abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196738564
Wat zou er gebeuren als de mensen die tot het risicogroep behoren verplicht worden om in quarantaine te gaan tot er een vaccine is, terwijl de rest van het volk doorgaat als normaal?
pi_196738625
De risicogroep omvat naast ouderen ook mensen met een chronische ziekte of overgewicht.

Dit is praktisch de helft van de bevolking.

Hoe zie je dat voor je?

Een deel van deze mensen kan moeilijk in volledige afzondering omdat zij bijvoorbeeld afhankelijk zijn van (thuis)zorg.

En voor de voldoende gevaccineerd is voor er sprake is van groepsimmuniteit zitten we sowieso al in de tweede helft van 2021 of als het tegenvalt zelfs later. Hoe ga je oma uitleggen dat zij al die tijd geen bezoek mag ontvangen en de deur niet uit mag voor een ommetje?
pi_196738629
Niet uitsluitend:
- mensen met overgewicht
- mensen boven de 50
- mensen die overmatig langs de huisarts gaan voor kwaaltjes
pi_196738652
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:46 schreef MisterWendel het volgende:
Dan kan de overheid de noodzaak van de great reset en de vaccinatie niet meer vergoeilijken.
Als je een reset wil, dan laat je het virus welig tieren en vaccineer je eerst de actieve bevolking en pas als laatste de ‘ouderen’.
Cindy De Vuyst
pi_196738665
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:47 schreef spinazieruiker het volgende:
De risicogroep omvat naast ouderen ook mensen met een chronische ziekte of overgewicht.

Dit is praktisch de helft van de bevolking.

Hoe zie je dat voor je?

Een deel van deze mensen kan moeilijk in volledige afzondering omdat zij bijvoorbeeld afhankelijk zijn van (thuis)zorg.

En voor de voldoende gevaccineerd is voor er sprake is van groepsimmuniteit zitten we sowieso al in de tweede helft van 2021 of als het tegenvalt zelfs later. Hoe ga je oma uitleggen dat zij al die tijd geen bezoek mag ontvangen en de deur niet uit mag voor een ommetje?
Hoe ik het mij voor me zie? Niet veel anders dan nu. Mensen in risico groepen werken vanuit huis en bestellen hun levensmiddelen. Gebruiken online applicaties om contact te houden met mensen.
pi_196738672
Mischien is er al groepsimmuniteit. Daarom slaan die PCR testen allemaal op positief terwijl we niet massaal ziek worden.
pi_196738675
Zo'n beetje iedereen die medicijnen slikt is risicogroep, je kan sowieso van ouderen niet verwachten dat ze online eten gaam bestellen, die moeten naar buiten voor boodschappen, ga zelf maar in quarantaine
pi_196738687
Wat zou dit voor impact hebben op het aantal corona doden. Stijgen of dalen?
pi_196738729
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:51 schreef alexmarvel het volgende:
Zo'n beetje iedereen die medicijnen slikt is risicogroep, je kan sowieso van ouderen niet verwachten dat ze online eten gaam bestellen, die moeten naar buiten voor boodschappen, ga zelf maar in quarantaine
Jammer zo'n negatieve reactie, ik ben gewoon aan het nadenken over hoe we met de pandemie omgaan.

Al het geld dat nu wordt uitgegeven aan uitkeringen kan makkelijk gebruikt worden om een infrastructuur te bouwen waarbij we goed voor onze ouderen zorgen. Ik sta persoonlijk ontzettend open om een halve dag per week boodschappen langs te brengen bij de risico groepen, ik denk veel andere mensen ook.
pi_196738771
Is niet negatief, maar ouderen kunnen niet in quarantaine, wij wel, wij komen wellicht sowieso meer buiten dan die oudjes, oudjes hebben toch niks te doen
pi_196738788
Daarentegen gaf de overheid liever 19 miljoen aan de staatszender NPO. En 60.000 aan elke influencer. En lapten ze ze hun eigen maatregelen aan hun laars.
pi_196738794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef alexmarvel het volgende:
Is niet negatief, maar ouderen kunnen niet in quarantaine, wij wel, wij komen wellicht sowieso meer buiten dan die oudjes, oudjes hebben toch niks te doen
Ouderen leefden altijd al in quarantaine. Was je toen ook begaan met deze ouderen?
pi_196738809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef alexmarvel het volgende:
Leuk dat je zo denkt, maar daar ben ik het niet mee eens.
pi_196738817
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:56 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Jammer zo'n negatieve reactie, ik ben gewoon aan het nadenken over hoe we met de pandemie omgaan.

Al het geld dat nu wordt uitgegeven aan uitkeringen kan makkelijk gebruikt worden om een infrastructuur te bouwen waarbij we goed voor onze ouderen zorgen. Ik sta persoonlijk ontzettend open om een halve dag per week boodschappen langs te brengen bij de risico groepen, ik denk veel andere mensen ook.
Niks houdt je tegen om nu al boodschappen te doen voor mensen die beter thuis kunnen blijven.

Je ideeën kunnen zeker iets doen om het aantal ernstig zieken te verminderen, maar de grote schaal die nodig is om de ziekenhuizen zodanig te ontlasten dat de rest terug kan naar normaal is onuitvoerbaar en onbereikbaar.
pi_196738858
Dit is echt al tientallen malen besproken en de vraag vereist geen eigen topic.

Topic heropenend, bovenstaande blijft nog steeds relevant maar goed, mischien dat er nu eens iemand komt met nieuwe inzichten.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 11:39:17 ]
pi_196800748
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:48 schreef Sammeyzes het volgende:
Niet uitsluitend:
- mensen met overgewicht
- mensen boven de 50
- mensen die overmatig langs de huisarts gaan voor kwaaltjes
Stimuleert mensen met overgewicht om voor een gezondere levensstijl te kiezen. Ook niet verkeerd! We willen de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontlasten. Op deze manier eindigen ook minder mensen op de IC om andere kwalen.

Als ik geen mondkap draag in de appie ben ik asociaal bezig, maar vooralsnog ben ik met mijn gezonde lichaam minder risico zonder mondkapje dan iemand die verhoogd risico loopt met een mondkapje.

Wellicht zie ik dit verkeerd, feedback welkom.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:56:05 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196801003
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef Sammeyzes het volgende:
Wat zou er gebeuren als de mensen die tot het risicogroep behoren verplicht worden om in quarantaine te gaan tot er een vaccine is, terwijl de rest van het volk doorgaat als normaal?
Een overbodige vraag want dit kan helemaal niet. En veel mensen die bijvoorbeeld in een verpleeghuis zitten zijn al opgesloten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:57:35 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196801028
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Stimuleert mensen met overgewicht om voor een gezondere levensstijl te kiezen. Ook niet verkeerd! We willen de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontlasten. Op deze manier eindigen ook minder mensen op de IC om andere kwalen.

Als ik geen mondkap draag in de appie ben ik asociaal bezig, maar vooralsnog ben ik met mijn gezonde lichaam minder risico zonder mondkapje dan iemand die verhoogd risico loopt met een mondkapje.

Wellicht zie ik dit verkeerd, feedback welkom.
Er zijn ook wel degelijk jongeren die ziek kunnen worden?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196801579
Dat valt niet te handhaven. 5 miljoen mensen laten zich niet opsluiten zonder dwang en steun.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:55:26 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196801933
quote:
Dan staat nederland stil. Denk je soms dat de er in de risicogroep geen zorgmedewerkers, politie, brandweer, vrachtwagenchauffeurs, vakkenvullers en vuilnismannen zitten?
Tot nooit .......
pi_196802056
quote:
Waarom quarantaine ipv vaccinatie? Als de zwakkeren zich vaccineren zijn we klaar lijkt me.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:04:08 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196802114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Sammeyzes het volgende:

Ondanks je afgetrainde killerbody kan je het virus nog steeds overdragen. Dus zonder mondkapje ben je net zo asociaal als de persoon uit uit de risicogroep.

En je bent daarnaast ook nog een enorme hufter want het kan je blijkbaar niet schelen dat anderen ziek van jouw kunnen worden terwijl je zelf veilig denkt te zijn... Je bent de man die met zijn Hummer 80kmpu door een woonerf rijdt.
Tot nooit .......
pi_196802146
quote:
Je wil gezinnen uit elkaar gaan halen? :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196802210
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:04 schreef Speekselklier het volgende:
Ondanks je afgetrainde killerbody kan je het virus nog steeds overdragen. Dus zonder mondkapje ben je net zo asociaal als de persoon uit uit de risicogroep.

En je bent daarnaast ook nog een enorme hufter want het kan je blijkbaar niet schelen dat anderen ziek van jouw kunnen worden terwijl je zelf veilig denkt te zijn... Je bent de man die met zijn Hummer 80kmpu door een woonerf rijdt.
Is er trouwens meer kans dat een gezond mens het virus verspreid dan een ongezond mens?

Waarom ben je overigens asociaal als je een mondkapje niet draagt? Het lijkt mij juist asociaal om een mondkapje als norm af te dwingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 18-12-2020 14:22:59 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:09:24 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196802234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:08 schreef Complotwappie het volgende:
Is er trouwens meer kans dat een ongezond mens het virus verspreid dan een ongezond mens?
Dat antwoord weet je zelf ook. Exact gelijk! (of ik snap je vraag niet)
quote:
Waarom ben je overigens asociaal als je een mondkapje niet draagt? Het lijkt mij juist asociaal om een mondkapje als norm af te dwingen.
Je nickname is goed gekozen....
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')