Als je de pijlstok een kwartslag om de as draait. Dus alsof je een schroef los- of vastdraait.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan zou het rode streepje horizontaal zijn he
ja op die fiets..quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je de pijlstok een kwartslag om de as draait. Dus alsof je een schroef los- of vastdraait.
Dan kan er net voldoende vloeistof in zitten om wel de onderkant nat te maken maar niet de bovenkant.
Ja uiteraard, anders krijg je nooit zicht op wat er gebeurd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:28 schreef GereDathan het volgende:
Heb je de peilstok wel schoongemaakt na het eruit halen de eerste keer?
Nee hoor, de warme kant en de koude kant verschillen uiteraard, die niveau's liggen niet rechte tegenover elkaar....anders heeft warm of koud meten ook geen zin he?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:47 schreef Mano_ het volgende:
Maar zonder gein: staan de min/max-streepjes wel op de zelfde hoogte aan beide kanten? Anders is het wel een vreemd verhaal.
Als dat precies de voor- en achterkant zijn van je peilstok dan klopt het peilen wat jij doet absoluut niet!!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:24 schreef Posergoth6667 het volgende:
Misschien kan iemand advies geven over olie pijlen. Hier een schets van mijn pijlstok met aan de linkerkant de voorkant en aan de rechterkant de achterkant van de pijlstok. Rood is waar de olie zit. Ik krijg hetzelfde resultaat met een warme en koude motor. Ik weet niet of ik moet bijvullen of niet
[ afbeelding ]
Daarom is het ook zo raar. Ik maak de stok schoon, steek em er in, trek em er direct uit en de ene kant zit de olie veel hoger dan aan de andere kantquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:04 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Als dat precies de voor- en achterkant zijn van je peilstok dan klopt het peilen wat jij doet absoluut niet!!
Dat zou hetzelfde zijn als jij een teiltje met water vult en je steekt je hand er in, dat de ene kant van je hand nat is en de andere kant droog
Verticaal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Geerd het volgende:
Dan zou het rode streepje horizontaal zijn he.
Ja spelvout, maar goed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:32 schreef MisChrartin het volgende:
zit en niet het goede peil kan meten.
Als je oliepeil meet, steek de peilstok erin en draai de stok een paar keer voorzichtig rond (sommige hebben schroefdraad). Dan kan de situatie die je nu hebt niet meer voorkomen.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |