Nooit van gehoord. Dank voor de suggestie. Geprobeerd, maar niet geholpen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:39 schreef Fer het volgende:
Misschien is hij overtoned, kun je wegdraaien door een paar hele magenta of rode vlakken te draaien. Maar ik vrees, dat ie stuk is.
De printer gaf geen melding over de drum. De drum en toner zitten samen in één cartridge. De drum wordt dus vervangen met elke wissel van cartridge. Ik neem aan dat de levensduur in elk geval gelijk ligt een de capaciteit van de toner in de cartridge, of is dat een gekke aanname? Zou ik de drum in de cartridge vaker moeten vervangen?quote:
of hoe heet die andere deel in je printer die heb ik moeten vervangenquote:Op maandag 21 december 2020 11:51 schreef baskick het volgende:
De transfer belt met een reinigingsdoek schoongemaakt en de nieuwe cartridge geplaatst; instant geen vlekken meer. Opgelost. Wel een cartridge met 70% toner weggemikt
[..]
De printer gaf geen melding over de drum. De drum en toner zitten samen in één cartridge. De drum wordt dus vervangen met elke wissel van cartridge. Ik neem aan dat de levensduur in elk geval gelijk ligt een de capaciteit van de toner in de cartridge, of is dat een gekke aanname? Zou ik de drum in de cartridge vaker moeten vervangen?
een drum hoort meerdere toners mee te kunnen gaan..quote:Op maandag 21 december 2020 11:51 schreef baskick het volgende:
De transfer belt met een reinigingsdoek schoongemaakt en de nieuwe cartridge geplaatst; instant geen vlekken meer. Opgelost. Wel een cartridge met 70% toner weggemikt
[..]
De printer gaf geen melding over de drum. De drum en toner zitten samen in één cartridge. De drum wordt dus vervangen met elke wissel van cartridge. Ik neem aan dat de levensduur in elk geval gelijk ligt een de capaciteit van de toner in de cartridge, of is dat een gekke aanname? Zou ik de drum in de cartridge vaker moeten vervangen?
Even checken, maar de drum is toch de mintgroene, glimmende rol die in een cartridge zit?quote:Op maandag 21 december 2020 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
een drum hoort meerdere toners mee te kunnen gaan..
een koppelverkoop ding is lekker de prijs opdrijven
ik bedoelde inderdaad dat het 1 unit is met beide onderdelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Even checken, maar de drum is toch de mintgroene, glimmende rol die in een cartridge zit?
Het gaat om deze cartridge:
[ afbeelding ]
Ik zie niet hoe ik dat los zou kunnen vervangen. Althans, het kan vast, er zitten schroefjes in dus de cartridge is demontabel. Desondanks lijkt me dat niet helemaal zoals bedoeld. Dat bedoel je wellicht met koppelverkoop; cartridge met toner en drum in één. If so, dan is dat inherent aan het model printer (of mogelijk zelfs het merk) die ik heb.
Helder. Ben eraan gewend; weet ook niet beter.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik bedoelde inderdaad dat het 1 unit is met beide onderdelen.
schijnt een HP dingetje te zijn aldus google
De oude cardridge is verwijderd. Heb supplies report gedraaid (met de nieuwe magenta, dus), maar daar staat niets over de drum. Er staat een indicatie over resterende pagina's per toner, het aantal afrukken, installatiedatum en datum laatste gebruik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:48 schreef Scheepskok het volgende:
Print even report uit van de supplies. Kun je zien wat en hoe aan vervanging toe is, zoals die drum. Maar de drum gaat heel lang mee.
Ja, en dat is prima wat mij betreft. Alleen in dit geval was de toner nog 70% beschikbaar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef Fer het volgende:
Koppelverkoop? Een drum zo lang mee als hij ontworpen is. In geval van zo’n kleine is die drum dunner dan mijn grote teen en draait dus vele malen per pagina A4. Die zal echt wel versleten zijn, als de cartridge leeg is. Bij printers met losse drums, zijn ze vaak groter en of van een ander materiaal, wat langer meegaat.
De tonerpoeder viel er letterlijk over de hele breedte uit als ik 'm (gewoon met beleid) na het eruithalen op het bureau zette. Zo aan de afbeelding in je gelinkte PDF te zien inderdaad bij de developer rolquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef Fer het volgende:
Versleten drums geven meestal strepen, densiteitverschil of ghost-afdrukken, waarbij de afdruk gerepeteerd wordt met een schaduw. Het vlekken/lekken zal eerder komen door lekkage bij de seals rond de developerroller of aandrijving. Of TS heeft veel afdrukken met heel weinig magenta erin gemaakt, hierdoor veroudert de toner wel, maar wordt amper verbruikt. Deze verouderde toner gaat dan "vervliegen" en overal de boel vervuilen.
geeft trouwens aardig wat inzicht, wat er in hun cartridge zit.
https://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/4aa6-9296eew.pdf
Het ging nu om magenta. Ik print niet veel kleur en doe dus lang met toners. De 4 toners zijn compatible (en dus niet-origineel) en initiëel van januari 2018. De gele is vanwege identieke klachten (kosteloos) vervangen in april 2019. Die was toen nog 90% vol met (met ~300 gemaakte prints en nog >1850 resterende prints). Dat is toen netjes opgelost. Deze megenta was 70% en vertoonde dezelfde klachten als destijds. Ik heb de cartridge nog niet afgevoerd, maar voor een garantieclaim moet ik een sowieso een supplies status-report draaien (met serienummer en installatiedatum). Daar heb ik helaas niet aan gedacht voor het reinigen en nu heb ik er niet veel zin meer in, want wéér het hele binnenwerk van de printer goor. Daarbij heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in deze niet-originele cartridges van deze leverancierquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:40 schreef maduropa het volgende:
Op een cartridge heb je gewoon garantie, hier moet je een minimaal aantal prints kunnen maken, zeker met een report.
Ook als je een refill-cartridge hebt gekocht, de meeste bedrijven regelen dat netjes.
Lekker klagen bij je leverancier, RMA aanvragen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |