overdreven, dat is afschuwelijk.
Ooit is er een onderzoek geweest met aapjes, die kregen een nepding met ‘vacht’, maar geen sociaal contact.
Kan de foto niet vinden, maar het sprak boekdelen. Was zo intens triest.

Nu met deze crisis wordt dit uitvergroot. Waar mensen eerst nog konden doen alsof er echt contact is is dat weggevallen. Staan degene die al teveel alleen waren echt alleen.

De waarheid is over gebleven. En die is niet altijd leuk.
Nou, ik heb toch echt de indruk dat in wat ik erover gezien heb, er toch echt het lichamelijke contact, mee bedoeld was. Die inderdaad niet seksueel getint hoeft te zijn. En dat bedoel IK dus ook ermee, lichamelijk kontakt, maar zeker niet persé of alleen seksueel. Min of meer liefdevolle aanrakingen, knuffels, hand vasthouden en strelen of zo. Dus niet aanrakingen als klappen, slaan en zo.

Hmmm, wat zou huidhonger zijn voor een masochist in een sm relatie ( oO/ ~O> o|O )? Zou ie dan te weinig slaag krijgen? Is best een ingewikkeld onderwerp met veel invalshoeken om ernaar te kijken, dat ik heb aangesneden. Meer dan ik in eerste instantie dacht.
pi_196763538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:28 schreef LeesFoknl het volgende:
En hoe kan je ermee omgaan?
quote:
Het zal helaas even 'deal with it' zijn tot de crisis voorbij is.
Dit.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 16 december 2020 @ 13:36:08 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196763545
Ik mis de aanraking - even - bij het begroeten of afscheid nemen. Ik kan geen hand geven, geen knuffel, geen zoen, niks.
  woensdag 16 december 2020 @ 14:01:37 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196764239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:19 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Nou, ik heb toch echt de indruk dat in wat ik erover gezien heb, er toch echt het lichamelijke contact, mee bedoeld was. Die inderdaad niet seksueel getint hoeft te zijn. En dat bedoel IK dus ook ermee, lichamelijk kontakt, maar zeker niet persé of alleen seksueel. Min of meer liefdevolle aanrakingen, knuffels, hand vasthouden en strelen of zo. Dus niet aanrakingen als klappen, slaan en zo.

Hmmm, wat zou huidhonger zijn voor een masochist in een sm relatie ( oO/ ~O> o|O )? Zou ie dan te weinig slaag krijgen? Is best een ingewikkeld onderwerp met veel invalshoeken om ernaar te kijken, dat ik heb aangesneden. Meer dan ik in eerste instantie dacht.
Voor een masochist?
Aangenaam kennis te maken, dat ben ik wel een beetje.

De werkelijke daden doen er niet zoveel toe. Niet begrepen worden, niet gezien worden, niet gehoord worden.
Geen werkelijk contact.
Dat is kut.

Of het nu om familie of vriendschap gaat of over die masochist. Dat veranderd niet.

Het is minder ingewikkeld dan je denkt
  woensdag 16 december 2020 @ 14:04:30 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196764325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef -marz- het volgende:
Huidhonger hebben kindjes in afrika, wij hebben hoogstens huidtrek.
_O- :D
  woensdag 16 december 2020 @ 14:10:08 #23
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_196764486
Ben van nature geen knuffellaar, dus ik mis het ook niet.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_196765053
Ik mis het niet.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196765263
quote:

Geloof je het zelf? Denk je echt dat dat nooit terugkeert? :')

Ik mis overigens vooral de energie die ik haal uit sociale contacten, als ook de aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')