abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196729445
A new variant of coronavirus has been identified which may be associated with faster spread, MPs have been told.

Health Secretary Matt Hancock said at least 60 different local authorities in England have recorded Covid infections caused by the new variant.

He said the World Health Organization had been notified and Porton Down was doing detailed studies.

Mr Hancock said there was "nothing to suggest" it caused worse disease or that vaccines would no longer work.

He told MPs in the House of Commons that over the last week, there had been sharp, exponential rises in the virus across London, Kent, parts of Essex and Hertfordshire.

"We've currently identified over 1,000 cases with this variant predominantly in the South of England although cases have been identified in nearly 60 different local authority areas."

"We do not know the extent to which this is because of the new variant but no matter its cause we have to take swift and decisive action which unfortunately is absolutely essential to control this deadly disease while the vaccine is rolled out."

Bron: BBC

Ook al lijkt het de mensen niet zieker te maken, de verspreiding schijnt wel sneller te gaan. Wat zouden de gevolgen hiervan zijn?
pi_196729466
Derde lockdown
pi_196729470
Er zwerven toch altijd al tig coronavirussen rond maar dat is niet meer dan een verkoudheidje?
pi_196729578
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:16 schreef tjoptjop het volgende:
Er zwerven toch altijd al tig coronavirussen rond maar dat is niet meer dan een verkoudheidje?
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee.
pi_196729666
quote:
Ik lees al maanden over verschillende varianten van corona in omloop ja. Deze variant klint als deze:
https://www.google.com/am(...)ead-study/index.html

quote:
July 03, 2020

(CNN)A global study has found strong evidence that a new form of the coronavirus has spread from Europe to the US. The new mutation makes the virus more likely to infect people but does not seem to make them any sicker than earlier variations of the virus, an international team of researchers reported Thursday.
Nieuw is niet altijd beter.
  roze maandag 14 december 2020 @ 17:25:04 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196729670
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 17:16 schreef Fugue het volgende:
Derde lockdown
Your beauty never ever scared me.
pi_196729675
quote:
Mr Hancock said there was "nothing to suggest" it caused worse disease or that vaccines would no longer work.
pi_196729678
quote:
In nl zijn dat voornamelijk rhinovirussen. Coronavirussen komen hier minder voor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196729722
Over mutaties van dit virus: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6

quote:
researchers have catalogued more than 12,000 mutations in SARS-CoV-2 genomes
En dat was in september
pi_196729738
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef DW457 het volgende:
A new variant of coronavirus has been identified which may be associated with faster spread, MPs have been told.

Health Secretary Matt Hancock said at least 60 different local authorities in England have recorded Covid infections caused by the new variant.

He said the World Health Organization had been notified and Porton Down was doing detailed studies.

He told MPs in the House of Commons that over the last week, there had been sharp, exponential rises in the virus across London, Kent, parts of Essex and Hertfordshire.

"We've currently identified over 1,000 cases with this variant predominantly in the South of England although cases have been identified in nearly 60 different local authority areas."

"We do not know the extent to which this is because of the new variant but no matter its cause we have to take swift and decisive action which unfortunately is absolutely essential to control this deadly disease while the vaccine is rolled out."

Bron: BBC

Ook al lijkt het de mensen niet zieker te maken, de verspreiding schijnt wel sneller te gaan. Wat zouden de gevolgen hiervan zijn?
Hancock loopt een paar maanden achter de feiten aan, die nieuwe variant is al maanden geleden vastgesteld

Artikel van Juni van dit jaar:

quote:
Mutation may be helping the coronavirus spread more readily

https://arstechnica.com/s(...)spread-more-readily/
pi_196729747
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hancock loopt een paar maanden achter de feiten aan, die nieuwe variant is al maanden geleden vastgesteld

[..]

Ah, en daarmee de BBC ook...slordig.
pi_196729770
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 17:30 schreef DW457 het volgende:

[..]

Tja...
pi_196729913
Met zo'n naar verwachting iets van 20.000 mutaties die we al hebben gehad is die hele tweet niet veel meer dan platte paniekzaaierij. Zeker de toiletrolverkopers weer
pi_196730176
Maar helpt het vaccin daar tegen of niet?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_196730197
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar helpt het vaccin daar tegen of niet?
quote:
Het ziet er naar uit dat die gewoon werkt.
pi_196730297
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In nl zijn dat voornamelijk rhinovirussen. Coronavirussen komen hier minder voor
Maar het is wel al sinds jaar en dag een van de "verkoudheidsvirussen". Veel mensen slaan nu aan bij het horen van corona, maar het is absoluut geen onbekende familie/groep/soort (hoe heet zoiets?). Vandaar dat ik me even afvraag of dit wel echt nieuws is of gewoon much ado about nothing.
pi_196739101
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 17:30 schreef DW457 het volgende:

Nee, de BBC is niet slordig.
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:19:15 #18
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_196739193
Het is wachten op een mutatie die ook de strains treft waardoor de vaccins de prullenmand in kunnen, terug naar de tekentafel. De vraag is niet of maar wanneer.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_196741631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:19 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Het is wachten op een mutatie die ook de strains treft waardoor de vaccins de prullenmand in kunnen, terug naar de tekentafel. De vraag is niet of maar wanneer.
Dat is nog een reden dat zo snel mogelijk moet worden begonnen met vaccineren tegen de huidige strains. Hoe minder reproductie van het virus, hoe minder mutaties en hoe kleiner de kans dat dat gebeurt.

Gelukkig kunnen mRNA vaccins (zoals Moderna en Pfizer) in theorie vrij makkelijk worden aangepast aan mutaties, overigens.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196742115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:49 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, de BBC is niet slordig.
Kan je dat toelichten?
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:02:14 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196742138
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is nog een reden dat zo snel mogelijk moet worden begonnen met vaccineren tegen de huidige strains. Hoe minder reproductie van het virus, hoe minder mutaties en hoe kleiner de kans dat dat gebeurt.

Gelukkig kunnen mRNA vaccins (zoals Moderna en Pfizer) in theorie vrij makkelijk worden aangepast aan mutaties, overigens.
Ja we zijn allemaal al proefkonijnen. Dan ook nog lekker gaan slingeren met 'theoretische aanpassingen'
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196742358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja we zijn allemaal al proefkonijnen. Dan ook nog lekker gaan slingeren met 'theoretische aanpassingen'
Nou ja, men denkt dat het mogelijk is. Sterker nog, dit zijn gewoon doorontwikkelde SARS/MERS vaccins.

Theoretisch omdat het nog niet gedaan is, de noodzaak is er nog niet. Pas als er een mutatie opduikt die niet vatbaar is voor de immuumrespons als gevolg van het vaccin, kan een vaccin aangepast worden. Een ander vaccin betekent dan wel weer nieuwe onderzoeken naar werkzaamheid en veiligheid.

Da's ook gewoon een beetje de definitie van een theoretische mogelijkheid he. Of dacht je dat dat betekent dat men zomaar wat gaat proberen?

Het vaccin is een soort briefje waar op staat hoe de cel zelf kleine stukjes van het virus (de spikes) kan namaken die dan vervolgens worden aangepakt door het immuunsysteem. Die techniek van dat imstructiebriefje blijkt te werken. Men hoeft dan alleen maar de nieuwe instructies te geven. Dat gaat aanzienlijk sneller dan het maken van een nieuw vaccin.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196747031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:59 schreef DW457 het volgende:

Kan je dat toelichten?
Eea is gisteren bekendgemaakt.

Dat er eerder mutaties zijn gevonden maakt dit geen oud nieuws.
pi_196747702
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:28 schreef Za het volgende:

[..]

Eea is gisteren bekendgemaakt.

Dat er eerder mutaties zijn gevonden maakt dit geen oud nieuws.
Wel als het dezelfde mutatie betreft die al een aantal maanden geleden is vastgesteld zoals deze user stelt:

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

dinsdag 15 december 2020 @ 17:57:10 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196749451
De gevolgen zouden kunnen zijn dat we ons realiseren en hopelijk ook accepteren dat we niet met allerlei ontwrichtende kunstgreepjes een besmettelijk virus kunnen beteugelen. Het virus gaat rond en wie echt kwetsbaar is krijgt voorrang bij een vrijwillige vaccinatie, de rest neemt zijn eigen risico. Inclusief het feit dat de zorg het niet aan zou kunnen en dat je dus mogelijk niet de beste zorg kunt ontvangen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')