ja dach, ik ga nu dus ff niemand de maat nemen of de les lezen, zo ben ik nietquote:Op woensdag 16 december 2020 20:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan een klacht indienen bij die supermarkt. Het is van de gekke dat een grote groep kinderen naar binnen mogen.
Je mag niet eens je eigen kind meenemen naar de supermarkt, maar een grote groep kinderen mag wel?
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan een klacht indienen bij die supermarkt. Het is van de gekke dat een grote groep kinderen naar binnen mogen.
Je mag niet eens je eigen kind meenemen naar de supermarkt, maar een grote groep kinderen mag wel?
Vaak kan het wel anders, ander tijdstip bv.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.
Sowieso zijn veel reclames nu ongepast ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:37 schreef mrevil1337 het volgende:
Overigens niet begrepen waarom supermarkten wel mogen stunten met aanbiedingen en zeker nu met de kerstdagen waarbij het standaard al drukker is, eigenlijk hoort men dat ook te verbieden.
Verder is er weinig verandert wel hebben we nu een "carwash" maar die skip ik omdat ik geen zeep troep op mijn handen wil hebben gezien ik kort daarvoor al handen heb gewassen.
WC papier is er ook nog in overvloed gezien de vorige hamsteraars nog een 10 jaar voorraad in huis hebben.
Ik geef een voorbeeldje: ik ben de vorige dag vergeten brood te kopen voor de dag erna. Tsja, dan ga ik toch echt een brood halen (samen met mijn kinderen) Dochter zou zeggen dat ik niet zo moeilijk moet doen want ze eet wel chips voor de lunch, maar dat gaan we dus niet doenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vaak kan het wel anders, ander tijdstip bv.
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:
Geen brood in de vriezer hebben......
ik had vorig jaar een extra vriezer gekocht op mijn ma's advies, man man man wat is dat fijn zeg, dat ding scheelt me zoveel geld en gedoequote:Op woensdag 16 december 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:
Geen brood in de vriezer hebben......
Ja snap ik, sommige dingen zijn niet te voorkomen en als de kinderen zich gewoon normaal gedragen lijkt me het ook gewoon kunnen hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.
Maar goed, brood was even een voorbeeldje.
Deze tokkies verpesten het voor degenen die om medische redenen geen mondkapje kunnen dragenquote:
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.
Maar goed, brood was even een voorbeeldje.
Ik haal altijd supermarktbrood, dus wat je zegt kan kloppenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.
Ik haal mijn brood bij de bakker, gaat per 2 sneetjes in ziplockbag de vriezer in en komt er gewoon weer vers uit als het ontdooit is inc krokant korstje.
Verder wel mee eens dat het soms niet anders kan.
Mijn dochter kon sowieso niet alleen thuisblijven. Dus zij ging gewoon altijd mee met boodschappen doen.
die zakjes met die vacuum achtige afsluiting zijn echt zo goedquote:Op woensdag 16 december 2020 20:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.
Ik haal mijn brood bij de bakker, gaat per 2 sneetjes in ziplockbag de vriezer in en komt er gewoon weer vers uit als het ontdooit is inc krokant korstje.
Verder wel mee eens dat het soms niet anders kan.
Mijn dochter kon sowieso niet alleen thuisblijven. Dus zij ging gewoon altijd mee met boodschappen doen.
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik haal altijd supermarktbrood, dus wat je zegt kan kloppenIk heb een Uljee om de hoek zitten, maar die vind ik absurd duur. Ik weiger daar mijn geld binnen te brengen.
De meeste supermarkten hebben ook vers brood. Dat is een stuk beter dan wat er in het schap ligt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.
Met brood ben ik niet zo moeilijk. Vlees uit de super is inderdaad smerig. Gehakt wil ik nog wel eens in de super kopen, maar inderdaad zoveel mogelijk slager. Groente en fruit haal ik wel gewoon in de supermarkt. Je kan zelf wel zien wat er een beetje behoorlijk bij ligt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.
Zou kunnen ik ga al jaren naar de bakker die vlak bij zit. Voordeel die kent me ook en weet op welke dag ik langskom dus ik grijp nooit mis hoe laat ik ook kom.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De meeste supermarkten hebben ook vers brood. Dat is een stuk beter dan wat er in het schap ligt.
Dat kan ik haal in de supermarkt alleen af en toe die nasi/bami pakketjes omdat ik geen zin heb om een berg groente te kopen voor 1 gerecht. Maar de rest haal ik altijd van de markt voor een week groente en fruit voor 1 persoon ben ik meestal rond de 5 a 7 euro kwijt.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met brood ben ik niet zo moeilijk. Vlees uit de super is inderdaad smerig. Gehakt wil ik nog wel eens in de super kopen, maar inderdaad zoveel mogelijk slager. Groente en fruit haal ik wel gewoon in de supermarkt. Je kan zelf wel zien wat er een beetje behoorlijk bij ligt.
Top dat jij dat zo ervaartquote:Op woensdag 16 december 2020 21:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat kan ik haal in de supermarkt alleen af en toe die nasi/bami pakketjes omdat ik geen zin heb om een berg groente te kopen voor 1 gerecht. Maar de rest haal ik altijd van de markt voor een week groente en fruit voor 1 persoon ben ik meestal rond de 5 a 7 euro kwijt.
Ik zeg ook een goeie groentekraam ik heb die ervaringen ook maar ik ben gelukkig met degene die ik nu heb maar ik zal er inderdaad over stoppen.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Top dat jij dat zo ervaartIk vind goedkope AGF op de markt altijd wat tricky. Het komt wel eens voor dat je spul mee krijgt wat je een dag erna alweer kan weggooien.
Maar goed, OT weer. Anders krijgen we straf
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-wat-we-kunnen-doenquote:Producten van lokale ondernemers te koop in supermarkt in Hellendoorn: "Minste wat we kunnen doen"
In tijden van nood moeten mensen elkaar helpen, dat gaat zeker ook op voor ondernemers. De meeste winkels hebben gisteren de deuren moeten sluiten. Rob Loomans van de Albert Heijn in Hellendoorn heeft daarom zijn assortiment aangepast. Zo zijn de bloemen die zijn winkel normaal verkoopt vervangen door de bloemen van de plaatselijke bloemist.
"Dat geldt ook voor non-food", zegt Loomans. "Op de plek waar wij normaal ons eigen non-food verkopen, staat nu non-food van de lokale Marskramer." Op die manier biedt hij de lokale ondernemers de kans om toch hun producten aan de man te brengen. "Normaal hebben wij hier zelf allerlei apparatuur staan, zoals gourmetstellen."
Bij de producten die er staan, hangt een briefje: 'svp de producten van de Marskramer afrekenen bij de servicebalie'.
Koesteren
"Zij hebben het zwaar nu, moeten vijf weken dicht dus dit is het minste dat we kunnen doen", legt Loomans uit. "De zaken die er zitten in het dorp moeten we koesteren."
Sinds de lockdown is het een stuk drukker geworden in zijn supermarkt heeft Loomans gemerkt. "Het is een stuk drukker. Dat geldt ook voor onze werkzaamheden, de druk is in alle opzichten opgevoerd."
Wibra en Action
De discussie die vanmorgen gevoerd werd over het wel of niet open gaan van winkelketens als Action en Wibra vindt Loomans lastig. "De verhouding non-food versus food is het gebied dat altijd discussie oplevert. Ondernemers worden creatief. Kijken of je toch nog een mogelijkheid ziet voor verkoop."
Het kabinet heeft overigens al weer een streep gehaald door de de plannen van Action en Wibra; ze mogen niet open.
De spullen van lokale ondernemers zijn zolang de lockdown duurt in de Albert Heijn in Hellendoorn te vinden. Ook de lokale bouwmarkt wordt gesteund door de supermarktondernemer. "Ze pakken voor ons de kerstpaketten in, het ging wat ver om spijkers en schroeven in de supermarkt neer te leggen."
Tuurlijk wel. Er is altijd wel iets te regelen, of een ander tijdstip. Doe boodschappen voor 1 of 2 weken als het wel kan zonder kind. Als iedereen zo denkt als jij komen we er nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |