Je zou zeggen dat daar geen uitzending meer voor nodig is. Of liever gezegd, de uitspraak lijkt mij bij voorbaat wel duidelijk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef maily het volgende:
Heftige zaak om """speelse""" honden; ze bijten hem ook
De rijdende rechter.
Wat een idioot met dat rode vest
Nou inderdaad. Helaas ging het net goed toen hij achteruit over die draad sukkeldequote:Op woensdag 24 februari 2021 17:08 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat daar geen uitzending meer voor nodig is. Of liever gezegd, de uitspraak lijkt mij bij voorbaat wel duidelijk.
Dat omver getrokken worden omdat er iemand anders met een hondje voorbij komt lijkt mij meer dan voldoende aan te tonen dat a) de beesten niet te vertrouwen zijn. b) de eigenaar de beesten onvoldoende onder controle heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:18 schreef maily het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Helaas ging het net goed toen hij achteruit over die draad sukkelde
Ik ga ook niet kijken, maar het is hier vast te volgen: TV / De Rijdende Rechter #282 Trammelant in limbaghhquote:Op woensdag 24 februari 2021 17:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat omver getrokken worden omdat er iemand anders met een hondje voorbij komt lijkt mij meer dan voldoende aan te tonen dat a) de beesten niet te vertrouwen zijn. b) de eigenaar de beesten onvoldoende onder controle heeft.
Daar ging voor de man dus helemaal niets net goed. Maar goed, ik zal waarschijnlijk niet gaan kijken maar hoop de uitspraak hier nog even te horen.
Dat wil ik morgen wel effe kijken. Dit is natuurlijk gewoon waanzin.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef maily het volgende:
Heftige zaak om """speelse""" honden; ze bijten hem ook
De rijdende rechter.
Wat een idioot met dat rode vest
De mensen hier met paarden nemen niet eens de moeite om de stront van de straat op te ruimen. Soms ligt er een spoor van een meter of 8 vol met stront van één paard. Helemaal leuk als ze met de hele manege door de straat komen rijden in een groep, dan ligt het soms van voor tot achter vol stront en niemand is ooit van het paard afgestapt om het op te ruimen. Die hopen zijn ook nog zo groot dat duurt echt heel lang voordat het voldoende plat gereden en weg geregend is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:22 schreef Brybry het volgende:
De vergelijking tussen paarden en honden vind ik écht niet opgaan. Ik heb ook paarden gehad en mijn bospaard was dusdanig goed getrained(daar zat echt veel werk in) dat ik zelfs over een drukke kermis kon rijden , beetje zoals een politiepaard. Maar zelfs het meest makke paard ter wereld kan in paniek raken als er een hond aan z'n achterbeen hangt.
Paardeneigenaren zin doorgaans verantwoordelijk en kennen hun dieren en houden rekening met anderen...
Hondeneigenaren daarentegen...
In de tijd dat ik nog reed deden wij wel afstappen en het in ieder geval van straat schoppen. Meestal een beetje verspreiden in de berm. Paardenpoep is voornamelijk onverteerd gras, dat ruik je nauwelijks en als je er wel in gaat staan dan krijg je ook niet echt vieze schoenen. Op straat blijft het lang liggen maar verspreid in het gras vind je het twee dagen later niet terug.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:00 schreef Borisboemboem het volgende:
[..]
De mensen hier met paarden nemen niet eens de moeite om de stront van de straat op te ruimen. Soms ligt er een spoor van een meter of 8 vol met stront van één paard. Helemaal leuk als ze met de hele manege door de straat komen rijden in een groep, dan ligt het soms van voor tot achter vol stront en niemand is ooit van het paard afgestapt om het op te ruimen. Die hopen zijn ook nog zo groot dat duurt echt heel lang voordat het voldoende plat gereden en weg geregend is.
Stront van een (ingeënt) paard kan wel schadelijk zijn voor andere dieren die daar van eten (gatver). Dus het hoort er sowieso niet te liggen net zo min als hondenpoep.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:06 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In de tijd dat ik nog reed deden wij wel afstappen en het in ieder geval van straat schoppen. Meestal een beetje verspreiden in de berm. Paardenpoep is voornamelijk onverteerd gras, dat ruik je nauwelijks en als je er wel in gaat staan dan krijg je ook niet echt vieze schoenen. Op straat blijft het lang liggen maar verspreid in het gras vind je het twee dagen later niet terug.
Daar komt ook bij dat een hond bewust wordt uitgelaten om te poepen terwijl het bij een paard eerder uitzondering is dan regel als ie onderweg poept.
Gelukkig alleen de baasjes.quote:Op zondag 28 februari 2021 18:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat. En dat is weer zo'n vierpotige moordmachine die door een bepaald soort figuren wordt gehouden.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)r-redt-stel-uit-flat
Arme hond, schuld van de baasjes.quote:Op zondag 28 februari 2021 18:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat. En dat is weer zo'n vierpotige moordmachine die door een bepaald soort figuren wordt gehouden.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)r-redt-stel-uit-flat
quote:Het was niet het eerste bijtincident in de woning. De vorige keer moest de politie ook ingrijpen.
Helaas wel, terwijl het ras echt vriendelijk is bij de juiste baasjes.quote:Op zondag 28 februari 2021 19:51 schreef K21 het volgende:
[..]![]()
Zullen ze er dit keer wel van leren? Vaak hebben die lui na een tijdje weer een nieuwe van hetzelfde model.
Meerdere malen ...quote:Op zondag 28 februari 2021 19:59 schreef the-eye het volgende:
Dan moet je het toch wel heel bont maken wil een hond z'n eigen baas aanvallen. Wat een sukkels
Zoals zo vaak, domme baasjes met vegthont.quote:Op zondag 28 februari 2021 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Meerdere malen ...
Ongeschikte baasjes dus.
Prachtig nieuws inderdaadquote:
Ik heb de uitzending bekeken. De kern van het probleem was dat de baas ook nog halve weken van huis was voor werk, de vriendin zou er dan zijn buiten werktijd maar die was dan meestal ook op stap. Dat was dan ook de reden voor mr.F om de honden te laten verhuizen, de baas claimde zelf dan ook te verhuizen met de honden mee. Best een vervelende situatie bij elkaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:53 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ga ook niet kijken, maar het is hier vast te volgen: TV / De Rijdende Rechter #282 Trammelant in limbaghh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |