Mijn vrouw is ernstig longpatient en mijn zoontje kan nergens heen (naar opa en oma) als wij toch weer moeten werken. Mijn vrouw heeft ook een vitaal beroep en behoort gewoon op te komen draven, ipv thuis kunnen werkenquote:Op zondag 13 december 2020 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarom vind je het moeilijk dat je kind en vrouw ook thuis zijn?
Doe ik ook wel.quote:Op zondag 13 december 2020 19:07 schreef JanGroen het volgende:
Uiteraard moet je thuis ook proberen zo veel mogelijk contact te vermijden met je huisgenoten totdat je test(en) negatief zijn en / of je uit de incubatietijd bent
Is dat wel verstandig nu ze het hele weekend met een potentiële corona patiënt in huis heeft gezeten?quote:Op zondag 13 december 2020 19:09 schreef hartloper het volgende:
Mijn vrouw heeft ook een vitaal beroep en behoort gewoon op te komen draven, ipv thuis kunnen werken
Klopt. Maar ik kan niet bij een escalatie zeggen, jongens ik zet een stap terug want mijn vrouw is longpatient.quote:Op zondag 13 december 2020 19:16 schreef Fred het volgende:
Je neemt best wel wat risico op je werk voor iemand die een longpatiënt thuis heeft....
Zeker niet. Gevaarlijk zelfs.quote:Op zondag 13 december 2020 19:16 schreef Fred het volgende:
Is dat wel verstandig nu ze het hele weekend met een potentiële corona patiënt in huis heeft gezeten?
Het is nog steeds een keuze om wel of niet in te grijpen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:21 schreef hartloper het volgende:
Klopt. Maar ik kan niet bij een escalatie zeggen, jongens ik zet een stap terug want mijn vrouw is longpatient.
Dan nog is het een keuze om wel of niet naar het werk te gaan. De werkgever van je vrouw heeft er ook niks aan als je vrouw haar collega's, klanten, gasten, cliënten, patiënten (wat voor haar van toepassing is) besmet.quote:Zeker niet. Gevaarlijk zelfs.
Maar de baas verplicht het haar he.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn zoals ze op tv schetsen.
Even makkelijk thuis blijven als een huisgenoot ziek is.
Zeker niet in vitale beroepen die je niet thuis kan doen.
Ik kan niet in details treden, maar laten we het erop houden dat een collega dusdanig bedreigd werd dat zijn leven op het spel stond.quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:
Het is nog steeds een keuze om wel of niet in te grijpen.
Ben ik met je eens. Zij ook. Zij wilt het liefste thuis blijven uiteraard tot na mijn uitslag.quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:
Juist in een vitaal beroep zou je toch denken dat je zoveel mogelijk risico moet mijden.
Dus een patiënt bedreigt je collega en daarna ga je met die patiënt een hapje etenquote:Op zondag 13 december 2020 19:48 schreef hartloper het volgende:
Ik kan niet in details treden, maar laten we het erop houden dat een collega dusdanig bedreigd werd dat zijn leven op het spel stond.
Jaquote:
Therapeutisch mee uiteten na afkoelperiode.quote:Op zondag 13 december 2020 19:51 schreef Fred het volgende:
daarna ga je met die patiënt een hapje eten
GGZquote:
Tja, ik heb de ballen verstand van GGZ, maar het klinkt allemaal wel in oren dat jullie erg veel risico nemen tov de andere patiënten en jullie eigen gezinnen ten voordele van één enkele patiënt. Is die patiënt je zoveel waard tov je eigen gezin?quote:Op zondag 13 december 2020 19:54 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ja
[..]
Therapeutisch mee uiteten na afkoelperiode.
Volgens behandelprogramma. Niet als uitje.
[..]
GGZ
Doen we ook.quote:Op zondag 13 december 2020 19:59 schreef Fred het volgende:
maar het klinkt allemaal wel dat jullie erg veel risico nemen
Lopen geen gevaar.quote:
Nee we treden de-escalerend op en volgens hierin behandelplannen en omgangsplannen etc.quote:Op zondag 13 december 2020 19:59 schreef Fred het volgende:
Is die patiënt je zoveel waard tov je eigen gezin?
Ook zonder klachten kan je positief testen. En met klachten negatief. Nieuwe beleid is dat je 5 dagen na contact getest kan worden. En als er toename is van klachten NA de test zou je ook kunnen laten testen. Maar de GGD en huisarts kunnen prima antwoord geven op deze vraag..quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:48 schreef hartloper het volgende:
Iemand wel eens ervaren of gehoord dat je geen klachten hebt en dan toch positief getest wordt?
Bij mij is het opvallende dat ik mij niet fit maar ook niet ziek voel.
Een klein beetje keelpijn soms, af en toe een kriebel in de neus.
Maar normaliter zou ik daar niet eens bij stil staan. Zo weinig is het.
De test van zondag was negatief.
Maar mogelijk was dit te kort op het incident, want ik had zondag geen klachten.
Nu dus minimaal.
De hamvraag .. ik denk dat het goed is om nog eens te testen, of heeft dat totaal geen nut?
Is de ervaring toch wel dat je forse klachten moet hebben ipv bijna niet noemenswaardig voor een positieve uitslag?
Dat is het hem juist. Die zeggen allebei wat anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:57 schreef Irri-tante het volgende:
Maar de GGD en huisarts kunnen prima antwoord geven op deze vraag..
Dan zou ik advies GGD volgen.. al ligt het er ook daar aan wie je spreekt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:02 schreef hartloper het volgende:
[..]
Dat is het hem juist. Die zeggen allebei wat anders.
Huisarts: maakt niet uit die 5 dagen
GGD: op dag 5 nogmaals testen
Ik vind zo raar om te zeggen: Ik nies 4x per dag en moet weer opnieuw testen.
Anderzijds wil ik natuurlijk wel zeker weten of het positief is of niet, voor thuisfront als werkfront
Ik heb te horen gekregen dat je bij het kleinste klachtje jezelf moet laten testen. In jouw geval nu dus ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:38 schreef hartloper het volgende:
Het is gewoon lastig inschatten allemaal.
Is 2 dagen na de bekend worden van besmetting inderdaad te vroeg.
Zitten er dan niet geneog virusdeeltjes in je lichaam om aan te kunnen tonen.
En wat zijn nu precies klachten.
is paar keer niezen al een klacht. En als deze in vlagen op komen.
Normaal gesproken is het dacht ik 5 dagen nadat je contact gehad hebt gehad met een besmet iemand.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:48 schreef hartloper het volgende:
Denk je dat 2 dagen testen na de situatie te kort is voor een betrouwbare uitslag @:cat-astrophe ?
Het vreemde vind ik vooral dat ik bv het ene moment een dichte neus heb, en een uur later weer niet.
Lijkt mij ook wel logisch, want het virus zal niet gelijk "aan" staan binnen een paar dagen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef Anton91 het volgende:
Normaal gesproken is het dacht ik 5 dagen nadat je contact gehad hebt gehad met een besmet iemand.
Ik ben geen deskundige maar met klachten kun je gaan testen. Geldt voor iedereen. Wie weet heb je het ergens eerder opgelopen en heb je inmiddels voldoende viral load.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:48 schreef hartloper het volgende:
Denk je dat 2 dagen testen na de situatie te kort is voor een betrouwbare uitslag @:cat-astrophe ?
Het vreemde vind ik vooral dat ik bv het ene moment een dichte neus heb, en een uur later weer niet.
Hmmm.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Laat je niet leiden door andermans klachten. Familielid testte positief (tijdens preventieve quarantaine) en die heeft één avond lichte keelpijn gehad. Verder totaal geen klachten,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |