Als je een reset wil, dan laat je het virus welig tieren en vaccineer je eerst de actieve bevolking en pas als laatste de ‘ouderen’.quote:Op maandag 14 december 2020 23:46 schreef MisterWendel het volgende:
Dan kan de overheid de noodzaak van de great reset en de vaccinatie niet meer vergoeilijken.
Hoe ik het mij voor me zie? Niet veel anders dan nu. Mensen in risico groepen werken vanuit huis en bestellen hun levensmiddelen. Gebruiken online applicaties om contact te houden met mensen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:47 schreef spinazieruiker het volgende:
De risicogroep omvat naast ouderen ook mensen met een chronische ziekte of overgewicht.
Dit is praktisch de helft van de bevolking.
Hoe zie je dat voor je?
Een deel van deze mensen kan moeilijk in volledige afzondering omdat zij bijvoorbeeld afhankelijk zijn van (thuis)zorg.
En voor de voldoende gevaccineerd is voor er sprake is van groepsimmuniteit zitten we sowieso al in de tweede helft van 2021 of als het tegenvalt zelfs later. Hoe ga je oma uitleggen dat zij al die tijd geen bezoek mag ontvangen en de deur niet uit mag voor een ommetje?
Jammer zo'n negatieve reactie, ik ben gewoon aan het nadenken over hoe we met de pandemie omgaan.quote:Op maandag 14 december 2020 23:51 schreef alexmarvel het volgende:
Zo'n beetje iedereen die medicijnen slikt is risicogroep, je kan sowieso van ouderen niet verwachten dat ze online eten gaam bestellen, die moeten naar buiten voor boodschappen, ga zelf maar in quarantaine
Ouderen leefden altijd al in quarantaine. Was je toen ook begaan met deze ouderen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef alexmarvel het volgende:
Is niet negatief, maar ouderen kunnen niet in quarantaine, wij wel, wij komen wellicht sowieso meer buiten dan die oudjes, oudjes hebben toch niks te doen
Leuk dat je zo denkt, maar daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef alexmarvel het volgende:
Is niet negatief, maar ouderen kunnen niet in quarantaine, wij wel, wij komen wellicht sowieso meer buiten dan die oudjes, oudjes hebben toch niks te doen
Niks houdt je tegen om nu al boodschappen te doen voor mensen die beter thuis kunnen blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 23:56 schreef Sammeyzes het volgende:
[..]
Jammer zo'n negatieve reactie, ik ben gewoon aan het nadenken over hoe we met de pandemie omgaan.
Al het geld dat nu wordt uitgegeven aan uitkeringen kan makkelijk gebruikt worden om een infrastructuur te bouwen waarbij we goed voor onze ouderen zorgen. Ik sta persoonlijk ontzettend open om een halve dag per week boodschappen langs te brengen bij de risico groepen, ik denk veel andere mensen ook.
Stimuleert mensen met overgewicht om voor een gezondere levensstijl te kiezen. Ook niet verkeerd! We willen de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontlasten. Op deze manier eindigen ook minder mensen op de IC om andere kwalen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:48 schreef Sammeyzes het volgende:
Niet uitsluitend:
- mensen met overgewicht
- mensen boven de 50
- mensen die overmatig langs de huisarts gaan voor kwaaltjes
Een overbodige vraag want dit kan helemaal niet. En veel mensen die bijvoorbeeld in een verpleeghuis zitten zijn al opgesloten.quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef Sammeyzes het volgende:
Wat zou er gebeuren als de mensen die tot het risicogroep behoren verplicht worden om in quarantaine te gaan tot er een vaccine is, terwijl de rest van het volk doorgaat als normaal?
Er zijn ook wel degelijk jongeren die ziek kunnen worden?quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Sammeyzes het volgende:
[..]
Stimuleert mensen met overgewicht om voor een gezondere levensstijl te kiezen. Ook niet verkeerd! We willen de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontlasten. Op deze manier eindigen ook minder mensen op de IC om andere kwalen.
Als ik geen mondkap draag in de appie ben ik asociaal bezig, maar vooralsnog ben ik met mijn gezonde lichaam minder risico zonder mondkapje dan iemand die verhoogd risico loopt met een mondkapje.
Wellicht zie ik dit verkeerd, feedback welkom.
Dan staat nederland stil. Denk je soms dat de er in de risicogroep geen zorgmedewerkers, politie, brandweer, vrachtwagenchauffeurs, vakkenvullers en vuilnismannen zitten?quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef Sammeyzes het volgende:
Wat zou er gebeuren als de mensen die tot het risicogroep behoren verplicht worden om in quarantaine te gaan tot er een vaccine is, terwijl de rest van het volk doorgaat als normaal?
Waarom quarantaine ipv vaccinatie? Als de zwakkeren zich vaccineren zijn we klaar lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef Sammeyzes het volgende:
Ondanks je afgetrainde killerbody kan je het virus nog steeds overdragen. Dus zonder mondkapje ben je net zo asociaal als de persoon uit uit de risicogroep.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Sammeyzes het volgende:
Als ik geen mondkap draag in de appie ben ik asociaal bezig, maar vooralsnog ben ik met mijn gezonde lichaam minder risico zonder mondkapje dan iemand die verhoogd risico loopt met een mondkapje.
Je wil gezinnen uit elkaar gaan halen?quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef Sammeyzes het volgende:
Is er trouwens meer kans dat een gezond mens het virus verspreid dan een ongezond mens?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:04 schreef Speekselklier het volgende:
Ondanks je afgetrainde killerbody kan je het virus nog steeds overdragen. Dus zonder mondkapje ben je net zo asociaal als de persoon uit uit de risicogroep.
En je bent daarnaast ook nog een enorme hufter want het kan je blijkbaar niet schelen dat anderen ziek van jouw kunnen worden terwijl je zelf veilig denkt te zijn... Je bent de man die met zijn Hummer 80kmpu door een woonerf rijdt.
Dat antwoord weet je zelf ook. Exact gelijk! (of ik snap je vraag niet)quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:08 schreef Complotwappie het volgende:
Is er trouwens meer kans dat een ongezond mens het virus verspreid dan een ongezond mens?
Je nickname is goed gekozen....quote:Waarom ben je overigens asociaal als je een mondkapje niet draagt? Het lijkt mij juist asociaal om een mondkapje als norm af te dwingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |